Ny screenshot från Duke Nukem Forever

Permalänk
Inaktiv

Tror knappast dom har utvecklat Duke Nukem Forever i 10 år i sträck heller?

Permalänk

Kommer ihåg när man läste om det i 1997 års PCGAMER. "Beräknat releasedatum" 1:a kvartalet 1998.

Ett under att 3DREALMS inte gått i konkurs egentligen, vad har dom gjort för andra spel under denna tiden?

Visa signatur

AMD3200+, 2 GB Corsair 3200 400Mhz, BFG 7900GT 575 core, 1,55 ghz mem.

Permalänk
Medlem

Han ser knasig ut..

men men

Visa signatur

[C2D E6850][OCZ Reaper 4gb 800MHz][GA-P35-DS4 rev 2.0][GW 8800GT 512][150gb Raptor + 1,2tb][HX 620W][Samsung 970p]
GWAR!!
http://www.stargateworlds.com/

Permalänk

Vafalls?! Vad är det han har på halsen? Ser ut som han har en häcksax under huden.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem

http://www.3drealms.com/games.html

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sven_svensk
Ett under att 3DREALMS inte gått i konkurs egentligen, vad har dom gjort för andra spel under denna tiden?

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9

Max Payne, DN MP, Prey och kanske något mer.

Visa signatur
Permalänk

Dom har ju inte riktigt utvecklat några av dom där spelen helt själva om jag minns rätt, men okej då.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Har väl inte med saken att göra, det är ju en inkomstkälla.

Permalänk
Medlem

Dom ägde rättigheterna till Max Payne tillsammans med Remedy, som dom sedan sålde till Take Two för en stor summa pengar.
Dom äger rättigheterna till både Duke Nukem och Prey, att dom sedan inte utvecklat spelen själva innebär ju inte att dom inte får pengar från dom pga rättigheterna.

Visa signatur

After a year in therapy, my psychiatrist said to me, 'Maybe life isn't for everyone.'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ulath666
Sen tog det inte 8 år heller. Det las ner helt och återupptogs sedan igen. så det har inte utvecklats under 8 år...

Duke Nukem Forver lär knappast varit under utveckling helt och hållet i tio år.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

JO enligt utvecklarna har det ju det. Och det har ju faktiskt kommit både en och tolv nyheter om grafikmotorbyte medmera.

Permalänk
Medlem

Hmmm...
Insåg precis att under den tiden DNF vart "på väg" så har jag hunnit sluta högstadiet, börja gymnasiet, gå klart gymnasiet inkl 2 extra år, tagit 1 år ledigt, pluggat tekniskt basår, tagit ytterligare 1 år ledigt samt börjat planera inför vad jag ska öra när jag är klar med högskolan...

Känns helt plötsligt inte så överdrivet att säga att jag önskar mig DNF i 40års-present... det är ju ändå bara 16+ år kvar

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Det har varit under utveckling hela tiden.. de har mesta dels sagt att de har gjort klar saker såsom vapen, banor osv sen ska de bara försöka att göra ett roligt spel av det hela. sen om de har sovit några år och inte gjort nåt är möjligt men de har bara jobbat på spelet i ett antal år vet ju alla.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9

ååhh....shadow warior, hade man helt glömt bort.
fasen va coolt jag tyckte det var när jag fick spela det första gången.satte mig direkt på en buss för att skaffa det själv.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Kollar man riktigt riktigt noga på bilden så ser man att det inte är CG, eller whatever.

Det är en Action figur, med som står på en stol och bakom han finns en TV. Går ganska tydligt att se. Det finns tillomed en tumme med på bilden.

Ni som väntar på det här spelet lär få vänta för evigt, tvivlar värkligen på att det är under produktion.

Haha! Det är sant ju! Vadå depth of field, jag säger bara: Depth of your mama!

Haha, det är ju en action figur, hahaha lättlurade sweclockare är roliga

vadå hdr? Lågupplöst bild är det hdr?

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Falcon85
Har väl inte med saken att göra, det är ju en inkomstkälla.

Det har med saken att göra eftersom det var det jag undrade om dom hade
utvecklat några andra spel. Det måste ju kosta en hel del om man har utvecklat ett spel i så många år, dom har säkert haft strul med ekonomin ett par gånger.

Visa signatur

Permalänk

Kan inte bli annat än en flopp. Det kommer inte ens i närheten bli så bra som originalet.

Permalänk
Medlem

kanske borde hetta Duke Nukem Wait Forever:D

Visa signatur

Motherboard:Asus Prime B550-Plus
Cpu:AMD Ryzen 5 5600X
Memory: Corsair Vengeance LPX 32Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Haha! Det är sant ju! Vadå depth of field, jag säger bara: Depth of your mama!

Haha, det är ju en action figur, hahaha lättlurade sweclockare är roliga

vadå hdr? Lågupplöst bild är det hdr?

Gissade på att du skulle citera mig men väntar med att svara tills du lyckas...

Permalänk
Medlem
Citat:

JO enligt utvecklarna har det ju det. Och det har ju faktiskt kommit både en och tolv nyheter om grafikmotorbyte medmera.

Bara för att man bytt (Läs:Uppgraderat) sin grafikmotor betyder det inte att man utvecklat det nonstop. Jag skulle tippa på att dom haft någon/några ensamma stackare som suttit och pillat hela tiden och nu på senare tid lagt allting på att få ut det genom dörren.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Jo läste det, bara riktigt trams, om de värkligen vill bevisa något, släpp en high-rez bild på det. det har gått enormt många år utan någon information alls om myten om spelet

Du är väl medveten om att bilden finns i en jobbannons, inte på deras hemsida, på någon spelsida eller i någon tidning?

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem
Citat:

Inte full produktion, för då hade det kostat mer än något annat spel någonsin, och de pengarna hade dom aldrig fått igen. Inte ens om DNF sålde i 10miljoner exmeplar.

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk

Någon gång i mars ska 3drealms fira "10 years of development hell".

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slak
Inte full produktion, för då hade det kostat mer än något annat spel någonsin, och de pengarna hade dom aldrig fått igen. Inte ens om DNF sålde i 10miljoner exmeplar.

har nån påstått det?
Det räcker ju med att dom har några på projektet för att det ska vara under produktion ffs...

Permalänk
Medlem

Här e direkt länken till den jobbannons som 3D Realms satt ut efter en programerare, tvivlar på att de skulle lägga ut ett jobb på annons med en DN4E bild och sedan bekräfta att den kommer från DN4E bara för att göra en kul grej.

http://jobs.gamasutra.com/jobseekerx/viewjobrss.asp?cjid=8914...

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk

Det är nu bekräftat att bilden är äkta.

http://forums.3drealms.com/vb/showthread.php?t=24963&page=50

Visa signatur
Permalänk
Medlem

DNF är det mest hypade och omtalade spelet någonsin, utan att det ens kommit ut några vettiga screenshots eller något annat för den delen.
Och nu när det kommer ut en liten 150x200pixlar stor bild som utvecklarna sagt är äkta så börjar hoppet på allvar stiga om att det ska komma ut inom en snar framtid, roligt att läsa dom olika trådarna på diverse forum
På 3dRealms te.x så spenderades 4sidor(tror jag, fanns i länken ovanför) på bara hans "nya" hårstil

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mellwing
DNF är det mest hypade och omtalade spelet någonsin, utan att det ens kommit ut några vettiga screenshots eller något annat för den delen.
Och nu när det kommer ut en liten 150x200pixlar stor bild som utvecklarna sagt är äkta så börjar hoppet på allvar stiga om att det ska komma ut inom en snar framtid, roligt att läsa dom olika trådarna på diverse forum
På 3dRealms te.x så spenderades 4sidor(tror jag, fanns i länken ovanför) på bara hans "nya" hårstil

Haha ja jag läste också det. Det är skönt med totalt hängivna människor som vet allt om en sak och kan diskutera det i evigheter med andra likasinnade, det är i alla fall skoj att läsa loggen senare.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

Hehe! De på 3DRealms forum är galnast där diskuterades Dukes nya frisyr i flera sidor!

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|