Antec Performance P18x P19x-tråden

Permalänk
Medlem

För er med tempproblem i P180 så kan den här SPCRtråden (skapad av en av killarna som var med och designade lådan) vara intressant.
http://www.silentpcreview.com/forums/viewtopic.php?t=44067

Tydligen kan man hjälpa luftflödet ganska mycket genom att helt enkelt ta bort filterluckorna, eller modda dem och klippa bort det värsta av plasten.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Mitt lilla P180-bygge är klart, i alla fall i sin första version (behöver bara dra fläktkablarna lite snyggare).
Den mittre tunneln fick inte plats med ett 8800GTX, så jag utelämnade den och satte dit en extra fläkt så länge.
Viktigast var att grejorna drog igång som de skulle.
GPU-tempen ligger på 68 grader i viloläge, alltså något högt.

Tack för tipset om luckorna, jag skall klippa bort lite av perforeringen i metallen bakom filtren, det syns ju ändå inte bakom lucka och filter. OBS om någon tänker göra likadant, ta inte för mycket, för filtret fästs i några av hålen.

http://web.telia.com/~u32008343/P180B-2.jpg

/Hans

EDIT:
WOW, bara genom att öppna luckorna och ta bort filtren så sjönk GPU-tempen inom 2 minuter till 60 grader!!! (dvs 9 grader!!!)

EDIT 2:
Öppna luckor, med filter: GPU 65 grader
Öppna luckor, utan filter: GPU 58 grader
Stängda luckor, inget filter: GPU 65 grader

Hur kan det lilla filtret betyda så mycket... Hmm det gäller att ha välstädat och dammfritt här hemma i fortsättningen

Visa signatur

Lian Li O11 Air Mini - MSI Z590 Tomahawk wifi - Intel I7 10700 - Noctua NH-U12A Chromax - ASUS Geforce GTX3080 - Corsair 850W - 32GB RAM Corsair - ASUS VG27BQ

Permalänk
Medlem

Sänktes med ca 7 grader nu för mig! Tog bort luckorna och nu några minuter ligger mina kort i 75c Idle. Annars ca 83c idle! Otroligt..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RAC_Viking

Den mittre tunneln fick inte plats med ett 8800GTX, så jag utelämnade den och satte dit en extra fläkt så länge.

Har du en fläkt där i fronten fram? (ser så ut) Då känns den där extrafläkten som sitter på svaj där i mitten rätt onödig! Jag skulle jämföra temps med den i och ur om jag vore dig.

När och var köpte du din P180 förresten? Den där verkar ju vara en äldre modell som inte har slanghålen för vattenkylning tex.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Mitt P180B-chassi är ett år gammalt. Jag har moddat hål för kablarna (som på P182) på baksidan.
Lol, fläkten sitter inte på svaj, den sitter stumt och fastkilat. Jag såg i ett annat forum att det var ett sätt att få ner graffe-tempen. Men som du säger, jag skall prova utan också. Det sitter en fläkt i fronten också.

Men som det är nu så är jag helnöjd med kylningen.

Edit:
Jag låter den extra "svaj" fläkten sitta precis som den är. Utan den så har mk 44 grader, men med fläkten får jag 36 grader.

Allt enligt Everest Ultimate

Visa signatur

Lian Li O11 Air Mini - MSI Z590 Tomahawk wifi - Intel I7 10700 - Noctua NH-U12A Chromax - ASUS Geforce GTX3080 - Corsair 850W - 32GB RAM Corsair - ASUS VG27BQ

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roger W
Har du en fläkt där i fronten fram? (ser så ut) Då känns den där extrafläkten som sitter på svaj där i mitten rätt onödig!

Personligen skulle jag fundera på att ta bort frontfläkten i stället.

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av RAC_Viking
Jag låter den extra "svaj" fläkten sitta precis som den är. Utan den så har mk 44 grader, men med fläkten får jag 36 grader.
Med andra ord borde du ha c:a 30 grader varm luft inuti lådan (Moderkortstemp går ned med åtta grader när de kyls av luft från utsidan i stället för av varm luft inne i lådan)? Det låter rätt så högt, och du skulle kunna fundera på bättre avakuering av varmluft från CPU:n i alla fall. Själv har jag ungefär 30 grader med bara en lågvarvig bakkantsfläkt som suger ut luft genom CPU-kylaren. Det sjunker till 23 när jag kopplar in toppfläkten också.

/ Peter

Permalänk

jag kommer troligen köpa ett p180B men en tanke slår mig här när ni börjar snacka värme kontra damm, det är väl ett val man måste göra? dammfritt eller några grader kallare liksom?
Vill man ha extremt kyligt kan man väl lika gärna tjacka ett nine hundred och lägga en tunt skynke över datorn när den är avstängd eller nåt?

Visa signatur

ASUS ROG Strix B250I, Intel Core i5-6600 Skylake, Crucial DDR4 2400MHz 8GB, MSI GTX 1050 Ti 4 gb Aero, WD Black 1 TB, Fractal Design Node 304, 18 cm

Permalänk

Jag provade att ta bort främre fläkten, men då steg tempen med 4-5 grader. Det verkar alltså som om det blir ett visst undertryck i min låda om inget hjälper till på framsidan.
Nej, nu får jag vara nöjd med detta. Det enda som jag har kvar att göra är att skära till luckorna enligt länken från silentpcreview ovan.

Som svar till BobbyTex så kommer jag att ha dammskydd till vardags, men plocka bort dem när jag spelar. Jag har också erfarenhet av 900-chassit, men tycker att P180/182 är betydligt mer välgjort i detaljerna, dessutom ljudisolerat, och ett bättre köp. Temperaturmässigt kom jag också någon grad lägre med P180 om jag öppnade luckorna och tog bort filter. P180 dämpar till och med en knattrande Raptor till en viskning, och det gör INTE en 900. 900 är kul ett tag, men i längden tröttnar man på allt oväsen (i alla fall jag...).

Visa signatur

Lian Li O11 Air Mini - MSI Z590 Tomahawk wifi - Intel I7 10700 - Noctua NH-U12A Chromax - ASUS Geforce GTX3080 - Corsair 850W - 32GB RAM Corsair - ASUS VG27BQ

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bobby Tex
jag kommer troligen köpa ett p180B men en tanke slår mig här när ni börjar snacka värme kontra damm, det är väl ett val man måste göra? dammfritt eller några grader kallare liksom?
Vill man ha extremt kyligt kan man väl lika gärna tjacka ett nine hundred och lägga en tunt skynke över datorn när den är avstängd eller nåt?

Jag tror inte att dammet som kan hamna på datorn när den är avstängd är något större problem. Däremot förvandlas din dator till en dammsugare när du slår på den. Alltid ett problem för oss som är för lata för att städa hemma...

Off-topic:
Min favoritdatorlåda (som jag tyvärr aldrig byggde eftersom min nya bostad inte har plats) var ett 2 meter högt (men väldigt smalt) skåp med plats för 3 moderkort, 3 nätdelar, samt en massa (24 har jag för mig) hårddiskar. Varje "enhet" (moderkort, nätdel, grupp om 6 hårddiskar) utgjorde en separat kammare med en egen lågvarvig 120 mm fläkt som blåste luft utifrån, inga andra fläktar (utsuget sköttes genom att koppla till husets ventilationssystem, annars skulle man behövt en 200 mm fläkt på rätt höga varv på utgående ventilation). Allt insug kom genom två stycken 40 x 40 cm stora filter. Jag tror att så stora luftfilter skulle göra att det både skulle bli dammfritt och bra kylning.

Egentligen skulle jag vilja bygga det där trots att jag inte har plats, bara för att få se det i arbete. Jag tror att det skulle vara ett perfekt sätt att få undan sin serverpark på ett tyst sätt bredvid en garderob eller i ett hörn. (3 moderkort=file server, TV-inspelare/videoserver, router)

/ Peter

Permalänk

Tänkte investera i ett P190 nu när jag ska köpa ny dator. Vill ha något bra och ordentligt och vad jag vet så är Antec ett företag som vet vad som gäller när det kommer till chassi. Det enda kruxet är processorkylaren. Om jag skulle vilja byta ut originalet mot en annan kylare t.e.x en Thermalright 120 Extreme som är 161 mm hög. Får den då plats i ett P190 som är 205 mm brett? Om vi räknar med att där sitter och moderkort och en 200mm-sidofläkt i chassit också?

Om det nu inte skulle få plats, vad skulle ni då rekommendera för kylare som passar och som klarar av att kyla en måttligt överklockad Q6600?

Permalänk
Medlem

Verkar som om processorkylare i ett p190 max kan vara 10cm högt, pga sidofläkten.. Om fläkten tas bort går det ju med ett par cm högre kylare.. Det var en av anledningarna till att jag själv nu hellre satsar på p182, även om utrymmet (djupet) skulle kännas bra iom p190..

Men det finns ju nån zalman vet jag som ska funka, som är typ 10,5cm hög eller så, sen finns det denna Cooler Master Gemin II https://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=CMGEMIN2 t.ex, som nog kan vara ett bra val för det chassit.

Visa signatur

1 >> Intel i5-2500K | GA-P67A-UD5-B | Asus GTX 570 | G.SKILL 16Gb | Windows 7 pro | p183 v3 | LG L226WU-PF
2 >> AMD 64 x2 6400+ | Asus Crosshair | 8800GT 512Mb | Mushkin 4Gb | Vista 64 <> XP 32 | p182 | LG L226WU-PF
2 >> Fujitsu Lifebook | Intel i5-2450M | 4Gb | 300GB HD | GT 525M | Windows 7 pro

Permalänk

Av en ren tillfällighet märkte jag att kylningen av grafikkortet hjälps upp ganska bra om man låter hålet för diskettenhet/kortläsare var öppet.

Det gör tillräcklig skillnad så att man kan ha både filter och stängda luckor, hos mig ligger GPU-diod då på 56-57 grader i idle.

Visa signatur

Lian Li O11 Air Mini - MSI Z590 Tomahawk wifi - Intel I7 10700 - Noctua NH-U12A Chromax - ASUS Geforce GTX3080 - Corsair 850W - 32GB RAM Corsair - ASUS VG27BQ

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Therasense
Tänkte investera i ett P190 nu när jag ska köpa ny dator. Vill ha något bra och ordentligt och vad jag vet så är Antec ett företag som vet vad som gäller när det kommer till chassi. Det enda kruxet är processorkylaren. Om jag skulle vilja byta ut originalet mot en annan kylare t.e.x en Thermalright 120 Extreme som är 161 mm hög. Får den då plats i ett P190 som är 205 mm brett? Om vi räknar med att där sitter och moderkort och en 200mm-sidofläkt i chassit också?

Om det nu inte skulle få plats, vad skulle ni då rekommendera för kylare som passar och som klarar av att kyla en måttligt överklockad Q6600?

Fläkten i P190 blåser inåt, eller hur? Jag skulle definitivt prova ett Thermalright XP-120 i så fall, och så köra det utan fläkt. Chassifläkten borde stånka in tillräckligt med luft (vilket varv går den på? har aldrig ett ett P190) för att kyla CPU:n ändå, och moderkortskretsarna skulle få bra med kylning också.

Men håll koll på CPU-temperaturen, och om den blir för hög så är kylaren 63 mm hög så du får nog plats med en fläkt ovanpå den. XP-120 är nästan lika effektiv på att kyla CPU:n som Ultra-120 samtidigt som den kyler moderkortskomponenterna bättre.

Att ha en Ultra-120 som skall styra om luftflödet 90 grader från chassifläkten till CPU-kylaren orsakar nog mer turbulens än vad det är värt. Turbulensen gör inte bara att kyleffekten blir sämre utan att det kan bullra mer också.

/ Peter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Swede
Där kan den väl ändå inte få plats? Eller vad har du för dvd egentligen?

Vaddå inte får plats? jag använder den översta kamaren (jag antar att det är 3,5 , men jag har väll fel igen förmodligen), men jag funderar på om jag ska sätta in några klackar där som i den andra hårddisk kammaren som bara får plats med 2 diskar...... men det fixar jag efter jag har tagit uti med mitt hårddisk problem som jag har nu....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PetShop
Vaddå inte får plats? jag använder den översta kamaren (jag antar att det är 3,5 , men jag har väll fel igen förmodligen), men jag funderar på om jag ska sätta in några klackar där som i den andra hårddisk kammaren som bara får plats med 2 diskar...... men det fixar jag efter jag har tagit uti med mitt hårddisk problem som jag har nu....

Du menar antagligen 5 1/4" tums platserna. Till chassit följde det med ett antal plastskenor. Två av de är annorlunda än de andra; de är till diskettstationen, så lägg bort dem. Montera två av de andra på sidan av DVD-spelaren, med metallflärpen utstickandes framför fronten på DVD-läsaren; hur mycket får du nog prova dig fram.

Stoppa in DVD-läsaren framifrån - om du satte skenorna så att de stack fram lagom mycket framför fronten så ligger DVD-fronten i nivå med frontpanelen, om inte får du ta loss dem och göra om.

Det tog mig faktiskt en halvtimme att fatta åt vilket håll de skulle sitta första gången jag byggde ett P18x - den där manualen suger verkligen!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av peterhjalmarsson
Du menar antagligen 5 1/4" tums platserna. Till chassit följde det med ett antal plastskenor. Två av de är annorlunda än de andra; de är till diskettstationen, så lägg bort dem. Montera två av de andra på sidan av DVD-spelaren, med metallflärpen utstickandes framför fronten på DVD-läsaren; hur mycket får du nog prova dig fram.

Stoppa in DVD-läsaren framifrån - om du satte skenorna så att de stack fram lagom mycket framför fronten så ligger DVD-fronten i nivå med frontpanelen, om inte får du ta loss dem och göra om.

Det tog mig faktiskt en halvtimme att fatta åt vilket håll de skulle sitta första gången jag byggde ett P18x - den där manualen suger verkligen!

ja praceis, kom på att jag skrev fel,, #sigh#

heh jag antog att jag skulle använda skevorna, nåja då e hårdvaran klar, nu e det bara mjukvaran som krånglar "disk boot failiur, insert a system disk"... tar dator till en vän nu som kan sånt här lite bätter...

EDIT: Nu funkar det! Hade bara fel sladd mellan dvd å moderkortet -.-', nu ska man bara uppdatera drivrutiner, dra om sladdarna å sätta fast dvd så e det mesta klart... äntligen

Permalänk

Jag behöver lite hjälp att hitta en förlängning till ATX-kabeln. Jag har hittils använt denna från Komplett:

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=319076&view=detailed

men mitt problem är att mitt nya mobo använder 6-pin i stället för 4-pin. Det går ändå att använda 4-pin men jag söker en 6-pin förlängning utan att hitta nånstans.
Kan nån tipsa?

I nuläget har jag tvingats dra ATX-kabeln inuti P182-lådan, och den hindrar mig från att köra SLI, eftersom den är för kort.

Visa signatur

Lian Li O11 Air Mini - MSI Z590 Tomahawk wifi - Intel I7 10700 - Noctua NH-U12A Chromax - ASUS Geforce GTX3080 - Corsair 850W - 32GB RAM Corsair - ASUS VG27BQ

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RAC_Viking
men mitt problem är att mitt nya mobo använder 6-pin i stället för 4-pin. Det går ändå att använda 4-pin men jag söker en 6-pin förlängning utan att hitta nånstans.

Är du säker på att det är 6-pin och inte 8-pin? 6-pin är ju vanligtvis för PCI-E och sällsynt som EPS-kontakt. 8-pinnarsadaptrar finns iaf överallt.

Permalänk

Oops, sorry, jo det var 8-pin ATX...

Hmm, jag hittar ingen hos Komplett, vill nån vara snäll och ge en länk så vore jag jättetacksam

EDIT:
@Kanel: Många tack

Visa signatur

Lian Li O11 Air Mini - MSI Z590 Tomahawk wifi - Intel I7 10700 - Noctua NH-U12A Chromax - ASUS Geforce GTX3080 - Corsair 850W - 32GB RAM Corsair - ASUS VG27BQ

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RAC_Viking
Oops, sorry, jo det var 8-pin ATX...

Hmm, jag hittar ingen hos Komplett, vill nån vara snäll och ge en länk så vore jag jättetacksam

http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010072094

Permalänk

Nycklar...

Hämtade mitt fina P182 Gun Black idag...Asnice var det verkligen...nu ska jag bara fixa innehållet

Men något ska ju vara fel, nycklarna till låset i dörren är fel... eller så är låset paj för det funkar inte, går inte att vrida om nyckeln hur man än gör =P Någon som haft liknande problem?

Frågan är om man orkar bära skiten ända tillbaka till affären bara för det... inte direkt så man kommer använda nycklarna mycket men Är det värt 45 minuters kollektivtrafik + två promenader me en låda på 175kilo liksom?

Permalänk
Medlem

Som du redan har konstaterat, du kommer aldrig använda nycklarna. Varför liksom, men är du säker på att dom inte passar? Den ska in neråt, och sen vridas ett kvartsvarv medsols. Du måste trycka lite.

Edit: piggen ska vara neråt alltså

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk
Medlem

Hej!

Nu har jag också köpt mitt Antec Performance P182 Gun Metal Black. Ett fruktansvärt tyst chassi måste jag verkligen säga
Kabeldragningen ser riktigt bra ut också. Men ändå så känner jag mig inte riktigt nöjd, vet helt ärligt inte varför.

Är lite besviken på att man inte kan ha en fläkt framför hårddiskburen där nere, man har en bakom.
Jag hade ett Antec Ninehundred innan detta chassit, den kylde faktiskt lite bättre. Sen jag bytte till P182 så gick processorn upp ca. 5-6C, grafikkortet ca. 5-7C och hårddiskarna 5-6C. Men jag hade riktigt svala temps innan, så det är inte så att mina temps är höga nu.
Det är helt klart ett bra chassi, så jag fattar inte riktigt varför jag inte är mer nöjd.
Det där med fläkten spelar ju lite roll såklart, det med hårddiskburen då alltså. Sen är det kanske just det med tempsen som sitter och "retar" mig lite. Jag VET att det låter löjligt, men jag kan ju inte sitta och ljuga här

Iaf. ett bra chassi.
Finns bilder i Gallerian.

/Mvh x_link.

Visa signatur

Intel C2D E8400 @ 4.7GHz (Nuvarande Max) | Thermalright Ultra 120 Extreme + Noctua 120mm | Gigabyte GA-P35-DS4 rev 2.0 | Antec P182 G-M-B | GeForce 7600GT 256MB GDDR3 + Thermaltake Schooner | Corsair HX620 Watt | Samsung SpinPoint 250GB SATA2 16MB [Systemdisk] + 3x Samsung SpinPoint 500GB SATA2 16MB [Storage] | Crucial BallistiX 2x2GB DDR2 PC6400 4-4-4-8 Tracer Red | 22" Samsung SyncMaster 226BW | Logitech Z-2300 | Linux.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x_link
[...] Men ändå så känner jag mig inte riktigt nöjd, vet helt ärligt inte varför. [...] Jag hade ett Antec Ninehundred innan detta chassit, den kylde faktiskt lite bättre.

Att Ninehundred kyler bättre än ett P182 är nog samma erfarenhet som alla har. Fördelen med P182 är att den kyler "tillräckligt" bra med lägre ljudnivå. Om det är max kylning du är ute efter finns det många bättre val.

EDIT: Men börja med att titta lite högre upp i tråden om tipset att öppna upp luftinflödet vid luftfiltren. Då får du en låda som är närmare Ninehundred i kylprestanda.

Permalänk

Jaha nu sitter man här med både ett P180 och ett P182 chassi på g hem till mig.

Webhallen lyckades packa och skicka en P182 än fast dom hade slut på lagret, fick reda på detta när jag beställde??.

Så jag tog och beställde en P180 Silver från datorbutiken eftersom dom hade den på lagret plus att dom sa att enda skillnaden var färgen och eftersom jag ville ha ett chassi i silver beställde jag det som sagt.

Men funktion går före utseendet. Så hur ligger det till egentligen, ni som köpt ett P180 inom dom senaste månaderna och sett P182 är det verkligen ingen som helst skillnad förutom färgen?

Permalänk
Medlem

Nej, förutom att silver är SE va? Så att det är en lampa i?:P

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk
Medlem

"A close comparison of the P182 and P180 specifications shows that they are exactly the same size. The P182 also has these additional features:

* External 3-speed fan control on rear panel for 2 fans in the upper chamber. The speed of the fans can be adjusted without opening up the case.
* Flexible snake light to illuminate your way while working inside the case. (Only in the SE model.)
* The ineffective VGA card cooling duct and fan of the first generation P180 is no longer included.
* There are rubber grommeted ports on the rear panel for liquid-cooling tubes to mount external liquid-cooling hardware, such as radiators. This is in recognition of the popularity of the P180 among über-gamers who want to use watercooling.
* Cable organizer behind motherboard tray minimizes cable clutter. This last item seems like a small, but it describes a number of changes that collectively improve cable management from a challenge in the P180 to a fairly routine procedure in the P182."

http://www.silentpcreview.com/article741-page1.html

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skangas
"A close comparison of the P182 and P180 specifications shows that they are exactly the same size. The P182 also has these additional features:

* External 3-speed fan control on rear panel for 2 fans in the upper chamber. The speed of the fans can be adjusted without opening up the case.
* Flexible snake light to illuminate your way while working inside the case. (Only in the SE model.)
* The ineffective VGA card cooling duct and fan of the first generation P180 is no longer included.
* There are rubber grommeted ports on the rear panel for liquid-cooling tubes to mount external liquid-cooling hardware, such as radiators. This is in recognition of the popularity of the P180 among über-gamers who want to use watercooling.
* Cable organizer behind motherboard tray minimizes cable clutter. This last item seems like a small, but it describes a number of changes that collectively improve cable management from a challenge in the P180 to a fairly routine procedure in the P182."

http://www.silentpcreview.com/article741-page1.html

Men det där är en artikel från Maj...

Som jag läst verkar det otydligt nu om inte enda skillnaden är färgen. Speciellt när priset är det samma.

Fast det känns som om jag aldrig kommer att få svar på det utan att packa upp båda två.

Förresten vad säger intenetbutikerna om man har öppnat kartongerna för att kolla varan? Tänkte isf kunde man kolla upp det och sen skicka tillbaka den man inte vill ha...

Permalänk
Medlem

Precis, enda skillnaden är lampan i SE, tack för lite fakta:)

Edit: Om du vill kan du ju öppna lite diskret, min låda var tejpad med vanlig såndär bred tejp. Då är det ju bara att tejpa igen.

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swebreeze
Men det där är en artikel från Maj...

Som jag läst verkar det otydligt nu om inte enda skillnaden är färgen. Speciellt när priset är det samma.

Fast det känns som om jag aldrig kommer att få svar på det utan att packa upp båda två.

Förresten vad säger intenetbutikerna om man har öppnat kartongerna för att kolla varan? Tänkte isf kunde man kolla upp det och sen skicka tillbaka den man inte vill ha...

Alla som uttalat sig på forum de senaste tiden har sagt att de P180 de beställt och fått är samma som P182 bortsett från färgen. Så länge du inte får en P180 som har legat på lager länge så är det alltså samma.

P180 är silver, P180B är svart, P182 är "Gun Metal" vilket är mer gråbrunaktigt (mycket snyggt), P182 Special Edition har sidoplåtar+front+topp i metall som slipats så att det är som en spegel+chassit har en bättre svart lackning+det finns en "snakelight"+det kommer med en putsduk till de blanka sidorna!

Webhallens officiella policy är att de inte tar tillbaks öppnade förpackningar om man inte kommit överens om det i förväg. I praktiken har det aldrig varit ett problem för mig om man är snäll och trevlig. Och om det P180 som du får inte har de senaste finesserna (som de beskrivs på Antecs och webhallens hemsidor) så är det orsak nog att du konsumenträttsligt skall få lämna tillbaks det.