Call of Duty 4: Modern Warfare

Permalänk

de skönaste servrarna är ju klart de som har tagit bort all effekt av airstrike och helicoptern! ibland blir man ju bara så jävla sur på hur bra heli är.. skjuter dig även fast den igentligen inte skulle ha sett dig, den har både wallhack, aimbot och allt annat vad man än kan ha!

Permalänk
Medlem

Fanns ju en lättare lösning för att få enemy intel 23. Tack youtube!

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Jag har en Call of duty 4 server ståendes som inte har några folk inne på sig. Men kan vi inte dra ihop några här från swec och lira på den ?

http://www.gametracker.com/server_info/80.244.75.190:28960/

Permalänk

nu har jag patch 1.6, 4 nya banor har provat en av dom o den verkar kul, utomhus med 2 baser typ

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kalle@anka
nu har jag patch 1.6, 4 nya banor har provat en av dom o den verkar kul, utomhus med 2 baser typ

Skulle den inte komma på fredag? o_O

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk

om man har sli får man den tidigare, nåt skit nvidia kör med, kan skicka den om nån vill ha den, den är 282mb stor

EXCLUSIVE for Club SLI members

With the release of the Call of Duty 4: Modern Warfare Variety Map Pack, Infinity Ward expands the online experience of 2007's top-selling game by providing fans with four new multiplayer maps featuring a variety of locations, while supporting split-screen and system link play.

Online action takes players to "Creek," a wide-open village ravaged by combat where concealment is the difference between life and death; "Broadcast," fight throughout an enemy communications building with confined corridors and wide-open parking lots; "Chinatown," a foggy downtown district, lit only by a full moon and the neon glow of the city; and "Killhouse," featuring a desolate training warehouse filled with a variety of building mock-ups and soft and hard cover points.

står ingen stans att jag inte får lägga upp länken här, ska jag göra det?

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem

Aja, spelar ingen roll. Kan vänta två dagar till

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kalle@anka

står ingen stans att jag inte får lägga upp länken här, ska jag göra det?

Ja tack

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem

Alltså... fy f_n vad besviken jag är på det här spelet.Allt som gjorde 1 o 2an så bra e ju helt borttaget!!.1-Banorna..alltså,hur man lyckas så katastrofalt med ban designen är för mej en gåta,o för att inte tala om hur löjligt små dom är.2-Vart tog taktik momentet i hq,ctf o sd som fanns i både 1 o2an vägen.Jag menar det enda som krävs i 4an e att slänga iväg granater o sen "spray n pray".Det krävs absolut ingen skills för att träffa något.3-Farten,varför öka farten så mycket??det bidrar ju ännu mer till "sprayandet"
Försöker man göra det till ett cs??..nej tillbaks till rötterna säger jag o få tillbaka den där stämningen som fick mej att fastna för dom andra 2(speciellt cod uo som jag fortfarande spelar).4an blev jag otroligt less på redan efter ngra timmars spelande o anser det vara ett av mina absolut sämsta spel köp någonsin!!!...obs talar om mp här,sp ödslar jag inte tid på

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tEan
Alltså... fy f_n bla bla bla

OfT: Snälla, använd korrekta punkter och mellanslag/radbrytning. Ser trevligare ut och det blir betydligt enklare att läsa.

OnT: Detta kanske är din personliga åsikt, själv älskar jag kaoset i Hardcore :);)

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PaE
OfT: Snälla, använd korrekta punkter och mellanslag/radbrytning. Ser trevligare ut och det blir betydligt enklare att läsa.

OnT: Detta kanske är din personliga åsikt, själv älskar jag kaoset i Hardcore :);)

Kaoset du beskriver finns redan i så många andra spel. Varför behöva förstöra ett alldeles utmärkt koncept med att försöka likna andra spel o förlora sin (i min mening) ganska unika spel stil??

Jag tror att det här spelet gjordes i första hand för att tilltala konsoll marknaden dvs "slapp spelarna" som inte vill lägga ned mycket tid på att faktiskt bli bra utan bara vill plocka upp det lite då o då och bara "panga" på. För ingen kan väl påstå att det krävs mycket träning för att bli bra??

Balansen mellan vapnen har helt försvunnit iom löjligt små banor och "spray n pray" metoden som verkligen belönas i det här spelet.
Samarbetet mellan spelare i ctf,hq o sd har oxå helt försvunnit pga speciellt banornas utförande o storlek.

Jag,och många med mej,som anser oss hardcore spelare gråter blod när vi ser en så annars lysande spelserie bli så förstörd,misshandlad pga att anpassningen till konsoll ges all prioritet!!!!

Oft:Bättre nu

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem
Citat:

Tackar! Jag och ett par polare är inne och spelar för fullt! Gillar de nya banorna starkt, förutom Chinatown som är en kopia av Carentan från CoD1

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk

nu finns patchen på fz med

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tEan
Kaoset du beskriver finns redan i så många andra spel. Varför behöva förstöra ett alldeles utmärkt koncept med att försöka likna andra spel o förlora sin (i min mening) ganska unika spel stil??

Jag tror att det här spelet gjordes i första hand för att tilltala konsoll marknaden dvs "slapp spelarna" som inte vill lägga ned mycket tid på att faktiskt bli bra utan bara vill plocka upp det lite då o då och bara "panga" på. För ingen kan väl påstå att det krävs mycket träning för att bli bra??

Balansen mellan vapnen har helt försvunnit iom löjligt små banor och "spray n pray" metoden som verkligen belönas i det här spelet.
Samarbetet mellan spelare i ctf,hq o sd har oxå helt försvunnit pga speciellt banornas utförande o storlek.

Jag,och många med mej,som anser oss hardcore spelare gråter blod när vi ser en så annars lysande spelserie bli så förstörd,misshandlad pga att anpassningen till konsoll ges all prioritet!!!!

Oft:Bättre nu

TEsta på en PAM server eller i lite clanlir. Taktik är grymt viktigt där. På publiv blir det ju sällnan mer än en vanlig fragfest

Permalänk
Medlem

Hej.Min vän får inte Punk Buster och fungera.Han har laddat ner det senaste säger han,och provat updaterat det.Men han blir endå kickad hela tiden.

Han har vista som operativsystem om det spelar nån roll?

Är det nån som vet hur han kan fixa det här?tacksam för svar,Och uräskta min dåliga beskrivning

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E8500| Corsair TWIN2X 6400 DDR2 4096mb | HD 4870@CrossFireX | Gigabyte GA-X48-DS4 | Corsair TX750W | WD 640gb |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av byvall
Hej.Min vän får inte Punk Buster och fungera.Han har laddat ner det senaste säger han,och provat updaterat det.Men han blir endå kickad hela tiden.

Han har vista som operativsystem om det spelar nån roll?

Är det nån som vet hur han kan fixa det här?tacksam för svar,Och uräskta min dåliga beskrivning

Väldigt många som har problem med PunkBuster. Surfa in på PunkBuster forumen och de officiella CoD4 forumen och sök efter trådar där.

(Hoppas att han installerat om spelet redan etc...)

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem

Kan man få fram FPS mätare via consolen? och isåfall hur..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Snark
Kan man få fram FPS mätare via consolen? och isåfall hur..

Tror jag redan skrivit det någonstans i denna tråd.

Consolen: /cg_drawfps 1

Mvh

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem

Har ett litet problem. När jag spelar COD 4 så är det lungt fram tills någon kör flygg attackerana då droppar min FPS ner totalt och det börjar hacka tills dom flyger iväg, och detta problem har jag inte haft innan :/.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Snark
Har ett litet problem. När jag spelar COD 4 så är det lungt fram tills någon kör flygg attackerana då droppar min FPS ner totalt och det börjar hacka tills dom flyger iväg, och detta problem har jag inte haft innan :/.

Gör det vanliga: Installera om spelet, kolla drivrutiner till grafikkort etc.

Vad har du för system?

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem

Jag har uppdaterat drivrutinerna fixade inte problemet, håller på att installera om COD4 nu se ifall det blir bättre.. Annars ska jag uppdatera mitt antivrus / firewall (Gjorde format C: nydligen så har en gammal version) se ifall problemet ligger där. Säger till ifall jag löser det och hur : )

EDIT: Installerade en nyare version av min firewall / antivurs och verkar ha löst problemet spelar nu på max med några fps dropp när det är som mest air strike, bomber o grejer.

Permalänk
Avstängd

Hello boys and girls!

Tänkte bara kolla med er här ifall det är någon utav er som har råkat ut för samma problem som jag har.

Jag har kunnat köra CoD4 hur bra som helst, aldrig vart några som helst problem. Tills för ca: 2 veckor sen. När jag går in i mp-delen och ska leta efter servrar så "retreavar" den info om en massa servers, 15716st närmare bestämt. Alltid exakt samma antal. Men när den har gjort klart det så kommer det aldrig upp nånting. Listan förblir tom.

Har även kollat alla dom vanliga grejerna som n00bsen oftast inte kollar, så som filters och allting sånt. Inga problem där heller.

Jag har kört in en helt ny och fräsch installation utav spelet och tagit bort alla gamla filer så det inte ligger nånting i bakgrunden och skräpar. Kollat allting när det gäller firewalls etc etc.

Dock så är det en grej som är lite weird. Jag sitter på fiber-lan från Telia, 100/10. Surfa och allting sådant via routern (ZyXEL P-320W) funkar prima. Det är bara när jag försöker joina en mp-server som det strular.

Testade då med att köra in kabeln direkt in i datorn och strunta i routern, voila! Funkade kanon, hittade hur många servrar som helst och alla gick att joina utan några som helst problem. Även denna gången så funkade det att joina via consolen, som innan bara fick connection timed out.

Har uppdaterat firmwaren på routern. Fortfarande inte nåt lir.
Så, nån som har några funderingar på vad det kan vara? Är det dags att titta sig om efter en ny router kanske?

Kör Windows Vista Ultimate 32bit.
Ha'de godis så länge, så hoppas jag att jag kan få lite hjälp härifrån.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PeeJay
Hello boys and girls!

...

Så, nån som har några funderingar på vad det kan vara? Är det dags att titta sig om efter en ny router kanske?

Är det inte så att du måste öppna portar i Routern? Låter som det är det som blockar?

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Avstängd

Jo, så kan det väl vara.
Men då undrar jag en sak, varför funkade det för 2 veckor sen och inte nu?

Okey, jag har uppdaterat firmwaren på routern idag. Men innan då? Jag hade inte gjort nånting som skulle kunna påverka port-forwarding'en...

Vilka portar är det som ska öppnas när det gäller Cod4 då?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PeeJay
Jo, så kan det väl vara.
Men då undrar jag en sak, varför funkade det för 2 veckor sen och inte nu?

Okey, jag har uppdaterat firmwaren på routern idag. Men innan då? Jag hade inte gjort nånting som skulle kunna påverka port-forwarding'en...

Vilka portar är det som ska öppnas när det gäller Cod4 då?

http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/ro...

(port 28960)

Permalänk
Avstängd

Äntligen fick jag det till att funka!
Vet inte vad jag gjorde för att det skulle funka, men det funkar fin-fint nu!

Permalänk
Medlem

Jag har ett ganska jobbigt problem. När jag ska refresha servrarna så blit allt rålagg och den refreshar kanske 20 servrar/sek, vilket gör att man kan vänta minuter på att hitta en duglit server.

Hade problemet innan, men när jag bytte grafikkort löste det sig. Nu är det tillbaka till synes utan anledning, någon som har en lösning?

Visa signatur

Apevia X-Plorer + Apevia 450W | Asus M2N-E | AMD Athlon 64 x2 4200+ 2.21GHz | 2x1024 mb PC4300 667MHz | Sparkle 8800GT 512mb |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frey117
Jag har ett ganska jobbigt problem. När jag ska refresha servrarna så blit allt rålagg och den refreshar kanske 20 servrar/sek, vilket gör att man kan vänta minuter på att hitta en duglit server.

Hade problemet innan, men när jag bytte grafikkort löste det sig. Nu är det tillbaka till synes utan anledning, någon som har en lösning?

Ställ in filter? Kan solla bort ett antal servrar och du kanske laggar mindre?

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem

ooh cod4, jag har golden sniper och snart golden assualt och lmg

Visa signatur

Antec P182,AMD 64 X2 4600+ @2,73 ghz, Noctua NH-U12F, 2GB DDR2 667@804 Mhz 4-4-4-4-12-2T, ATI HD4870 512 MB ,Gigabyte S4. Samsung Spinpoint 400GB , Samsung Spinpoint 1TB.