Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Förstår inte vad ni skyddar er mot på home?

Tjuvar och noobs. Inte så skoj om sista dagen på ens odlingar kommer en noob och börjar gräva
Men den långa muren som du gjorde där vid huset är ju lite onödig

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xerbee
Tjuvar och noobs. Inte så skoj om sista dagen på ens odlingar kommer en noob och börjar gräva
Men den långa muren som du gjorde där vid huset är ju lite onödig

Den är vacker

Skydd har vi i mitten!

Permalänk

Japp, mitten får vara "elder house". Eller. Typ. ^^
Vi kan försöka ragga fler spelar senare, när vi fixat lite grejer. Då kan vi göra en boot camp för totala nybörjare under 2-3 dagar typ. Men först om några dagar, för jag vill gärna ha hela dan då (kan göra det på lördag och fram).
Då kan vi starta en ny tråd. Fast att vara diktator är jävligt tröttsamt, får se hur det går för oss.

Troligtvis kan jag skapa en nybörjarguide. Nu när det är gold så lär saker inte ändras allt för mycket troligtvis.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Har systemkraven höjts nu när dom släppt den nya "clienten"?
Mitt smålaggar mest hela tiden :/

Jag som ville spela

Permalänk
Medlem

Jag ska till grekland på torsdag. Är borta en vecka så får se om ni hinner tröttna eller om någon fortfarande lirar när jag kommer tillbaks. Btw jag dog precis ute i skogen, Allexz vi lär få göra nya vapen. Känns som vi var helt lost.

Permalänk

tjuvarna i wurm är så grymt jobbiga. blivit cleand out tre gånger nu sved mest i går när man logga in och upptäckte att vagnen och alla andra viktiga saker var borta fick börja om från början igen medel åldern på wurm verkar ju iaf vara 12 år eller nått

Visa signatur

apple, wacom, adobe = love

Permalänk

vicothnic - Saker som ligger fria bör man ju nästan utgå ifrån att de kommer försvinna? Skapa dig ett hus! Eh. uhm.
Men nu har du ju vårat ställe att lägga saker vid ^^

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Gud vad svårt det var att bygga murar nu, blir "failed to continue" för mig hela tiden.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rankko
Gud vad svårt det var att bygga murar nu, blir "failed to continue" för mig hela tiden.

Jag har 15 i masonry och failar en hel del jag också

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xerbee
Ja klienten är helt omskriven så den ger mer FPS och är lite snyggare. Sen har han även gjort en ny nu som kör LWJGL för de som har haft problem med ATI kort. Hur många utvecklare skriver en ny klient bara för att några få på deras forum inte kan lira? Det är de här som gör spelet bra, utvecklarna (som endast är 2 pers) lyssnar på folket och är konstant inne på #wurm @ heavenlyplace om man vill något.

Svenskar är dom också!

Jag kan nog hänga på!
Är premium till den 3 dec ;D

EDIT: Imorgon får jag ju min BoK(Bag of Keeping) också

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rotab

EDIT: Imorgon får jag ju min BoK(Bag of Keeping) också

Självklart strulade ju nätverket för mig idag så man inte kunde göra nåt paypal konto

Nu sitter man ju på landet också med modem och ska såga ved till mormor

Skit...

Visa signatur

Intel Core i5 3570K | Corsair Vengeance 2x8GB | Asus GeForce GTX 560Ti DCUII 1GB "OC" | SSD Intel 335 180GB | HDD Seagate Barracuda 0.5+1.0+4.0TB | Asus Xonar D2X | Fractal Design Newton R2 650W | Fractal Design Define R4

Permalänk

Äh, premium behövs inte än, det är bara när du kommit upp i 20 skill på någon skill. Och har du gjort det kan du ju göra något annat.
Att få ihop 20 i skill på 3-4 saker och 10 i några andra tar åtminstone 2-3 veckor.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Äh, premium behövs inte än, det är bara när du kommit upp i 20 skill på någon skill. Och har du gjort det kan du ju göra något annat.
Att få ihop 20 i skill på 3-4 saker och 10 i några andra tar åtminstone 2-3 veckor.

Man börjar ju med 20 i 3-4 saker Men du kanske menade mera åt skills-hållet?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Citat:

Ehm... va? Jag vet flera som har över 20 i 3-4 saker. Kan nästan lova att de har över 10 i det mesta andra också. Anton har väl >40 i mining? Upp till 20 i en skill tar man oftast på en dag eller så. HFC och mining har jag lätt fått upp till 20 på en dag. Min alt har ju fasen 14 i mining och han har dött >10 gånger kan jag lova

EDIT: Steffe man har 20 i alla Characteristics från början. Sen tror jag Alignment under Religion också börjar på 20. Men dom går under egna kategorier och inte Skills.

Permalänk

jepp xerbee... fick 40 mining för nån klockan 12.00 idag

Visa signatur

Det är bättre att verka dum men vara smart än att verka smart och vara dum.

Permalänk

Ups... Iofs, du har rätt. 20 kommer man till rätt fort.
Men att maxa 15 grejer är däremot tar lite längre tid.. uhm.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk

mmm.. men även om man gör upp till 20 i alla skills.. så har man inte fått en enda litet skit mer i styrka.. o hu kul e de?

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av antonjonsson
mmm.. men även om man gör upp till 20 i alla skills.. så har man inte fått en enda litet skit mer i styrka.. o hu kul e de?

Det är tråkigt ja
Tycker dom kunde haft 30 cap på characteristics som dom sade ifrån början...

Visa signatur

Intel Core i5 3570K | Corsair Vengeance 2x8GB | Asus GeForce GTX 560Ti DCUII 1GB "OC" | SSD Intel 335 180GB | HDD Seagate Barracuda 0.5+1.0+4.0TB | Asus Xonar D2X | Fractal Design Newton R2 650W | Fractal Design Define R4

Permalänk

Uhm, gruvan igenbyggd, xerbee borta och en inte allt för aktiv allexz.

Det är nog bäst att vi bygger lite längre ifrån tycker jag.

Finns stora nästan helt obebyggda områden bara 10min gångväg (finns fina stigar med!) från NT.
Gå E om NT (nu finns det kompass i NT) och följ stigen där, så kommer man till stora ställen ganska snart. En bit väg ner till vattnet om vi bygger vid bergen, men ungefär som vi har nu, fast utan att man behöver klättra upp för att komma dit (= vi kan göra vägar hela vägen).

Någon som är intresserad och har kört förut? Totala nybörjare kan nog funka det med.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Ran: Intresserad är jag, men jag har inte så mycket tid att spela tyvärr. Jobbar natt och sover halva dagarna. Men på helgerna och ev. tid jag får över på dagarna/nätterna kan jag hjälpa till om du vill.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Jag kanske kan va på nån dag. Men jag har tyvärr aldrig kört innan så jag är total nybörjare. Har sommarlov nu så jag har inget för mig på dagarna, speciellt om det inte är soligt ute, återkommer om jag börjar spela.

Permalänk

Jag är på..
Fast jag blir nog inte så aktiv iom att jag inte sitter så mycket vid datorn när det är sol ute

Visa signatur

Permalänk

Hm, det bästa är nog att vänta lite till (några dagar), sen får vi se.
Vi har kvar SB3-stället tills vidare (vi har åtminstone en plätt på 4x4 som fungerar... ^^ Och ca 30KG iron ore sisådär).

Jag ska kolla mig runt lite. Det är bäst att ni inte börjar spela precis nu bara om ni är totala nybörjare, i början så får man gratis mat i NT, det är inte något man borde slösa bort (förstsa 24H ingame-speltid).

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk

maten i nt e inte värd så mycket... toni han åt 2 gånger där.. en vecka senare har han 45+skill i hot food cooking och ca 500casseroles.... så man klarar sig bra utan det

Visa signatur

Permalänk

antonjonsson - Jojo, iofs.
Men så spelar han 12 timmar om dagen ^^

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

antonjonsson - Jojo, iofs.
Men så spelar han 12 timmar om dagen ^^

jo.. minst.. men så gör jag mat bara 10min om dagen

Permalänk

Ja, men så måste andra jaga och annat åt dig också -_- ^^

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Sötast

Ja.. det är ju jättesvårt om man får jobbet gjort åt en...

Det Random-Person menade var, att om man är ny och har nada kunskap, och ingen by att dra till... Ingen man känner.. Så är chansen sådär 99.7% att man inte ens har fattat hur man börjar göra mat/bra mat innan tiden är ute

Permalänk

allexz,,, har ett svar: WIKI

Visa signatur