jag börjar tröttna på dethär nu...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flamur
jodu bObzor, den där 20WGX2 verkar inte dum... men det gör inte Dell UltraSharp 2007FP heller, den finns ju också i widescreen version. jag får besluts ångest, därav topic namnet

skulle vilja att nån pekar på den skärm ja ska köpa så gör ja de. för vill ha bra färger som kan jämföras med en crt och sen så ja kan spela utan att det släpar och har sig. men kanske inte finns på nån skärm nu för tiden?

jag läste om NEC MultiSync 20WGX2 i en swec recension, och den verkar ju riktigt nice... får nog bli en sån när jag får in andra lönen då allt annat redan gått åt :S hehe

Om du är så intresserad föreslår jag att du läser lite här:
http://www.widescreengamingforum.com/forum/viewtopic.php?t=32...

Sjukt stor tråd om bara den skärmen med mycket information, fler bilder och även test efter kalibrering.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem
Citat:

låter priset tala... den har inte alls bra betraktningsvinkel heller. känner mig inte frestad att köpa den då den på pappret verkar mycket sämre.

Länken var fel. Billigaste priset är 3800 kr. Ny länk http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=48010

Visa signatur

WinSlow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b0bzor!
Om du är så intresserad föreslår jag att du läser lite här:
http://www.widescreengamingforum.com/forum/viewtopic.php?t=32...

Sjukt stor tråd om bara den skärmen med mycket information, fler bilder och även test efter kalibrering.

bra läsning... och det verkar bara bli bättre och bättre. tror du kanske gett mig en skärm som kan slå ut min crt hehe ska bli o köpa den direkt när jag har råd.

just nu har jag redan köpt massa onödigt... nytt chassi och hd. så får vänta lite med detdär.

Visa signatur

Primära datorn: Acer Swift 5 (i7)|Skärm: BenQ BL3200PT|Tillbehör: Logitech MX Master 3|Logitech Illuminated K810|HDD-docka 16TB

Permalänk
Medlem
Citat:

bra läsning... och det verkar bara bli bättre och bättre. tror du kanske gett mig en skärm som kan slå ut min crt hehe ska bli o köpa den direkt när jag har råd.

just nu har jag redan köpt massa onödigt... nytt chassi och hd. så får vänta lite med detdär.

Hehe ok.
Funderar själv på nya komponenter, men får nog vänta.

Kan tillägga att jag haft skärmen sen lanseringen och har inte haft ett enda
fel sen dess... bara varit nöjd alltid.

Det enda jag var lite bekymrad över var att det kröp in ett sånt lite kryp mellan "glaset" och själva bilden.. och låg där och vilade.. blev ganska rädd och var jättenära att skicka tillbaka skärmen men efter ett tips att lämna en lampa tänd brevid skärmen när skärmen är släckt så kröp illbattingen ut igen, så det löste sig ändå. Tripps.. heter dom kanske.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD

Permalänk
Medlem

hahha fyfan så illa det hade varit o vara tvungen o skicka tillbaka för en liten bagge hehe

men vad vågar man köpa skärmen ifrån? finns ju inga bra affärer som säljer den har du några tips?

Visa signatur

Primära datorn: Acer Swift 5 (i7)|Skärm: BenQ BL3200PT|Tillbehör: Logitech MX Master 3|Logitech Illuminated K810|HDD-docka 16TB

Permalänk
Medlem

Dustinhome.se
Mycket pålitliga vad jag har erfarat, Dustin Home är samma sak som Dustin.se.. bara att det är för privatpersoner istället.. dom har funnits i över 20 eller något så dom är pålitliga skulle jag vilja säga.
http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010104936

Annars kan du kolla in Prisjakt:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=147220&s=inkfrakt

Där finns oftast omdömen om butikerna och bra prisöversikt.

Dustinhome är inte billigast men du vinner nog mycket att handla av dom om det blir strul.. vilket jag inte hoppas.

Lycka till!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b0bzor!
Dustinhome.se
Mycket pålitliga vad jag har erfarat, Dustin Home är samma sak som Dustin.se.. bara att det är för privatpersoner istället.. dom har funnits i över 20 eller något så dom är pålitliga skulle jag vilja säga.
http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010104936

Annars kan du kolla in Prisjakt:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=147220&s=inkfrakt

Där finns oftast omdömen om butikerna och bra prisöversikt.

Dustinhome är inte billigast men du vinner nog mycket att handla av dom om det blir strul.. vilket jag inte hoppas.

Lycka till!

jora vet, men tänkte på namnet dom säljer pro du har ju visat på en icke pro

kolla länk:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=78466,147220

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jepp iofs.. har själv icke-Pro

Eftersom den kom ut efter jag köpt min vet jag inte skillnaden direkt.. men det ska inte vara så stor skillnad. I princip är det bara en uppdatering av den vanliga, t.ex. med något stöd för att montera högtalare på den.. men vem vill det ändå? Jag tror den vanliga är utgående. Så kör på Pro, den är dessutom billigare.. antaligen för att det är den som massproduceras.

Om det är någon annan skillnad vet jag inte, men du kan ju undersöka den tråden jag länkade till innan och se om du hittar fler skillnader där.

Hoppas det hjälpte, back to work!

EDIT: Omformulering.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

mjo vi får la se tänkte ringa nec o höra lite med deras support om det är någon stor skillnad.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

mjo vi får la se tänkte ringa nec o höra lite med deras support om det är någon stor skillnad.

Gör det.. bättre att undersöka.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

nu ringde jag nec, men deras support för lcd skärmar är på möte så killen som satt för projektorerna skulle ringa upp när han kollat upp skillnaderna får se vad han har hittat.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Varför ska du just ha en skärm med 2ms? Har du fastnat för någon slags propaganda om att du ser allting så mycket bättre på en sådan skärm än en ny skärm med 8ms?

Visa signatur

Jag är en vampyr, jag suger och spyr, låt mig komma in, jag vill bli din

Permalänk
Medlem

den skärm jag förmodligen ska köpa är på 6ms, det är dendär necen som vi diskuterade lite här i slutet av tråden så nej, jag har inte hakat upp mig på msen dock har jag hakat upp mig på panel typen och färgerna... vet inte om det är bra eller dåligt, men är ju AS-IPS panel på necen som jag förmodligen köper idag och den hhar som jag förstått riktiga 16,7 milj färger vilket är trevligt

sen har den låg ms så är verkar ju riktigt bra... dock är jag osäker om panelen är den bästa som finns? men verkar ju vara populär bland er som kan detta med skärmar

--------------------------------------------------------------------------

fick svar av deras produktspeciallist, var ingen skillnad förutom att pro versionen har fått en till upplösning...

enligt honom ska det vara det ända som är nytt eller omgjort annars samma skärm... men om man kollar på prisjakt har något fyllt i att pro drar mindre watt och har tco06 istället för 03. men men blev en beställning på pro versionen iaf

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

nec lcd 20 wgx2pro eller vad den nu heter fixar ju det där, iaf är det 2ms grey-to-grey, och det är säkert det spelskärmarna brukar ange ändå. Kör på den.

Permalänk
Medlem

mjora den är beställd idag hoppas den är bra nu bara... har väntat med att köpa skärm i några månader och äntligen kommer jag fram till en som jag vill ha.

dock är jag lite skeptisk till att det bara är 20 tum, kommer ju bli väldigt litet eftersom det är widescreen... är ju van med 19 crt, så kommer få vänja mig med ws.

men hoppas det blir ett bra köp bara, inga pixel fel och skit

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Procentuellt sett så är det väl typ max 0.5% av skärmarna som har döda pixlar när jag såg någon sida där de hade frågat tillverkarna om garantier osv. Så lär ju vara rätt mycket otur om du får en som "är defekt" så att säga.

Permalänk
Medlem

okey får hoppas jag har tur i detta köpet då man kan ju alltid hoppas iaf.

Visa signatur

Permalänk

Vill bara säga att skärmen du köpt är riktigt grym. enda nackdelen är att om man har för ljust i rummet så reflekteras det lätt i den blanka ytan.

Permalänk
Medlem

mjo det har jag förstått... är den inte lite liten också? märker jag när jag får den, men känns som att jag kommer bli besviken på att den är för liten när man ska kolla film... men kan ha fel

vad säger ni som redan har den? har ni något o klaga på? edit: förutom den blanka ytan som kan reflektera ljus.

Visa signatur

Permalänk

Vad ni än gör köp inte samsungs 931 BF eller 940BF.
Äger nu 931 men sålde 940 för alla delningar och ghosting. Jag har inte sålt min 931 än men kommer att göra det inom kort, där för att den är riktigt slö i snabba spel. 2ms?? Tror jag vad fan jag vill på. Kör förtillfället på min gamla crt som funkar lysande i shoter.

Visa signatur

E.T

Permalänk
Inaktiv

beror på hur man mäter responstiden, ips-skärmar har bättre responstid än vad som står på pappret jämfört med en TN-panel eftersom dom mäts på olika sätt. vet inte exakta nummer med det kan t ex betyda att en IPS-panel på 16 ms motsvarar en TN-panel på 12 ms.
NECn som har gått ned i pris är riktigt bra med IPS-panel och allt

Permalänk
Avstängd

Den här skärmen då?

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=332012

den har 2 ms och 16,7 milj färger=/

Mvh kim^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r3mpuh
Den här skärmen då?

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=332012

den har 2 ms och 16,7 milj färger=/

Mvh kim^^

har förstått det som att en aps panel inte kan ha 2ms, så då är det inte aps panel på dendär... och då kan det, som jag förstått det, inte vara 16,7milj riktiga färger(?)

Dom som verkligen vet får väl svara på din fråga, men tror jag har rätt.

Visa signatur