Problem med filer som inte går att ta bort.

Permalänk
Medlem

Problem med filer som inte går att ta bort.

Tankade lite med uTorrent och har fått problem.
Råkade stänga av datorn på knappen utan att avsluta windows och nu kan jag ej ta bort filerna från uTorrent.

står så hära:

Fel vid borttagning av fil/mapp
Det går inte att ta bort Zmud. Åtkomst nekad.
Kontrollera att disken inte är full eller skrivskyddad och att filen inte används.

Har formaterat+ominstallerat windows och filerna är på en annan hårddisk.

Någon som har lösning på problemet?

Pierre

Visa signatur

9800x3d | Noctua NH-D15S Chromax Black | Gigabyte B650 | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN850 | Asus Prime 9070 XT | Fractal Design Torrent | Seasonic 850W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

Prövat med Unlocker?

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Det funkar inte, står FEL objektet kunde inte raderas,
vill du genomföra blablabla vid nästa omstart.

funkar ändå inte vid omstart.

Får nog ta och formatera

Visa signatur

9800x3d | Noctua NH-D15S Chromax Black | Gigabyte B650 | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN850 | Asus Prime 9070 XT | Fractal Design Torrent | Seasonic 850W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk

öppna ett kommando fönster och ta bort dem därifrån, brukar funka bra.

del sökväg

kommer inte ihåg riktigt vad man la till för att ta bort kataloger, kanske var ett helt annat kommando. rmdir kanske...

Visa signatur

MSI GT663-486eu

Permalänk

jag har samma problem, nån som har löst det?

unlocker funkar inte, inte heller att gå in i felsäkert läge och ta bort...

hjälp !

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

Prova med Process Explorer , där kan du se vilken process som låser filen, och avsluta den. Sen är det bara o tabort filen.

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk

alltså, det är ingen fil, det är en mapp (med namnet i386), när man ska öppna mappen så kommer det bara upp: Åtkomst Nekad, kolla att filen inte är skrivskyddad bla bla bla... Man kan flytta runt mappen på hårddisken och lägga den var som helst, men inte ta bort den :S

nån som kan hjälpa mig?

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gr1ng0
alltså, det är ingen fil, det är en mapp (med namnet i386), när man ska öppna mappen så kommer det bara upp: Åtkomst Nekad, kolla att filen inte är skrivskyddad bla bla bla... Man kan flytta runt mappen på hårddisken och lägga den var som helst, men inte ta bort den :S

nån som kan hjälpa mig?

Testat det som Bertil_starfight sade?

cmd > del "sökväg" ?

Permalänk

Var med om något liknande. NOD32 upptäckte att en fil jag laddade ned tydligen innehöll ett virus, filen åkte i karantän på stört. Tömde karantänen på data för att bli kvitt filen. Kvar blev dock en 0-byte fil mitt på skrivbordet. Fick samma meddelande som OP när jag skulle ta bort den.
Såhär löste jag det:

Startade i felsäkert läge.
Tryckte Ctrl+Alt+Del, avslutade process explorer.exe
Startade cmd från aktivitetshanteraren.
del "sökväg", exempel; del C:\Program\Filfan.exe

Testade först att ta bort genom cmd men det ville inte fungera. Inte heller i felsäkert läge, fortfarande låst. Stänga av explorer.exe var nyckeln i mitt fall. Återigen är mitt skrivbort tomt.

Lycka till.

Visa signatur

AOpen HX08 Asus M3A79-T Phenom2 960T @ 4.0ghz ATI HD6950 Corsair XMS 4x2gb (5-5-5-15 2T) Dell 2209WA m.m

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Generalen
Var med om något liknande. NOD32 upptäckte att en fil jag laddade ned tydligen innehöll ett virus, filen åkte i karantän på stört. Tömde karantänen på data för att bli kvitt filen. Kvar blev dock en 0-byte fil mitt på skrivbordet. Fick samma meddelande som OP när jag skulle ta bort den.
Såhär löste jag det:

Startade i felsäkert läge.
Tryckte Ctrl+Alt+Del, avslutade process explorer.exe
Startade cmd från aktivitetshanteraren.
del "sökväg", exempel; del C:\Program\Filfan.exe

Testade först att ta bort genom cmd men det ville inte fungera. Inte heller i felsäkert läge, fortfarande låst. Stänga av explorer.exe var nyckeln i mitt fall. Återigen är mitt skrivbort tomt.

Lycka till.

det funkar inte, jag blir störd.

det kommer bara upp "Åtkomst Nekad" oavsett om jag försöker ta bort filen i Cmd eller genom explorer...

nån som har ett annat förslag?

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

Kolla här. http://www.gibinsoft.net/gipoutils/ Finns program där som tabort filer vid reboot. Har testat och det funkar utan problem.
Eller så sök på move on boot eller nåt sånt.

Visa signatur

Vit dator med blandat innehåll

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Surax
Kolla här. http://www.gibinsoft.net/gipoutils/ Finns program där som tabort filer vid reboot. Har testat och det funkar utan problem.
Eller så sök på move on boot eller nåt sånt.

FYI:
Unlocker kan också ta bort vid reboot, om programmet misslyckas med att "frikoppla" filen/mappen.

Det finns en ganska täckande featuretabell för olika program @ http://ccollomb.free.fr/unlocker/

Permalänk
Medlem

Annars har väl hijackthis.exe en funktion för "delete on reboot"?

Permalänk

Prova att gå in i felsäkert läge och ta bort filerna där ifrån.

Visa signatur

][- perfect -][

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xterminator
Annars har väl hijackthis.exe en funktion för "delete on reboot"?

man kan inte ta bort mappar med hijackthis....

Citat:

Ursprungligen inskrivet av H4xXx0R
Prova att gå in i felsäkert läge och ta bort filerna där ifrån.

det har jag redan försökt, och det går inte...

nån som har nåt annat förslag?

Mvh

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.