Portal, Vad tycker ni?

Permalänk
Medlem

haha ser riktigt kul ut!
Måste köpa Orange Box till mitt 360

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk

Whoa, 10 steps på 13 var svårt.

Visa signatur

Please place the Weighted Storage Cube on the Fifteen Hundred Megawatt Aperture Science Heavy Duty Super-Colliding Super Button.

Permalänk
Medlem

Hur många "banor" är det? Kanske står någonstans men jag har missat det isåfall.
Tycker det är riktigt sköj trots att när datorn sa att jag hade begripit hur det fungerade så fattade jag fan ingenting...

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Medlem

19 steps + lite mer ska inte säga mer en så.

I alla fall Någon annan än jag som har problem med advanced banerna? Så fort man har klarat av dem så krashar spelet totalt för mig, har Inga problem med något annat men enbart advanced banorna :/ Riktigt jobbigt.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk

Haha! Sjukt roligt spel. Spelidén är helt underbar. Och humorn i rösterna och dialogen är helt fantastisk. Faktum är att jag inte ens testat epsiode två än, tyckte detta verkade skojigare och det var det. Snacka om nytänk!

4,5/5 utan tvekan!

Visa signatur

/Mvh Stefan

Permalänk
Inaktiv

Portal är det bästa som hänt PC-spelandet sen Half Life 2!!.. har inte spelat några PC-spel sen dess pga att de varit så usla eller för krävande, men nu har jag sträckspelat Portal och jag har då sällan haft såhär kul med spel!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guru Meditation
Haha! Sjukt roligt spel. Spelidén är helt underbar. Och humorn i rösterna och dialogen är helt fantastisk. Faktum är att jag inte ens testat epsiode två än, tyckte detta verkade skojigare och det var det. Snacka om nytänk!

4,5/5 utan tvekan!

Samma här, köpte orange box men har inte testat Ep 2 än Portal är jag däremot en bit in på det "utöver" bana 19 nu.
Riktigt sköj och som sagt humorn är på en bra nivå.
Ungefär:
-Lådan kan inte prata...
-Skulle lådan börja prata med dig ändån så lita inte på vad den säger!

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Medlem

sweeeet, klarade challenge 13 med 3 portaler

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Det var riktigt jävla sköj alltså! Gillade detta spelet skarpt, datorns röst var ju bara för humoristisk och det blev väl ganska bekräftat att datorn

överlevde

Dold text

...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

spana in http://uk.youtube.com/watch?v=ETkkIvV7vZ0
timing med portalerna där

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Var och lirade lite på bana 17 och blev frustrerad pga portal limiten, då hittade jag ett rum bakom en av väggarna som du kan gå in i med portalen (bild)
Där inne finns det ett användarnamn och lösenord till något (bild) Någon som vet vad det är till? Om något

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X | ASUS GeForce RTX 3080 Ti | ASUS ROG STRIX X570-F GAMING | Corsair 32GB DDR4 3600MHz Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Sista låten har jag lyssnat igenom typ 20 gånger nu. Tror fan Portal varit det spel jag varit mest imponerad av och uppskattat mest sedan Deus Ex kom ut.

Roliga banor+vrickad story+rösten+slutet = 10/10

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr

Permalänk
Medlem

Du behöver väl inte ens en portal för att gå in där? Hade för mig att man kunde croucha in men kan ha fel för mig. Var där medmen missade användarnmanet osv, undra vad det kan vara till.

Visa signatur

Permalänk

Angående användarnamnet och lösenordet, prova på http://www.aperturescience.com/

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F | R7 7800x3D | 64GB Kingston Fury | Sapphire RX9070XT Nitro+

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AcidStorm
Angående användarnamnet och lösenordet, prova på http://www.aperturescience.com/

funkar ju inte?

Login: cjohnson / cjohnsen (provat båda)
Password: tier3

Dold text

inget händer..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aegon
funkar ju inte?

Login: cjohnson / cjohnsen (provat båda)
Password: tier3

Dold text

inget händer..

Skrev du "LOGIN" först?

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F | R7 7800x3D | 64GB Kingston Fury | Sapphire RX9070XT Nitro+

Permalänk
Medlem

tufft, kan man göra något där dock?

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X | ASUS GeForce RTX 3080 Ti | ASUS ROG STRIX X570-F GAMING | Corsair 32GB DDR4 3600MHz Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe 1TB

Permalänk

Portal är lätt bästa spelet någonsin, helt sjukt va de är roligt

Har klarat samtliga advanced, men visa banor med tid och steg är ju helt omöjliga

Och slut låten är så himla skön, har loopat den i över 2timmar utan att tröttna!
user/pass som skrevs innan funkade till http://www.aperturescience.com/ för mig.

Permalänk
Medlem

haha fan va sjuk den sidan va.
Logga in och skriv "dir" så hittar man 2 program man kan köra, sjukt... precis som spelet

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kryll
haha fan va sjuk den sidan va.
Logga in och skriv "dir" så hittar man 2 program man kan köra, sjukt... precis som spelet

Testade du köra "apply" programmet?
Om inte, gör det. Rätt lustiga frågor man fick

Permalänk
Medlem

OMFG, säg inte att man behöver komma ihåg det UIN nummret......
snacka om att det är totalt omöjligt, gick heller itne att kopiera det för mig ><

Edit: Det är oxo case sensetive, och man kan inte ange små karaktärer ^^ med andra ord är det ingen mening att göra detta ^^ bah.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om man kan få något annat slut på APPLY.exe än att ett kris team är påväg till ens arbetsstation?

Trodde jag skrev in rätt nummer men fick upp det ändån nämneligen...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
OMFG, säg inte att man behöver komma ihåg det UIN nummret......
snacka om att det är totalt omöjligt, gick heller itne att kopiera det för mig ><

Edit: Det är oxo case sensetive, och man kan inte ange små karaktärer ^^ med andra ord är det ingen mening att göra detta ^^ bah.

Efter du har loggat in, ska du skriva "thecakeisalie" istället för APPLY eller NOTES.

Visa signatur

After a year in therapy, my psychiatrist said to me, 'Maybe life isn't for everyone.'

Permalänk
Medlem

Skall bli kul o se om det finns mer på den sidan än just de 2 programen och "thecakeisalie". Eftersom det är aningen svårt att skriva utan versaler...
Ganska många sidor som spekulerar vilt om hur man skall komma vidare, bla om det svindyra "intub-xlg" kan vara något av värde.

*Edit* Mitt minne som svek mig.... var inte så svårt direkt.

Visa signatur

Permalänk

Satt precis och försökta klara några utav bonusbanorna/challenge med "Least Portals" (Test chamber 16 & 17), men när jag klarade dem så stog med röd text i "hissen", "CHEATED". Vad tusan menar dem med det? Har aldrig haft igång sv_cheats 1 eller något sådant i portal =/

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som nästan aldrig brukar se Creditsen i spel? Men i Portal så var det omöjligt att inte titta och givetvis att lyssna.
Den låten samt bilderna på brustna hjärtan osv var ju bara för underbart

Visa signatur

Permalänk

Jag vet att jag redan lovordat spelet, men jag kan bara inte sluta. Sitter och lyssnar på "Still Alive" som mp3a nu och ler stort.

Jag har länge suttit och funderat på vad som kommer hända med fps-genren och när något nytänk ska komma. Och så dyker det upp i ett så litet och "obetydligt" spel som portals. Jag får också lite Liftarens Guide till Galaxen-känsla över humorn.

Fantastiskt Valve! Mer! Mer! *applåderar*

Visa signatur

/Mvh Stefan

Permalänk
Medlem

Sången i slutet var..... en riktigt brainkiller! värt att se credits för en gång skull!

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som är dum i huvet? För jag kommer inte förbi slutet på test chamber 18

Efter man har plockat med sig kuben från rummet där det från början är massa robotar på olika platformar kommer man in i ett nytt rum med en bassäng av sånt där gift man dör av och massa plattformar i olika höjd i. På sidan är det ett hål där man kan göra en portal i botten så min tanke var att göra en portal där nere och en på den första plattformen för att flyga upp till nästa.

Problemet är att jag inte får tillräcklig fart framåt för att nå nästa plattform. Ska man försöka komma in portalen med precis rätt fart, dvs att man faller snett framåt/nedåt?

Hjälp uppskattas mycket

Dold text
Visa signatur

[b](..O'-')...O * \(x_X)/[/b]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xalixus
Är det bara jag som är dum i huvet? För jag kommer inte förbi slutet på test chamber 18

Efter man har plockat med sig kuben från rummet där det från början är massa robotar på olika platformar kommer man in i ett nytt rum med en bassäng av sånt där gift man dör av och massa plattformar i olika höjd i. På sidan är det ett hål där man kan göra en portal i botten så min tanke var att göra en portal där nere och en på den första plattformen för att flyga upp till nästa.

Problemet är att jag inte får tillräcklig fart framåt för att nå nästa plattform. Ska man försöka komma in portalen med precis rätt fart, dvs att man faller snett framåt/nedåt?

Hjälp uppskattas mycket

Dold text

en video jag gjorde åt en annan.
slutet på map 18
http://www.youtube.com/watch?v=txqPBWtICDw