Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Hurriganes - It Aint What You Do.

Det dundrar på rejält här. Tur man inte har grannar.

Visa signatur

Spel/multimedia burk: ASUS Prime B660-Plus D4. PNY CS2140 M.2 NVMe Gen 4 500GB. Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz. Intel Core i3 12100F 3.3 GHz 12MB. DeepCool AG400. PowerColor Radeon RX 6600 8GB Fighter. DeepCool PK650D 650W. Kolink Observatory HF Mesh. Skärmar: 2x MSI 27CQ6F, 1x AOC modell äldre "27. Ljud: Yamaha 5.1 förstärkare. XTZ 93:22 frontar, Eltax Monitor III bak, Dynavoice Challenger 15" CSB-V15 subwoofer. Hörlurar: Audio Technica ATH-M50x och Sennheiser Accentum.

Permalänk
Medlem

Fram me wirren

Permalänk
Medlem

Artist: Robert T.M. Gustafsson
Låt: Skyshard Sequence
Album: -
Genre: Space Ambient
Land: Sverige
Årtal: 2025
Spotifylänk

Att glida runt i No Man's Sky till denne herres eminenta ljudlandskap är verkligen en upplevelse.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

@Mono Du råkar inte ha en hel spellista av liknande/ambient som du kan dela med dig av på spotify?

Permalänk
Medlem
Skrivet av monoleg:

@Mono Du råkar inte ha en hel spellista av liknande/ambient som du kan dela med dig av på spotify?

Slängde ihop en lista på 25 låtar med liknande musik som jag har i andra listor.
Försökte blanda lite smått och gott av favoriterna, en liten start på ca 4h iaf.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

@Mono Man tackar och bugar, blir par timmars lyssning ikväll iaf

Permalänk
Medlem

Cool cover! Den mer rena bluesframställningen passar låten bra... Meeen jag håller fortfarande originalet från Portishead högre
Tycker nog den här covern arbetar om fraseringen för mycket, så den tappar lite av laddningen - men killen har känsla!
Klart värt en lyssning i vilket fall

Visa signatur

9800X3D | RTX 3080 | 64GB DDR5 | 1+2+2TB M.2 | MSI B850 Tomahawk | RM1000x | NZXT H7
A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Cool cover! Den mer rena bluesframställningen passar låten bra... Meeen jag håller fortfarande originalet från Portishead högre
Tycker nog den här covern arbetar om fraseringen för mycket, så den tappar lite av laddningen - men killen har känsla!
Klart värt en lyssning i vilket fall

Jafan originalet är riktigt bra.
Det jag gillar mest med John's cover är nog hans raspiga röst.

Om du är intresserad mer av John kan jag tipsa om Excuse me mister.

Permalänk
Rekordmedlem

Violet Orlandi får starta dagen.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

En gammal favorit, favorit-album som spelats flitigt sedan högstadiet. Vet inte hur jag inte lessnat än.

Grupp: Jedi Mind Tricks
Låt: The Deer Hunter
Album: Violent by Design

Permalänk
Redaktion
Teknikredaktör

Eftersom det har släppts en ny Nine Inch Nails-skiva (Tron: Ares) har jag gett mig själv hemläxa att lyssna igenom alla releaser (Halos). Just nu är vi uppe på 31 - Ghosts:

Permalänk
Medlem

Har en kanske konstig musiksmak, men idag lyssnar jag på Blackmore's night "Fires at midnight".

Permalänk
Medlem

Kanske lite old school gangsta rap...soul?

@HoboCop Blackmore's night är kanon, har några låtar i en spellista som är 4-5 år gammal och döpt till Bard musik x)
Härligt sound helt klart.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Visa signatur

MLG Lurker

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk