Permalänk
Medlem

Antec p150

Tjenare,

Eftersom att min dnuvarande dator har gått sönder har jag börjat fundera på en ny burk och då tänkte jag först på nytt chassi,

jag var ute o kollade lite och fastnade för p150
men jag undrar om någon är på sweclockers har något konstuktivt att säga om chassit, är det bra? och fungerar nättagett bra? och hur tyst är den igentligen?

om någon har något bättre altenativ så är jag öppen för förslag

tack på förhand

Visa signatur

The more you know, the less you need.

Permalänk
Medlem

Jag fyller på med en till fråga. Går det att få tag på utan nätagg?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yogge

Har själv letat efter sånt men inte hittat, enda alternativet är att köpa den sen sälja nätagget.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk

Jag har chassit i fråga och har sålde agget till brorsan.

Men agget fungerar finfint, och är väldigt tyst vad jag kan höra...

Fläkten som följer med har jag aldrig testat (bytte direkt till en tystare från Akasa).

Annars tycker jag chassit är snyggt och bra med några påpekande:
1. Gummisnoddarna går väldigt fort itu (räkna ett halvår), fast slädarna funkar minst lika bra!
2. Om man kollar recensionen som de hade här innan så använde de ett mATX-mobo! (Det blir lite tajt med ett vanligt mobo fast de går bra )

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.

Permalänk
Medlem

om valet är p150 eller sonata 2 vilken är bäst då?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

p150

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Citat:

Har hört talas om ett chassi som heter SOLO. Ska tydligen vara en updaterad version av just p150 utan nätagg.

Länk: http://www.antec.com/us/productDetails.php?ProdID=18500

Visa signatur

stay true to yourself and stay the course

Permalänk
Medlem

Sista frågan, räcker p150 nätagg (neo 420w)
till att driva ett x1900xt med inte alltför många diskar och enheter?

Visa signatur

Permalänk

Det gör det säkerligen.
Driver brorsans burk med samma specs som min... och min drar ca 200W

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stay true
Har hört talas om ett chassi som heter SOLO. Ska tydligen vara en updaterad version av just p150 utan nätagg.

Synd att det var svart.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Amuthir
Sista frågan, räcker p150 nätagg (neo 420w)
till att driva ett x1900xt med inte alltför många diskar och enheter?

Jepp, det gör det. Agget har väldigt bra fördelning mellan de olika spänningarna (5V och 3.3V belastas bara några få (~4A vardera) i moderna system, vilket gör att det som först "tar slut" är 12V. NeoHE har 3st 12V-linor och kan belastas med totalt 384W på dessa. Ett X1900XTX drar runt 120W om jag inte minns fel, vilket gör att med två st i CF har du fortfarande 140W över till processorn.

Både P150 och SOLO har samma uppdateringar, dvs ny revision på nätagget och nya förstärkta gummiringar som inte ska gå av.

I valet mellan P150 och Sonata 2 så vinner P150 på alla punkter (utom pris kanske?), hands down.

Lustigt att höra "Synd att det var svart". När P150 kom sa alla "Synd att det var vitt". Smaken är som baken.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem
Citat:

Synd att det var svart.

hehe jag tycker faktiskt samma sak :P...när lådan kom ut så tyckte jag faktiskt "inte vitt"....men nu när man har en vit ipod osv har man faktiskt börjat gilla den vita färgen igen :D....
kanske blir ett p150 sedan till typ vintern när det blir uppgraderings dags

Permalänk
Medlem
Citat:

någon som vet när denna släpps i sverige?

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem

Är också mycket sugen på P150. Någon som har någon information om det kommer släppas i sverige?

Permalänk
Medlem

P150 är släppt för ganska länge sedan.

SOLO kommer släppas någon gång nu i sensommaren/hösten.

Visa signatur

Permalänk

Har ett P150 och måste säga att det var väldigt trevligt att montera i.
Men det är inte så tyst som det kunde vara. Chassifläkten låter rätt så mycket i allt annat än lägsta hastighet. Har dock inge problem med kylningen då så det gör inte så mycket. Men räkna inte med ett totalt ljudlöst chassi om ni inte planerar att modda lite.

Visa signatur

Python-IRC på svenska: #python.se

Permalänk
Medlem

Solo

Solo finns nu att köpa i Sverige!

Jag mailade några olika butiker och frågade om de kunde ta in den, vissa sade att den inte fanns för leverans till europa, så helt enkelt var det visst inte att ta in den, men nu finns den som sagt.

Solo samt ett fläktlöst nätagg som FSP ZEN vore intressant att testa.

Permalänk

Re: Solo

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dte96jbn
Solo finns nu att köpa i Sverige!

Jag mailade några olika butiker och frågade om de kunde ta in den, vissa sade att den inte fanns för leverans till europa, så helt enkelt var det visst inte att ta in den, men nu finns den som sagt.

Solo samt ett fläktlöst nätagg som FSP ZEN vore intressant att testa.

Vilka butiker har/kommer tagit/kommer att ta in dem?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

dustinhome.se och dustin.se har det i sortimentet nu.

shg.biz kunde inte nu p.g.a. att den inte "finns" i europa, men de lät inte negativa så det kommer nog så småning om.

De andra som svarat har bara sagt att de ska vidarebefodra tipset om Solo till sina inköpsansvariga än så länge. (inet.se och komplett.se)

Permalänk

Länk till chassit hos dustinhome.se: http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010096487

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det där är lite farligt. Det står att den finns "I lager 1-2 dagar", vilket innebär att de inte alls har den på lager egentligen. Det kanske är som shg sa, att den inte finns i europa än!

De har förmodligen bara lagt upp den i förskott, många gör så på efterlängtade produkter för att folk ska förbeställa. Sen kan det dröja veckor till månader innan de faktiskt finns för leverans.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tidigare stod det "ej i lager", i och med att de ändrat den texten är jag hoppful.

De lade in denna vara i sortimentet på min begäran och nämnde inget om några leveransproblem.

<EDIT>
Nu finns det i lager.
</EDIT>

Permalänk

Blir sugen på att införskaffa en låda.

EDIT: Länk till en review på lådan: http://www.xsreviews.co.uk/reviews-54.html
EDIT 2: En till: http://hardwarelogic.com/news/63/ARTICLE/1218/1/2006-06-27.ht...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

ny blev jag ju riktigt sugen på denna fina lilla låda :D... upptäckte nyss att jag hadde 2000 liggandes på ett konto och skräpade...kanske borde man köpa en ny låda nu medans jag har pengar
för denna verkar ju underbar... någon som vet prestandan på det fläktlösa agg som följer med SOLO?

MVH//Stefan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
ny blev jag ju riktigt sugen på denna fina lilla låda :D... upptäckte nyss att jag hadde 2000 liggandes på ett konto och skräpade...kanske borde man köpa en ny låda nu medans jag har pengar
för denna verkar ju underbar... någon som vet prestandan på det fläktlösa agg som följer med SOLO?

MVH//Stefan

Det följer inte med något nätagg med Solo.
p150 är som en vit Solo med nätagg, fast inte fläktlöst.

Vill man ha svart chassi och själv välja/köpa nätagg väljer man Solo.
Vad jag tänkte är det fläktlösa nätagget FSP ZEN.
Detta finns för så lite som 831:-

Om man ska köra något av de absolut mest kraftiga grafikkorten som 7900gtx t.ex. bör man dock välja ett nätagg som har mer ampere på 12V.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dte96jbn
Det följer inte med något nätagg med Solo.
p150 är som en vit Solo med nätagg, fast inte fläktlöst.

Vill man ha svart chassi och själv välja/köpa nätagg väljer man Solo.
Vad jag tänkte är det fläktlösa nätagget FSP ZEN.
Detta finns för så lite som 831:-

Om man ska köra något av de absolut mest kraftiga grafikkorten som 7900gtx t.ex. bör man dock välja ett nätagg som har mer ampere på 12V.

k....då var det bara jag som hade missupfattat det lite :P...jag sitter med ett 520w så det är ingen fara :D....ska beställa ett SOLO nu snart känner jag mitt gammla Aspire X-infinity (gamerchassi) stör jag mig ortoligt på... så det är dags

Permalänk
Citat:

jag sitter mitt gammla Aspire X-infinity (gamerchassi) stör jag mig ortoligt på... så det är dags

Usch för "gamer chassin"
Grymt sugen jag med på ett nytt chassi, har suktat efter att få en så tyst dator som möjligt då jag inte orkar ljuder från min nuvarande dammsugare. Kanske man skulle köpa en sån här låda kanske...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Usch för "gamer chassin"
Grymt sugen jag med på ett nytt chassi, har suktat efter att få en så tyst dator som möjligt då jag inte orkar ljuder från min nuvarande dammsugare. Kanske man skulle köpa en sån här låda kanske...

ja ush och fy för gamerchassin... (fattar inte vad jag tänkte på )
och detta chassi verkar ju underbart
jag ska inhandla en från dustinhome snarast
//Stefan

edit: det följde bara med en 120mm fläkt eller hur?
blir till att slänga med 2st zalman 92mm då

Permalänk
Citat:

ja ush och fy för gamerchassin... (fattar inte vad jag tänkte på )
och detta chassi verkar ju underbart
jag ska inhandla en från dustinhome snarast
//Stefan

Om/när du gör det så släng upp lite pics på chassiet.

Visa signatur