What the..? [Program kraschar plötsligt under Vista x64]
Ja, för ca. 3 timmar sedan kom jag hem från skolan och problemet står i sig än. Jag använder då Windows Vista Ultimate x64, och nu idag (allt fungerade perfekt imorse) så börjar datorn jävlas med mig något enormt. Det första som händer är att MSN (som är på auto-start) startas upp, så kommer "Windows Live Messenger svarar inte... blabla", och direkt efteråt så kommer "Watson Client svarar inte... bla bla". Även FireFox kraschar ner när jag använder det, och första gången jag använder det så fungerar det inte att göra något, öppnar man till exempel ett bokmärke i en ny tab så är det som om något helt av sig själv avbryter, jag kommer liksom tillbaka till en tom flik.
Jag har kört full scan med NOD32 (utifall) och sedan Spy-Bot S&D utav en snutta hopp. Körde till och med Windows Defender, och allt fungerade bra enligt programmen. Men så är ju inte läget. Kan även säga det att jag har verkligen inte gjort något suspekt som att installera konstig mjukvara eller något liknande. Det senaste jag gjorde på datorn var att installera BioShock (som i sin tur installerade Microsoft Visual 2005 C++ samt DX9.0c), och nu då timmar senare så flippar hela datorn ur.
Jag kan även säga att jag kollade igenom autostart-listan och service-listan, hittade ingenting misstänksamt där. Varför händer detta? Hjälp uppskattad!
[i]Ämnesraden redigerad av Kanel.
§ 3.1 - Välj ett ämne som tydligt visar vad tråden du skapar handlar om. Till reglerna >>[/i]