World of Warcraft-tråden del 3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kapten0
Warrior har ju varken healing eller stun.... så det där får du äta upp! Att iallafall kunna funka i PvP är inte mycket begärt.

Fyfan vilket jävla whine det ska vara då, herregud...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Fyfan vilket jävla whine det ska vara då, herregud...

Du såg inte det ironiska. Jag ville lixom bara "contra" på det han sa. ( alla klasser kan inte vara bäst på allt. Lev med det! )

Btw.... Fyfan vilket jävla whine det ska vara på whiners då, herregud...

Nej nu lägger vi ner denna diskutionen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Warrior har ju varken healing eller stun.... så det där får du äta upp! Att iallafall kunna funka i PvP är inte mycket begärt.

Vi har stun. Och räknar man med second wind & blood craze så har vi t.o.m. healing. Second wind är jävligt grymt i pvp, när jag är buffad med Stamina buff så har jag ungefär 5200+ hp (har lite liv för har bara haft pve gear), och då tickar den på 120+, vilket är jävligt nice ska du veta. Jag har inga större problem i PvP som warrior.

Permalänk

Warriors är inte sämst i PvP, bara när det är 1 vs 1

Antagligen är det alla fury noob PvE warriors som gnäller. Jag kör 43/5/3 specc med endless rage, MS och second wind och jag kan fortfarande oneshotta cloth users med MS crittarna plus extrasvingarna med sword specc

Vi har kanske inte fått så mycket nytt men improved diciplines e riktigt skönt, endless rage gör att rage nerfen inte märks så mycket och second wind är helt imba (kolla healing done efter en BG, ofta är det flera tusentals HP man har regenererat)

I grupp PvP har inte motståndarna tid att kita runt en warrior när det är flera andra som slåss mot dem. Visst saknar man enrage och det går inte riktigt att kötta på som tidigare pga rage nerfen men överlag så klarar sig warrior väldigt bra i battlegrounds (kör nästan bara premade, randoms är som att spela solo)

(OBS warrior är den mest gear orienterade klassen i spelet men också den klass som scalar bäst med bättre gear. Jag utgår från att man har ett bra vapen (70+ DPS) och bra DPS plate med hög crit, ap och stamina. Kör man med blåa saker och TuF så kan jag nog hålla med om att warrior är den sämsta klassen i pvp)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr Johnson
Warriors är inte sämst i PvP, bara när det är 1 vs 1

Antagligen är det alla fury noob PvE warriors som gnäller. Jag kör 43/5/3 specc med endless rage, MS och second wind och jag kan fortfarande oneshotta cloth users med MS crittarna plus extrasvingarna med sword specc

Vi har kanske inte fått så mycket nytt men improved diciplines e riktigt skönt, endless rage gör att rage nerfen inte märks så mycket och second wind är helt imba (kolla healing done efter en BG, ofta är det flera tusentals HP man har regenererat)

I grupp PvP har inte motståndarna tid att kita runt en warrior när det är flera andra som slåss mot dem. Visst saknar man enrage och det går inte riktigt att kötta på som tidigare pga rage nerfen men överlag så klarar sig warrior väldigt bra i battlegrounds (kör nästan bara premade, randoms är som att spela solo)

Ja jag antar att jag är en av dessa PvE noobsen. Så jag ska la hellre speca om till Arms så fort mina HP (honor points) kommit till en sådan nivå så jag kan köpa the The Unstoppable Force. Tills dess så får jag la dras med min DW som är så dålig i PvP. Iallafall med min gear.

Permalänk
Citat:

Ja jag antar att jag är en av dessa PvE noobsen. Så jag ska la hellre speca om till Arms så fort mina HP (honor points) kommit till en sådan nivå så jag kan köpa the The Unstoppable Force. Tills dess så får jag la dras med min DW som är så dålig i PvP. Iallafall med min gear.

Bara ett uttryck, menar inte att fury är noobs. Ni är klart överlägsna i PvE både för tankning och DPS

Permalänk

Ähh skit i warriors, dom rackarns är ju som den hära noshörningen i Spindelmannen serien..."Bröööl, hetsa, slå, bli piskad...."Alla använder samma metod och det skiter sig varje gång, hur mycket ni än förlorar (kan bero på alla dessar nerffar ni har fått, jag vet inte) så gör ni samma sak varje gång.
Har bara lyckats nå lv37 med min warrior och det beror på att jag har haft mycket problem i pve
Anser inte att Warriors är bästa klassen i pvp heller, men ni kan mycket väll ta både druider, shamaner, paladiner, warlocks, rogues och hunters om ni använder rätt taktik så att säga (priests och mages ska ni fly från ).

Charge----->Battleshout/Demorolizing Shout----->Harmstring----->
Rend----->Overpowered (om man nu får chansen så att säga)
Berserker stance----->Intercept-----> Heroic Strike/Mortal Strike
------>Whirlwind.

Detta är den normala taktik som många warriors brukar köra med, iaf så som jag märkt det, och till slut så hoppas dom på att det bara är att trycka på Execute så ska deras motståndare ligga där på marken.
Vilket nästan aldrig är fallet, och vid detta tillfälle så har vår så kallade "dumhuvud till warrior" slut på idee'r och kan betrakta sig som körd.

Ser knappt nån längre som använder sig av Berserker rage mot fear, eller ändrar till defense stance för att disarma sin motståndare eller sänka hans armor med x antal hundra eller tusental.
Eller använda Pshycic Scream (eller vad den nu heter) för att kunna plåstra om sig själv.
Detta är få men viktiga exempel som kan avgöra vem som vinner duellen.

Faktum är att dom flesta warriors precis som rogues inte har lärt sig spela sin klass ordentligt utan hoppas på att med hjälp av 2 knapptryckningar så plockar du din motståndare utan minsta problem.
Säger inte att alla är såhär bara att många är det, och ni kanske inte alls är så pass bra som ni tror vare sig ni har dålig gear eller inte.

Visa signatur

Phanteks Eclipse G360A Mid Tower | ASUS Prime B650M-A WIFI II |
AMD Ryzen 5 7600X CPU Tray | XFX Speedster QICK 319 Radeon RX 7800 XT Core | Kingston FURY Beast RGB DDR5 5600MHz 32GB | Kingston A400 2.5" SSD 480GB | Cooler Master MWE Gold 850 V2 PSU | be quiet! Pure Rock 2 CPU Kylare

Permalänk
Medlem

Rogue och warrior är ganska kass i pvp nu faktiskt...Rogue kan drömma om och ta en paladin med hjärna..
Ja provade min kompis paladin..speccade 10holy och 41 retri.han har bwl och AQ gear. Ja stunnade en rogue som hade full tier 3 till döts.

Paladin har sjukt bra burstdamage,kanske bässta i spelet,Om saker crittar kan en paladin göra ungefär 4500damage under en hoj med normal bra gear :/!Crusader strike borde nerfas som fan iaf.

Sen är hunters och warlocks lite för bra.Men paladin har ju sjukt bra dps förhållande till sina andra egenskaper som 1 stun,1 gouge sak 2 sköldar plate och kan heala!

Nog med whine nu

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E8500| Corsair TWIN2X 6400 DDR2 4096mb | HD 4870@CrossFireX | Gigabyte GA-X48-DS4 | Corsair TX750W | WD 640gb |

Permalänk

Det finns Insomniax till 2.0 äntligen
http://www.insomniax.net/forum

Visa signatur

Någon dator med tillhörande skärm

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av byvall
Rogue kan drömma om och ta en paladin med hjärna..

Oh, nej stackare, en klass som ni får stryk av, ni kan lätt ta alla andra klasser, dom flästa klasser har problem mot någon klass t.ex. priest > mage, warlock > mage o.s.v....

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Citat:

skit i TUF, kör på någon av gm vapnena, kostar inte så mycket mer

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThePostalDude2
skit i TUF, kör på någon av gm vapnena, kostar inte så mycket mer

TuF kostar 7000 honor, rank 14 kostar 45000 så de är en del skillnad

Permalänk

Kan ingen hjälpa mig lite, behöver en bra Hunter talentbuild. Är lvl 32 och har en "Cat" som pet, kör väll mest PvE, men det är roligt att skada mkt (marksmanship).

Ge mig gärna en build vid lvl 32 och 40 så jag vet hur jag ska sätta ut dem!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ozzit
TuF kostar 7000 honor, rank 14 kostar 45000 så de är en del skillnad

Jupp, en jävla stor skillnad facktiskt TuF kan jag få typ få nu under helgen medans GM kommer ta flera veckor att fixa. Så TuF är lätt värt att lägga sina HP på.

Permalänk
Medlem

Arms speccad Orc Warrior äter rogues.

Men loosar till nästan alla andra klasser

Mage, går inte..kanske en fire mage .
Warlock , lol nerf?
Shadow Priest, lol nerf?
Hunter, omg lame.
Palladin , orka.
Shaman, okey går att ta om dom inte windfury proccar på varje slag.
Druid, går att ta om han inte har Rank 14 skills.

Sammanfattning, warriors suger om du inte har sepe bra gear nu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orcen222
Arms speccad Orc Warrior äter rogues.

Men loosar till nästan alla andra klasser

Mage, går inte..kanske en fire mage .
Warlock , lol nerf?
Shadow Priest, lol nerf?
Hunter, omg lame.
Palladin , orka.
Shaman, okey går att ta om dom inte windfury proccar på varje slag.
Druid, går att ta om han inte har Rank 14 skills.

Sammanfattning, warriors suger om du inte har sepe bra gear nu.

De är inte bara warriors som har råkat illa ut i patchen, även att min gear är riktigt bra kan ja få storpisk av en shadowpriest, warlock eller en mage med mycket sämre gear för att jag inte hinner kommer nära dem förän jag är död

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av byvall
Rogue och warrior är ganska kass i pvp nu faktiskt...Rogue kan drömma om och ta en paladin med hjärna..
Ja provade min kompis paladin..speccade 10holy och 41 retri.han har bwl och AQ gear. Ja stunnade en rogue som hade full tier 3 till döts.

Paladin har sjukt bra burstdamage,kanske bässta i spelet,Om saker crittar kan en paladin göra ungefär 4500damage under en hoj med normal bra gear :/!Crusader strike borde nerfas som fan iaf.

Sen är hunters och warlocks lite för bra.Men paladin har ju sjukt bra dps förhållande till sina andra egenskaper som 1 stun,1 gouge sak 2 sköldar plate och kan heala!

Nog med whine nu

Bäst burst damage har en väl equippad fire mage. Men annars håller jag med dig om att paladins är riktigt bra nu. Crusader kommer tillsammans med Felguard s, få sig en saftig nerf om gnällandet från folk fortsätter.

Visa signatur

Mystique 631 | Hiper 580W | DFI LT X38 T2R | E6700 4GHz| Fuzion custom vattenkylning | HyperX 1150MHz @ 1310MHz | Asus 8800GT

Permalänk
Medlem

Jag som Rogue kan ta vilken klass som helst (givetvis någon som har gear som är på samma nivå som mitt) bara jag får jumpet. Om någon jumpar mig är jag så gått som körd. Det är iaf min bild av PvP nu, den som får jumpet vinner.

Visa signatur

//Frazze

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frazze
Jag som Rogue kan ta vilken klass som helst (givetvis någon som har gear som är på samma nivå som mitt) bara jag får jumpet. Om någon jumpar mig är jag så gått som körd. Det är iaf min bild av PvP nu, den som får jumpet vinner.

antar att du är undead, lagom kul när warlocks o präster har instant fear och sen efter de har man inte en chans att komma tillbaka till dem

Känns som casters fick väldigt mycket i denna patchen, själv har jag inte fått nån ny sak förutom instant cast på escape artist som jag är tacksam för. För övrigt har jag inte fått några nya användbara talents eftersom jag spelar pve, antar att de skulle gå att byta lethality mot combat potency men jag föredrar att veta hur mycket energy jag har än att hoppas på att få extra

Permalänk

dog alla battlegrounds just nu? nån som vet, iaf så dog en del

Visa signatur

Core i5 3570k, 8GB minne, Geforce GTX 670

EEE PC 1005 som kör ubuntu 12.04

Permalänk
Medlem

Jag fick DC och kommer inte in igen, kommer bara tillbaks till character screen

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frazze

Nån enstaka gång kanske du tar en fet equippad paladin...Spelar ingen roll dom du är gud.när hoj kommer är det kört finns inget sätt och undvika skadan

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E8500| Corsair TWIN2X 6400 DDR2 4096mb | HD 4870@CrossFireX | Gigabyte GA-X48-DS4 | Corsair TX750W | WD 640gb |

Permalänk
Medlem

BG servern är döende nu tack vare det nya honorsystemet, hemskt
Jag som snart har råd till rank 12 gear saker, gief me more bg's!

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Nu får dom snart komma upp, börjar bli less på det här

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyme
Nu får dom snart komma upp, börjar bli less på det här

jo tack, min gubbe är ju fast i en AV..så det suger rätt hårt det här

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snoddas87
Charge----->Battleshout/Demorolizing Shout----->Harmstring----->
Rend----->Overpowered (om man nu får chansen så att säga)
Berserker stance----->Intercept-----> Heroic Strike/Mortal Strike
------>Whirlwind.

Warriorn som använder rend har med största säkerhet köpt den på ebay. Warriorn som lägger Demoralizing Shout före hamstring har med säkerhet också köpt den på ebay. Byta till Berserker Stance görs direkt. :/ Intercept är bra mot de som flyr och för att stunna t.ex. healers / saker man behöver banka mycket på utan att de kan göra ett skit. Att bedöma hur duktiga folk på låg level är ungefär som att jämföra volvo mot ferrari.

Och ja, det är så stor skillnad på end-game och låglevel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bluetiger
Warriorn som använder rend har med största säkerhet köpt den på ebay. Warriorn som lägger Demoralizing Shout före hamstring har med säkerhet också köpt den på ebay. Byta till Berserker Stance görs direkt. :/ Intercept är bra mot de som flyr och för att stunna t.ex. healers / saker man behöver banka mycket på utan att de kan göra ett skit. Att bedöma hur duktiga folk på låg level är ungefär som att jämföra volvo mot ferrari.

Och ja, det är så stor skillnad på end-game och låglevel.

varför itne använda rend? jag gör det ibland och jag har levlat min 0-60 själv.
ny med nya talents tar man ju 4% mer på en som ahr rend på sig + att rogues inte kan vanisha och sticka iväg om man har rend på dem.

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk

Eftersom att det är ett slöseri med rage

Om en rogue stealthar eller likanande, så kan du alltid shouta.
Sen är det inte ofta att Deepwounds inte är aktiverat.

Permalänk
Medlem

Haha, nu är alla som klagat på att rogues osv osv varit för imba i PvP dom som är imba istället

Jag skiter blankt ifall jag dör 2834953894595 gånger, huvudsaken är väl att man får sina honor points?

Permalänk
Medlem

ganska segt att vara fast inne i BG nu, har inte kunnat logga in på runt 3 timmar nu.

Spelade lite på min lvl 52 präst innan och första duellen jag gjorde fick jag död på en 60 mage med minst 50% epic gear. Innan patchen va min bästa mind blast lite över 800 nu är den på över 1000, tycker att de är lite väl mycket buffs för casters