Permalänk
Medlem

Kan tänka mig att det är smidigt att bära med sig på LAN

När jag började kolla tänkte jag "herregud inget vettigt album detta, skippar nog detta"

Vilken tur att jag inte gjorde det! Verkligen sevärt

Mvh

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

Jag undrar hur många fläktar det är? Hur mycket allt låter, och vad strömförbrukningen ligger på? Hur många timmars jobb har du lagt ner
på bygget? 10 P

Permalänk
Medlem

Fyfan det här va grymt. 10P, gillar servar och mycket hårddiskar. det är manligt!

Permalänk
Medlem

10p skit coolt

Visa signatur

DFI INFINITY NF Ultra M2, A64 X2 4600+ 65W, 4x1024Gb Kingston 533Mhz, NVidia GeForce 8800Ultra, 200+250Gb SATA Seagate

Permalänk

Sjukt mycket lagring

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Damn Nice som fan!!!

Permalänk
Medlem

Makalöst!!

Permalänk

DC mannen

Permalänk
Medlem
Permalänk

OMFG!!! Jag tycker min dator låter som ett kärnkraftverk ibland men det här är ju exstremt!! vet doch en som har 66 diskar och 16 TB redan utdelat=) (bara nerladdade mp3or från itunes såklart XD )

lanvänligt=D

Visa signatur

Intel Pentium 4 3200 MHz, 1080gb hdd, BFG 8800GTS 320mb oc2 edition, Asus P5B-MX/WiFi-AP, corsair 2048 MB DDR2. chassi: specialmoddat raidmax scorpio.

Permalänk

OMFG!!! Jag tycker min dator låter som ett kärnkraftverk ibland men det här är ju exstremt!! vet doch en som har 66 diskar och 16 TB redan utdelat=) (bara nerladdade mp3or från itunes såklart XD )

lanvänligt=D

Visa signatur

Intel Pentium 4 3200 MHz, 1080gb hdd, BFG 8800GTS 320mb oc2 edition, Asus P5B-MX/WiFi-AP, corsair 2048 MB DDR2. chassi: specialmoddat raidmax scorpio.

Permalänk
Medlem

Vad har du för bandbredd?

Visa signatur

ordning är bara för idioter genier behärskar även kaos

Permalänk

Utgår från att det är semesterbilder du ska säkerhetskopiera åt dina 10000 random vänner

Och jag skulle inte leda ut all värme ur huset, vafan, då betalar du ju för en massa värme som du inte utnyttjar
Dra runt lite rör i huset istället och sprid värmen lite gött, sen kan du ställa ner pannan/elementen eller vad du nu har istället

Visa signatur

P5K SE - E6550@3045 - XMS2 PC6400@870 - 8500GT@729/1458/1058 - Random crap nätagg och chassie.

Permalänk
Medlem

Det ända som fattas är en inbyggd bomb eller möjligen ett sprinkler system med en lätt åtkomlig avtryckare, så fort man har antipiratbyrån eller polisen utanför dörren så att det bara att trycka på knappen så har dom absolut inte ett ända bevis kvar.

Dock så kan man ju använda en sådan "anläggning" lagligt.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem

Aha. Det är dit the pirate bay har flyttat sedan polisens beslagtagning.
10P För utrusningen.

Hade varit najs att se ett fint rackskåp istället.
Kanske mindre diskret än ett skåp som hoppar och svävar?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joshoa
Fyfan vad coolt, vad kör du för system på den då??

2st 120gb
1st 200gb
2st 500gb
8st 320gb
29st 250gb.....

Xp pro...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av NXtrem
Haha Fråga: Hur mycket låter det där skåpet ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Windhaw
Hur många fläktar har du egentligen?

25st fläktar..

en jävla masssa brus det måste komma men det är ett nice arvete

Jo de låter endel.. Men helt överkomligt med stängd dörr...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Ahh! Ett riktigt galleri! Nice dude (; 30 P!

Precis vad jag tänkte, äntligen:D

Citat:

Ursprungligen inskrivet av eas@tetris
hehe och nu har du väll bara lagliga nerladdningar på den va? och du delar väll inte copyright skyddade filer?

10p

Åh nej, bara semesterfilmer:P

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TubularBoy
Aha. Det är dit the pirate bay har flyttat sedan polisens beslagtagning.
10P För utrusningen.

Hade varit najs att se ett fint rackskåp istället.
Kanske mindre diskret än ett skåp som hoppar och svävar?

Den står stadigt.. svårt o flytta

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nihilisten
Utgår från att det är semesterbilder du ska säkerhetskopiera åt dina 10000 random vänner

Och jag skulle inte leda ut all värme ur huset, vafan, då betalar du ju för en massa värme som du inte utnyttjar
Dra runt lite rör i huset istället och sprid värmen lite gött, sen kan du ställa ner pannan/elementen eller vad du nu har istället

Har fri värme, elementen e avstängda o fönstrena öppna året runt..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zoppoz
Jag undrar hur många fläktar det är? Hur mycket allt låter, och vad strömförbrukningen ligger på? Hur många timmars jobb har du lagt ner
på bygget? 10 P

Svårt att säga hur många timmars arbete men de är ju några...
Och den är ju inte färdig än.. Ska in några mer fläktar och lite isolering tror jag kan behövas, funderar på en plexiruta framför allt oxå..
Angående strömförbrukningen så vet jag inte exakt, för ja har kört med en AC här för o kyla innan ja fick byggt skåpet...
Men med ACn och datorerna o sånt så har ja en snittkostnad på 1500:- i månaden i el.. men nu när ACn är avstängd så lär den sjunka endel...

Permalänk
Medlem

Smart att köra dem som raid 0, eller rättare sagt inte, skulle en disk krascha så kommer all data försvinna. Skulle inte vilja förlora 10 TB på en gång, och ju fler diskar man far desto större chans är det att det händer (statistiskt).

Annars var det ett fint bygge.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av loefet
Smart att köra dem som raid 0, eller rättare sagt inte, skulle en disk krascha så kommer all data försvinna. Skulle inte vilja förlora 10 TB på em gång.

Annars var det ett fint bygge.

kör 4 raidkort o de e 4 diskar per kort, varje kort raidas så de e max 935gb ja loosar om en disk i en raid pajjar..
Kommer att lägga om de inom kort när jag ändå om installerar XPt..

Permalänk

Fint bygge var det!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av loefet
Smart att köra dem som raid 0, eller rättare sagt inte, skulle en disk krascha så kommer all data försvinna. Skulle inte vilja förlora 10 TB på en gång, och ju fler diskar man far desto större chans är det att det händer (statistiskt).

Annars var det ett fint bygge.

Jag antar att han inte kör alla i EN raid. Antagligen ett antal Raid 0:or?

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk

hehe bland det coolaste jag sett... lär väll låta endel men för 10tb är det nog värt det!

Permalänk
Avstängd

en fråga?? vad ska du fylla alla diskar med semesterbilder eller sånt?? höhöhöhö....
du får en 8 av mig iallafall

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Medlem

Solklar 10:a ,den dyraste garderob jag sett iaf !

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Avstängd

och jag som inte fyller en 250gb hd... å andra sidan tar jag bort saker som jag inte behöver eller redan sett på så som filmer finner ingen mening med att ha kvar dem.. vill man nu se en film igen så är det ju bara att tanka den på ett par minuter...

Permalänk
Medlem

WTF!? Detta var det sjukaste! 10p

Permalänk
Medlem

Varför vill man ha plats för 10 terabyte? Jag kan verkligen inte se någonting som skulle behöva så mycket plats i ett hushålll.

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk

nice 10p heltklart.. men lever den om mycket? är det en dc++ hubb hehe och dra den mycket ström?

Visa signatur

[B][Corsair Crystal 570 vit] [Gigabyte z77x-up7] [Intel Core 3770K @4,6GHz 1.3v]
[Corsair 8GB CL9 1600Mhz Dominator Platinum] [SSD Samsung 860 EVO 250GB]
[PSU Corsair HX860I] [GPU GTX 1070 2012Mhz/9300Mhz] [3Dmark spy 6166P]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av swerobin91
nice 10p heltklart.. men lever den om mycket? är det en dc++ hubb hehe och dra den mycket ström?

dc++ hub ?? måste de va mycke space för de ??

Citat:

Ursprungligen inskrivet av POMAH
Varför vill man ha plats för 10 terabyte? Jag kan verkligen inte se någonting som skulle behöva så mycket plats i ett hushålll.

Jag kanske spelar in porrfilmer här hemma de vet man ju aldrig....

Permalänk

hmm vad har du för bandbredd till den där besten?? riktigt grymt på tiden att man får se nåt vetttigt galleri. många hårddiskar iaf.
En fråga hur har du råd??
10 poäng helt klart.