iPhone - Apples nya smartphone

Permalänk
Medlem

Är det någon som har gjort en intresseanmälan på tre och fått prisinformationen som utlovats* till idag? Och om ja, care to share?

*
Source

Permalänk
Medlem

Tydligen har den Twitter-post där det sades att info skulle släppas idag tagits bort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aletheia
Är det någon som har gjort en intresseanmälan på tre och fått prisinformationen som utlovats* till idag? Och om ja, care to share?

*
Source

Nope, jag har inte fått nåt iaf. Senaste mailet från dem kom den 17:e...

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem

Här är en av deras Iphone prisplaner.

Vill dock se hur deras 3pott299/399 + Iphone erbjudanden ser ut...

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NisseGurra
http://www.tre.se/templates/MobilePage.aspx?id=37933

Går man till den länken så kan man faktiskt välja 3pott299/399 istället för 3Total och då se vad det skulle kosta.

Permalänk
Medlem

299? vart hittar du det?

va inget hehe

väljer man det så kostar ju telefonen 10k vid leverans...

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem

Har länge, länge gått i tankarna om att skaffa en iPhone.

Halebops erbjudande (3G) är ju ganska trevligt, men det är ju ett tak på 500 MB på den "fria" surfen, jag kommer surfa som en galning så det kommer nog inte räcka.

Sen känns det ju lite surt att köpa den gamla luren Telias erbjudande för iPhone 3GS är ju det bästa än så länge tycker jag. 378 kr per månad med 5GB surf vilket kommer räcka bra, det kostar dessutom inte extra efter 5GB, det går bara "liiite" saktare. Jag varken ringer eller SMSar speciellt mycket, det är surfen jag vill åt så det passar mig ganska bra. Totalpriset hamnar på runt 10k efter 2 år (med 29 öre per min/sms kommer jag inte komma långt över 10k, jag ringer inte alls mycket). Jag använder inte min mobil speciellt mycket, lägger kanske 100 spänn per månad i mitt halebop kontantkort, alltså 2400 spänn på två år. Sen en ny mobil kommer jag också behöva inom två år så det är 2600 kr till för enkelhetens skull, alltså 5k totalt. För det dubbla får jag en iPhone, ny MP3 spelare som jag faktiskt behöver och fri surf alltid var jag än är plus en massa annat skojj.

Det är verkligen lockande även fast det är rent för dyrt egentligen

Angående TREs erbjudande så är jag lite besviken, riktigt dyrt var det och verkligen inget bra abonnemang för mig som inte ringer och SMSar så mycket. Att det sen var helt omöjligt att utröna hur det fungerar med datatrafiken gjorde riktigt arg, stod ju inte någon stans (jag kan vara blind, döda mig inte med ord om jag har missat det ).

Hur tror ni priserna kommer se ut två månader efter release? Kommer Telia (eller någon annan opteratör) släppa mer än ett (ett jävla abonnemang är för lite btw ) abonnemang? Kommer man kanske att kunna snickra ihop en kombination som är lika trevlig som Telia99 + Fri Surf (300 kr/månad) var till 3Gn?

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

Halebop har tak på 500mb, sen begränsar de till 57kbit/s som Telia, men det kostar fortfarande inget extra, eller?

Permalänk
Medlem

Jag och polaren beställde precis var sin från halebop, vi tänkte ett bra tag ang. taket på 500mb men det är fortfarande det mest prisvärda alternativet samt att de flesta vi känner har trådlösa nätverk. Visst kommer vi/man surfa som en galning i början men det lär ju avta. Grymt sugen på att få hem den nu!

Håller med ang. TREs priser helt sjuka, även Telias är ganska dyrt.

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem

Det tråkiga är att alla operatörer verkar tro att om man har en iPhone så pratar man i telefon 2h om dagen och skickar 2000 sms i månaden.

Jag ska vänta till efter den 31 juli, de kommer säkert släppa andra abonnemangsalternativ då.

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

Snabbfråga: Hur fan ringer man till Halebop? Antingen är jag blind eller så har de inte ett telefonnummer på sin jävla sida.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem

du får maila, de har typ ingen kundtjänst över telefon :S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toffe
Jag och polaren beställde precis var sin från halebop, vi tänkte ett bra tag ang. taket på 500mb men det är fortfarande det mest prisvärda alternativet samt att de flesta vi känner har trådlösa nätverk. Visst kommer vi/man surfa som en galning i början men det lär ju avta. Grymt sugen på att få hem den nu!

Håller med ang. TREs priser helt sjuka, även Telias är ganska dyrt.

Telia lär ju släppa den med sina andra abonnemang på releasedagen, då lär det bli billigare.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Hur är batteritiden på en iPhone 3G? Det är just nu den avgörande faktorn till om jag ska köpa den eller inte.

Jag kommer antagligen använda ytterst lite bluetooth och således hålla den avstängd. WLAN kommer även det hållas nere (antagligen kommer jag bara använda det till att ladda ner apps) och hållas avstängt när jag inte ska använda det. Samma gäller för GPS, kommer nog hållas avstängt mycket.

Med denna användning bör jag väl lätt klara 1-2 dagar måttlig användning eller?

De enda siffror jag sett är för folk som går runt med GPS, WLAN och bluetooth konstant på.

Någon som kan ge mig sina siffror och användning så jag kan uppskatta lite?

EDIT: Med måttligt användande så menar jag någon timme musik (antagligen mer när Spotify släpper officiell klient för iPhone, vilket kommer dra mer ström då den streamar via 3G), ett par timmar spelande och kanske någon/några serier (Family Guy och South Park). SMS blir det väl en del, och inte jättemycket snackande i telefon (nån halvtimme per dag i snitt).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Murer
Hur är batteritiden på en iPhone 3G? Det är just nu den avgörande faktorn till om jag ska köpa den eller inte.

Jag kommer antagligen använda ytterst lite bluetooth och således hålla den avstängd. WLAN kommer även det hållas nere (antagligen kommer jag bara använda det till att ladda ner apps) och hållas avstängt när jag inte ska använda det. Samma gäller för GPS, kommer nog hållas avstängt mycket.

Med denna användning bör jag väl lätt klara 1-2 dagar måttlig användning eller?

De enda siffror jag sett är för folk som går runt med GPS, WLAN och bluetooth konstant på.

Någon som kan ge mig sina siffror och användning så jag kan uppskatta lite?

EDIT: Med måttligt användande så menar jag någon timme musik (antagligen mer när Spotify släpper officiell klient för iPhone, vilket kommer dra mer ström då den streamar via 3G), ett par timmar spelande och kanske någon/några serier (Family Guy och South Park). SMS blir det väl en del, och inte jättemycket snackande i telefon (nån halvtimme per dag i snitt).

Jag brukar klara mig 2-3 dagar när jag är i skolan, dvs 1-2 timmars musik per dag via internetradio, ibland lite spel 0.5-1 timme på tåget, samt lite surfande och ringande från skolan. Behöver MAX ladda varannan dag, har ALDRIG dragit slut på batteriet på en dag, alltid klarat minst 2.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Jag använder telefonen ganska mycket. Smsar mellan 30-60 sms /dag, ringer 1-3h och surfar ganska mycket när jag sitter på pendel / tunnelbana.

Laddar varannan dag och ibland varje dag.

Lämnade in min telefon idag på lagning (sprickor på bakskalet samt vid ljudlös-knappen. Utan iphone i 10 arbetsdagar!

Fyfan vad bortskämd man blir. Nu var jag tvungen att använda en lånelur. SE W760i. Blää vad dåliga vanliga mobiler blir när man vant sig vid en iPhone

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Hoppas på att både packetet OCH avi:n kommer imorgon bitti. För om bara paketet hinner fram kommer jag inte kunna hämta ut mobilen förrens avi:n kommer.

Har läst några mardrömshistorier på nätet om folk som var tvungen att be halebop skicka om avi:n 3 gånger innen posten hittade fram den hem till killen.
tydligen är det så att avi:n måste komma hem och vara påskriven innan man får hämta ut paketet. Räcker inte kolli nummret.

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 -- Intel Core2Quad 8300 @ 3GHz-- XFX 5830 1GB -- Corsair Dominator 4096MB 1066mhz -- Fractal Design Define R2 -- 60GB OCZ SSD - 320GB Samsung -- Fractal Design 550W

Permalänk
Medlem

Hur lång tid kan det ta innan man får sin 3GS från Telia? Handlar det om veckor eller dagar, någon som vet?

Permalänk
Medlem

Om du går till en Telia butik bör du kunna få den direkt..

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

YES!

Fick paket-avi:n idag på posten. Ska lägga över pangar och hämta ut skiten nu.

Var det några andra som hann lägga en beställning innan helgen?

EDIT: Nehej, paketet hade tydligen inte kommit in än.

På postens söktjänst så har de ej uppdaterat med någon information, utan det står att paketet inte är registretat.
Detta gör mig lite närvös, man vet aldrig vad posten lyckas trolla bort.

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 -- Intel Core2Quad 8300 @ 3GHz-- XFX 5830 1GB -- Corsair Dominator 4096MB 1066mhz -- Fractal Design Define R2 -- 60GB OCZ SSD - 320GB Samsung -- Fractal Design 550W

Permalänk

Några fråga till er andra på swec som beställt iPhone via USA/England/...:

Hur säkert är det? Tips på någon bra sida att beställa ifrån?

Väldigt sugen på en iPhone nu ^^

Permalänk
Medlem

Jag uttryckte mig lite luddigt ser jag nu. Det jag menar är att jag har beställt den nya iPhone 3GS 32 GB utav Telia som ska släppas 31 juli.

Det jag undrar är när man kan tänka sig att få den levererad?

EDIT: Fått svar på min fråga nu, om någon annan undrar samma sak så är svaret:

"Om du beställer nu räknar vi med en leveranstid på 3 veckor efter lansering."

Permalänk
Hedersmedlem

Spotify till iPhone för premium-användare; http://www.spotify.com/blog/archives/2009/07/27/spotify-for-i...

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keng
Halebop har tak på 500mb, sen begränsar de till 57kbit/s som Telia, men det kostar fortfarande inget extra, eller?

Jo, det kostar 49kr extra, men det är inbakat i alla abonnemang som man kan köpa iphone med. Så med iphone betalar du inte för det

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Permalänk
Medlem

http://www.e24.se/branscher/ittelekom/artikel_1471639.e24

Låter underbart, har dock en fråga om detta. Lär inte batteriet ta slut väldigt fort i och med att man är uppkopplad till internet via spotify. Blir väl ungefär som att lyssna på musik via Youtube?

Permalänk
Medlem

En snabb fråga, kan man skriva sms i widescreen med iphone 3g? (3.0)

Permalänk
Permalänk
Medlem

Vilka är skillnaderna mellan iphone 3g 3.0 och iPhone 3GS?