What the..? [Program kraschar plötsligt under Vista x64]

Permalänk

What the..? [Program kraschar plötsligt under Vista x64]

Ja, för ca. 3 timmar sedan kom jag hem från skolan och problemet står i sig än. Jag använder då Windows Vista Ultimate x64, och nu idag (allt fungerade perfekt imorse) så börjar datorn jävlas med mig något enormt. Det första som händer är att MSN (som är på auto-start) startas upp, så kommer "Windows Live Messenger svarar inte... blabla", och direkt efteråt så kommer "Watson Client svarar inte... bla bla". Även FireFox kraschar ner när jag använder det, och första gången jag använder det så fungerar det inte att göra något, öppnar man till exempel ett bokmärke i en ny tab så är det som om något helt av sig själv avbryter, jag kommer liksom tillbaka till en tom flik.

Jag har kört full scan med NOD32 (utifall) och sedan Spy-Bot S&D utav en snutta hopp. Körde till och med Windows Defender, och allt fungerade bra enligt programmen. Men så är ju inte läget. Kan även säga det att jag har verkligen inte gjort något suspekt som att installera konstig mjukvara eller något liknande. Det senaste jag gjorde på datorn var att installera BioShock (som i sin tur installerade Microsoft Visual 2005 C++ samt DX9.0c), och nu då timmar senare så flippar hela datorn ur.

Jag kan även säga att jag kollade igenom autostart-listan och service-listan, hittade ingenting misstänksamt där. Varför händer detta? Hjälp uppskattad!

[i]Ämnesraden redigerad av Kanel.
§ 3.1 - Välj ett ämne som tydligt visar vad tråden du skapar handlar om. Till reglerna >>[/i]

Permalänk
Medlem

Har det måhända installerats någon automatisk update? Är det VCredist SP1 som bioshock la på eller har kanske windows själv uppdaterat? ... Nah, svårgissat... jag rekommenderar lusläsning av logboken (som borde vara bland det första att kolla i).

/G

//edit - jämför kbnummer med denna http://support.microsoft.com/kb/923610

Permalänk
Medlem

Precis samma sak hände mig för en vecka sedan! Det var som att jag inte hade kontakt med internet, trots att nätverket fungerade och rapporterade aktivitet. Alla andra atorer funkade som de skulle. Efter att ha försökt installera om nätverkskortets drivrutiner och allt sket sig totalt så installerade jag om. Känns rätt oroväckande om det kan hända igen dock!

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk
Medlem

Re: What the..?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Apothysis
Ja, för ca. 3 timmar sedan kom jag hem från skolan och problemet står i sig än. Jag använder då Windows Vista Ultimate x64, och nu idag (allt fungerade perfekt imorse) så börjar datorn jävlas med mig något enormt. Det första som händer är att MSN (som är på auto-start) startas upp, så kommer "Windows Live Messenger svarar inte... blabla", och direkt efteråt så kommer "Watson Client svarar inte... bla bla". Även FireFox kraschar ner när jag använder det, och första gången jag använder det så fungerar det inte att göra något, öppnar man till exempel ett bokmärke i en ny tab så är det som om något helt av sig själv avbryter, jag kommer liksom tillbaka till en tom flik.

Jag har kört full scan med NOD32 (utifall) och sedan Spy-Bot S&D utav en snutta hopp. Körde till och med Windows Defender, och allt fungerade bra enligt programmen. Men så är ju inte läget. Kan även säga det att jag har verkligen inte gjort något suspekt som att installera konstig mjukvara eller något liknande. Det senaste jag gjorde på datorn var att installera BioShock (som i sin tur installerade Microsoft Visual 2005 C++ samt DX9.0c), och nu då timmar senare så flippar hela datorn ur.

Jag kan även säga att jag kollade igenom autostart-listan och service-listan, hittade ingenting misstänksamt där. Varför händer detta? Hjälp uppskattad!

du är inte ensam om det här problemet, har exakt samma strul som du.. jag har till och med installerat om från grunden 2 gånger och likt förbannat så har jag problemet kvar..

Msn krashar vid minsta antydan på att man vill klicka på loginknappen.... explorer säger att det inte finns någon nätverksuppkoppling fast när man kör diagnostiken så hittar den inga fel alls... och när man sen stänger progget så får man upp fönster som säger att det slutat att fungera.

Det här med watson har jag oxå... jag går fullständigt bet på det här problemet...

edit: kom på en grej till... det lustiga är att explorer 64 bit funkar... skriver detta inlägg på den nu.

Visa signatur

Shit happends and it often does.

Permalänk

Mitt nätverk fungerade inte alls, men nu är det dock fixat tack gode gud.

Vad jag gjorde;

1. Blev less
2. Formaterade
3. Installerade drivrutiner
4. Insåg att nätverket fortvarande var helt borta, fast denna gången bara ett rött kryss?
5. Kollar, "Hårdvaran är inte installerad", tänker "vafan.."
6. Rensar CMOS
7. Vista insisterar direkt på att "Installing new devices.."
8. Installerade över med senaste nForce-drivarna
9. Voíla!

Permalänk
Medlem

hmm men jag får fan inte mitt att funka, undrar va det är som strular.. har kollat DNS, proxy and you name it..

Visa signatur

Shit happends and it often does.

Permalänk
Medlem

Vad... i helsicke... står det i logboken?!
Har ni inte löst exakt detta problem flera gånger innan, börja alltid där... microsoft är inte direkt kändisar för att ha logiska fel, men dom är faktiskt förbaskat bra på att logga fel och hela internet kryllar av lösningar bara man lär sig att lita på att man aldrig är först på jordklotet med att dyka på ett fel i windows.

/G

Permalänk
Medlem

Re: Re: What the..?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nippe74
du är inte ensam om det här problemet, har exakt samma strul som du.. jag har till och med installerat om från grunden 2 gånger och likt förbannat så har jag problemet kvar..

Msn krashar vid minsta antydan på att man vill klicka på loginknappen.... explorer säger att det inte finns någon nätverksuppkoppling fast när man kör diagnostiken så hittar den inga fel alls... och när man sen stänger progget så får man upp fönster som säger att det slutat att fungera.

Det här med watson har jag oxå... jag går fullständigt bet på det här problemet...

edit: kom på en grej till... det lustiga är att explorer 64 bit funkar... skriver detta inlägg på den nu.

EXAKT samma problem har jag, jag kolla loggboken och shit, bara en massa "Varning" och "Fel".

Detta står på 1 varning: Datorn kunde inte förnya adressen från nätverket (från DHCP-servern) för nätverkskortet med nätverksadressen 001A4D67B5FC. Följande fel uppstod:
Åtgärden avbröts av användaren.. Datorn kommer att fortsätta försöka erhålla en ny adress själv från DHCP-servern.

Och detta på ett fel: Felet uppstod i programmet FIREFOX.EXE, version 1.8.20070.25881, tidsstämpel 0x46eb3036, felet uppstod i modulen unknown, version 0.0.0.0, tidsstämpel 0x00000000, undantagskod 0xc0000005, felförskjutning 0x003600c4, process-ID 0x120c, programmets starttid 0x01c80feccce4c204.

Denna hitta jag med: TCP/IP har nått det högsta antal samtidiga TCP-anslutningsförsök som tillåts av säkerhetsskäl.

Det känns som de har något med DHCP att göra va? Vore tackasm för hjälp!

EDIT: Vill påpeka att jag löste mitt problem genom att göra en systemåterställning sen 3-4 dagar tillbaka då mitt problem drabba mig i morse. Detta funka kanon.

Visa signatur

//your pervert