Fallout 3 ------ info & diskussion

Permalänk
Medlem

Har lirat klart nu, har faktiskt lite abstinens, jäkligt bra spel men jag tror man måste lära sig att lira det, första gången jag spela deus ex, fattade jag inte att man kunde uppgradera sina skills!!!!!!.
Det är lite likadant med Fallout 3 det finns så mycket finlir som jag inte snappat ännu.
Ska bli skitkul att lira det igen.

Visa signatur

ASUS M5A97 R2.0 AM3+ - AMD FX-6350 6-Core -ASUS GeForce GTX 650 2GB - Antec truepower 1000 w. Thermaltake 850 pro. Vista + XP. Allt i ett NZXT Tempest

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SID 6.7
Aha, ni kör så... Jag har visserligen alla vapen ni nämner, men jag skulle aldrig slösa på dom eftersom vissa är unika = ingen reparation möjlig och de andra är för sällsynta så att man måste reparera dom hemma där man har eventuella reserver... Nej specialversionerna av hunting rifle och chinese assault rifle är allt jag pallar att slösa på... Allt annat skall ligga i skåp eller på bord i utställningsskick.

Men så är jag en sådan som har lirat spelet i 150 timmar nu med tre olika karaktärer utan att någonsin använda färdigheten Big Guns trots att karaktärerna har haft 100 på färdigheten... Varför? Jag vill inte slösa:)

Du vet att du kan laga specialversioner av standardvapen med ett standardvapen? T ex så har jag "The Terrible Shotgun". Reparerar alltid den med en vanlig combat shotgun. Inga problem

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Slayer
Du vet att du kan laga specialversioner av standardvapen med ett standardvapen? T ex så har jag "The Terrible Shotgun". Reparerar alltid den med en vanlig combat shotgun. Inga problem

Jodå, men jag vill kunna laga mina vapen ite i fält (jag bara MÅSTE ha vapnen i konstant perfekt skick annars mår jag dåligt.) och då funkar ju terrible shotgun, Xuanlong assault rifle och Ol painless bra, medans blackhawk, MIRV, Vengeance och a3-21 inte alls funkar eftersom få eller inga fiender är beväpnade med liknande vapen... Ni förstår när jag är ute i fält då är jag borta i ett par timmar minst, och jag vill inte känna att jag måste vända hem pga slitna bössor.

Jag använder heller aldrig drogerna eller bloodpack för jag vill inte slösa...

Samma crap händer när jag speöar TES spelen, jag hamnar i autodumsnålhet mode och kan inte ta mig ur det...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SID 6.7
Jodå, men jag vill kunna laga mina vapen ite i fält (jag bara MÅSTE ha vapnen i konstant perfekt skick annars mår jag dåligt.) och då funkar ju terrible shotgun, Xuanlong assault rifle och Ol painless bra, medans blackhawk, MIRV, Vengeance och a3-21 inte alls funkar eftersom få eller inga fiender är beväpnade med liknande vapen... Ni förstår när jag är ute i fält då är jag borta i ett par timmar minst, och jag vill inte känna att jag måste vända hem pga slitna bössor.

Jag använder heller aldrig drogerna eller bloodpack för jag vill inte slösa...

Samma crap händer när jag speöar TES spelen, jag hamnar i autodumsnålhet mode och kan inte ta mig ur det...

Wow du är lite perfektionistisk av dig antar jag Jag brukar också vara ute i fält länge men slutar med att jag får vända hem pga att jag blir överlastad. Räcker ju med ett par, tre power armor + ett gäng vapen för att det ska bli fullt

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk

Hähä... tacka vet jag Lincolns Repeater... Tyvärr är det drygt att få tag på ammo till den, brukar köra en raid hos alla traders en gång i veckan ungefär och köpa all .44 ammo jag kan få tag på... men det blir ändå till å snåla efter att ha slagits mot lite enclave eller deathclaws. Men nu ska jag ta och bygga ihop min lilla dart gun. Har säkert 3000 darts att skjuta med den också, så då kan man ju spara lite dyrbarare ammo.

Autodumsnålhet drabbar den bästa, jag säljer inte ammo, oavsett hur mycket jag har och hur lite jag använder det vapnet. Chinese Pistol har man ett dussin i lyan i Megaton

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SID 6.7
Jodå, men jag vill kunna laga mina vapen ite i fält (jag bara MÅSTE ha vapnen i konstant perfekt skick annars mår jag dåligt.) och då funkar ju terrible shotgun, Xuanlong assault rifle och Ol painless bra, medans blackhawk, MIRV, Vengeance och a3-21 inte alls funkar eftersom få eller inga fiender är beväpnade med liknande vapen... Ni förstår när jag är ute i fält då är jag borta i ett par timmar minst, och jag vill inte känna att jag måste vända hem pga slitna bössor.

Jag använder heller aldrig drogerna eller bloodpack för jag vill inte slösa...

Samma crap händer när jag speöar TES spelen, jag hamnar i autodumsnålhet mode och kan inte ta mig ur det...

När du kommit en bit in i MQ så har ju Enclave outposts överallt och då finns det gott om plasmarifles som man använder till att laga A3-21an med så då är den inga problem längre, men om du skall ha de i KONSTANT perfekt skick så blir det bara jobbigt då det skulle gå åt 1 rifle för varje skott du skjuter.

Dold text
Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk

Körde klart det här underbara spelet igår. Synd bara att jag nästan ändast körde på main quests

Visa signatur

Skaparna av Crysis är tre turkiska bröder.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bern

När du kommit en bit in i MQ så har ju Enclave outposts överallt och då finns det gott om plasmarifles som man använder till att laga A3-21an med så då är den inga problem längre, men om du skall ha de i KONSTANT perfekt skick så blir det bara jobbigt då det skulle gå åt 1 rifle för varje skott du skjuter.

Dold text

Medveten om detta, men eftersom jag har klarat ut spelet en gång redan så, ville jag vänta med mainquesten den här gången, och därmed måste jag vänta på

att det börjar ramla in plasmabössor

Dold text

CompassioN: Vad ända in i Abrahams lilltå! Jag var bergsäker på att Lincolns Repeater INTE gick att reparera med hunting rifle... Hade för mig att jag testat det redan... Men det gick ju!

Nu jävlar skall det sprängas huvuden... Sitter ju med nästan 800 skott .44 Magnum som bara tigger om att få placeras i hjärnor runt om i ödemarken.

MUHAHAHA...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SID 6.7
Medveten om detta, men eftersom jag har klarat ut spelet en gång redan så, ville jag vänta med mainquesten den här gången, och därmed måste jag vänta på

att det börjar ramla in plasmabössor

Dold text

CompassioN: Vad ända in i Abrahams lilltå! Jag var bergsäker på att Lincolns Repeater INTE gick att reparera med hunting rifle... Hade för mig att jag testat det redan... Men det gick ju!

Nu jävlar skall det sprängas huvuden... Sitter ju med nästan 800 skott .44 Magnum som bara tigger om att få placeras i hjärnor runt om i ödemarken.

MUHAHAHA...

Hehe, grattis då Mitt favoritvapen i hela liret faktiskt. Ol Painless fungerar bra på lite klenare nissar. Nu väntar kudden, godnatt!

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silverwulf
Körde klart det här underbara spelet igår. Synd bara att jag nästan ändast körde på main quests

Oj då har du missat hur mycket som helst.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Vad F.......n hittar ni alla vapen???
Det enda jag fått tag i i är:
Assault rifle
Chinese Assault
Hunter rifle
Laser guns
Olika pistoler & revolvrar
+ nåt raketgevär (skjuter missiler)

Körde i princip hela spelet med assault rifle, men ni andra verkar ha så jädra kul med dartguns, lincolns reapeter och allt vad dom heter, var finns dom???

jag körde mainquest + kanske 3 sidouppdrag.

Visa signatur

ASUS M5A97 R2.0 AM3+ - AMD FX-6350 6-Core -ASUS GeForce GTX 650 2GB - Antec truepower 1000 w. Thermaltake 850 pro. Vista + XP. Allt i ett NZXT Tempest

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Matte G
Vad F.......n hittar ni alla vapen???
Det enda jag fått tag i i är:
Assault rifle
Chinese Assault
Hunter rifle
Laser guns
Olika pistoler & revolvrar
+ nåt raketgevär (skjuter missiler)

Körde i princip hela spelet med assault rifle, men ni andra verkar ha så jädra kul med dartguns, lincolns reapeter och allt vad dom heter, var finns dom???

jag körde mainquest + kanske 3 sidouppdrag.

Kör sidequests, snoka runt, utforska, rota runt, repetera. Och hittar du ändå inte det där härliga, unika vapnet, så titta i nån guide så hittar du platsen där det finns där. Lincolns Repeater kan jag bara tipsa om, helt jävla strålande vapen

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Hjälpsam

Angående vapen.
Hagelgevär och automatvapen ger en spridning av verkan, skall man skjuta på avstånd med ett sådant, verkar det bäst att sikta på kroppen, även om övriga träffsannolikheter ser bra ut i VATS.
På så sätt verkar de flesta kulor eller hagel träffa målet.
Jag pratar alltså om skott på långt håll inte nära håll, där är det fortfarande mest huvudet jag siktar på.
Någon annan som fått ett liknande intryck?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Matte G
Vad F.......n hittar ni alla vapen???
Det enda jag fått tag i i är:
Assault rifle
Chinese Assault
Hunter rifle
Laser guns
Olika pistoler & revolvrar
+ nåt raketgevär (skjuter missiler)

Körde i princip hela spelet med assault rifle, men ni andra verkar ha så jädra kul med dartguns, lincolns reapeter och allt vad dom heter, var finns dom???

jag körde mainquest + kanske 3 sidouppdrag.

Kör inte Mainquest!

Kör ett 10-15 sidoquester och utforska lite frivilligt så har du hittat både många coola områden och mycket vapen

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Kör inte Mainquest!

Kör ett 10-15 sidoquester och utforska lite frivilligt så har du hittat både många coola områden och mycket vapen

Tipsar även om att man kan bygga egna vapen om man hittar blueprints. Dart Gun är ett av dessa vapen. Har blueprinten men inte byggt det än. Huvva.

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Avstängd

Jag ska sälja elektronikprylar till dom där outcastkillarna. Dom som en gång i tiden var med i das brotherhood.
Hursomhelst så fast travlar jag dit, så står bossen som jag ska sälja mina prylar till innanför staketet så att jag omöjligt kan trada men honom.
Hur gör ni?

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Öppnar staketet?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
Öppnar staketet?

Så jag ska behöva bryta mig in för att göra honom en tjänst?
Är inte ens lvl 50 lockpicker för att picka average locks.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Så jag ska behöva bryta mig in för att göra honom en tjänst?
Är inte ens lvl 50 lockpicker för att picka average locks.

Om du vill fuska så kan du "sikta på grinden så det står typ "open gate", då öppnar du consolen, skiver "unlock" (utan citattecken) o trycker enter, wips så är grinden öppen.:)

Visa signatur

i5 2500k - Cooler Master Hyper 212 Plus - ASUS P8P67 - Gigabyte HD6870 - 8GB 1600mhz RAM - WD 320GB - Samsung 500GB - WD 640GB - Corsair HX650W -Windows Vista Ultimate 64-bit - Antec P182 - G11 - Ikari Optical

Permalänk

Jahapp. Så har man prototype medic armor.

Den var rolig, deathclaws var mycket simpla att piska om man har dart gun. Bara å sätta en pil i dom och sen låta Fawkes moppa upp dom Nu ska jag in i Fort Constantine och jaga rätt på überarmor. Sen till Oasis. Sen kanske det är dags att starta en ny karaktär... den jag spelar nu möter inget motstånd längre. Någon som har tips på roliga easter eggs eller nån bra sightseeing. Kan själv tipsa om utsikten högst upp på Satcom array... den där stora med tre paraboler.

Dold text
Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SID 6.7
CompassioN: Vad ända in i Abrahams lilltå! Jag var bergsäker på att Lincolns Repeater INTE gick att reparera med hunting rifle... Hade för mig att jag testat det redan... Men det gick ju!

VAAA?????!?!!?!?!?!?!!!?!?!????!!!
Går det att reparera Licolns Repeater??? Jisses, det är mitt absoluta favvo vapen genom tidern(ta dish)
Måste genast reparera min välanvända bössa med en gång. Hunting rifles dräller det ju verkligen av.

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hadirajan
VAAA?????!?!!?!?!?!?!!!?!?!????!!!
Går det att reparera Licolns Repeater??? Jisses, det är mitt absoluta favvo vapen genom tidern(ta dish)
Måste genast reparera min välanvända bössa med en gång. Hunting rifles dräller det ju verkligen av.

Yes indeed my good sir!

Jag har redan hunnit rensa

två vaults, tre grupper med Talons och ett stort raiderläger med tillhörande superbehemoth.

Dold text

Det är liksom bara att inse att man förvandlas till en gud av ödemarken med denna bössa.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hadirajan
VAAA?????!?!!?!?!?!?!!!?!?!????!!!
Går det att reparera Licolns Repeater??? Jisses, det är mitt absoluta favvo vapen genom tidern(ta dish)
Måste genast reparera min välanvända bössa med en gång. Hunting rifles dräller det ju verkligen av.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SID 6.7
Yes indeed my good sir!

Jag har redan hunnit rensa

två vaults, tre grupper med Talons och ett stort raiderläger med tillhörande superbehemoth.

Dold text

Det är liksom bara att inse att man förvandlas till en gud av ödemarken med denna bössa.

Hähäää! Kul att man kunde bidra med något till Fallouttokarna här på forumet då Nu är det bara ammunitionen som måste införskaffas.

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk

Ja men Abe's repeater är man sannerligen gud.. då blir det att plåstra om den gamle trotjänaren nu. Tack igen för tipset

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Hjälpsam

Upptäckte i går att man hölstrar vapnet om man håller inne R ett tag, alltså den knapp som normalt laddar om.
Tab (pipboy) ger ljus vid långt tryck om inte alla redan vet det.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Hedersmedlem

Det finns ett mycket speciellt hagelgevär som är mer som Gud för den liksom träffar och missar allt samtidigt.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Det verkar som att många "basic" saker inte varit så uppenbara tydligen, som att hölstra vapnen, lampan (som jag inte förstår vad man skall ha till) och att alla unika vapen går att laga med den "normala" motsvarigheten
Eller kom på att det finns ett unikt som inte går att laga och det är nog Burnmastern (?), inte helt 100 på det dock.

*Edit* MaLo har jag missat ett unikt vapen eller vad pratar du om?

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk

Det speciella hagelgeväret är nog Terrible Shotgun som har helt galen spread, måste i det närmaste vara en meter ifrån för att träffa, men då gör det också helt sanslös skada.

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem

Finns ju The Kneecapper med, men Terrible är bättre har jag för mig.

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Hedersmedlem

Jepp Terrible är Guds vapen nummer ett.

Det dummaste vapnet måste nog vara Miss Launcher.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM