Vinn nätagg från Seasonic
Permalänk
Medlem

"Det vettigaste comhem i min mening kunde göra är att börja uppgradera befintliga coaxinstallationer till nätverkskabel/fiber in i lägenheterna istället."

Fast det gör dom om samfälligheten/fastighetsägaren är på vippen att byta leverantör när avtalet går ut om det ens är ekonomiskt gångbart. Bara onödig kostnad att bygga med redan aktivt avtal på koax. Comhem har på kort tid (2-3år) byggt några och tagit över en bunt andra fiber/lan-nät i egen regi. För att inte tala om alla nät där dom levererar via Zitius/itux m.m. m.m. Där kan dock kunderna välja mellan otalet tjänsteleverantörer utöver comhem. Tror säkert dom kan leverera via lan/fiber till 75.000 hushåll i dagsläget vilket snabbt blir fler. Tror penetrationen ökade med flera 1000% 2013.

Klart dom förstår att kabeltvnät inte överlever för alltid. Inom några år lär dom nog vara bland de större även på lan/fiber men såklart på bekostnad av koaxnätet. Det lär dock leva kvar säkert 10-20år till i snåla föreningar där dom hoppar mellan tele2 och comhem som är de enda som orkar hålla koaxen vid liv. Så att comhem går i KK ser jag som i princip omöjligt. Uppköpta kanske men tveksamt.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Skrivet av Release:

bla bla bla

Att jag bär en "offer-kofta", kan bero på det FAKTUM, du inte känner till, att jag har haft ett återkommande driftstopp på min tjänst där anslutningen slutar fungera ett par timmar ett par dagar i veckan det senaste året. Ett fel som jag artigt felanmält sex gånger under den tiden utan lösning, där felanmälan tappats bort av comhem två av gångerna. Vänligen avstå från att dra förhastade och förolämpande slutsatser igen.

ironiskt hur jag faktiskt (vare sig du tror mig eller ej) skrev i slutet att jag reserverade mig för en enda sak och det är ett komma och gå fel, som jag kan köpa att du faktiskt helt och hållet är utelämnad men tog bort det för kunde verkligen inte tänka mig det. Så isåfall förändrar det en hel del. Finns ju båda enklare komma och gå fel och svårare som du nog märkt. Men då gör du iallafall helt rätt som ligger på och felanmäler gång på gång. Hade själv en liknande process hos Telia förut fast då vägrade dom erkänna felet, men tillräckligt med felanmälningar så löser det sig, bästa är ju om man får grannar att ringa med. Men i ditt fall antar jag det rör sig om ett komma och gå fel som faktiskt inte ens är spårbart när det inte händer live, sånt är såklart svårt att lösa.

Finns som du hör flera alternativ (om än dåliga). Men du är inte knuten till Com Hem, vilket du också är medveten om

Så tar tillbaka en del och ber om ursäkt för mitt antagande, men står fast vid resten.

Skrivet av BasseBaba:

Inte en chans du kan lägga över detta på kunden:

1. Skälet till bytet över huvud taget var att gamla modemet var trasigt. Finns ju då till att börja med ingen anledning att göra någon "switch" vid nått datum, utan det är bara byta adressen direkt när nya modemet reggas på kund så kommer det garanterat funka 100% när än modemet kommer eller kopplas in

2. Eftersom gamla modemet var _trasigt_ så kopplade polaren in det direkt när det ankom

3. Jag har varit busy så internetttetsss har varit nere i runt 2 veckor där, så det kan ju knappast gått för lite tid. Visst polare hade kunnat ringa comhem men utgick från att det var nått hemma som var fel och ville kolla det med mig först.

Sen förstår jag inte problemet, om systemet vore vettigt så har det stöd för att lägga till den nya adressen direkt när modemet skickas ut, och sen så fasas den gamla ut säg 2 veckor senare, då funkar båda modemen under övergångsperioden.

Men att det enligt dig verkar finnas nån sorts "lucka" som gör att nya adressen vaskas och den gamla kvarstår, det verkar helt jävla galet, det kan ju ORIMLIGEN vara det man eftersträvar efter att ha skickat ut ett nytt modem till kund.

Jag har inte valt Comhem. Ingen av mina vänner har valt Comhem. Vi hade inget hellre än haft fiber indraget i våra hus så vi kunde välja nått annat. Comhem är "det minst dåliga" alternativet, något vi väljer för att vi inte har nått annat val (xDSL/mobilt bredband är då ännu sämre alternativ).
Jag sitter i min myssoffa och myser i huvudet när jag tänker framåt när fiber tagit över såpass hårt att comhem går i KK då ingen vill köra över deras skabbiga modemteknik längre.
Det vettigaste comhem i min mening kunde göra är att börja uppgradera befintliga coaxinstallationer till nätverkskabel/fiber in i lägenheterna istället.

Det sista du svarat på var inte en fråga riktad till dig.

Men det enda jag säger är att vid utskick av modem (tro mig, jag är också com hem kund och har haft flertalet modem, inte enbart lyssnat på första bästa dåre jag fått prata med på supporten) Så registreras det automatiskt hos dem, tjänst mot modem med macadress X, bostadsadress är helt orelevant ö.h.t (jag kan flytta mitt modem till vilket comhem-uttag som helst i sverige oavsett om kunden där har bb eller ej och det kommer fungera med exakt min tjänst 250mbt omgående). TL;DR = glöm bostadsadressen.

Så tror inte du alls förstår vad jag menar tyvärr, om det däremot kopplades in direkt så förstår jag inte varför det inte loggades in automatiskt, men å andra sidan så är system till för att vara smarta men det är dom inte alltid. Men det som jag sade tidigare är hur som helst en anledning till att registreringen eller vad man skall kalla det skulle kunna balla ur. hoppas du hänger med på mitt resonemang, poängen är, antingen har kund gjort "fel" (fel enligt systemet som vi omöjligt kan veta exakt hur det fungerar såklart) eller så har det skett ett systemfel, alltså inte en individ som manuellt har gjort fel.

Permalänk
Medlem

Vi fick ett måndagsexemplar av Compal-routern. Vid belastning på WiFi så tvärdör hela nätet inklusive de kablade anslutningarna, exempelvis när vi skulle synka off-linelistor i Spotyfy på mobilerna. 4 gånger har modemet dött helt, fast alla lampor lyser som sig bör, bara att den tappar connection helt. Alltid i samband med bredbandskollen och/synk av offlinelistor i Spotify.
Felanmälde routern och de skickar ut en ny direkt.
Någon mer med detta problem? 2.4Ghz bandet kan man belasta hur mycket som helst utan problem, men 5GHz AC vid belastning slår ut hela internetuppkopplingen på routern och vi måste starta om routern helt.

Med routern avser jag Compal-routern som Com Hem levererar, åtminstone med bredband 500.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockland:

Vi fick ett måndagsexemplar av Compal-routern. Vid belastning på WiFi så tvärdör hela nätet inklusive de kablade anslutningarna, exempelvis när vi skulle synka off-linelistor i Spotyfy på mobilerna. 4 gånger har modemet dött helt, fast alla lampor lyser som sig bör, bara att den tappar connection helt. Alltid i samband med bredbandskollen och/synk av offlinelistor i Spotify.
Felanmälde routern och de skickar ut en ny direkt.
Någon mer med detta problem? 2.4Ghz bandet kan man belasta hur mycket som helst utan problem, men 5GHz AC vid belastning slår ut hela internetuppkopplingen på routern och vi måste starta om routern helt.

Med routern avser jag Compal-routern som Com Hem levererar, åtminstone med bredband 500.

Hur länge slogs internetuppkopplingen ut vid varje tillfälle? Jag har nämligen ett liknande problem men har inte lokaliserat vad som åstadkommer avbrotten (på 3-5 sekunder sisådär).

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grumie:

Hur länge slogs internetuppkopplingen ut vid varje tillfälle? Jag har nämligen ett liknande problem men har inte lokaliserat vad som åstadkommer avbrotten (på 3-5 sekunder sisådär).

Det senaste avbrottet kom vid halv åtta på torsdag morgon. När jag ringde Com Hem från jobbet vid lunchtid kunde Com Hem se att den fortfarande inte hade nätkontakt. Grabben startade om den någon gång på eftermiddagen. Så vårat nät tvärdör till omstart av router.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem

Här igen pga av deras "Stabilitet" Sitter och spelar lol allting fungerade som vanligt och sedan blev jag disconnected och förlorade ett game jag annars hade vunnit. Tycker detta är EXTREMT frustrerande och varje gång jag ser på comhems fucking reklamer blir jag i princip förbannad, så jag undrar: Finns det något bra alternativ för comhem forutom telia för dom har jag också prövat. Dom var ännu värre. Bor i skellefteå, vet inte riktigt hur det fungerar eftersom jag inte är speciellt insatt i hur det fungerar men jag kan ändå tycka att internetet ska fungera alla dagar oavsett hur många det är som använder det eller vad dom nu brukar säga för skitsnack när man ringer och frågar vad fan som är felet.

Mvh// Fabian

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fabbeee:

Här igen pga av deras "Stabilitet" Sitter och spelar lol allting fungerade som vanligt och sedan blev jag disconnected och förlorade ett game jag annars hade vunnit. Tycker detta är EXTREMT frustrerande och varje gång jag ser på comhems fucking reklamer blir jag i princip förbannad, så jag undrar: Finns det något bra alternativ för comhem forutom telia för dom har jag också prövat. Dom var ännu värre. Bor i skellefteå, vet inte riktigt hur det fungerar eftersom jag inte är speciellt insatt i hur det fungerar men jag kan ändå tycka att internetet ska fungera alla dagar oavsett hur många det är som använder det eller vad dom nu brukar säga för skitsnack när man ringer och frågar vad fan som är felet.

Mvh// Fabian

Är det med kabel eller via trådlöst?

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Ska skaffa Com Bo Max från Com Hem som har Bredband 500/50, har några frågor:

Compal CH7284E är modemet man får med men hade tänkt att stänga av NAT och koppla in en Router. Har funderat på Asus RT-AC68U, Är det något att ha? har hört olika synpunkter på den!

Får jag bättre resultat med en egen router än att köra på Compal CH7284E?

Compal CH7284E har ju bara 2 LAN portar men kommer behöva 3-4 st och föredrar helst att köra utan switchar.

Så vad rekommenderar ni att jag ska göra?

Edit: Är Netgear R7000 bättre än Asus RT-AC68U? Har också hört olika synpunkter på detta!

Edit 2: Kanske vänta att skaffa en router tills RT-AC87U kommer? (Asus Twitter)

Har combo max. Det finns 2 portar varav 1 är för lan och port 2 är för media endast. Typ tivo boxen. Problemet är att WiFi inte maxar med detta modem och kör man genom 1 switch så tappar man 50% hastighet trådat
Är inne på att köra med asus nya router au67 eller vad den heter. Behöver fler portar att köra mina enheter i. Är det nån som har en sån lösning och som funkar bra?

Visa signatur

NZXT 810 Switch, Corsair AX860i, Maximus V Formula, I7 3770K ,Asus GTX 680, Corsair vengance 1866Mhz 32gb Ram, Samsung 850 Pro 256Gb, Samsung 840 basic 500Gb, WD 2Tb Caviar Green,120GB, Komplett vattenkylning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akarr:

Har combo max. Det finns 2 portar varav 1 är för lan och port 2 är för media endast. Typ tivo boxen. Problemet är att WiFi inte maxar med detta modem och kör man genom 1 switch så tappar man 50% hastighet trådat
Är inne på att köra med asus nya router au67 eller vad den heter. Behöver fler portar att köra mina enheter i. Är det nån som har en sån lösning och som funkar bra?

Nej. De två portarna är likadana, dock finns en bugg i nuvarande mjukvara i Compal-routern som gör att port2 inte levererar full speed i vissa fall. Det kommer fixas med nya mjukvaran som är på gång.
Kör från Compal via Netgear Gigabitswitch och får full hastighet. 5 enheter trådat i switchen och 5 enheter på WiFi.
Dessa hastigheter mätte jag upp igår.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockland:

Nej. De två portarna är likadana, dock finns en bugg i nuvarande mjukvara i Compal-routern som gör att port2 inte levererar full speed i vissa fall. Det kommer fixas med nya mjukvaran som är på gång.
Kör från Compal via Netgear Gigabitswitch och får full hastighet. 5 enheter trådat i switchen och 5 enheter på WiFi.
Dessa hastigheter mätte jag upp igår.

http://oi62.tinypic.com/24b9glx.jpg

Det var comhems support som påstod att det var så med portarna..

Vilken modell på switch har du?

Visa signatur

NZXT 810 Switch, Corsair AX860i, Maximus V Formula, I7 3770K ,Asus GTX 680, Corsair vengance 1866Mhz 32gb Ram, Samsung 850 Pro 256Gb, Samsung 840 basic 500Gb, WD 2Tb Caviar Green,120GB, Komplett vattenkylning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akarr:

Det var comhems support som påstod att det var så med portarna..

Vilken modell på switch har du?

Ja, det är inte första gången deras tekniska support har fel. Det står mer om det på deras Facebooksida om jag inte missminner mig. Har inte facebook själv, men googlade fram svaret härom månaden.

Switchen jag har är en Netgear GS108, 8 portar, Gigabit-switch.

http://nl.hardware.info/productinfo/44529/netgear-prosafe-8-p...

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockland:

Ja, det är inte första gången deras tekniska support har fel. Det står mer om det på deras Facebooksida om jag inte missminner mig. Har inte facebook själv, men googlade fram svaret härom månaden.

Switchen jag har är en Netgear GS108, 8 portar, Gigabit-switch.

http://nl.hardware.info/productinfo/44529/netgear-prosafe-8-p...

Tack. Ska ta och testa med den..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akarr:

Tack. Ska ta och testa med den..

290:- på webhallen

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockland:

290:- på webhallen

ja jag såg. får väl gå igenom allt kablage också när man ändå håller på..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akarr:

ja jag såg. får väl gå igenom allt kablage också när man ändå håller på..

Jag kör uteslutande cat6 RJ45 på alla kablar. Framtisdssäkrar en smula i alla fall.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk

Har bredband 100 men mitt trådlösa är väldigt långsamt, tar ett antal sekunder att ladda hemsidor. När jag använder youtube laddas inte ens alla thumbnails till videor. Vad kan vara fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av brittaspjut:

Har bredband 100 men mitt trådlösa är väldigt långsamt, tar ett antal sekunder att ladda hemsidor. När jag använder youtube laddas inte ens alla thumbnails till videor. Vad kan vara fel?

Det kan bero på många olika saker. Har du fler enheter på det trådlösa? Har du 2.4GHz eller 5GHz? Täckningen på det trådlösa?

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Skrivet av brittaspjut:

Har du testat att koppla en nätverkskabel direkt mellan modemet och datorn, för att helt utesluta fel i Com Hems nät? Om hastigheten är bra med nätverkskabel så är det enbart den trådlösa uppkopplingen som behöver felsökas.

Tror att man normalt hamnar en bit över 100 Mbit/s med nätverkskabel och 40-70 Mbit/s med trådlöst. Testa detta på bredbandskollen.se

Man ska kunna kolla på Youtube med 10 Mbit/s till och med, så om du får OK hastighet på bredbandskollen men att surfen är seg så skulle du kunna testa med en annan webbläsare eller till och med en annan dator/smartphone mot samma trådlösa nätverk. Om Youtube fungerar bra på en enhet i hemmet men inte på en annan så bör den felande enheter undersökas.

Om trådlösa hastigheten däremot är väldigt långsam, så kan nog en factoryreset samt byta trådlös kanal vara ett första alternativ. Detta hjälper Com Hem dig med över telefon utan att du behöver göra någonting.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockland:

Är det med kabel eller via trådlöst?

Det är via kabel. Det har dock fixat sig nu men med oregelbundna mellanrum kommer sådana "dips" i internet kvaliten tillbaka.

Permalänk
Konsolgrävare

ASUS RT-AC68U för 1589 kr för Webhallen medlemmar! GHA! ska man?
Klarna betala i april också! hmm! suger blev man!

Edit: Är 350 upp och 58 ner bra på ett 500/50 com hem?

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Konsolgrävare

Mums!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem

Detta kanske har frågats efter tidigare i tråden men hittade det inte. Jag har haft Bredbandsbolaget tidigare och har ett nätverk med 2 servrar och en av dessa har ett program installerat på sig som 3-4 datorer arbetar mot. Sedan har jag skrivare etc.

Nu när jag fick comhem så var deras router inställd på 192.168.0.1 och min tidigare router när jag körde BBB hade 192.168.1.1. Döm av min förvåning när jag försöker ställa in mitt CG3700 router från Comhem att köra på 192.168.1.1 så får jag ett felmeddelande att "Failed: IP Address overlapped" eller vad det nu stod.

Ringde till comhem och ena killen förstod inte så mycket så han pratade med en kollega som tydligen provade på en av sina routrar där och fick exakt samma felmeddelande. Då säger comhem att det är utanför deras support och hänvisar till Netgear. Så jag ringer Netgear och de hänvisar bara tillbaka till Comhem för de har egen firmware installerat på sina CG3700.

Jag orkar inte hålla på att konfigurera om alla burkar och server och skrivare etc för att ställa om allt till 192.168.0.1.

Någon annan som har samma problem med att försöka ställa in nätverket till 192.168.1.1 eller 192.168.2.1. Jag provade 192.168.105.1 och det fungerade....

Nu har jag slagit av router funktionen i Netgear och kör en egen router bakom på 192.168.1.1 men den routerna klarar inte 500mbit ner tydligen.

Visa signatur

Play by the rules, die by the rules.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

ASUS RT-AC68U för 1589 kr för Webhallen medlemmar! GHA! ska man?
Klarna betala i april också! hmm! suger blev man!

Edit: Är 350 upp och 58 ner bra på ett 500/50 com hem?

Det beror tiden på dygnet om man kan klassa det som bra. Men får du hastigheter över 300Mbit/s via kabel är det inget fel.

Visa signatur

Här har jag skrivit lite om hur man kan testa sin hastighet på ett bättre sätt: #13864738

Permalänk
Medlem

Ärligt talat, 399kr för 100/10? Vad är detta för rövarpriser?
Känns som att ni gör en Telia här

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Ärligt talat, 399kr för 100/10? Vad är detta för rövarpriser?
Känns som att ni gör en Telia här

Det som är lite synd överallt där det ej finns konkurrens.. Stora bolag med "monopol" i ett område sätter med fördel vilket pris de vill Däremot så är det väl inte så många nuförtiden som tecknar ett avtal utan extra förmåner, brukar ju alltid finns sätt att skaffa sig bättre priser.

Men man kunde önska att prissättningen blev som i stadsnät osv där kunderna direkt via samma uttag kan välja mellan 5+ leverantörer. Snacka om konkurrenskraftigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av RapeOnBackyard:

Det som är lite synd överallt där det ej finns konkurrens.. Stora bolag med "monopol" i ett område sätter med fördel vilket pris de vill Däremot så är det väl inte så många nuförtiden som tecknar ett avtal utan extra förmåner, brukar ju alltid finns sätt att skaffa sig bättre priser.

Men man kunde önska att prissättningen blev som i stadsnät osv där kunderna direkt via samma uttag kan välja mellan 5+ leverantörer. Snacka om konkurrenskraftigt

Jag väntar bara på att de ska ringa mig och be mig gå över från BBB. Får väl slåss om saken då, eh menar...förhandla om saken

Ja om det vore så som du sa så hade det verkligen varit fantastiskt. Fiber i alla lägenheter också.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Nej, nu börjar det bli riktigt irriterande.

Jag felanmälde mitt bredband för 15 månader sedan, låga hastigheter.
Kämpade med kundtjänst/praktikanter från gymnasiet i flera månader, skickade in mätresultat efter mätresultat.
Starta om modem hit och dit, nytt modem, nya kablar med och utan router och så vidare.
Ärendet skulle sedan gå till någon annan grupp som aldrig hörde av sig.
Efter ett inlägg på Fairshopping lovades det bättring. Ovan nämnda grupp ringde mig och de skulle "hålla koll på modemet och hastigheterna".
Inga reaktioner efter det.

Mailat med kundrelationer@comhem.se efter detta.
Efter lite om och men erkände de kapacitetsproblem i stan/området.
Detta var 12 månader sedan och då hade de ingen aning om när det skulle byggas ut, men de skulle höra av sig när de visste mer.
Mailat med dem idag och exakt samma svar, 12 månader senare. Ingen vet när de ska bygga ut.
Men lik förbannat har de hela tiden erbjudit 500/50 på min adress när kapaciteten knappt kommer upp i 50/10.

Tråkigt nog är det ComBort eller ADSL som gäller, dags att flytta..

Har idag 250/10 och detta uppnår man mitt på dagen, när man inte är hemma.
På kväll och helg blir det vanligtvis 30/10

[/RAGE]

Visa signatur

[ Corsair 3500X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 9800X3D ] [ Asus 4080 Super OC ] [ Asus TUF X870-Wifi ]
[ 32GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000Mhz DDR5 ] [ Samsung 990 Pro 2TB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirMacke:

Nej, nu börjar det bli riktigt irriterande.

Jag felanmälde mitt bredband för 15 månader sedan, låga hastigheter.
Kämpade med kundtjänst/praktikanter från gymnasiet i flera månader, skickade in mätresultat efter mätresultat.
Starta om modem hit och dit, nytt modem, nya kablar med och utan router och så vidare.
Ärendet skulle sedan gå till någon annan grupp som aldrig hörde av sig.
Efter ett inlägg på Fairshopping lovades det bättring. Ovan nämnda grupp ringde mig och de skulle "hålla koll på modemet och hastigheterna".
Inga reaktioner efter det.

Mailat med kundrelationer@comhem.se efter detta.
Efter lite om och men erkände de kapacitetsproblem i stan/området.
Detta var 12 månader sedan och då hade de ingen aning om när det skulle byggas ut, men de skulle höra av sig när de visste mer.
Mailat med dem idag och exakt samma svar, 12 månader senare. Ingen vet när de ska bygga ut.
Men lik förbannat har de hela tiden erbjudit 500/50 på min adress när kapaciteten knappt kommer upp i 50/10.

Tråkigt nog är det ComBort eller ADSL som gäller, dags att flytta..

Har idag 250/10 och detta uppnår man mitt på dagen, när man inte är hemma.
På kväll och helg blir det vanligtvis 30/10

[/RAGE]

Lider med dig men 500/50 säljer dom inte i Hässleholm/Kirstianstad. 250/10 är max.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phunky:

Lider med dig men 500/50 säljer dom inte i Hässleholm/Kirstianstad. 250/10 är max.

Går jag in på sidan och väljer min adress får jag upp 500/50.

EDIT2: Du hade nog rätt, nu när jag går in via jobbet och kollar är det 250/10.

EDIT:

Och inte ens det, BF4 pingar som minimi 350ms nu, ta sig in på SC tar 10 sek.
Man blir så ledsen.

Visa signatur

[ Corsair 3500X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 9800X3D ] [ Asus 4080 Super OC ] [ Asus TUF X870-Wifi ]
[ 32GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000Mhz DDR5 ] [ Samsung 990 Pro 2TB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ]

Permalänk
Medlem

Yes, då har man blivit spammad av Comhem på telefonen nu också via sms. Massor av smsreklam som jag ett flertal gånger har skickat COMHEM STOPP till 72401 utan att de tar bort mitt nr. Anmälde detta nu till konsumentverket. Väldigt många som blir drabbade av detta av det jag har läst på nätet. Comhem är ett jävla företag alltså.