Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dakke
Dom har sagt till mig att det inte finns några kunder som är intresserade av högre hastigheter än 8/1, och att dom inte har några planer på att uppgradera.

Självklart kommer den här informationen från nån random kundtjänst brud på comhem, så man vet ju inte vad som stämmer. Men om dom hade tänkt satsa på snabbt bredband så tycker man kundtjänsten borde fått någon slags info om det, ett tag innan det sker.

Jag tror inte på comhem höjning av hastigheten förens nästa år i sommaren eller på hösten av nästa år, det är way för tyst just nu för att dom skulle chock höja.

Man kan nästan tro det :(..

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dakke
Dom har sagt till mig att det inte finns några kunder som är intresserade av högre hastigheter än 8/1, och att dom inte har några planer på att uppgradera.

Självklart kommer den här informationen från nån random kundtjänst brud på comhem, så man vet ju inte vad som stämmer. Men om dom hade tänkt satsa på snabbt bredband så tycker man kundtjänsten borde fått någon slags info om det, ett tag innan det sker.

Jag tror inte på comhem höjning av hastigheten förens nästa år i sommaren eller på hösten av nästa år, det är way för tyst just nu för att dom skulle chock höja.

Vadå "way för tyst"?! Ska de gå ut med pressmeddelande om att snaaaart kommer vi med besked om höjda hastigheter? De har ju sagt att 100 MBit ska komma i höst och hösten har ju knappt börjat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frostfield
Vadå "way för tyst"?! Ska de gå ut med pressmeddelande om att snaaaart kommer vi med besked om höjda hastigheter? De har ju sagt att 100 MBit ska komma i höst och hösten har ju knappt börjat.

Mmm problemet är dom sa exakt samma sak vid denna tiden förra året..

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bogey
Mmm problemet är dom sa exakt samma sak vid denna tiden förra året..

Men det var ju så att docsis3 inte blev färdigt.

Förstår inte att folk orkar sitta o posta vad dom hört från supporten, då dom antagligen inte vet mer än oss.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelle!123
Men det var ju så att docsis3 inte blev färdigt.

Förstår inte att folk orkar sitta o posta vad dom hört från supporten, då dom antagligen inte vet mer än oss.

Och vad är det som säger att det blir klart i år ?

Förstår inte att folk orkar sitta och posta och läsa trådar dom inte bryr sig om, då dom säkert inte vet mer eller bryr sig..

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frostfield
Vadå "way för tyst"?! Ska de gå ut med pressmeddelande om att snaaaart kommer vi med besked om höjda hastigheter? De har ju sagt att 100 MBit ska komma i höst och hösten har ju knappt börjat.

Martin Kull är det du?

Visa signatur

När sanningen kommer på bordet, kan ingen smälta den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bogey
Förstår inte att folk orkar sitta och posta och läsa trådar dom inte bryr sig om, då dom säkert inte vet mer eller bryr sig..

Varför skulle inte jag bry mig om denna tråd?
Jag har själv comhem och bor i villa.
Comhem är mitt ända alternativ då jag bor ca5km från telestationen.

Tycker bara det är onödigt att så många postar kommentarer från supporten som inte vet mer än oss.
Det var ju inte menat till dig efterssom du inte har postat någon sådant i denna tråd.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bogey
Mmm problemet är dom sa exakt samma sak vid denna tiden förra året..

Det de byggde informationen på förra året var att Cisco & Co skulle bli klar med docsis 3.0 standarden enligt plan. Det arbetet är inte comhem inblandad i ihuvud taget. Svårt för comhem att kunna göra något åt den förseningen. Jag har förövrigt aldrig hört att de skulle höja hastiheten förra hösten utan att det skulle bli efter årsskiftet 2006, alltså vinter/vår i år. Det var den infon som stod på www.idg.se iaf där jag hörde talas om detta första gången. Docsis 3.0 standarden är klar sedan i sommar någon gång och då har comhem kunnat börja testa standarden. De testutrustningar comhem erhöll från Cisco innan standarden var klar höll inte måttet för att påbörja kundtest. De väntade alltså på rikta docsis 3.0 grejjer.

Luskat lite mer i era frågor och tror det blir 24/1 sista eller näst sista veckan i denna mån. 24/8 1mån senare och docsis 3.0 med ännu högre hastigheter i slutet av året (fortfarande beroende på hur kundtesterna går). De som har 8/1 skulle få 24/1 för samma pris eller hur det var. De gör alltså nån typ av rensning av sina paket, tar bort vissa och uppgraderar/prisändrar vissa. Minns inte vad polarn på comhem sa till 100% men denna info har inte kundtjänsten ännu.

Det blir också nån typ av förändring i e-posten framöver, något med att e-postlådorna och hemsidesutrymmena blir större och från en annan leverantör. Tror alla kommer få ett brev ang detta då tjänsten för att uppgradera hemsidan kommer ligga nere ett tag. De har ju sedan tidigare utförsäljning fortsatt att använda Telia/Skanova för detta. Nu släpper de sista biten från sin tidigare ägare. Lär då också vara ganska så nära förestående att alla upc's kunder får en ny e-postadress.

Mer än så vet jag inte så ni får ge er till tåls lite. Jag orkar inte heller jaga polarn vidare då det är lite "locket på" om detta. Troligen i konkurrenssynpunkt. Beroende på hur deras hastigheter och priser kommer att se ut framöver kan de komma att ta ganska så stora marknadsandelar... Dom låter ganska så självsäkra som vanligt

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Jo spelar de bara korten rätt, så har de bra chanser att konkurrera bort många adsl leverantörer, eftersom så många hushåll ändå har comhem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phunky
Jag har förövrigt aldrig hört att de skulle höja hastiheten förra hösten utan att det skulle bli efter årsskiftet 2006, alltså vinter/vår i år.

http://www.nordichardware.se/nyhet,8294.html

Permalänk
Medlem

Som sagt, den artiklen säger inte hösten 2005 som någon ovanför sagt att comhem hävdat. Jag vet att de trodde på våran 2006 men det gick ju som det gick.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phunky
Som sagt, den artiklen säger inte hösten 2005 som någon ovanför sagt att comhem hävdat. Jag vet att de trodde på våran 2006 men det gick ju som det gick.

Så du tror på att det kommer något nytt i slutet av denna månaden?

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phunky
Som sagt, den artiklen säger inte hösten 2005 som någon ovanför sagt att comhem hävdat. Jag vet att de trodde på våran 2006 men det gick ju som det gick.

nää så sant. verkar vara såhär när man googlar runt lite:
http://computersweden.idg.se/2.139/1.12202

Citat:

Vi kommer under hösten 2005 att uppgradera till den nya standarden euro docsis 3.0. Med den på plats kan vi, under våren 2006, erbjuda hastigheter upp tom 100 Mbit/s till våra kunder.

fast var ju ändå 1 år fel ute med docsis 3

visst att det inte är upp till comhem... men känns dumt av folk i hög position att sitta och uttala sig om saker som dom uppenbarligen inte har någon koll på / inflytelse i..

lite nu ungefär som uttalandet om 160mbit innan man ens sett docsis 3 alls..

sen undrar jag fortfarande om vi UPC:are kommer få docsis 3 i höst/vår oxå?

Permalänk

BasseBaba min granne jobbar på upc , jag snackade med han , och det lät som först skulle alla få deras ***** telefoni , och där efter ska dom gå in i alla lägenheter i hela stockholm och moterna ner UPC lådorna , och byta till comhems pytte lilla låda , allså Comhem har ett helt annat system , men enligt han så ska i november månad det bli i alla fall en Comhem routning ut i landet så vi slipper denna överbelastade typ dom kör nu! 10 gigabit switchar ex kommer nog trafiken gå nu mera i genom.

Docis 3.0 kommer nog vi med upc få tillgång till efter årskiftet , jag är nöjd med mina 10/10 , bara dom får trafiken att flyta bättre.

där i mot docis 3.0 är jue en ny typ och även om Comhem fixar docis 3.0 till UPC så kommer vi inte ta del av det om vi inte får nya modem, och vi är nog inte första prioritet , det är nog comhems egna som går före allt annat.

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem

Telefonin är ju valfri men det är vad jag också hört första prioritet för comhem att lansera hos tidigare upc. Tycker den tjänsten är rätt så stabil numera så visst. Allt handlar ju om inkomster.

Känner inte till något om någon "låda" annat än den utrustning upc använt i källaren för att styra att man kan ha analog betaltv och den tror jag inte de behöver byta/ta bort. Dock är det väldigt många uttag hos upc som inte är "3hål i väggen" som de naturligtvis vill byta ut.

Ang routingen låter det ganska så troligt tidsuppskattningsmässigt. Tror dock det blir i slutet av denna månad då de börjar lansera telefonin hos tidigare upc. Jag har dock inte hört att tidigare upckunder på någotsätt prioriteras lägre för docsis 3.0 osv. Tror det blir samtidigt som övriga Sth i slutet av året.

Förvisso har upc kanske ca 1/4-2/4 så många bredbandskunder som comhem så det kan vara en prioriterigssak.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

http://www.comhem.se/publik/www/portal/all?_nfpb=true&_pageLa...

EDIT: Oj då, var detta en gammal artikel..

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem

"Hej och tack för ditt e-postmeddelande!

Tyvär finns ej något bestämmt ännu, men vi kommer i framtiden kunna erbjuda högre hastigheter.
Vilka hastigheterna blir är ej ännu fastställt

Med vänlig hälsning

Com Hem AB
Kundservice
Robert Eliasson"

Jag ville ha konkret information och inget slöseri med bandbredd, rent av uselt hur dåliga ComHem är på att mumla ur skägget.

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem

Kanske någon ny standarfras dom börjat använda så många som mailar och frågar så dom är less på samma frågor nu

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelle!123

Tycker bara det är onödigt att så många postar kommentarer från supporten som inte vet mer än oss.
Det var ju inte menat till dig efterssom du inte har postat någon sådant i denna tråd. [/B]

lyssna på det kanske ? Scalp

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem

EN snubbe på supporten sa att han hört att comhem lanserar en 100/100 efter jul. Han skulle byta till det iaf.

Permalänk
Avstängd

100/100.. nah .. vette fan alltså om jag tror på han på supporten.

Visa signatur

WS: MSI Z77A-GD55 | i5 2500k | FD R4 | 32GB Corsair Vengeance LP | EVGA GTX 780 SC ACX | 840 Evo 250GB | WD Black 1TB | Corsair TX 750W |
Kringutrustning: 1x Samsung S27C750P 27" | Mionix Naos 7000 | Razer Deathadder 2013 | CM Storm Quickfire TK MX Brown | Qpad CT Grin

Permalänk

Det är väl mer eller mindre vedertagen sanning att Comhem inte kommer att leverera symetrisk uppkoppling.. Ingen 100/100 alltså

Permalänk

Någon som vet vilka hastigheter comhem kommer att kunna leverara?

Visa signatur

-: Crestron :-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av krillepille2
Någon som vet vilka hastigheter comhem kommer att kunna leverara?

24/8 och 100/10 först och främst..

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Massacre
Kanske någon ny standarfras dom börjat använda så många som mailar och frågar så dom är less på samma frågor nu

Ja Scalp... Vet de inte så får du ju antingen ett felaktigt svar för att de vill bli av med dig snabbt eller så ger de dig ett standardsvar att de helt enkelt inte vet. Låt kundtjänsten/supporten svara på samtal/mail som verkligen har med ett problem att göra tycker jag. Tror ni skulle bli lika förbannad om erat nät låg nere och före ligger 10 personer i kö som ringer 5ggr per dag och undrar om en ny hastighet. Vare sig de vet eller inte får de inte säga något heller troligen...

Jag har gett min redovisning ovan för hur det troligen kommer att se ut så jag tycker ni läser den posten igen ni som fortfarande ringer/mailar supporten/kundtjänsten.

Det är långt mer info än vad de erhållit.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phunky
Ja Scalp... Vet de inte så får du ju antingen ett felaktigt svar för att de vill bli av med dig snabbt eller så ger de dig ett standardsvar att de helt enkelt inte vet. Låt kundtjänsten/supporten svara på samtal/mail som verkligen har med ett problem att göra tycker jag. Tror ni skulle bli lika förbannad om erat nät låg nere och före ligger 10 personer i kö som ringer 5ggr per dag och undrar om en ny hastighet. Vare sig de vet eller inte får de inte säga något heller troligen...

Jag har gett min redovisning ovan för hur det troligen kommer att se ut så jag tycker ni läser den posten igen ni som fortfarande ringer/mailar supporten/kundtjänsten.

Det är långt mer info än vad de erhållit.

Hm...Okey Phunky....men förklara gärna varför vi hellre skall lyssna på vad Phunky på Sweclockers har att säga i denna fråga än vad Comhem har att säga själva ?

Personligen blir jag mer irriterad på på Comhem när jag blir upphängd i deras telekö, än de som delar min kö... dom har ju marknadens dyraste abbonomang men inte motsvarande kundsupport...

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte56
24/8 och 100/10 först och främst..

säker på det där?
jag har inte läst marknadsföring eller nånting sådant.. men om man börjar resonera lite logiskt så vore det ju bättre för Comhem att lägga sig en bit över det där... för att helt enkelt ta kunder från adsl och fiber (främst BBB då)

dvs eftersom allting idag verkar säljas på rå-mbit istället för uptime, peering etc, så bör det ju se bättre ut att kunna leverera säg 30/8 när adsl inte kommer upp i mer än 24, och på samma sätt 100/20 när bbb inte verkar vara villiga att ge mer än 100/10.

och sedan bogey..
jadu. för att det phunky säger stämmer så väl.
supporten vet ju inte ett skit.
jag tror definitivt att han som är ute och pular i nätet har mer insikt än dom som ska jobba med att få agda 78 att fatta att hon måste stoppa TP-kabeln i modemet.

det kommer den dagen det kommer. den man ska lacka på är ju gunnar asp som verkar helt inkompetent. det enda han verkar göra i intervjuer är att lova en massa saker. nu senast var han ju mer intresserad av att skryta om sina 160mbit till idg, snarare än att ge oss mer fakta om _när_ docsis3-tjänsterna lanseras, samt vad det kommer kosta.

Permalänk
Medlem

För att jag jobbar åt en teknikerfirma som jobbar med comhems nät. Vi vet om detta lite tidigare helt enkelt eller vet vilka man skall fråga.

Om jag förstod rätt så kommer deras 24/1 tjänst att kosta lika mycket som deras 8/1 tjänst gör nu ungefär. En snabbkoll visar att det blir nånstans i mitten av vad det kostar hos övriga leverantörer i dagsläget som kan leverera 24/1. Alltså inte speciellt dyrt eftersom comhem KAN leverera 24/1 vilket adsl som oftast inte kan. comhems nät är inte avståndsberoende på samma sätt och om de har service på fastighetsnätet fixar de även kablarna där om de felar. De som inte är nöjd med den kommande prissättningen hos comhem får ta upp det med föreningen för att införskaffa fiber tror jag. comhem kommer aldrig vara billigast eller snabbast, de är en leverantör för den stora massan som telia ungefär fast med bättre nät i botten

BasseBaba: Jag tror aldrig comhem funderar på att försöka konkurrera med fiber då de helt enkelt inte kommer hålla samma prisklass. Krossa adslalternativen vill de och kan de kanske göra om de bara får igång en fungerande tjänst med högre upload i vinter. Jag tror förövrigt också på 24/1, sedan 24/8 och sist upp emot 100/10. Nån plats för IPTV med HDTV vill de ha kvar

Inte för att jag talat med herr Asp personligen men han har ryckt upp företaget otroligt bra sedan han blev VD. Vad han sedan säger i tidningar osv vill jag inte uttala mig om. Han är personligen inne och pillar på alla områden i hur företaget drivs och vill ta reda på hur saker kan förbättras, varför en sak gått fel och hur det skall kunna undvikas i framtiden. Vissa VD's sitter ju bara och håvar in pengarna "so to speak".

Visa signatur

Dooh!

Permalänk

[½OT]

Att du orkar Phunky

Hänger tämligen sällan här på swec (brukar skumma tbg ibland) men har ställt om dygnet och behöver lite kvällslektyr och sitter och lurar på om man ska ditcha gloclanet för comhem..

Har nu läst hela tråden och den enda här som verkar veta vad han/hon pratar om är phunky. Fattar inte alla som av någon outgrundlig anledning bestämmer sig för att fråga front line support om annat än priset på tjänsten man fått reklamblad i brevlådan om.. Brukar ju vara supporten som sist av alla får veta förändringar i tjänsteutbudet. Tror www.comhem.se är en säkrare källa för att kolla uppdaterade hastigheter än att prata med deras personal på callcentret. När det är beslutat och förberett kommer de att droppa en pressrelease, så är det. Innan dess kan din lokala grosshandlares pappas svåger i Träskböle ha exakt hur många megabajts som helst via ett tröskverk till modem som du inte för fotografera för säpo/cia/lrf/whatever.. det spelar som ingen roll.

Ska sluta bitcha nu, men lite mer fakta och lyssna och lite mindre spekulera och skriva kanske skulle vara dagens läxa?

Tack för all info än en gång Phunky.

Visa signatur

Rosig om kinden, solsken i blick. Ljuva ord genererar en känsla av luddighet i bröstet. Alkohol gör mig fluffig i kanten.

Permalänk
Medlem

Phunky hur är det med ryktena om en 75/50 lina då? Har hört att det flodar ett sådant rykte också?