Permalänk
Medlem

Tredje året på Nationella Teknikprogrammet på Dragonskolan, Umeå

Har sökt till JTH , Datanätteknik

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Service-elektriker på Volvo Powertrain Skövde.
Allt från nyinstallation till PLC-programmering

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Just nu:
-NP (nattpatrull)
-Akuten
-Hoppar in även som extravak på patienter som behöver övervakas, av medicinska skäl. Skall ej förväxlas med patienter i stadiumet: vård i livets slutskede.
-Lastbilschaffis (extraknäck)

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk

snart student o arbetslös... ;)...

Permalänk
Medlem

Tagit en paus från ekonomstudier vid handels. Just nu spelar jag mest poker samt handel med värdepapper. Skönt att delvis kunna styra sina egna arbetstider åtminstone.

Visa signatur

Dekadens

Permalänk

Målare.

Visa signatur

My ego is my god. Given authority by the enlightenment of science, the enlightenment of the age of freedom. Freedom - the name in which we legalize all. The name in which we tolerate all.

Permalänk
Medlem

Underhålls-mekaniker på Volvo Powertrains gjuteri i Skövde. Spett och slägga är mina verktyg, inget finlir här inte

Permalänk
Medlem

Tog studenten igår! På måndag morgon gör jag min första dag som arbetslös!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tomten51
Tog studenten igår! Gör min första dag som arbetslös på måndag morgon!

Trots allt elände med den finansiella världskrisen så kan man skratta åt det ibland också!

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600KF • GTX 1080 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Drar skinn. Tufft men bra betalt.

Visa signatur

-Det är timjan i, sade Toke med bruten röst.

Ett liv, ett lag

Permalänk
Entusiast

Läser kemiteknik på Chalmers och på sommrarna jobbar jag som driftstekniker på ett raffinaderi.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Grundarbetare åt Veidekke i Oslo, Norge.
Vantrivs som en tok dock så jag letar annat i Sverige..

Permalänk

Jag börjar snart som doktorand i datavetenskap. Yey!

Permalänk

Arbetslös, men nu ska jag ha tillbaks mina pengar jag betalt till svenska staten i form av förjävligt höga skatter, så jag kommer sitta hemma och håva in pengar.
Hur kul är det att betala 500kr i skatt varje dag?

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem

Jag jobbar på smörjmedelsfabrik. Kompispris på motorolja och vaselin till alla på Sweclockers!

Visa signatur

EOS 5D • EOS-1D Mark IV • 16-35/2.8L • 70-200/2.8L IS II • 35/1.4L • 200/2L IS • 400/2.8L IS

Permalänk
Medlem

Gör kabeltillbehör på ABB i sommar

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Jobbar på en brädgård i 6 veeckor fram till Augusti. Efter sommaren så lutar det åt att jag kommer att bli elektriker igen!:)

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Boo
Jag jobbar på smörjmedelsfabrik. Kompispris på motorolja och vaselin till alla på Sweclockers!

Oh, kompisvaselin på tunna!

On topic: Gått 2 år sen jag skrev i tråden första gången. Bytt företag och är nu kodknackare på Sony Ericsson istället. Trivsamt och har varit där i 1,5 år. Försöker undvika trådar som handlar om våra lurar för jag är väldigt trött på alla självutnämnda experter som härjar fritt på forumen och snackar skit.

Permalänk
Medlem

Jag börjar på Civilingenjör farkostteknik (KTH) till hösten men inväntar besked från LFV när de ska sätta mig på lämplighetsprov för flygledarutbildning i Malmö.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem

Arbetslös sen ett halvår tillbaka. Före det var jag cnc-svarvare och före det studerande. Den 18 augusti blir jag studerande igen. The circle is complete.

Visa signatur

"Get your facts first, and then you can distort them as much as you please." - Mark Twain
På internet kommunicerar vi huvudsakligen i textform, så skriver du som en idiot kommer du således att uppfattas som en idiot.

Permalänk
Medlem

Teknik-konsult

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Jobbar inom finansbranschen.

Visa signatur

The truth lies in the eyes of the Be(er)holder

http://www.howdoeshomeopathywork.com/

Permalänk
Medlem

slaktare, är "utbildad" inom operativsystem och nätverk

Permalänk
Medlem

Servicetekniker på Astra...

Visa signatur

Moderhjärnan : Antec Threehundred | Gigabyte GA-EP45-UD3P |Intel E8500 3.16Ghz @ 4.4Ghz |Thermalright 120 Extreme med 120mm fläkt| 4Gb Corsair DDR2 1066 | Velociraptor 150Gb + WDC 500Gb | Powercolor ATI 4870x2 2Gb @ 800/950 Mhz | PSU: Corsair 650W | LG Flatron W2452T 24" | 3dMark06 : 20643 p |

Permalänk
Sötast

Jobbar som "plåtslagare" åt ett företag som renoverar tågvagnar!
Skoj jobb

Permalänk
Medlem

Jobbar på Systembolaget för tillfället.

Visa signatur

[ Corsair 3500X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 9800X3D ] [ Asus 4080 Super OC ] [ Asus TUF X870-Wifi ]
[ 32GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000Mhz DDR5 ] [ Samsung 990 Pro 2TB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ]

Permalänk

Sommarjobbar på ett lager innan högskolan.

I7 samt St Croix spön tömmer ett konto snabbt som fan...

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk

pluggar (till vad är ett mysterium.. typ )
sommarjobbar just nu på en Ventilations firma, riktigt grymt jobb. Man gör allt möjligt, från megastora fabriksfläktar som ska bytas/byta drivremmar osv till att montera små köksfläktar i lägenheter. Jobbar korta tider fast man är rätt slut efter jobbet, dock är det jävligt roligt faktiskt

EDIT: Dock höll jag på att bli av med vänstra pekfingret när jag bar en stor fläkttrumma med en fläkt med sylvassa blad i, givetvis klämdes fingret men en annan kollega var snabb att ingripa och det blev "bara" ett 1cm fint snitt i fingret. Det blev ju inte bättre av att fläkten var XX år gammal med maassaa damm olja och skit, men det har läkt nu

Visa signatur

Intel 2500K | GPU? | MSI Z77A-GD45 | 8GB | Win 7 Pro 64

Permalänk
Medlem

Har det exotiska jobbet som diskare på en krog några kilometer härifrån. Sommarjobb då. Siktar på att kanske servera eller stå i baren där om något/några år, skulle vara skönt att ha någon annan uppgift än att diska varje kväll/natt på jobbet.
Till hösten ska iofs nog göra en ny hemsida för stället.

Annars pluggar jag på estetiska programmet, med inriktning musik, inget jag förväntar mig jobba med senare dock. Är ju hyfsat svårt att tjäna pengar på musik så länge man inte är affärsman istället för musiker. ;P

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk
Medlem

Sommarjobbar skift på pappersbruk där jag styr en ångpanna som eldas med bark, då på cirka 35 MW. Kan även dra på ful-olja som kan stå för max 60 MW. Ångan används bl.a för att koka ihop pappersmassa och att för torka det färdiga pappret (Så funkar det! ).

Pluggar annars teknisk fysik och jag ska göra mitt examensarbete på Vattenfall till hösten, och jag hoppas få jobb där efter jag är färdig.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF