Min dumme vän har problem med sitt WoW.

Permalänk
Medlem

Min dumme vän har problem med sitt WoW.

Min vän har problem med sitt WoW. Nästan all text är oläs bar.
Hans grafikort gick i sönder för ett tag sedan så han köpte ett nytt grafikort. Gick från Nvida 6800gt till HD2600Pro.

Jag har provat att ominstallera DirectX och drivrutiner. Om installerat WoW. Kollat fel i Ati tools.

Han är verkligen värdelös och kan ha gjort vilken idioti sak som helst så ett alternativ är väll att omformatera men det tar en evighet pga av att datorn är riktigt seg.

Vet inte fall det gäller alla spel. Har endast kunnat prova WoW och Ati sånt gulliga världen runt program.

Permalänk
Medlem

har du varit inne och fixat det i Video på wow? ( esc > video ) där kan man jo klicka i det med texten och sånt. Har det fungerat innan? det är kasnke datorn som har gett upp?

Permalänk
Avstängd

Testa seriöst formatera om datorn, min kompis hade ett ungefärligt samma problem. och det fixade sig efter han formaterat om. Fast jag är imot att köra formatering som första lösning. Testa Avinstallera många program, sedan även stänga av onödiga processer i aktivitets hanteraren, Även testa stänga av explorer när ni spelar.. det kan vara så att datorn har för lite ram minne.

Permalänk
Medlem

är det inte lite av en oskriven regel att man ska formatera efter byte av graffe kort Gforce till ATI och tvärtom

Visa signatur

MSI 990fxa-gd80 ,16 GB ram, AMD FX 8350, MSI GTX 1070 ,Creative X-fi Fatality edit , Fractal R5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grönis
är det inte lite av en oskriven regel att man ska formatera efter byte av graffe kort Gforce till ATI och tvärtom

Jo jag vet. Underviker dock formatering efter som det tog över 6h innan det var klart föra gången vi gjorde det.

Då var det liknade problem, fast i start up screen och i bios. Kom ej in i windows mer än felsäkert läge där det såg normalt ut.

Men efter som det bara är WoW det verkar vara så på så är det lite konstigt.

Permalänk
Medlem

"Min dumme vän"

Visa signatur

Asrock X58 Extreme III | Intel Core i7 950 + Thermalright Ultima-90I | GTX 580 | 6GB DDR3 Corsair XMS3 | OCZ Vertex II SSD 120GB x 2 @RAID0 |

Permalänk

ta bort WTF och WDB katalogerna.