WoW "fryser fast" 5-10e minut.

Permalänk
Medlem

WoW "fryser fast" 5-10e minut.

Ok... WoW fryser fast var 5e lr 10e minut, detta började hända efter patchen men jag verkar vara den enda som har problemet så kanske nånting har hänt med min dator?

Har sökt igenom om jag har virus och det hade jag ej.

Här är lite info om min dator:

os: Windows XP Professional, Service Pack 1 (5.1 - 2600) :: cpu: AMD Sempron 2600+ (1829MHz) :: mem: 485/512MB (94.73%) :: gfx: RADEON 9600 SERIES (1024x768 16bit 75Hz)

Värmen på CPU'n m.m:

http://img145.imageshack.us/img145/3567/namnls0mp.jpg

Notera, det här händer BARA för WoW inget annat. Kanske har WoW, efter patchen, kräva lite mer minne? Har bara 512MB så

*EDIT*

Det verkar hända bara i PvP instancerna, AB/WSG/AV... Har bara hänt EN gång utanför och typ 100 ggr inne i AB/WSG/AV.

Permalänk
Medlem

Har exakt samma problem, min dator dör efter ungefär 10 minuter i AV, ska installera om Windows och se vad som händer.

Permalänk
Medlem

Ta bort alla era addons och kolla vad som händer. Om problemet fortsätter är det nog RAMen. Annars har jag inte en aning.

Permalänk
Medlem

Addons hmm! Ska ta och kolla då men kan inte lira utan mina addons :(.

Ca[[pp please tell me hur datorn funkar efter att du installerat om Windows!

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem när min dator var ny, lösningen var att klocka ner RAM-minnena en aning. Vet inte om jag bara haft tur, men det funkade för mig. Krascher uppstår väldigt sällan nu, om ens alls. Annars kan jag rekommendera att köra nåt program som kollar att minnesbankerna inte är kaputt, finns flera här på Swec.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

En lite långsökt grej är att minnet till addons tar slut efter en stund , gå in i addonsfliken och öka upp hur mycket minne alla addons får äta på.

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem

Skirn jag letade lite efter nå program som ska kolla de men hittade inte, vet inte precis vad jag ska leta efter =P. Skulle du kunna pm mig?

Harakiri, ökade nu med typ 10 ska kolla hur de går!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bonecter
Skirn jag letade lite efter nå program som ska kolla de men hittade inte, vet inte precis vad jag ska leta efter =P. Skulle du kunna pm mig?

Harakiri, ökade nu med typ 10 ska kolla hur de går!

Berätta om de gick bättre, lider med av detta lagg.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Blåste nyss datorn och ska snart installera WOW, kommer snart med feedback.

UPDATE

Efter ominstallarionen av Windows och installationen av WOW samt uppdatering av allting så hänger fortfarande spelet sig efter 15 minuter inne i AV eller någon annan BG och detta är _UTAN_ några addons överhuvudtaget, tack för den blizzard.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ca[[pp
Blåste nyss datorn och ska snart installera WOW, kommer snart med feedback.

UPDATE

Efter ominstallarionen av Windows och installationen av WOW samt uppdatering av allting så hänger fortfarande spelet sig efter 15 minuter inne i AV eller någon annan BG och detta är _UTAN_ några addons överhuvudtaget, tack för den blizzard.

Instämmer, jag har nu prövat allt, stänga av Addonsen, sänka upplösningen till minimum, formaterat datorn osv.. Man blir fett irriterad..

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

jag har typ samma problem mitt i ab - wsg - av så stannar allt på skrämen efter ~1-4 min så loggas jag ut och när jag loggar in igen har jag fått deserter :/

jävla kasst blizzard. jag som skulle dra rank 11 :/

Visa signatur

a:|Mitt hus är fullt av idioter!
b:|Jasså, är du ensam hemma?

Permalänk
Medlem

FK!!! Blir och göra en ticket till GM då och se vad dom säger.

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem efter patchen.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Ingen GM visade upp sig :<. Får väll försöka imorrn igen... Går seriöst inte och spela när det ska hänga sig helatiden :@@@

Permalänk
Medlem

Jag ser att du har Titanpanel. Kolla om hacken kommer när det är kort tid kvar till Next GC eller lång tid, om du kollar efter hacket.
Du ser tiden om du håller musen på Fps/MS/Minnes användning.

Visa signatur

Amd 2500+ AQXEA 0330 @ 2200mhz 220x10 | 2x256mb-1x512mb PC3200 | Powercolor x800Pro ViVo @ XT PE
Celeron 800 @ 920mhz 115x8 | 512mb PC 133 | Geforce 2 200MX

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Harakiri
En lite långsökt grej är att minnet till addons tar slut efter en stund , gå in i addonsfliken och öka upp hur mycket minne alla addons får äta på.

Permalänk

Ja, det är ju verkligen Blizzards fel...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hakkenarsk

Vems fel är det annars? Det funkade bra innan 1.11

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maskaren
Jag ser att du har Titanpanel. Kolla om hacken kommer när det är kort tid kvar till Next GC eller lång tid, om du kollar efter hacket.
Du ser tiden om du håller musen på Fps/MS/Minnes användning.

Hmm, tyvärr så ska servern som jag lirar på flyttas :@ så kommer inte kunna spela på 2 dagar men om det nu är så att WoW hänger sig när GC kommer, vad innebär det?

Permalänk
Medlem

Hänger det sig att du måste starta om spelet, eller bara i 10+ sekunder?
Om du måste starta om, är det antagligen inte det. Om det är tidsbegränsat är det som många sagt.. "En lite långsökt grej är att minnet till addons tar slut efter en stund , gå in i addonsfliken och öka upp hur mycket minne alla addons får äta på."
Fast ett annat tips är väl att skaffa mer ramminne, så märks det inte när den dumpar minnet.

Visa signatur

Amd 2500+ AQXEA 0330 @ 2200mhz 220x10 | 2x256mb-1x512mb PC3200 | Powercolor x800Pro ViVo @ XT PE

Permalänk

Mitt WoW kraschar med typiskt felmeddelande om att minnesadresser inte går att skriva till..

Jag har kört memtest utan problem så minnena är det inga fel på, allt började när 1.11 patchen släpptes. Jag har installerat om Windows men det hjälpte inte så jag hoppas att det kommer någon mini patch i framtiden, nu får jag lira på min laptop sålänge.

Visa signatur

Alienware 15R3, 7820HK, 16 GB DDR4 2667 MHz, 1080 Max-Q, 512 GB SSD + 1 TB 7200 RPM, 15.6" 120 Hz TN+WWA G-Sync, Killer 1550

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hakkenarsk

Håller med dig

Helt löjligt enkelt för Blizzard att lyckas få WoW att fungera klockrent för alla olika konfigurationer....

Älskar n är folk skyller ifrån sig

Haha, aja, mitt WoW fungerar klockrent iaf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
Håller med dig

Helt löjligt enkelt för Blizzard att lyckas få WoW att fungera klockrent för alla olika konfigurationer....

haha... men snälla du, läs tech support på www.wow-europe.com när sidan är uppe, vi snackar 20% av alla spelare har detta problemet med burkar som har fungerat utmärkt innan patchen. Blizzard har erkänt felet och jobbar på det.

http://forums.worldofwarcraft.com/thread.aspx?fn=wow-tech-sup...

Så JA detta är blizzard fel och ingen annans.

Permalänk
Medlem

Hej jag hade samma problem och efter att ha gjort i prinsip allt så uppdatera jag drivers på ljudkortet och trådlösa nätverkskortet (usb netgear) och sedan dessa har jag inte upplevt några problem

Pröva detta, går snabbt och smärtfritt

Visa signatur

Signatur raderad. Var vänlig läs http://forum.sweclockers.com/regler.html#6 (6 rader i singaturen är ej tillåtet)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
Håller med dig

"Älskar när folk skyller ifrån sig :D"

Älskar när folk har lyckats lika bra som dig och Hakkenarsk i livet

----

Ohh, fan va skönt, hoppas dom försöker fixa det här nu!

Permalänk
Medlem

ja. fyfan. kan inte säga mer. jag skulle från rank 6-7 denna veckan. jag tog ~20% till rank7 inte kul alls. bg är fortfarande helt fuckat för mig.. och är lite svårt att world pvp'a en resto shaman

någon annan som har problem med riktigt hög ms?

=/

Visa signatur

a:|Mitt hus är fullt av idioter!
b:|Jasså, är du ensam hemma?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinsson
Vems fel är det annars? Det funkade bra innan 1.11

Tänk lite nu.

Permalänk
Medlem

Jag har lite problem med en alt, faktiskt.

han är på en annan server.

Jag kan spela i c:a5-10 min. sen får jag en frysning som ni säger. sen är det fryst i c:a 5-10sekunder. sen är det igång igen. och när jag frågar om andra också har samma problem är där ingen som svarar.. :/

Är det de ni menar?

Jag har det bara på den servern dessutom. på min mains server är allt som vanligt.. :S

Permalänk
Medlem

Nej om det fryser så fryser det tills jag antingen går in i ctrl+alt+del och avslutar WoW därifrån eller väntar 10~ min för att WoW stängs av.

Permalänk
Medlem

Att spelet fryser/krashar har börjat hända mig och brorsan också efter patchen.
Eller snarare den lilla "patchen" som skulle fixa att det INTE krashar.

Visa signatur