Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

Artefakter med 7900 GT

Permalänk
Medlem

Artefakter med 7900 GT

Tjena!
Fick mitt Point of View NVIDIA GeForce 7900 GT 256MB idag, och efter att ha stoppat in det i datorn(med originalkylning), installerat drivrutiner och startat 3DMark05 så märker jag att jag får artefakter på det tredje grafiktestet(den med luftballongen och jättefisken), och undrar vad det kan bero på.
Det konstiga är att det fungerar bra att spela Counter-Strike: Source, jag har spelade alltså i 15 minuter och märkte inget fel alls.

Jag kör på de senaste drivrutinerna(94.24) från NVIDIAs egna hemsida.

Tack på förhand.

OBS! Jag har använt Driver Cleaner Professional Edition för att ta bort mina gamla ATI drivrutiner. OBS!

Edit: Spelade Counter-Strike 1.6 i drygt 45 minuter, och märkte inga fel alls, förutom i slutet då jag såg någonting som snabbt försvann.
Testade nu också Grand Theft Auto: San Andreas i drygt två timmar, och allt flöt på, fram till fem minuter innan jag stängde av, det började alltså komma fram massa olika slag av fel på bilden, och det blev helt enkelt ospelbart.
Felen fortsätter, dock inte lika många och de är inte konstant, 15 minuter efter att jag har stängt ner spelet.

Permalänk

TJO vad får du för Temp på GPU när du spelar ?
Har du ÖverClockat kortet?

Kan va så att din fläkten på ditt Graffekort kyler dåligt.

Mvh Fredrik / C.S FreddyFastFinger Swe Jetpack

Permalänk
Medlem

Kolla megatråden om trasiga 7900gt kort som är trasiga, säkert voltregulatorn som överhettar. RMA dags.

Permalänk
Medlem

Nej, jag har inte överklockat kortet, jag har bara packat upp kortet, stoppat in i datorn och installerat drivrutiner.
Ang. temps så:

Idle:

Efter CS: Source i 15 minuter(artefakterna tog upp 70% av skärmen större delen av tiden, blir bara värre och värre...):

Vet inte riktigt vilken av dom som är grafikkortet, men det spelar ingen roll, ingen av sakerna är speccielt varma.

Edit: Semjonov, tycker det låter konstigt att de ens finns kvar som demovaror när det är ett så pass gammalt kort, så tycker de fungerande korten ska ha bytt ut alla kort nu, men ska kolla in tråden.

Edit2: Har visst "problemkortet", ser exakt ut så här, bilden kommer alltså från "Problem med 7900 GT"-tråden.