Permalänk
Medlem

WoW kraschar!

Jo nu är det så här att jag precis köpt wow , men när ja startar det och har spelat ca 30 sec så hänger sig datorn och det ljud som sist spelades upp fortsätter att gå tex. Brrrrrrrrrrrrrr. Jag undrar lite iafall någon vet vad som är fel och hur ja ordnar till det.
Jag har testat att höja volten i både cpu , minnen och AGP.

jag har en amd athlon 3200+ 64bits
1024 minne
geforce fx 5600
300 W nätagg

EDIT:
Jag har inte klockat datorn och datorn bara hängersig så jag måste starta om den.

Permalänk
Medlem

vad händer efter "Brrrrrrrrrrrrrrrr"? wow avslutas? du måste starta om datorn? datorn börjar brinna? du kan fortsätta spela efter 10 sek? vad händer....

Permalänk
Sötast

WoW är VÄLDIGT känsligt mot överklockning! Prova återställa till normala värden.

Permalänk
Medlem

Kolla Blizzards Tech forum och ställ frågan där för bästa support.

http://forums-en.wow-europe.com/board.aspx?fn=wow-tech-suppor...

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

Som många andra kan inte jag köra WoW när jag har det minsta överklockat, får felmedelande och WoW avslutas efter 10min.
Det kan ju va lika dant för dig.

Permalänk
Medlem

Nu testa jag att formatera , och det fungerade i ca 2 timmar innan ja skulle stänga av det och då kom problemen tillbaka :/

Permalänk
Hedersmedlem

*Flyttad*

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600KF • GTX 1080 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X