Permalänk

Conroe-system... vad tycks?

Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Socket_LGA775, 4MB, BOXED m/fläkt
Asus P5B, P965, Socket-775, ATX
Sapphire Radeon X1800GTO 256MB GDDR3
Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5_Kit
Samsung SpinPoint P120S 250GB SATA2_8MB 7200RPM
Scythe Ninja PLUS
eMagic USB2 multikortläsare 3.5" svart_

Nått som är skit eller som behövs bytas ut?

Permalänk

Byt ut X1800GTO till X1900XT om du har pengar över.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

Re: Conroe-system... vad tycks?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av lindefors
Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Socket_LGA775, 4MB, BOXED m/fläkt
Asus P5B, P965, Socket-775, ATX
Sapphire Radeon X1800GTO 256MB GDDR3
Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5_Kit
Samsung SpinPoint P120S 250GB SATA2_8MB 7200RPM
Scythe Ninja PLUS
eMagic USB2 multikortläsare 3.5" svart_

Nått som är skit eller som behövs bytas ut?

Jag vet inte hur mycket du spelar men jag tycker om du ändå ska ha ett så pass kraftfullt system så lägg pengarna på ett bättre grafikkort. tex. X1800XT eller ett X1900XT om du har råd.

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk

Spel är inte högprio, men visst spelar jag... det var därför jag la mej lite lågt på grafikkortet. Uppgraderar om nått år eller så till ett dx10 kort.

Permalänk

Har annars hört att Scythe Ninja blir toppad av Tuniq Tower 120 (om det är processor fläkten du menar) och ska vara snäppet billigare ? Fast beror om du ska klocka osv.

Permalänk

Jag är nästan inne på samma system som du man jag siktar in mig på ett 7900GT ( http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=321075 ) och en Zelman CNPS7700 ( http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=312473 ). Vad sägs om det?

Sorry om jag lånar din tråd lite

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingShazz
Har annars hört att Scythe Ninja blir toppad av Tuniq Tower 120 (om det är processor fläkten du menar) och ska vara snäppet billigare ? Fast beror om du ska klocka osv.

Ska nog inte klocka och sen så har jag beställt allt från Komplett och dom har inte Tuniq Tower 120...

Permalänk
Medlem

Lånar lite ja med , Behöver man verkligen cpu kylare om man inte ska klocka nått?

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Forzzzz
Lånar lite ja med , Behöver man verkligen cpu kylare om man inte ska klocka nått?

Näe, inte om man vill ha processorn glödande... Klart man behöver en kylare och den som följer med är oftast rätt kass och ljudlig. Har jag tur så går det att köra ninjan fläktlös och tyst!

Permalänk
Medlem

Blir nog en : http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=312473, om den passar?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Forzzzz

Ja, jag tror det är vettigt att ha en kylare även om du inte ska klocka. Kan undvika vissa komplikationer då.

Visa signatur

Du är min fiende tills motsatsen är bevisad, och bevisbördan ligger hos dig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pSyChO
Ja, jag tror det är vettigt att ha en kylare även om du inte ska klocka. Kan undvika vissa komplikationer då.

Mjo fast C2D: orna inte skulle vara lika varma som andra prollar så kan det ju aldrig skada med lite extra kyla

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hmm, jag ska formulera mig lite klarare. Det finns folk som stekt ägg på sina processorer <=> de blir mycket varma och du ska ha tur om du ens får se din dator posta om du kör utan kylare.

Visa signatur

Du är min fiende tills motsatsen är bevisad, och bevisbördan ligger hos dig.

Permalänk
Hedersmedlem

Om du inte ska klocka så kan du ju alltid använda den kylare som du får med själva processorn. Inte den bästa men det gör sitt jobb. Annars skulle jag nog rekomendera att köpa en Big Typhoon istället då den är lika bra eller bättre och kostar mycket mindre ~400kr.

Permalänk
Medlem

DX 10 baserade grafikkort e på väg så köp något billigt kort nu så kan du slå på stort sen !

Permalänk

wallan2: Joo men inga spel kommer ha något exklusivt stöd för DX 10 förrän länge, eftersom dom inte kan räkna med att alla som köper deras spel direkt har köpt DX 10 grafikkort när de kommer ut. Lite onödigt tror jag.

Och som jag sa förut, titta på Tuniq Tower 120 istället! Har fått otroligt bra recensioner!

(Han som skulle köpa 7900GT, tänk på att dom korten verkar strula väldigt mycket, enligt ett antal forumtrådar här på SweC. Hade hellre kört ATI's motsvarighet (X1900XT [tror jag])

EDIT : Oj, såg inte ditt inlägg om komplett, my bad ^^, disregard that..

Permalänk
Hedersmedlem

Tuniq Tower 120 är nog den bästa kylaren på marknaden idag men det skiljer inte mycket från 9500 eller Big Typhoon. Problemet är att TT120 är väldigt svår att hitta i lager i butikerna, det verkar vara någon brist på dom över hela världen...

Jag hittade en på Microstore i Göteborg, så ta en titt på mindre butiker i ditt område...

Permalänk
Medlem

Tuniq Tower 120 är en mycket bra kylare, men det är ändå inte så jättestor skillnad mellan den och de andra kylarna som Ninja, 9500, TTBT etc. Den enda nackdelen med TT120 är att den är stor, tung och har bara stöd för 25 mm tjocka fläktar som känt inte brukar ge lika mycket cfm som 32 mm. Men annars skulle jag rekommendera Thermaltake Big Typhoon, nu när även den nya versionen finns ute. Där kan du även montera en monsterfläkt tex Delta 120.

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

TT120 är bra mycket bättre än ninjan om man kör utan heatspreader på sin CPU.
Visserligen kanske mitt ninja-ex bara är dålig, men den har ICKE jämn kontakt med coren jämfört med vad min TT 120 har!

Visa signatur

2500K @ 4.6<> 16Gb RAM <> Gigabyte Radeon 6970 OC <> 2*OCZ Vertex 3 120Gb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingShazz
wallan2: Joo men inga spel kommer ha något exklusivt stöd för DX 10 förrän länge, eftersom dom inte kan räkna med att alla som köper deras spel direkt har köpt DX 10 grafikkort när de kommer ut. Lite onödigt tror jag.

Crysis kommer kring årsskiftet, det är det första DX10 spelet, jag antar att det
rullar på sen. Jag tycker att det verkar vettigt att köpa ett kort inte allt för långt
över 2000kr och byta ut det senare!

Permalänk
Hedersmedlem

Crysis kommer att kunna köras i DX9, dom skulle skjuta sig i foten om bara folk med den senaste hårdvaran kan köra spelet. DX10 kommer inte att kunna användas föränn folk kör Vista, vilket kommer att ta ett tag. Först ska det släppas och sedan ska folk migrera över.

Permalänk

Självklart kommer Crysis funka med DX9 men det blir finare med DX10