Permalänk
Medlem

Nya iPod på G?

Tjenare, jag har för tillfället en iPod Nano av första generationen (4GB). Jag har ca 50 GB musik på datorn och jag orkar inte byta hela tiden, därmed funderar jag på att köpa iPod 80 GB. Dock så hörde jag att det är en ny iPod på G. Stämmer detta?

Vore grymt isf!

Jag vet, det finns en massa andra mediaspelare ute där men det är en iPod som gäller i mitt fall.

Det sjuka är prisskillnaden mellan USA och Sverige, jag bor nämligen i USA nu.

Just nu, 80 GB, på Apple store i Sverige: 3695 kr.

I USA: $ 349 + tax (7%) = 373,43 översatt till svensk kurs på ca 7kr/$ = 2614,01 kr.

Skillnad? Svar ja.

Det brukar ju finnas en massa sidor med olika nya gadgets och grejer, finns det någon sådan med den nya iPoden som jag hört om?

Den kanske inte ens har ett fastställt releasedatum?

Det finns säkert någon tråd om detta redan, isf, informera gärna om denna

Tack på förhand!

MVH

Johan

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Hedersmedlem

När det gäller Apple vet man aldrig vad som kommer eller när det kommer.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

För cirkus 2 månader sedan blev G5an uppdaterad. Att det kommer en G6 inom 1-3 månader känns lite otroligt imo. Köp nu och sälj när G6 kommer är väl det bästa du kan göra.
Vill du ens ha det som G6 troligvis kommer erbjuda? En strömslukande touchscreen skärm?

Permalänk
Medlem

du kan inte jämföra med de amerikanska priserna, då ipodarna igentligen kostar detsamma i sverige, OM man plockar bort momsen, det är den som är snuskigt hög i sverige. därmed så är den dyrare här. så igentligen är det inte apples fel. priserna på apples sida i usa ä oxå utan moms, som du märkt ser ja, då varje stat har olika påslag.

köper man från usa, så ä risken att man åker på svensk tull o moms o då tullar o momsar man även på frakten, så risken ä då att det blir dyrare i slutändan.

den "uppdatering" som MooDHooDs nämner, var ju inte nån stor grejj. det var inte som steget mellan G4 och G5 av ipod. utan bara en finputsning, vilken kan tyda på att de bara ville putsa på den, inte lägga ut massa pengar på nån stor uppdatering då de ändå ska ersätta den inom en snar framtid.

grejjen med apple är dock att de är mästare på att hålla hemligheter just hemliga. därmed är det omöjligt att säkert säga att och när det ska komma nått nytt, men många rykten säger att den ska komma i början av nästa år. dock finns det ju ingen garanti för det. ryktena säger även att den skulle kommit i höst men att apple valt att skjuta upp lanseringen pga. av nått. men som sagt vet ingen om det är sant, mer änn apple då, de vet garanterat. men skulle personligen inte bli förvånad om vi både får se en ny ipod till våren och en nalle

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Heh, okej, nej jag skyller inte på Apple. Jag är inte omedveten om skatter Dock så konstaterar jag att den är billigare här. Grejen är att jag BOR här, så jag behöver inte oroa mig för någon tull eller liknande.

Ska hem till Sverige över jul så köper isf innan eller etfter. Tänkte bara kolla upp om det var någon känd uppdatering på ingång. Så den senaste iPod har altså, video, foto, musik och allt sånt shit. Det som sägs komma senare är altså touchscreen pretty much?

Okey, då vet jag

Tack!

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Medlem

aha, bor du i usa, så äre ju en annan femma :D:D

när det gäller apple så finns det inget som heter "känd uppdatering" allt är rykten tills apple själv lanserar det och då brukar det vara en produkt som är leveransklar. mycket sällan de visar nått eller ens talar om nått innan det är en klar produkt. kan igentligen bara komma på en sådan produkt de visat långt i förväg, o det är iTV.

jag personligen hade nog väntat till efter jul, OM jag kunde i alla fall. har du dessutom redan en ipod 4 Gb, så äre ju ingen panik lixom

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Du kommer inte ha nagra problem att bara en iPod med dig over gransen pa flyget.

Jag tror pa en uppfoljare till G5 inte allt for langt efter jul, kanske i samband med lanseringen av deras mobiltelefon. Den uppdatering som kom for G5 senast ar inte en ny generation... det ar mer G5,5 an G6 for narvarande. En krystad uppdatering for att vara vass innan julhandeln.

Jag tror den riktiga kommer strax efter jul. Jamfor G5's uppdatering gentemot den nanon fick! Rimligen borde aven G5 fa aluminum skal da Apple verkar ha insett en gang for alla att det ar helt overlagset.

Dessutom vill Apple sakert ge ett ordentligt svar pa Zune for att riktigt spika igen kistan... na, kop nano eller vanta till efter jul!

Visa signatur

Macbook Pro C2D 15,4"