Portal, Vad tycker ni?

Permalänk
Medlem

Riktigt roligt spel men på tok för kort och lite för lätt. Story-modet kändes mest som en tutorial och "advanced levels" var inte sååå svåra. Tycker de kunde lagt lite mer krut på fler och svårare banor.

Visa signatur

"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety." - Benjamin Franklin

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
Portal the flash version
http://www.jesper.nu/onlinespel/action/Portal_the_flash_versi...

blev otroligt frustrerad av det bara jobbigt att man bara hade en knapp man kunde skjuta med och kände sig lite klumpig när man rörde sig. Riktiga spelet är bättre

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raven6z
Riktigt roligt spel men på tok för kort och lite för lätt. Story-modet kändes mest som en tutorial och "advanced levels" var inte sååå svåra. Tycker de kunde lagt lite mer krut på fler och svårare banor.

tyckte spelet var bra längd, och annars klara alla advanced levels och alla least steps, least time och least portals på GOLD är rätt svårt

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Hedersmedlem

tycker faktiskt advance är rätt svårt. Har ju bara 2 banor kvar nu och det har börjat bli svårt..

Permalänk
Medlem

Klockrent spel! Särskilt slutet.

Permalänk
Medlem

http://www.portalmaps.net/
http://www.portal-mods.com/

Kanske är nåt för er portalgeeks.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D - Arctic Liquid Freezer III 280 - ASRock B850 Steel Legend - G.Skill 64GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 - Gigabyte RTX 5080 Aero SFF - Corsair RM850X ATX 3.1 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk

världens bästa credits. och ett trevligt spel.

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

spelade ut sista banan igår, ska göra resten av challenge mapsen o så sen! Riktigt roligt spel Skrattade mycket.

Visa signatur

robinsjodin.se

Permalänk
Inaktiv

Tycker portal känns lite läskigt. En fin yta men en mörk insida på de där GlaDOS-datorerna, verkar vara farliga, ungefär som den där datorn i terminator 3 som startade kärnvapenkriget. Hissarna låter onda också, och sedan får man vibbar från HL1 med alla hårda betongrum...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
Tycker portal känns lite läskigt. En fin yta men en mörk insida på de där GlaDOS-datorerna, verkar vara farliga, ungefär som den där datorn i terminator 3 som startade kärnvapenkriget. Hissarna låter onda också, och sedan får man vibbar från HL1 med alla hårda betongrum...

Alltså en helt underbar känsla genom hela spelet alltså

Visa signatur

| MSI P55-GD65 | | Intel i5 750 @ 3Ghz | | 8GB Corsair Vengence 1600Mhz CL9 | | XFX Radeon 7970 Black Edition @ 1Ghz |
| Corsair 620W | | Antec P182 GunMetal |

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cadiper
Alltså en helt underbar känsla genom hela spelet alltså

Mmmmm precis

Permalänk

Jag försöker spela lite custom maps men får ingen ordning på det.
Är det bsp.-filerna man ska lägga i \portal\portal\maps?

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) You know who this is...

Permalänk
Medlem

Ja det är det. Starta de sedan genom konsollen, genom att skriva
map kartansnamn och trycka enter.

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bern
Ja det är det. Starta de sedan genom konsollen, genom att skriva
map kartansnamn och trycka enter.

Precis så gjorde jag också

SDK:n är väl inte så långt borta nu va? skulle vara roligt med lite mer nya "Seriösare" banor eller vad man ska säga

Visa signatur

| MSI P55-GD65 | | Intel i5 750 @ 3Ghz | | 8GB Corsair Vengence 1600Mhz CL9 | | XFX Radeon 7970 Black Edition @ 1Ghz |

Permalänk
Medlem

Lyckades pilla fram slutmelodin från .gcf filen den låg i

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

Har testat det nu... lite för enkelt kanske men jävligt coolt. Ju längre man kommer desto bättre blir det. Jag tänker lite på The Cube när jag lirar det också...

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.7Ghz | 32Gb DDR4@3600 | AMD Radeon RX 9070 XT :: >

Permalänk
Medlem

Ingen som hört någon om SDK:n? hade ju varit kul om det hade kunnat pluppa upp lite "seriösa" hemmagjorda banon snart

Visa signatur

Permalänk
Permalänk
Medlem

God Jul @ Aperture Science
http://aperturescience.com

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk

Hehe, väldigt kul spel tycker jag. Bra handling

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk

Tyckte det blev väldigt enformigt efter någon timme, men jag spelade iaf igenom det... Har inte testat bonusbanorna än.

Visa signatur

:: i5 2500K @ 4.5GHz 1.34V :: Asus P8P67 Pro :: 4x4GB Corsair Vengeance 1600MHz CL8 :: Asus GTX 670 :: XFX Core 650W ::

Permalänk
Medlem

fan va ovärt de känns nu tankade spelet men tog bort de...

Visa signatur

E2160 @ 3,2 , scyte infinity, p35 ds3, 4gb corsair 800mhz, Sapphire 5850 1gb. Intel x-25 V 40gb, 1x western digital black. /laptop amd x2 2.2ghz 3gb 5730.

Permalänk
Medlem

Ett av årets bästa spel i min mening :).

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk

Enformigt Tycker jag verkligen inte.... Däremot tycker jag att detta spelet var för kort men ändå grymt roligt

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tja bumbar denna tråden med en trevlig nyhet ^^ Längsta Map packet ute ^^ och hyffsat roligt och bra desutom.

Den är baserad och gjord av samma person som gjorde Portal Flash varianten ( länk finns åvan bland annat )

Rekomenderar start för den som inte fått nog av portal

Tanka det här: http://portalmaps.wecreatestuff.com/

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Tja bumbar denna tråden med en trevlig nyhet ^^ Längsta Map packet ute ^^ och hyffsat roligt och bra desutom.

Den är baserad och gjord av samma person som gjorde Portal Flash varianten ( länk finns åvan bland annat )

Rekomenderar start för den som inte fått nog av portal

Tanka det här: http://portalmaps.wecreatestuff.com/

Man tackar. Portal var ett av de absolut bästa spelen jag spelat på senare tid. Och jag är ganska kräsen av mig när det gäller spel. Men jag varvade till slut spelet, så det är skoj med lite ytterligare banor.

Visa signatur

¤i7 3770K |Corsair 2x8192MB | ASRock Fatal1ty Z77 Professional | 2x Asus GTX 670 SLI |NZXT Switch 810¤

Permalänk

Ett av få riktigt klockrena spel.
Kort och perfekt.

Jag tror att kortspel (:P.. inte spelkort alltså...utanen term som skulle vara spelvärldens motsarighet till motsvara kortfilm...hehe novellspel kanske är bättre.) hör till framtiden.
Det är ju lättare att sätta ett koncept fullt ut om man inte behöver göra det så utdraget.
Jag har hellre skitkul i två timmar än ganska rolig i femton.