World of Warcraft-tråden del 3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JoKane
Fy fan för småungar som börja gråta när servrarna är nere på en patch dag. WoW har varit ute ett bra tag, när ska folk lära sig att det blir alltid strul och att Blizzard gör så gott dom kan.

Sen argumentet med att ni betalar "massa" pengar är löjligt. 120 spänn kommer man inte långt på idag. När ni skapade erat konto så ombads ni att läsa igenom deras regler och acceptera dom, den sk EULAN. Eftersom ni spelar idag så har ni accepterat användaravtalet och nu när något händer som Blizzard har förbehålligt sig rätten att det kan göra så gnäller ni ändå som små bebisar.

/target whiner, /spit

Håller med dig, blizzard har ju t ex gett oss gratisdagar när det varit större problem, så ingen kan säga att dom bara skiter i oss

Edit: appropå ingenting, vi tog 4HM igår

Visa signatur

Vinnare av Swec's pepparkakshustävling julen 2004, julen 2005 samt julen 2006

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Z0pa
För det första har folk rätt att framföra sin åsikt, för det andra så tycker jag att genom att "/target whiner, /spit" är att själv uppföra sig som en "småunge". Acceptera att folk har olika åsikter istället.

Jag syftade väl mer på att någon skrev USCH /target Blizzard /spit efter massa whine, men men...

Visa signatur

An enemy that is pure evil? Right or wrong are not what separate us and our enemies. It’s our different standpoints, our perspectives that separate us. Both sides blame one another. There’s no good or bad side. Just two sides holding different views. - Squall, FF8

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag syftade väl mer på att någon skrev USCH /target Blizzard /spit efter massa whine, men men...

Okej, då misstolkade jag lite. Och jag håller med dig att man får räkna med lite problem vid patchdagar. Men du vet hur det är.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
Tycker det är mycket gnäll nu.
Servrarna har aldrig varigt uppe i tid på patch dagen så jag tycker att ni borde ha lärt er vid det här laget!

Det här tycker jag är väldigt intressant, hur Blizzard har lyckats få sina spelare att acceptera att inget någonsin är gjort i tid. Jag har inget problem med att serverarna är nere i ett dygn, jag har gott om andra saker som jag kan sysselsätta mig med. Det jag stör mig på att det alltid sätter en ETA som de sedan flyttar fram gång på gång.

Visa signatur

//Frazze

Permalänk
Medlem

Var kan man tankar sina nya addons? nu när curse-gaming inte längre har det uppe.

Permalänk
Medlem

Jag har spelat diverse MMO under dom senaste 5-åren och det inträffar i stort sett hela tiden när man släpper en ny patch och är inget unikt för Blizzard. Eftersom man accepterar reglerna så får man bara lära sig leva med det.

Men jag håller med att framflyttad ETA är lite irriterande.

Visa signatur

An enemy that is pure evil? Right or wrong are not what separate us and our enemies. It’s our different standpoints, our perspectives that separate us. Both sides blame one another. There’s no good or bad side. Just two sides holding different views. - Squall, FF8

Permalänk

och jag som har en massa tokens i min mejl box:S.. *snyft* kommer ju inte få dem om inte servern kommer upp snart, redan missat 6st av dem *cry*:'(

Visa signatur

Core i5 3570k, 8GB minne, Geforce GTX 670

EEE PC 1005 som kör ubuntu 12.04

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apspektakel
Sååå... warriors ska bara vara med i pvp för att sysselsätta healersen då?
För alla vet att en protwarrior är helt värdelös i pvp.
Mer eller mindre 0 dmg.

Visst, alla får stamina buffs i tbc, men warriors får bara ungefär 2-3k mer hp än mages från items vad jag har hört.

Vart i min text skrev jag att twarriors ska bara vara med i pvp för att sysselsätta healers?

och argumentet "för att alla vet att en protwarrior är helt väärdelös i pvp" är så oburkbar att det finns inte.

Och vad du har hört är inte heller brukbart argument utan en tillförlitlig källa.

Visa signatur

Mystique 631 | Hiper 580W | DFI LT X38 T2R | E6700 4GHz| Fuzion custom vattenkylning | HyperX 1150MHz @ 1310MHz | Asus 8800GT

Permalänk

/target JoKane /whine more about whiners

Folk klagar, du klagar på folket.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk

cookies?? anyone??

Visa signatur

Någon dator med tillhörande skärm

Permalänk
Medlem

Ja, jag klagar på folket. Skillnaden är att jag inte har skrivit på någon EULA om folket. Har man accepterat reglerna får man spela efter dom också.

Visa signatur

Permalänk

Klaga kan man, men tro inte att det hjälper

Visa signatur

MSI K8N NEO4 PLATINUM | AMD 64 3200+ | Corsair CMX512-3200XL XMS3200 2x512 | Powercolor X850XT 256MB DDR3 520/540 MHz | Seagate Barracuda, 7200rpm ATA - 80 Gb
3dmark 01: 23635 3dmark 03: 12440 3dmark 05: 4995
60 Shaman - Eonar http://ctprofiles.net/4658795

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Men tusan nu vill jag lira! Min enda lediga dag i veckan..

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Jag har spelat diverse MMO under dom senaste 5-åren och det inträffar i stort sett hela tiden när man släpper en ny patch och är inget unikt för Blizzard. Eftersom man accepterar reglerna så får man bara lära sig leva med det.

Men jag håller med att framflyttad ETA är lite irriterande.

Är väldigt tveksam att den EULAN håller i sverige eftersom den framförs efter att spelet är köpt. Men jag är ingen jurist, tycker ändå man kan begära mer för 120 spänn i månaden!

För att inte snacka om 250 spänn för att överföra en karaktär, e ju fanimig banalt!

Permalänk
Hedersmedlem

Ok gott folk lugnt och fint nu.
Jag sitter också och väntar på att servrarna ska komma upp så jag kan gå runt med min über-priest (lvl 5) och pwna n00bs, men jag klänger inte på väggarna för det, och jag använder INTE denna tråd som chatt.
Servrarna kommer upp när de är redo.

Här är mitt übervapen:

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600KF • GTX 1080 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Citat:

Fy fan för småungar som börja gråta när servrarna är nere på en patch dag. WoW har varit ute ett bra tag, när ska folk lära sig att det blir alltid strul och att Blizzard gör så gott dom kan.

Sen argumentet med att ni betalar "massa" pengar är löjligt. 120 spänn kommer man inte långt på idag. När ni skapade erat konto så ombads ni att läsa igenom deras regler och acceptera dom, den sk EULAN. Eftersom ni spelar idag så har ni accepterat användaravtalet och nu när något händer som Blizzard har förbehålligt sig rätten att det kan göra så gnäller ni ändå som små bebisar.

/target whiner, /spit

Haha, det va väll mig du syftade på.
120 spänn gånger.. Europe.. vi säger runt 1.000.000 personer som lirar wow. Kanske mer, kanske mindre.

~120.000.000 kronor...Varje månad, kommer man inte långt med det menar du, eller hur menade du?

Nog fan tycker man att servrarna skulle kunna vara uppe i tid

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem

Paladin är ju överdrivet bra. Han spela en AB och en WSG tidigare idag och crusader strike är överdrivet bra.

Permalänk
Citat:

Ja, jag klagar på folket. Skillnaden är att jag inte har skrivit på någon EULA om folket. Har man accepterat reglerna får man spela efter dom också.

Men grejen är den att vi betalar för spelet och då förväntar oss servrar som fungerar etc.

Att säga att det "bara" kostar 120 kr är bara dumt, låt blizzard höja till 500 kr i månaden, har jag rätten att klaga då eller vadå? Det är över 7 miljoner wow spelare och jag tror de flesta vill ha ett fungerande spel och så lite väntetid som möjligt!

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingemansson
På vilket sätt har mages blivit buffade? på test servern vart jag totalt ägd av dom flästa, vi har minst hp, gör mkt skada men många classer kan antingen silenca oss eller stunna eller nått då är vi döda på några sekunder. Warlocks dock, va faan tänker blizzard med, en overpowerd klass som bara blivit mera overpowerd, warlocks har seriöst inga problem mot valfri klass oberoende vilken gear locken har bara han vet vad han gör...

edit: kanske ska tilllägga att jag är mage (lvl 60) skaplig gear (pvp settet) och kan min klass....

Pvp set som i rank 10 eller rank 13?

Är det rank 10 ska du inte gnälla och du ska inte förvänta dig att äga allt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lynar
Haha, det va väll mig du syftade på.
120 spänn gånger.. Europe.. vi säger runt 1.000.000 personer som lirar wow. Kanske mer, kanske mindre.

~120.000.000 kronor...Varje månad, kommer man inte långt med det menar du, eller hur menade du?

Nog fan tycker man att servrarna skulle kunna vara uppe i tid

Tänk på att de har hundra tals servrar att underhålla, hundra tals personer behöver lön osv...

Denna diskussion verkar komma upp varje gång servrarna är nere lite, sorgligt att folk inte klarar av en dag utan world of warcraft.
Klagandet gör ju inte så att de jobbar snabbare.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk

"Den som väntar på nåt gott, får alltid vänta för länge :(" i det här fallet...
Men själv tror jag att anledningen till att dom flesta är lite små griniga är för att det är är ett tillfälle som många väntat på, eller har tagit sig tid för att kunna använda just till att testa nya talent trees för deras klass o.s.v.

Är själv sån då jag har jobbat lite övertid för att kunna spela från start, men då man ser att underhållet för sin server ökar hela tiden och när man nu väntat i snart 10 timmar är man inte direkt på sitt bästa humör vare sig anledning.
Så tycker många här har rätt och klaga lite, dock kan ni väll hålla det för er själva...

Visa signatur

Phanteks Eclipse G360A Mid Tower | ASUS Prime B650M-A WIFI II |
AMD Ryzen 5 7600X CPU Tray | XFX Speedster QICK 319 Radeon RX 7800 XT Core | Kingston FURY Beast RGB DDR5 5600MHz 32GB | Kingston A400 2.5" SSD 480GB | Cooler Master MWE Gold 850 V2 PSU | be quiet! Pure Rock 2 CPU Kylare

Permalänk
Medlem

Jag tror inte det är pengar som är problemet hos blizzards servrar. Kvittar hur mycket pengar o tid du har, oväntade saker händer hela tiden

Ser föresten nu att fler o fler servrar kommer upp, är nog fixat snart!

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem

Kommer ihåg när man själv spelade och verkligen kände nu jävlar ska man lira hela dagen utan att ha något annat viktigt för sig. Då blir man ju förbannad när man ska logga in och sånt här händer.

Ni har all rätt att vara förbannade ni som är det.

Visa signatur

|| AMD64 Winchester 3200+ @ 2040mhz || Minne 2x512mb|| Radeon 9800pro 128mb || Abit AV8 3RD EYE || HDD 1TB ||

Permalänk
Medlem

"Due to some major technical problems during our appliance of the newest patch 2.0 "Before the Storm", the servers have suffered a minor loss of memory. We are working on it this very moment. This means that the scheduled maintenance will be extended for another 24 hours. We expect the realms to be up and going again the 7th December, 15.00. We apologize for this inconvenience and thank you for your understanding."

Permalänk
Medlem

Dom kunde fixa tyskarnas servrar snabbt..

ozzit: du skojar? :/

Permalänk

ozzit nu e du inte rolig...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

~20 servrar uppe nu så jag tror han skojjar!

Visa signatur

*-'

Permalänk

japp, såg det... han gav mig ju hjärt attack här:P

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ozzit
"Due to some major technical problems during our appliance of the newest patch 2.0 "Before the Storm", the servers have suffered a minor loss of memory. We are working on it this very moment. This means that the scheduled maintenance will be extended for another 24 hours. We expect the realms to be up and going again the 7th December, 15.00. We apologize for this inconvenience and thank you for your understanding."

Det finns en anledning till varför jag inte tyckte om det där:

Helt och hållet pga all jobbigt gnällande som av någon underlig anledning ALLTID förekommer här på Sweclockers när det är patch dag.

Lider folket här av minnesförlust allihopa, eftersom dom verkar glömma av hur det är när det kommer en stor patch...