Permalänk
Medlem

Min lina har varit hur stabil som helst, fattar inte varför många ska ha så mkt problem...

Visa signatur

PSN: Swedishbullets

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av molis
Min lina har varit hur stabil som helst, fattar inte varför många ska ha så mkt problem...

Samma här...

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual EVO OC | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold | Acer 24" Predator XF240H 144Hz

Permalänk

Bor man i ett område med lite folk så är det inte belstning i mitt område finns det 3 nodar, och alla 3 är överbelastade fast att jag sitter på den som är minst överbelastad.

Och Comhem skiter i vilket, men den som lever får se!

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Antingen är du allvarlig eller så ironiserar du !? Rätt kul utgångspunkt du har iaf.

Permalänk

nullz0rz Håller med

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Vissa delar av comhems nät är extremt överbelastade medan andra inte har dessa problem över huvudtaget... Vad är det som är konstigt?

Permalänk
Medlem

Mitt internet dör på kvällarna.detta händer oftast kl.18-00.

Orkar inte klaga mer utan har ändrat mina surfvanor istället.

Blir definitivt Telia när bindningen är slut.
Aldrig mer Comhem.

Permalänk
Medlem

Sitter med 24/8 i ett f.d. UPC-hus, och har nästan aldrig haft några som helst problem, uptime suverän och alltid dom utlovade farterna. Så förra veckan började det spöka i linan, uppkopplingen gick ner på förmiddagen torsdag och kom tillbaka senare på kvällen. Ringde supporten och dom kunde inte hitta något fel, men knas var det iaf. Dock så fick jag uppmaningen att åka och hämta ut ett nytt modem istället för det "gamla" Thomson-modem UPC bestått med. Jag fick istället ett Scientific Atlanta-modem med Comhems telefonimöjligheter "inbakade" i modemet. Jag har dock inte den tjänsten.

Nu började det spöka om möjligt ännu värre. Uppkopplingen bryts mellan varven, telefonilampan på "telephone 1" står och blinkar hela tiden (inte flashar utan blink med jämn takt, skall den göra det när man inte har telefonitjänsten?) och jag har helt plötsligt gått från att aldrig ha under 23.00 Mbit/s till drygt 18.00 Mbit/s i downspeed. Är det någon som upplevt liknande problem? Är det något jag kan göra åt det? Jag har ringt supporten och på detta jeffla callcenter var dom som vanligt helt lost in space, allt var så bra så bra Som tur är har jag kvar mitt gamla modem så jag funderar starkt på att byta tebax till det, men tänkte först höra om någon känner igen mina problem.

Visa signatur

Gigabyte P35-DS4, Intel Core 2 QUAD Q6600 2.4GHz 8MB FSB1066 (stock cooling), A-DATA 4096 MB DDR2 PC2-6400 800MHz, Gigabyte Geforce 8800GT 512 mb, 650w PSU

Permalänk

jag hade bara problem med mitt Thomson och motorola, Men att tjänsten helt plötsligt skulle bli dålig för dig och sen skyller dom på modemet är jue ett skämt.

Jag skulle nog kalla det mera signalfel. Felanmäl det och det tar dig 1 -2 veckor innan dom kommer o pillar lite i skåpet, Dock har Comhem en så kallat 70 % utlovad hasstighets garanti. ( 16.8 mbit minnst ) Dom kanske tar detta som ett 70 % exempel och då finns det inte mycket du kan göra åt saken :/

Rin Ko och kolla med dom.

att byta tillbaka modemet kommer inte att gå, Då dom tagit bort det ur registrering. Du kommer inte att få det online.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

"att byta tillbaka modemet kommer inte att gå, Då dom tagit bort det ur registrering. Du kommer inte att få det online."

Korrekt. Iaf om inte han ber dem logga tillbaka det gamla igen först.

"Dock har Comhem en så kallat 70 % utlovad hasstighets garanti. ( 16.8 mbit minnst ) Dom kanske tar detta som ett 70 % exempel och då finns det inte mycket du kan göra åt saken :/"

Korrekt. Ingen idee att felanmäla om det är över 16,7mbit, det hanterar inte deras support vilket är en rätt bra gräns endå enligt min mening.

Inatt gjordes iaf flytten till comhems dhcp och första noddelningarna i f.d. upc-nätet. Gick över förväntan som jag förstod det. Att man har problem med att man inte får sin/sina ipadresser hela tiden eller att uppkopplingen verkar brytas ska om allt går som planerat vara löst 8/11. Paralellt om detta görs även en drös noddelninger som då kanske löser dina fel razzer, dock fortsätter dessa ända in i december också.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phunky

Inatt gjordes iaf flytten till comhems dhcp och första noddelningarna i f.d. upc-nätet. Gick över förväntan som jag förstod det. Att man har problem med att man inte får sin/sina ipadresser hela tiden eller att uppkopplingen verkar brytas ska om allt går som planerat vara löst 8/11. Paralellt om detta görs även en drös noddelninger som då kanske löser dina fel razzer, dock fortsätter dessa ända in i december också.

trevligt tack för infon, imorse vid 6-7 tiden blev förbannad när jag såg att mitt nät gick ner klockan 00 och 6-7 timmmar senare fortfarande var nere.

Fick nytt ip också från 80.216 till 83.255

någon större skillnad? bättre peering kanske? sämre hastighet?

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

någon som kan förklara varför min fart ser ut så här?
ok på tptest men vid riktig användning usel.
farten ner är det inga problem med, det är upp som är dålig...
har 24/8

Permalänk
Medlem

Vilka id*oter, sitter också med 24/8 testade att ladda ner nu från mina "normala" källor maxxar bara 1MB/s altså verkra det som de har nergraderat mig till 8mbit över natten.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SegaMega
Sitter med 24/8 i ett f.d. UPC-hus, och har nästan aldrig haft några som helst problem, uptime suverän och alltid dom utlovade farterna. Så förra veckan började det spöka i linan, uppkopplingen gick ner på förmiddagen torsdag och kom tillbaka senare på kvällen. Ringde supporten och dom kunde inte hitta något fel, men knas var det iaf. Dock så fick jag uppmaningen att åka och hämta ut ett nytt modem istället för det "gamla" Thomson-modem UPC bestått med. Jag fick istället ett Scientific Atlanta-modem med Comhems telefonimöjligheter "inbakade" i modemet. Jag har dock inte den tjänsten.

Nu började det spöka om möjligt ännu värre. Uppkopplingen bryts mellan varven, telefonilampan på "telephone 1" står och blinkar hela tiden (inte flashar utan blink med jämn takt, skall den göra det när man inte har telefonitjänsten?) och jag har helt plötsligt gått från att aldrig ha under 23.00 Mbit/s till drygt 18.00 Mbit/s i downspeed. Är det någon som upplevt liknande problem? Är det något jag kan göra åt det? Jag har ringt supporten och på detta jeffla callcenter var dom som vanligt helt lost in space, allt var så bra så bra Som tur är har jag kvar mitt gamla modem så jag funderar starkt på att byta tebax till det, men tänkte först höra om någon känner igen mina problem.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SegaMega

Citat:

Ursprungligen inskrivet av razerrazer
jag hade bara problem med mitt Thomson och motorola, Men att tjänsten helt plötsligt skulle bli dålig för dig och sen skyller dom på modemet är jue ett skämt.

Jag skulle nog kalla det mera signalfel. Felanmäl det och det tar dig 1 -2 veckor innan dom kommer o pillar lite i skåpet, Dock har Comhem en så kallat 70 % utlovad hasstighets garanti. ( 16.8 mbit minnst ) Dom kanske tar detta som ett 70 % exempel och då finns det inte mycket du kan göra åt saken :/

Rin Ko och kolla med dom.

att byta tillbaka modemet kommer inte att gå, Då dom tagit bort det ur registrering. Du kommer inte att få det online.

Citat:

"att byta tillbaka modemet kommer inte att gå, Då dom tagit bort det ur registrering. Du kommer inte att få det online."

Korrekt. Iaf om inte han ber dem logga tillbaka det gamla igen först.

"Dock har Comhem en så kallat 70 % utlovad hasstighets garanti. ( 16.8 mbit minnst ) Dom kanske tar detta som ett 70 % exempel och då finns det inte mycket du kan göra åt saken :/"

Korrekt. Ingen idee att felanmäla om det är över 16,7mbit, det hanterar inte deras support vilket är en rätt bra gräns endå enligt min mening.

Asch fan, det var ju mindre skojigt att höra det Då är man lixom rökt då, inget att göra åt tappet på nästan 5 Mbit i downstream och 2 i upstream...............Det där med att telefonilampan blinkar hela tiden på modemet även fast jag inte har tjänsten, är det något som är "normalt"?

Visa signatur

Gigabyte P35-DS4, Intel Core 2 QUAD Q6600 2.4GHz 8MB FSB1066 (stock cooling), A-DATA 4096 MB DDR2 PC2-6400 800MHz, Gigabyte Geforce 8800GT 512 mb, 650w PSU

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
trevligt tack för infon, imorse vid 6-7 tiden blev förbannad när jag såg att mitt nät gick ner klockan 00 och 6-7 timmmar senare fortfarande var nere.

Mindre risk att du inte får din/dina ipadresser + lättare att göra kapacitetsuppgraderingar. Det är samma peering som tidigare. Hastigheten BORDE bli likadan men kort efter bättre då de nu har möjlighet att snabbare åtgärda belastningar.

dumfukk: Får du korrekt i tptest så fungerar det ju normalt...

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem
Citat:

Mindre risk att du inte får din/dina ipadresser + lättare att göra kapacitetsuppgraderingar. Det är samma peering som tidigare. Hastigheten BORDE bli likadan men kort efter bättre då de nu har möjlighet att snabbare åtgärda belastningar.

Hrm ok då får vi se hur snabba de kan åtgärda mitt problem då... kan som sagt bara ladda ner i 0,9-1MB/s gentemot 2,8Mb/s tidigare. Dock är det inga fel på uploaden Körde även tptest mot deras begäran (sitter i telefon) den visade 3-5Mbit/s på Tcp samt udp haha tji fick de.

De klagade på att det möjligen kunde vara mina källor samt att hastigheten kan variera men från 24mbit ner till 5mbit över en natt, det är variation som heter duga.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

==>Phunky
Har du någon koll på hur utbyggnaden går av 24/8 i Stockholm (Skogås)?
Fick 64QAM för en dryg månad sen men inget mer har hänt.

Permalänk
Medlem
Citat:

dumfukk: Får du korrekt i tptest så fungerar det ju normalt...

det är ju det som är det skumma, det funkar inte normalt.
brukar maxa ~950 upp, nu har jag maxat ~120 dom senaste dagarna
och snittar runt 40-60kb/s
detta började förra torsdagen....
testat utan router, båda nätverkskorten, annan dator, bytt kabel osv..
Ingen skillnad
Spelar ingen roll vad det är för linor 1/10/100 eller hur många som tar imot ,samma sak..

blir galen på detta!!!!!

Permalänk

Asså nu blir jag sne..jag har samma problem.Kommer ej över 60kb/sec, just nu åt skogen segt att skicka.
Varför ska det börja strula nu när det funkat så prima innan zzz.

Permalänk
Medlem

en sak som jag har märkt är att den ibland bara lägger av, med jämna mellanrum. speciellt på natten och fan ska man göra då?
jag har märkt att internet läsaren (firefox) går segt som fan om jag har på utorrent med upload i 200kb/s, har laddat upp i 900kb/s så jag fattar inte hur det kan gå segt om jag har 500kb/s till läsaren :/

Vet ni om comhem funderar på att bygga ut fiber till sina kunder? som svenska bostäder gör?

Visa signatur

| Q6600 @ 2,4Ghz, Tuniq tower | Geforce 250GTS | Corsair 6x1024MB @ 800Mhz | Gigabyte DS3 | Corsair Powersuply 520W | Samsung 500GB HDD | Antec P182 | Win7 64bit |

Permalänk
Medlem

och vad märker jag nu på morgonen??

hoppas det fortsätter bara...

Permalänk

Phunky : gött då får man väll hoppas på det bästa

Citat:

Jag tror troligen att din nuvarande Nod, Kanske var så pass dålig eller att en närliggande Comhem nod låg nära så dom koppla på dig på deras riktiga nät.
Just bara för att fördela belastningen?

Troligen har du Comhem DHCP hantering nu.

Ang 80. och 213. så är det dom nr som UPC alltid börja med, tror i i vissa fall det finns 88. med, Comhem har dock bara 83. (tror jag)

Sen så är kanske det ett täcken på att dom försöker fixa nätet.

//Razer

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nån mer som hade nertid i gbg mellan typ 1230 1330?
Fick massa pl när jag väl fick ip... sen hoppa det igång efter typ några omstarter av modem osv.

Visa signatur

Battlestation: 14900kf - RTX3090 - 32gb ram - 1tb M2 990 PRO - 2TB M2 crucial

Permalänk
Medlem

razerrazer: f.d. upc behåller sina ipserier (80, 193 och 213, finns ej 88) + får endel 83adresser (som är den enda serien som comhem hade tidigare) också men de ruskas om så man kan få en helt annan serie än tidigare.

comhem kopplar ej över några noder mellan näten. Det kommer som det ser ut nu alltid vara sepparerat. f.d. upc kommer dock behöva rejält med noddelningar framöver. I princip är sammankopplingen av näten klar iom 8/11.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk

hehe just nu hoppar min Centralgateway ms mellan 5 och 150 med ett ex antal packetloss.

Visa signatur

Permalänk

Någon mer än jag som upplever att internet går sinnessjukt långsamt? Utländska sidor tar evigheter att visas..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mamed
Vet ni om comhem funderar på att bygga ut fiber till sina kunder? som svenska bostäder gör?

Fastighetsägarna har avtal med Comhem. Tror Comhem i princip har fiber fram till fastigheterna. Så Comhem har fiber till sina kunder men inte till sina slutkunder. Det är i såfall fastighetsägarna som skall uppgradera fastighetsnäten.

Visa signatur

|Asus P8Z68-V Pro moderkort|Asus GTX 570 grafik|Corsair Vengeance DDR3 PC12800/1600MHz CL9 4x4GB minnen|Intel Core i5 2500K 3,3GHz CPU|Samsung 850 Pro Series 256GB SSD|Bahnhof 500/500 Mbps fiber|Windows 10 Pro|

Permalänk

dock har comhem ägandet till kabeln i 5 år.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Med alla dessa belastningsproblem folk nämner känns 8 ut ganska långt borta fortfarande :/

Visa signatur

A little reading goes a long way...

Permalänk

idag fick jag en ny ip adress också från 213. till 83.

Visa signatur