Permalänk
Medlem

CM Stacker mod

Tänkte posta här och se vad man får för feedback. Kom med kloka ider hur man ska fortsätta mitt project. Jag moddar en coolermaster stacker. Dock hårdvaran i den e lite för old men den skiter jag i för jag ska uppgradera till jul... får massa pengar då eventuellt

nåja här är en länk till bildgalleriet med lite text på
http://nitroserver.serveftp.org/user/CM/

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det i fronten såg helt ok ut .. men på sidan med en liten lysande fyrkant i mitten ser bara kul ut.. samma sak gäller taket.. förstör looken på den.. sen måste den ju leva om som en orkan den där

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk

Nää hu, jag älskar utseendet på stacker, och ska man modda den så ska det vara med stil och elegans. Diodfläktar och lyspys går bort. Cleana, svarta fläktar och någon läcker gravyr(om man har den svarta varianten)
En analog, hembyggd fläktstyrning i fronten skulle inte vara helt fel heller.

Jag hatar flashiga datorer med massa ccfl och dioder och fläktar hittan o dittan. Clean is king.

Visa signatur

Vän av ordning.

Permalänk

gå på en färg och ordna kablarna.. tycker lådan skricker ...

dock så har jag ett sånt moderkort totaltväderlöst går inte klocka för 5 öre och Nb fläkten låter som om en stridsvagn har skjut övning 2 meterbort.

sen varför har du 2 agg? jag såg inte specielt många hdds och du klarar dig lätt på ett iaf..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Inaktiv

jag vet inte direkt om jag skulle vilja kalla det där för snyggt (själv vill jag itne ha en massa lysande saker på mitt chassi, jag går på stilrenhet)

Permalänk
Medlem

Usch.. enda jag kan säga

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk
Medlem

En dator med många saker som lyser är inte något som tilltalar mig direkt. Jag prioriterar en clean och diskret dator. Så det där var inget som föll mig i smaken.

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk
Medlem

En mod är väl att man ändrar på utseendet? Jag tycker du bara slängt in en massa LED-fläktar i massa olika färger.. Men det är ju en definitionsgrej så ja tycker så iaf..

Visa signatur

Reggad sedan: 2001-07-04 <> 01:or for life! | Antec P180 | Intel P4 630 3.0@3166 Mhz | GeForce 8800GTS | 4Gb PC5300 Twinmos DDR2 | MSI 945P-NEO

Permalänk
Medlem

jag har läst igenom alla inlägg och för att svara på dom...

1. nätagg varför jag har 2st. Jo det kommer en dröse diskar in i chassit. Personen som jag ska få köpa dom av har inte fått arslet ur vagnen än och kommit hit med diskar å kontrollerkort. Kommer hur som hälst bli 8st SATA diskar 79gb raptor diskar.

2. nätagget var ingen superlätt modd och få ihop btw "allt som inte e stanard e mod" Jag har skrivit lite om vad varje sak innefattade på sidan.

3. moderkort och grafikkkort samt prosessor samt ramminne kommer bytas till jul. Funderar lite löst på opteron cpu och 3gb ramminne samt gforce 7800 eller nyare.

4. jag gillar inte heller det där med 80mm fläkt i sidan den e för liten. Det kommer med största sannolikhet göras om längre fram. Och samma med sladdarna så kommer det fixas. ska försöka få in en 140mm fläkt i sidodörren istället då den där 80mm fläkten ser lite strange ut där.

5. datorn kommer inte bara fylla funktionen som (snygg) dator den kommer att vara ftp server ibland och speldator. Så diskar kommer det bli fult i sinom tid där inne. Men hadde tänkt att köra nästan bara sata diskar då deras sladdar e mindre än ide sladdarna.