Permalänk
Medlem

Klen router?

Har telia 8/1Mbit, uppladdningshastigheten är det inget fel på men neråt går det inte snabbare än 250kb/s. Tror felet ligger i routern eftersom jag har full hastighet med enbart modemet inkopplat.

Är det så att D-link 604 enbart stöder upp till 2Mbit/s?

Permalänk
Medlem

Re: Klen router?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av chiimon
Har telia 8/1Mbit, uppladdningshastigheten är det inget fel på men neråt går det inte snabbare än 250kb/s. Tror felet ligger i routern eftersom jag har full hastighet med enbart modemet inkopplat.

Är det så att D-link 604 enbart stöder upp till 2Mbit/s?

D-Link 604 rev D1 stödjer 40Mbits genomströmning version E ligger på 80Mbit

Version B1 som är den äldsta vet jag inte. Kolla under din router där står det vilken revision du har.

Ladda ner nyaste firmwaren till routern och hoppas att det funkar bättre sen. Har själv en Netgear rp614 version 3 som funkar fint klarar 85-90Mbit. Version 4 av routern skall tydligen klara 200Mbit.

Har även en D-Link 604 version D1 rullande på ett annat ställe Dock tycker jag Netgearn är bättre men är en smaksak då bägge är billiga routrar.

Alla hastigheter jag angett är teoretiska hastigheter. Och kanske inte funkar så i praktiken.

Visa signatur

Lenovo Thinkpad X13 Gen1 AMD Ryzen 3 Pro 4450u Pro 8GB Ram Radeon RX Vega 5 256GB SSD. AOC Q27G2U
Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD.