Permalänk
Medlem

USB-kabel längre än 5m?

Hej,

Tänkte ställa min skrivare på andra sidan rummet och tänkte dra USB-kabeln längs med väggen.

Har kollat runt och lyckas inte hitta USB-kablar längre än 5m. Så fyra frågor:

1. Finns det kablar längre än 5m?

2. Spelar det någon roll vilken kvalité det är på USB-kabel?

3. LPT-kabeln fick inte vara längre än en viss längd innan det blev för mycket dataförlust. Är det samma sak med USB?

4. Just nu har jag pusslat ihop flera kablar för att få ihop längden. Kan detta vara orsaken till att det har uppstått en konflikt mellan min externa Maxtor och HP LJ 1020 samt mellan externa SB Live! och HP LJ 1020? Om antingen maxtorn eller ljudkortet är ipluggad så fungerar inte skrivaren. Och i vissa fall fungerar inte maxtorn (aningen rädd första gången problemet uppstod... :/). Det är alltså ingen konflikt mellan maxtorn och SB Live!. De sitter ej i samma hub, möjligen i samma nav.

/Grimsy

Permalänk

1)
Det är inte specielt bra att ha USB kablar längre än 5 meter för då tappar den signal, man bahöver en förstärkare om den ska vara längre än 5 meter!! Därfor det inte säljs kablar längre än 5 meter.

2) Desto bättre kvalite desto bätttre funkar den ju, right?

3) Yup, det är samma sak med USB.

3) Fattar inte frågan.

Visa signatur

Chassi: Antec Nine Hundred | MB: Asus M3A32-MVP DLX/WIFI | CPU: AMD Phenom II X4 965 Black Edition Deneb 3.4GHz | HDD: Seagate Barracuda ES 500GB | RAM: Kingston 4 GB 800 MHZ | Kylare: Zalman CNPS9700LED

Permalänk
Medlem

Tack för svaret. Då var det som jag trodde.

Permalänk

Vsg, jag borde ganske gå o lägga mig.

Visa signatur

Chassi: Antec Nine Hundred | MB: Asus M3A32-MVP DLX/WIFI | CPU: AMD Phenom II X4 965 Black Edition Deneb 3.4GHz | HDD: Seagate Barracuda ES 500GB | RAM: Kingston 4 GB 800 MHZ | Kylare: Zalman CNPS9700LED

Permalänk
Medlem

Vad du behöver är en usb repeater.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=304902

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=323781

Edit: Glömde nämna att man kan koppla ihop upp till 5 repeater kablar som en förlängning upp till 25meter.

Visa signatur

Abashed the devil stood and felt how awful goodness is.

Permalänk

Vashy just precis det jag sa..

Visa signatur