Permalänk
Medlem

Sommarjobbar på systembolaget, annars pluggar jag Matematik och ekonomiprogrammet, tanken är att komma till en master i finansmatematik

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Brandman

Permalänk
Medlem

Arbetslös för tillfället, men säsongsjobbade som liftvärd på en skidort i vintras, och hoppas på att få komma tillbaka nästa säsong, förhoppningsvis även i förarbetet med snötillverkningen...

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 9 5900X | RAM: 32gb Corsair Vengeance RGB 3600mhz CL18 | GPU: Gigabyte RTX 2080 Windforce | Mobo: Asus X570-E Strix | Lagring: 3TB NVMe SSD | PSU: Corsair HX 750i | Chassi: Fractal Design Meshify 2 | Kylning: Corsair HydroX custom loop CPU+GPU

Permalänk
Medlem

Arbetslös i två veckor till, sedan blir det universitetsstudier mot att bli gymnasielärare i svenska och engelska.
Senast jobbade jag som logistiker tills dess att ekonomins svallvågor även drabbade det ställe där jag jobbade.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 96 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Permalänk
Medlem

Ska börja på gymnasie om några dagar, det är naturvetenskap med inriktning Data,matte som gäller och siktar på att bli ingenjör

Permalänk

Har pluggat till och jobbat som biolog. Har bestämt mig för att sadla om, och pluggar nu till lokförare.

Permalänk
Medlem

Pluggar till systemvetare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av hapone:

Jobbar på ett tv/film-produktionsbolag, som just nu gör en ny tv-serie som ska gå på femman i höst. Är förvisso bara någon typ av assisten och hjälper till där jag behövs ungefär, men det är tveklöst det roligaste/häftigaste jag gjort.

Citerar mig själv några år senare. Har sedan dess pluggat två år på en folkhögskola i skåne (Fridhems filmlinje).
Jobbar numera heltid som frilansande After Effects animatör/grafiker, för tillfället sitter jag hos samma produktionsbolag (Eller snarare animationsstudio) och jobbar just nu med grafiken till ett tv-program som heter "Minute to win it", som sålts till en rad länder. Mitt jobb går för tillfället mest ut på att ändra den grafik vi gjort så att den passar de olika länder som vill ha den.

Edit: kolalde runt i den klistrade tråden De bästa trådarna från Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt. Läs här först!, och hittade mitt egna gamla inlägg, insåg inte att tråden har legat död ett tag.

Permalänk

Fick precis jobb som chaufför hos en egenföretagare.
Kör på lite olika uppdrag, dock en majoritet av frukt och grönsaker

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem

Studerar. Skall dock arbeta på en collateralavdelning i sommar på ett kreditmarknadsbolag, skall bli skoj att få göra lite utbildningsrelevanta saker.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk

Börjar nytt jobb på måndag!
blir en sväng till med Bredbands - installationer

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Jag sommarjobbar på en fabrik, framställning av primäraluminium
0600-1800 x 2 sedan 1800-0600 x 2 sedan ledig 6 dagar
repeat

riktigt varmt där inne i hallen, men hellre det än kyla...

Visa signatur

i5 3570K 3,4GHz | Noctua NH-C12P SE14 | Cooler Master HAF XB EVO | Asus MAXIMUS V GENE | G.Skill 8GB 1600Mhz Ripjaws X | FD Newton R2, 800W 80+ Modulär | MSI Radeon R9 280X 3GB | Samsung SSD 830 256 GB | www.muforce.se - Quake Live clan

Permalänk

SvartVarg: hyfsade arbetstider

Har för mig jag började halv 6 och slutade halv 3-4? på morgonen mån-fre x2
Sen därefter från halv 3-4(vilket det nu var) till kl 00.00 mån-tors x2

Underbara tider och stora industrilokaler med reglerad tempå på graden man frös ibland när inte alla maskiner var igång och gav lite värme mitt på sommaren.

Dock jobbar jag bara vanligt vid 8-16.00 på det jag är nu på och installerar bredband så.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Skrivet av -=FULLMOON=-:

SvartVarg: hyfsade arbetstider

Har för mig jag började halv 6 och slutade halv 3-4? på morgonen mån-fre x2
Sen därefter från halv 3-4(vilket det nu var) till kl 00.00 mån-tors x2

Underbara tider och stora industrilokaler med reglerad tempå på graden man frös ibland när inte alla maskiner var igång och gav lite värme mitt på sommaren.

Dock jobbar jag bara vanligt vid 8-16.00 på det jag är nu på och installerar bredband så.

Ja, riktigt bra lön också

Visa signatur

i5 3570K 3,4GHz | Noctua NH-C12P SE14 | Cooler Master HAF XB EVO | Asus MAXIMUS V GENE | G.Skill 8GB 1600Mhz Ripjaws X | FD Newton R2, 800W 80+ Modulär | MSI Radeon R9 280X 3GB | Samsung SSD 830 256 GB | www.muforce.se - Quake Live clan

Permalänk
Medlem

Jobbar som Sysadmin inom linuxsystem och webbutvecklare, främst med Drupal.

Visa signatur

moops

Permalänk
Medlem

Supervisor på en datasupport

Visa signatur

Härligt nördiga t-shirts!

Permalänk
Medlem

Kör lastbil med släp igenom vårt vackra rike. 23,5 meter long and strong!

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem
Skrivet av Martiis:

Kör lastbil med släp igenom vårt vackra rike. 23,5 meter long and strong!

E det värt o ta lastbils kort även om man inte har tänkt o köra hela livet??utan kanske bara lite nu efter gymnasiet:)

Permalänk
Medlem

Började sommarjobba idag på mitt gamla jobb som operatör på 3-skift. Började med frivecka enligt schema :O.

Kanske lite fel tråd, men vet någon hur det fungerar med lön och så när man börjar med frivecka nu (14/6-21/6) och jobbar bara typ 3-4 dagar tills det är den 25e? Jag vet om att jag givetvis inte får någon OB-ersättning utbetald för denna månad. Ungefär hur mycket borde jag få i lön denna månad då rent generellt? Är det rimligt att tro att jag får ca 50% av grundlönen ut för Juni?

Visa signatur

Dator #1: | Intel i5 4670K | 8 GB ram | GTX 770 2GB|Samsung 840 120 GB SSD|Samsung 850 EVO 250GB | ASUS Z87-A|
Dator #2: | Intel C2D E6750 | 2 GB ram | 8800GTS 640MB | 500GB HD | Gigabyte P35-DS4|

Permalänk
Medlem

Jobbar sedan idag med övervakning av servrar i Windowsmiljö.

Permalänk
Medlem

Jobbar som snickare fr tillfället känns snart som om att min Elektrikerutbildning som jag gjort klart rinner ifrån mig.. Får ta tag i det innan det är försent.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Skrivet av nmc:

E det värt o ta lastbils kort även om man inte har tänkt o köra hela livet??utan kanske bara lite nu efter gymnasiet:)

Beror lite på. Här nere i Skåne var det inte lönt att bara ta C. Så jag fick punga ut några tusenlappar till och ta ett CE. Nu häller de jobb på mig. Beror lite på hur lätt man har det för att köra och sådär, det kräver (faktiskt) ganska mycket av dig.

Visa signatur

"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
Crippa90

Permalänk
Medlem

Pluggar till civilekonom och efter sommaren även till statistiker. I sommar blir det som vanligt jobb på "Sveriges största nischade nyhetsbyrå" där jag slavar med "redaktionellt arbete"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Martiis:

Beror lite på. Här nere i Skåne var det inte lönt att bara ta C. Så jag fick punga ut några tusenlappar till och ta ett CE. Nu häller de jobb på mig. Beror lite på hur lätt man har det för att köra och sådär, det kräver (faktiskt) ganska mycket av dig.

Okej! Hade ganska lätt att ta B kortet iaf. Vad kostar det att ta C/CE kort? B kortet körde jag väldigt mycket med päronen och tog 6 lektioner på körskolan, men C kort är ju inte lika lätt att övningsköra med eller hur är proceduren? Har en husbil som en gång varit lastbil, men som nu är reggad som lättlastbil. Man kanske kan köra med den hemma lite iaf:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av nmc:

Okej! Hade ganska lätt att ta B kortet iaf. Vad kostar det att ta C/CE kort? B kortet körde jag väldigt mycket med päronen och tog 6 lektioner på körskolan, men C kort är ju inte lika lätt att övningsköra med eller hur är proceduren? Har en husbil som en gång varit lastbil, men som nu är reggad som lättlastbil. Man kanske kan köra med den hemma lite iaf:)

Mja, du kan inte jämföra C med B. Jag lade en 10-12 på C och sen en 15-17 på CE, så sammanlagt blir det sdjkölfsdjkölhgdjkh (*host, host*). Nycklen i att köra bra C är att lära sig planera sin körning, nycklen i att köra bra CE är att kunna backa ekipaget samt kunna planera sin körning ännu bättre. Det är lite svårare för oss som inte har en farsa (eller morsa) som är åkare där man är född med en lastbil i näven eller har kan köra då och då utöver körskolan. Men ger man sig fan på att göra det och frågar/förstår vad man gör, så går det, med lite mer blod, svett och tårar... och pengar.

Visa signatur

Crippa90

Permalänk
Medlem
Skrivet av Martiis:

Mja, du kan inte jämföra C med B. Jag lade en 10-12 på C och sen en 15-17 på CE, så sammanlagt blir det sdjkölfsdjkölhgdjkh (*host, host*). Nycklen i att köra bra C är att lära sig planera sin körning, nycklen i att köra bra CE är att kunna backa ekipaget samt kunna planera sin körning ännu bättre. Det är lite svårare för oss som inte har en farsa (eller morsa) som är åkare där man är född med en lastbil i näven eller har kan köra då och då utöver körskolan. Men ger man sig fan på att göra det och frågar/förstår vad man gör, så går det, med lite mer blod, svett och tårar... och pengar.

Okej! Får undersöka detta mera:)

Permalänk
Medlem

Jobbar som projektingenjör med ansvar för ekonomin och uppföljningen i ett anläggninsprojekt som omsätter ~ 950 000 000:-.

Ibland blir man lite sifferblind och tänker inte på att siffrorna i en excelcell faktiskt representerar hundratals miljoner kornor.

Permalänk
Medlem

Just nu sitter man och gör ingenting, fick ej sommarjobb. Ska börja andra året på Nacka Gymnasium där jag läser Teknik-Data.

Permalänk
Medlem

Riksbyggens Energiavdelning över sommaren.
Ser över el, gas och fjärrvärme på fastigheter och fixar energidaklarationer.

Vidare på LTH till hösten, om poängen finns där.
Annars jaga IT-jobb.

Visa signatur

[ Corsair 3500X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 9800X3D ] [ Asus 4080 Super OC ] [ Asus TUF X870-Wifi ]
[ 32GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000Mhz DDR5 ] [ Samsung 990 Pro 2TB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ]