Z-5500 problem
Tjena,
Jag vet va ni tänker: "Använd sökfuntionen!" men tro mig, det har jag gjort många, många gånger, googlat och snackat me folk i affärer men inte hjälpte det.
Så, tyvärr blir det väl en sån där "en-i-mängden" post, men jag hoppas jag kanske kan få hjälp endå
Det är nämnligen så att jag har ett par Logitech Z-5500 som jag köpte i feb-mars nångång.
Redan från början så hade jag problem med att det "foofar" till i högtalarna till o från. Ljudet påminner lite om att man har en mic inkopplat o knäpper på den eller tappar den i golvet.
Genom en lång tids letande så har jag fått alla möjliga förklaringar och teorier.
En var att jag skulle köra optisk kabel istället, lät ju bra tills man upptäckte att ett ljudkort med optisk utgång går på en mindre förmögenhet.
Nästa teori var nånting med störningar på elnätet, gå o köp ett överspänningsskydd så löser det sig. Sagt o gjort, överspänningsskydd fixat men ingen skillnad alls...
Nästa var att det var mic ingången på ljudkortet som bråkar, stängde av den, problemet var kvar.
Slutligen tröttnade jag o gav upp o vande mig vid skiten istället. Tills nu, när jag flyttat till en ny lägenhet (hyresrätt) och här är problemet mycket värre, för här låter det HÖGT när det foofar till. Spelar ingen roll om jag har volymen på lägsta, när det foofar till (vilket det gör kanske 2ggr/timme eller så), så hoppar man en halvmeter och skulle inte förvåna mig om grannarna klagar på stördnattsömn snart
Så, snälla söta smarta människor. Vad finns det kvar att testa?
Enda jag kan komma på är o fixa jordat urtag, men jag har inte en aning om hur man vet om man redan har det, eller hur man fixar ett o vad det kostar, så det känns minst sagt jobbigt.
Sitter som sagt på z-5500 som e kopplat till ett Audigy 2 ZS ljudkort med sladdarna som hängde med högtalarna (asså inte coax eller optiskt).
Tack, hoppas på svar