Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av razerrazer
s0Ma Det hade jag fel om det var mitt lan. min bärbara mätte det via lanet. annars skulle jag väll svarat på frågan om jag inte hade klantade fel ?

jo, visst. det nämnde du dock inte ett ord om. sen är det där ju bara ett exempel av flera. minns du t.ex. när du upptäckte cain & abel och påstod att du kunde se all trafik till alla datorer i ditt subnät och att allt "låg öppet"? också bullshit.

så fort någon nämner någonting om com hem så är du där med diverse kåserier om hur dåliga de är på alla sätt, och du satte väl även igång en jäkla kampanj där du lyckades samla in 50 namn eller vad det var? du har ju uppenbarligen någonting emot com hem som uppnått gigantiska proportioner, och det vore ganska intressant att veta vad som är så viktigt att du måste spamma forum dygnet runt om hur dåliga com hem är, hmm?

com hem's kundtjänst må inte vara den "kompetentaste" i världen (vilket heller inte är syftet), men tala gärna om för mig på vilken (större) isp i sverige man hittar kundtjänstpersonal som är så "kompetent" som en vardaglig datornörd önskar att de ska vara. oftast har det heller ingenting med kompetens att göra, det har att göra med en armé av förutfattade meningar om hur en teknik man inte förstår fungerar, som man inte får gehör för hos kundtjänstmänniskan man pratar med. då lackar man ur och vill prata med "teknikchefen" eller så slänger man på luren.

det är så pinsamt, det beteendet. så, så pinsamt.

Visa signatur

"well... whores will have their trinkets."

Permalänk
Medlem

Ajdå. Ingen som har något positivt att säga om Comhem då?

Jag funderar på att byta till Comhem Large (24/1mbit) ifrån mitt nuvarande BBB (inhyrd hos teliastation) 8/1... aldrig haft problem med dom men det vore ju trevligt med en högre hastighet, vilket inte Telia eller BBB kan fixa.

Visa signatur

Nej jag vill inte.

Permalänk
Medlem

Vissa har väl sagt positiva saker i denna tråd. De som sitter på forum-trådar som gäller comhem eller andra operatörer är oftast de som vill spy galla offentligt. Finns ju såklart de som är missnöda i det tysta också men det förklarar inte varför comhem har bland de lägsta antalet ärendena hos ARN (allmänna reklamationsnämnden). De har tom lägre än långt mindre operatörer...

Antingen har comhem Sveriges gottyckligaste kunder eller dummaste, pick one.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

jag är positiv till com hem (eller iaf f.d. upc). detta baserar jag på att jag aldrig har haft problem åt något av de fyra håll jag bott på i sthlms-området.

de gånger det har varit problem (två-tre, max) så har det alltid lösts inom 24h. jag får även utlovad hastighet, och har inga problem med spel, etc.

så länge man inte stirrar sig blind på "dålig ping" (som oftast är ett direkt resultat av nedprioriterad trafik hos aktuell gateway, vilket ingen tar hänsyn till, förstås) och/eller stör sig på att det tar lång tid att lansera de utlovade 100mb, ELLER stör sig på att "kundtjänsten är inkompetent" så skulle jag vilja säga att man kan vara rätt lycklig som com hem-kund. jag är det, iaf.

Visa signatur

"well... whores will have their trinkets."

Permalänk
Medlem

Jag har nu fått mitt nya modem från ComHem och nu måste jag säga att bredbandet faktiskt funkar jättebra efter modembytet! Får den rätta hastigheten i TPTest och det känns rappare än Telias trots samma uppkopplingshastighet. Synd bara att jag inte kunde få nytt modem tidigare.

Tyvärr har telefonin slutat fungera istället med nya modemet. Förhoppningsvis är det något de kan ställa in så det funkar igen när jag felanmäler imorgon...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ronnylov
Jag har nu fått mitt nya modem från ComHem och nu måste jag säga att bredbandet faktiskt funkar jättebra efter modembytet! Får den rätta hastigheten i TPTest och det känns rappare än Telias trots samma uppkopplingshastighet. Synd bara att jag inte kunde få nytt modem tidigare.

Tyvärr har telefonin slutat fungera istället med nya modemet. Förhoppningsvis är det något de kan ställa in så det funkar igen när jag felanmäler imorgon...

Jobbigt att felanmäla sånt om bägge är nere, vilket väl är rätt troligt om nätet går ner. Varjen internet eller telefon.
Kul at sitta telefonkö 10-20 min med mobil

Visa signatur

MCP - MCTS - CCNA (expired)

Permalänk

Nu har de förhoppningsvis hittat felet. Tog bara ungefär 4 månader men tja.
Jag säger inte hepp förräns det gått någon vecka men nu har det i alla fall varit igång sedan igår kl 16:30 utan avbrott.

En skarv i ett skåp där det fördelas till lägenheterna i fastigheten var dålig.
Den är bytt och signalen är på topp.

Den var riktigt sunkig när killen var här och han förstod om jag haft problem.

Så peppar peppar.

Som sagt när det fungerar är det riktigt bra.

Så det är en chansning helt klart.

Nu återstår bara att se om man kan få tillbaks stålar från då jag startade abonnemanget men det är nog helt kört då de avslutat många ärenden som varit igång med "Åtgärdat" som de sa sist när jag ringde till dom.

Visa signatur

Sonata III Earthwatts 500w| Intel Core2Duo E6850 @ 3.5Ghz | Asus P5KC | Corsair XMS2-6400 DDR2 CL4 @ 880Mhz (4-4-4-12) | Gigabyte 460GTX 1GB @ 845Mhz | WD Raptor 74Gb | Samsung 160Gb Sata II | SB Audigy 2.......

Permalänk
Medlem

tja docsis>ADSL så ..

dessutom får man ju 8 mbit i upload av comhem så ja de är bättre ...

du kan dessutom stänga av telefon abbonemanget med comhem så spar du 125kr i månaden!

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ronnylov

Jag tror de har ett problem med vissa serier av sina modem, möjligen det du berördes av. Vet ej vad som är fel med dem dock. Nån nisse skall tydligen ta in de som garantibyts för koll.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Viqtory
Ajdå. Ingen som har något positivt att säga om Comhem då?

Jag funderar på att byta till Comhem Large (24/1mbit) ifrån mitt nuvarande BBB (inhyrd hos teliastation) 8/1... aldrig haft problem med dom men det vore ju trevligt med en högre hastighet, vilket inte Telia eller BBB kan fixa.

Trots dom problem som varit vid uppgradering från 8/1 till 24/1 plus belastningsproblemen som delar av Göteborg har så är ComHem utan tvekan den absolut bästa isp'n jag haft med BBB's adsl tjänst som överlägset sämst. Ska man klaga på ComHem så är det nog priset isåfall, dom tar ca 20-30% för mycket egentligen enligt mig. Sen vad det gäller kundtjänst så mjo ibland suger den och ibland inte, men till skillnad mot BBB's kundtjänst som alltid suger så är dom rätt bra. Har aldrigt haft ngr problem med tex att få hem tekniker när jag behövt det osv.

Permalänk
Medlem

Anledningen att telefonin inte funkade var tydligen att de måste lägga över någon inställning i växeln när man börjat använda nya modemet. Tydligen hade de bara gjort detta för bredbandet. Men sedan funkade allt problemfritt ett dygn tills telefonin slutade igen. Ringde supporten för telefoni men min mobiltelefon och där fick man ett erbjudande att de skulle ringa tillbaka så man slapp sitta i telefonkö när man ringde med mobiltelefon.

Jag fick konktakt med samma hjälpsamma dam på telefonisupporten som dagen innan, hon ändrade någon annan inställning som de tydligen missat, vi startade om modemet och sedan ringde hon upp så fort telefonin hade gått igång för att verifiera funktionen. Damen sade att telefonin är alltid lite segare än bredbandet att få igång så det är inte konstigt om det bara är bredbandet som funkar när man bytt modem.

När det gällde faktura så får jag avdrag för priset för den tid det inte fungerat med bredbandet så på det viset är det inget problem. Uppenbarligen är det inget problem att felanmäla med mobiltelefon heller eftersom de ringer upp så man slipper sitta i telefonkö med mobilen.

I fortsättningen ska jag i första hand ringa telefonisupporten när jag får problem. Där är de mycket hjälpsamma, åtminstone just den damen jag pratat med i helgen!

Nu funkar allting problemfritt sedan söndags morse. Får ca 95% med TPTest på bredbandet men då UDP-värdet är något högre än den hastighet jag beställt så får jag i praktiken ut 100% av beställd kapacitet. Jag kör dock bara 2 / 0,5 mbit/s hastighet.

Permalänk

3 dagar nu utan ett enda avbrott.

Det är rekord för mig med Comhem sen jag skaffade det.

Trist bara att det skulle behöva ta 4 månader innan de ens kollade ledningarna.

Bästa är att hastigheten är kanon hela tiden men pingen varierar fortfarande men det duger.

Visa signatur

Sonata III Earthwatts 500w| Intel Core2Duo E6850 @ 3.5Ghz | Asus P5KC | Corsair XMS2-6400 DDR2 CL4 @ 880Mhz (4-4-4-12) | Gigabyte 460GTX 1GB @ 845Mhz | WD Raptor 74Gb | Samsung 160Gb Sata II | SB Audigy 2.......

Permalänk
Medlem

Jag flyttade för snart 2 månader sedan till Helsingborg och fick comhem som enda bra alternativ till Internet.

Läste hemska saker här på forumet och blev varnade av arbetskamrater.
Men jag har haft en fungerade felfri lina alla dessa dagar så jag är faktiskt väldigt nöjd.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 9950x3d, Radeon RX 7900 XTX, 64GB RAM, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Även med dom belastningsproblem dom haft i delar av göteborg(där ja råkar bo) så är linan lätt värt det, även om ja inte hade nåra problem meb bbb förutom att deras kundtjänst hävdade å det bestämdaste att det va min dator som va fel på, ja gick till slut och köpte ny dator samma fel, dom skickade 11 både olika och lika moden, tillslut tröttnade jag på att byta ut modemen, hade en jätte travi i hallen, fick tag i ännu en snubbe på teknisk support, och konstigt evter 4 månaders krångel/timvis i telefon support så såg han ju att det va felinställt i nåt, och efter det funkade det bra. "du kan väl skicka tillbaka dom andra modemen" ja bara NÄ ingen annan ska behöva få dessa " hon bara snälla"
Comhems support har funkat bra förutom att dom la in en mjukvara i modemet så nu kan ja inte gå in och kolla signal och dylikt som teknisk support ville ja skulle skicka in till dom då ja felanmälde sist men själva internet funkar klockrent, mycket stabilt!

//snabbis

Visa signatur

slappast i stan

Permalänk
Medlem

Nu ska ju kundtjänsten kunna kolla signalstatusen på modemet så det är ju inget man BEHÖVER kunna se själv mer än kanske för att se om man kan få högre upload vid byte till 64QAM men det kan man ju också se på hemsidan

Visa signatur

Dooh!