Problem med XFX 7800GTX

Permalänk
Medlem

Problem med XFX 7800GTX

Hej jag har problem med ett 7800GTX, datorn kan låsas och starta om mitt i ett spel.
jag har fått upp konstiga täcken över skärmen en gång, vad kan problemet pero på?

kylaren är artic cooling kylaren så de borde inte va problemet.

finns det några kända fel på just xfx's kort?
kan förra ägaren ha flashat kortet till ett factory overklocked bios?
kan jag flascha kortet och få de funkar bättre?

en sak jag reagera över vad att klocknings funktionen var låst, varför? vad kan de bero på?

jag kommer in i windows som vanligt utan problem.

Tack för alla svar, kom med frågor om ni behöver veta mer för att hjälpa mig.

Visa signatur

||Moderkort|| ASUS Maximus IV GENE-Z ||Cpu|| Intel® Core i7-2600K Processor @ 4.8ghz ||Minne|| Corsair Dominator GT DDR3 2000MHz 12GB(3x4gb) ||Gpu|| ASUS GeForce GTX 560Ti ||Hdd (boot)|| Corsair SSD Force Series GT 120GB ||PSU|| Corsair HX 850W PSU ||| Vattenkylning | EK-Supreme HF | XSPC RX240 Dual Radiator |

Permalänk
Medlem

du säger att det är en bra kylare på, men även en bra kylare är värdelös om den sitter felmonterad. dina problem låter väldigt mycket som värmerelaterade, jag föreslår att du tankar hem tex speedfan , everest eller rivatuner för att kolla dina temperaturer i spel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lajning
du säger att det är en bra kylare på, men även en bra kylare är värdelös om den sitter felmonterad. dina problem låter väldigt mycket som värmerelaterade, jag föreslår att du tankar hem tex speedfan , everest eller rivatuner för att kolla dina temperaturer i spel.

jag provade ta bort kylningen men den tycks sitta med nån häftmassa?
det var inte jag som monterade kylningen, men är det den som ska sitta på? jag tycker de låter skumt

Visa signatur

||Moderkort|| ASUS Maximus IV GENE-Z ||Cpu|| Intel® Core i7-2600K Processor @ 4.8ghz ||Minne|| Corsair Dominator GT DDR3 2000MHz 12GB(3x4gb) ||Gpu|| ASUS GeForce GTX 560Ti ||Hdd (boot)|| Corsair SSD Force Series GT 120GB ||PSU|| Corsair HX 850W PSU ||| Vattenkylning | EK-Supreme HF | XSPC RX240 Dual Radiator |

Permalänk
Medlem

Vad har du för temperatur på grafikkortet då?

Permalänk

Häftmassa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HMB
Vad har du för temperatur på grafikkortet då?

jag har fått bort kylaren och det visade sig att dåren som hade kortet innan hade glömt sätta dit en lite dyna som ska leda värmen, jag fixade till det. men problemen kvarstår.

jagh har laddat hem speed fan 4,31 och blev riktigt orolig.
jag har två temps på 127

jag vet inte vilken komponent de kan vara men det sert väkligen inte bra ut.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kolla genom nvidias inbyggda temperaturmätare istället.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HMB
Kolla genom nvidias inbyggda temperaturmätare istället.

vart hittar jag dom?

Visa signatur