Vilken webbläsare är bäst?

Permalänk
Avstängd

Alla har väl sina fördelar, själv kör jag IE 7.0 huvudsakligen. Opera och FF finns dock också installerade, men används inte lika mycket.

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk

Firefox, med lite extentions.

Permalänk

Verkar som många har lämnat firefox och övergått till Opera!
Man blir ju sugen själv med

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av @@mårten@@
Jag en lite av en periodare så jag växlar mellan Firefox och Opera med några månaders mellanrum. Vet inte riktigt varför, ser för- och nackdelar med både programmen, så en anledning är väl att jag inte kan bestämma mig samt att jag gillar ha koll över utvecklingen.

Röstade Firefox.

samma här... fast mest firefox...
// tobbe

Visa signatur

Fri frakt hos Inet.se
Vill du få cashback vid köp online? Klicka här och få 50kr av bonusway
Google Pixel 4a | Lenovo IdeaPad 15ARH05

Permalänk
Medlem

kör med opera gillar att man kan länka till 9 sidor i början och bara klicka på "bilderna".
Sen att det laddar snabbare än firefox,ie7 är inte heller fel.
iof gillade jag aldrig firefox, datorn crashade lite titt som tätt när jag körde det så gav upp efter några dagar bara.

Visa signatur

9800x3d | Noctua NH-D15S Chromax Black | Gigabyte B650 | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN850 | Asus Prime 9070 XT | Silverstone FT02 | Seasonic 850W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk

Men Opera går det att använda fullt ut än? Är det inte strul med att kolla på ex. webb tv på expressen & aftonbladet? Och hur är det med bankers stöd för Opera? Phishing filtret i opera är det på default? Eller måste man aktivera det i inställningarna?

Andra problem med Opera? Vilken version rekommenderar ni?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det finns en del saker som exempelvis webtv och numera även seb:s internetbank som inte fungerar till opera men det mesta fungerar. Det lilla som inte fungerar så får man väl dra upp internet explorer.
Det är synd att stödet inte är bättre men jag använder opera i alla fall. Men det är väl bara att testa.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Avstängd

Opera v9.21 är släppt(snart), den är inte släppt på deras websida, men ftp servern har den http://ftp.opera.com/pub/opera/win/921/int/Opera_9.21_Interna...

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
Det finns en del saker som exempelvis webtv och numera även seb:s internetbank som inte fungerar till opera men det mesta fungerar. Det lilla som inte fungerar så får man väl dra upp internet explorer.
Det är synd att stödet inte är bättre men jag använder opera i alla fall. Men det är väl bara att testa.

Banken jag använder godkänner inte Opera, men det är lätt fixat.
F12 > Inställningar för webbplats... > fliken Nätverk > Webbläsaridentifiering > Maskera som Internet Explorer.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk

konqueror så klart.

Permalänk
Medlem

Har aldrig gillar FF vet inte vrf men måste vara samma anledning till att jag inte gillade den "nya" söksidan google när den kom utan jag satt kvar och körde med altavista innan jag tillslut gav upp och började med google.

Jag röstar för Maxthon vilket är IE6 med flikar (kom innan IE7). Den är snabb och är väldigt smidigt då jag ofta har 15 sidor öppna.

Permalänk

Ett till problem jag har upptäckt med Opera 9.20 är att det inte går att vara med i röstningar på www.expressen.se ex. idag:

Litar du på Michael Moore?
Ja, han behövs.
Nej, han är inte seriös.

Rösta

Det går ej att markera sitt val + att rösta knappen funkar ej!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Använder Firefox för tillfället men tänkte nu försöka prova Opera lite mer seriöst för att se om man kan få igång alla funktioner som jag använder i Firefox.

Stötte dock på lite problem då jag inte hittade något sätt att få en sida som man skriver in i adressfältet att automatiskt öppnas i en ny tab. Är det möjligt på något sätt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av klez_devnull
konqueror så klart.

Japp, jag håller med.

Permalänk
Hjälpsam

Jag skrev Firefox men jag har funnit att jag använder IE64 mest på senare, kanske på grund av att det är just ett 64 bitars program.
En fördel är faktiskt att flashplayer inte stöder 64 bitar vilket gör att jag slipper flash i IE64.
I de fall jag måste ha flash kör jag Firefox.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 9600 XT 16GB | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk
Medlem

Kör Firefox som min primära webbläsare med tillägg såsom Adblock Plus, Faviconize Tab, Fullerscreen, Greasemonkey + diverse skript, Image Save, Mouse Gestures mm.

Opera är också trevlig efter lite trixande. Installerade nyss 9.21 och den verkar lovande. Om bara Adblock hade funnits till Opera

Visa signatur

"Vi har vattenklosetten här som ju nu för tiden är en given del i det svenska folkhemmet. Förr så gjorde man det utomhus men nu i dessa dagar med våra verandor och campingbord så vill vi gärna äta ute och bajsa inne." - Bertil Svensson

Permalänk

Vet nån varför aftonbladets webb tv krånglar så in-ihelvete? Krånglar både med IE och FF.

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Inaktiv

Skall du blockera ADs i opera så är det bara att högerklicka och välja "Block site content" heter väl "Blockera sidinnehåll" eller dyl på svenska

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ratatosk
Jag skrev Firefox men jag har funnit att jag använder IE64 mest på senare, kanske på grund av att det är just ett 64 bitars program.
En fördel är faktiskt att flashplayer inte stöder 64 bitar vilket gör att jag slipper flash i IE64.
I de fall jag måste ha flash kör jag Firefox.

Flash fungerar iaf i 64bitars Firefox, fast det är ju lite av ett fulhack.

Visa signatur

Plan9 fan. In glenda we trust.

Permalänk
Medlem

Föredrar Opera, klart bäst

Permalänk

på vilket sätt är det en fördel om något inte fungerar? du väljer ju om du surfar på sidorna själv ändå ...

jag är på jakt efter något nytt! måste ha en riktigt resurssnål browser som ändå fixar hyfsat mycket såsom interbanken och sånt. lär väl bli opera helt enkelt. skulle firefox stå på en dag så skulle det äta upp mitt ram-minne till frukost. det lilla jag har är en munsbit

Permalänk
Medlem

Man kan iaf konstatera att IE är den mest inflytelserika applikationen på 25 år.
Källa: http://www.zdnet.com.au/news/software/soa/IE-most-influential...

Permalänk
Medlem

FF, utan tvekan

Visa signatur

Jag har en dator.

Permalänk

Hur ligger webbläsarna till nu? Någon som har blivit bättre och dragit ifrån med nån ny uppdatering?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Opera sedan ett år......

Visa signatur

Asus X53KA * AMD TURION TL58 @ 1.9 GHz * 2 GB 667MHz * ATI Radeon HD 2600 512MB DDR2 * 15.4" WXGA 1280x800 * Windows Vista home Premium * WD Elements ½TB * G15 * Icemat siberia * MX518 * Qpad XT-R
Opera user, CS player

Permalänk
Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Jag kör med Internet Explorer jag... vill inte behöva starta upp en annan webbläsare bara för att en viss sida jag vill in på inte fungerar som den ska.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Avstängd

Avant browser äger!

Permalänk
Avstängd

FireFOX.. Har testat Opera men blivit allt förvillad eftersom jag vant mig vid FireFOX

EDIT: IE7 just nu--

Visa signatur

[I]AMD 3600+ X2|2048 MB Kingston 533 MHz|Raidmax Sagitta|AsusM2NPV-VM|Nec DVD|250 GB Sata Samsung|Nvidia 8500GT 256|Saitek Slimline|Logitch|Creative 2.1|Elsa Ecomo 520 19"CRT[/I]

Jag är magic_shoot!

Permalänk

det jag ogillar med Opera är att den "tar över" torrentfilerna istället för Utorrent....vet någon om man kan ändra det?

Visa signatur

Stackars Albin
Citera eller skicka PM, övervakar inte.
Använd ordet "dem" med måtta eller smaka på mitt vrede.