ARMA2! (för oss Operation Flashpoint fans!)

Permalänk

Bristen på fysik är - ursäkta språket - en jävla pungspark.

EDIT:
Någon frågade om sikte i Cobran, om jag inte är helt ute och cyklar så skall piloten visst ha ett reflektsikte framför näsan för att avfyra sina Hydra 70mm raketer.

Visa signatur

i7 2600K | XFX 6970 | 8GB DDR3 1600mhz Vengeance| 1TB HDD | DVD-RW Dual Layer

Permalänk

http://www.youtube.com/watch?v=5zhS4DuML5Q

Min haka slog nyss hål i golvet.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lambo
Ingen som kan starta upp en Sweclockers coop server?
Trött att köra med massa tyskar hela tiden, hade varit skoj att lira med enbart svenskar.

*Lirar som pilot*

Är väl inte så konstigt eftersom spelet bara är släppt i Tyskland typ

18-19:e lär det ju dyka upp mer svenskar...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
http://www.youtube.com/watch?v=5zhS4DuML5Q

Min haka slog nyss hål i golvet.

Det där var mäktigt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S_Z
Det där var mäktigt!

Ruggigt mäktigt!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk

Verkligen! Här är en till med en massiv flygplans-attack. Sjukt najs när planen blir nerskjutna även i vattnet

http://www.youtube.com/watch?v=libkxOjroqk

Edit: Mer krashande plan

http://www.youtube.com/watch?v=HByUZ2paVOg

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

någon som testat spelet med ett 64bitars op system?

vanliga arma var lite kinkigt tills 1.16 patchen

Visa signatur

p5edeluxe, 4gb corsair pc8500, q9550 @2.83ghz w Noctua, HIS 4870x2. 750w corsair. p182 antec

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vuk

Jag har testat det och det fungerar. Vad var det som inte fungerade med Arma 1?

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem
Citat:

ArmA har fungerat med Vista 64bit sedan jag uppdaterade från Vista 32bit för lite mer än ett år sedan. ArmA2 fungerar fint på Windows 7 RC 64bit.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelle!123
ArmA har fungerat med Vista 64bit sedan jag uppdaterade från Vista 32bit för lite mer än ett år sedan. ArmA2 fungerar fint på Windows 7 RC 64bit.

En sanning med smärre modifikation.
ArmA funktionerade säkert bra i Vista 64bit, så länge man inte hade 4GB+ RAM i kombination med ATI-grafikkort. Jag vet, för jag har haft den kombinationen en längre stund nu och det började först funka iom 1.16-patchen.

(Man kunde iofs spela i windowmode alternativt spärra minnet till 3GB men ja...)
Förhoppningsvis kommer ArmA2 att funka out-of-the-box.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobbe Nukem
En sanning med smärre modifikation.
ArmA funktionerade säkert bra i Vista 64bit, så länge man inte hade 4GB+ RAM i kombination med ATI-grafikkort. Jag vet, för jag har haft den kombinationen en längre stund nu och det började först funka iom 1.16-patchen.

(Man kunde iofs spela i windowmode alternativt spärra minnet till 3GB men ja...)
Förhoppningsvis kommer ArmA2 att funka out-of-the-box.

Jag har haft den kombinationen(ATI +4GB) sen augusti 2008.

Permalänk
Medlem

Jag frågade innan hur moddningen var till Arma2, efter att ha grävt igenom lite forum så verkar det vara typ bakåt kompatibelt med Arma, haha. Alla verkar porta Arma grejer snabbt.

Hittade denna bild:

Fan vad jag vill ha Arma2 nu, så långt kvar till release

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelle!123
Jag har haft den kombinationen(ATI +4GB) sen augusti 2008.

Må så vara men vissa med den kombinationen har fortfarande haft problem fram till 1.16, bara att göra en sökning på Bohemias forum, alternativt kolla changeloggen för de senaste patcharna.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@murklor

Långt kvar?

11 Dagar kvar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Den senaste patchen till ArmA är faktiskt 1.14

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Den senaste patchen till ArmA är faktiskt 1.14

Men både 1.15 och 1.16 har kommit i Beta-flavör.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2infinity
@murklor

Långt kvar?

11 Dagar kvar!

Det är ju fan en evighet

Permalänk
Medlem

Det här citatet från en av utvecklarna hos BIS låter bra inför Sverige releasen:

Citat:

We expect big patch around 19.6-20.6. There will be also lot of fixes in data so it will be bigger. We are now working on ai driving/ moving problems, but there will be also lot of campaign and multiplayer fixes and some iprovements in ai generaly. Not sure if all of that fixes/improvements will fit this patch, I hope so. If not, it will be in next one for sure. Every deep change must be also tested and it need some time. Its labor pains of most complex war simulator ever made, i hope they will be short.

Permalänk
Medlem

Sommar, sol och bad på min semester!

PFFF, sitta inne å nörda med ArmA 2 och trackir som en fåne i pannan !
den 19 känns som den aldrig kommer!

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk

Typ i stringkallingar och en fet fläkt i fejan som cirkulerar den 53 grader varma fis-lukten i rummet

Äh, sommar är det varje år, så en kan man allt offra för lite hederligt nördande när man väl har en bra anledning till det

Ovanligt sjukt hypad man är alltså. Zappar runt på forumen och youtube efter nya klipp hela kvällarna, och har redan lagt ett antal tusingar på hårdvaru-uppgraderingar inför releasen som fortförande är över en vecka bort Men det blir det förhoppningsvis värt!

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Typ i stringkallingar och en fet fläkt i fejan som cirkulerar den 53 grader varma fis-lukten i rummet

Äh, sommar är det varje år, så en kan man allt offra för lite hederligt nördande när man väl har en bra anledning till det

Ovanligt sjukt hypad man är alltså. Zappar runt på forumen och youtube efter nya klipp hela kvällarna, och har redan lagt ett antal tusingar på hårdvaru-uppgraderingar inför releasen som fortförande är över en vecka bort Men det blir det förhoppningsvis värt!

Haha, jag sitter i nästan samma båt. Jag har inte slängt iväg hundralapparna ännu...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ovanligt sjukt hypad man är alltså. Zappar runt på forumen och youtube efter nya klipp hela kvällarna...

Samma här

Konstigt nog var jag aldrig riktigt laddad inför första Arma när det kom. Köpte det men har knappt spelet det trots att OFP(R) är mitt absolut favoritspel alla kategorier. Kan inte riktigt sätta fingret på det men det kändes som nåt saknades, gillade inte miljöerna...känndes för...färgglatt eller nåt. Arma2 har gett mig OFP vibbar igen

Permalänk

Alltid är det någon som ska vara värre

http://www.youtube.com/watch?v=8KK6Fo3Y0AU

http://www.youtube.com/watch?v=D1B8jCWf-E8

Den första är verkligen sjukt mäktig! Ska bli kul att experimentera med sen

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Alltid är det någon som ska vara värre

http://www.youtube.com/watch?v=8KK6Fo3Y0AU

Vilken jävla atmosfär!! Förbannat mäktigt! Får ju verkligen spelaren att känna sig ynklig. Å inledning är ju härlig med inzoomningen på planet som blir träffat och brinnande spinner ner och krashar i ett eldhav:)

Det här är nåt jag älskade göra i OFP, bara sätta upp några schyssta scenarios i editor och se AI strida. Lär jag garanterat göra med Arma2 också.

Permalänk
Medlem

Ja den där var verkligen helt sjukt häftig. Det ser ju ut att flyta hur bra som helst plus att det är snyggt på den där videon och han har bara ett 4870... Dock skriver han ju att han typ bara får 20fps.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

Tröttnade på spelet. För många små detaljer dom missat som dom kunde ha gjort smidigare.
Blir nog inget köp från min sida.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Det kommer komma updates precis hela tiden med många fixar. Tex när det släpps nu i Sverige kommer det vara en mkt bättre produkt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2000+
Det kommer komma updates precis hela tiden med många fixar. Tex när det släpps nu i Sverige kommer det vara en mkt bättre produkt.

Blir nog att testa det igen om några månader och har det blivit bättre lär man köpa det. Om inte annat kommer CoD MoW2 snart och kanske faller bättre in på min smak. Speciellt nu när Dice förstört Battlefield serien.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

9 Dagar kvar! Taggad som faaaaN!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimpim666
Tröttnade på spelet. För många små detaljer dom missat som dom kunde ha gjort smidigare.
Blir nog inget köp från min sida.

detaljer som?