Permalänk
3dfx Fanboy

Enkelt ljudredigeringsprogg

Tacksam för tips från alla er som mixat egen musik...

Det jag är ute efter är ett enkelt program som kan låta mig:

- klippa och flytta runt i ljudfilerna
- ha stöd för flera parallella ljudspår som kan läggas ihop
- lägga till enkla specialeffekter osv..

Jag vill inte ha ngt alltför komplicerat utan en enklare skapelse som låter mig göra ovanstående..

Anvädningsområden är:

- mixa ihop acapella med instrumentals
- mixa ihop olika låtar osv osv

Tack på förhand och ledsen om frågan är jävligt newbee men jag har inte hållit på med det här tidigare..

Visa signatur

Runnin with a pump pump
no bluffin we buck buck

Permalänk
Visa signatur

Beauty is in the eye of the beholder.
DI, din portal till musik.
Mitt galleri

Permalänk
Medlem

audacity uppfyller många av kraven.. men kan vara lite svårt att komma in i...

Visa signatur

@gegoxaren på identi.ca
min personliga Blag ^_^
#python #cSharp #php #sqlite #freetard #loonix

Permalänk
3dfx Fanboy

ok.. ska testa audacity..

Visa signatur

Runnin with a pump pump
no bluffin we buck buck

Permalänk

Wavelab funkar fint.. inte så speciellt svår heller.

Permalänk
Testpilot

Audacity är väl inte så bra till musik, finns väl inga bra takt-funktioner och sånt i det?
Passar bättre till att redigera samplingarna innan man lägger in dom i ett annat program.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Hedersmedlem

Ska du ha nånting som verkligen löser jobbet blir det Cubase SE eller Vegas. Cubase är en renodlad DAW, och klarar allt från sequencing till väldigt flexibel audiohantering. Lär du dig Cubase kommer du aldrig behöva något mer.

Vegas är valet om du vill jobba extremt snabbt. Det finns ingen sequencermotor, utan fokuset ligger helt och hållet på att jonglera ljudfiler. Interfacet är det klart bästa på marknaden.

Permalänk
3dfx Fanboy

Vegas låter lovande..

Har lekt lite med Acid5 under dagen.. det verkar innehålla sakerna som jag behöver även om det just nu känns lite overkill.. är jag ute på fel spår?

Vad är SoundeForge för ngt förresten?

Visa signatur

Runnin with a pump pump
no bluffin we buck buck

Permalänk
Hedersmedlem

Vegas och Acid är syskon. Acid är mer centrerat kring musikproduktion, och kan mycket väl funka för dig. Jag föredrar Vegas eftersom jag aldrig komponerar i det, och ser det som väldigt snabbjobbat.

Soundforge är en sample-editor.

Permalänk
3dfx Fanboy

Teetow! Ett stort, stort tack!

Testade Vegas idag och det var PRECIS det jag ville ha. Kunde inte ha varit enklare att komma igång..

Dessutom ett stort plus att man kan mecka med video-filer.. det får jag testa någon gång i framtiden..

Ett klockrent tips!

Visa signatur

Runnin with a pump pump
no bluffin we buck buck