Permalänk
Medlem

[Eventuellt] högre upload nästa vecka i Kungsladugård enligt kundtjänst.

Visa signatur

A little reading goes a long way...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WetWilly
varför skulle lösenordet påverkas av om jag loggat in eller ej? låter ju väldigt ologiskt att lösenordet byts per automatik (till något jag inte ens väljer) när man loggar in första gången!

Har vi samma modem?

Nej, jag menade inte att det skulle ha ändrats automatiskt om du har loggat in tidigare, men ofta brukar man bli tillsagd att ändra lösenord första gången man loggar in. Det lät inte som att du hade loggat in tidigare bara.

Riktigt så där ser det inte ut för mig, men jag har ett Scientific Altanta jag med. Är på landet nu, så jag vet inte exakt modellbeteckning.

Visa signatur

Intel Core i7 4790K | Asus Z97-PRO (Wi-fi) | Corsair Carbide 330R | Fractal Design Newton R3 600W | 12GB Corsair Dominator 1600MHz | MSi GTX 1060 GamingX | Samsung 960 EVO 500 GB + Samsung 830 SSD 256 GB + Intel 520 SSD 160 GB + Western Digital Red 3 TB | LG 24" IPS 16:10 | Windows 10 Ultimate

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jamie_84
[Eventuellt] högre upload nästa vecka i Kungsladugård enligt kundtjänst.

Det låter bra. Hade avbrott här i Kungsladugård idag. Fick ny ip efteråt så de håller på med något.

Visa signatur

|Asus P8Z68-V Pro moderkort|Asus GTX 570 grafik|Corsair Vengeance DDR3 PC12800/1600MHz CL9 4x4GB minnen|Intel Core i5 2500K 3,3GHz CPU|Samsung 850 Pro Series 256GB SSD|Bahnhof 500/500 Mbps fiber|Windows 10 Pro|

Permalänk

Phunky : På trygg hansa får du i alla fall hjälp. Ringer du Comhems Cp störda telefon så sitter du i kö 30 min och vips åkte du ur kön. Hur kan du ens jämföra 10 min telefon kö utan problem med 1½ timmes på comhems?

Av alla dessa bolag så ligger Comhem 100 % sämst till.

1 man ringer och blir ner kopplad man ringer upp igen och får veta att det är 67 samtal före. ( att dom 67 har problem är säkerligen ganska troligt. Det berättar bara idag på hur kasst dom sköter det.

Hade dom haft folk som jobba åt dom snabbt så hade dom fått saker gjorda.
Som kund utan telefon och internet samt tv. Ska inte behöva vänta 4 arbetsdagar innan han får tillbaka det han betalar för.

Snart tycker jag Comhem ska byta bana helt och satsa på deras tv som det aldrig är problem med. Kabel är helt enkelt för dåligt för att leverera internet idag.

Om det så skulle finnas en möjlighet med ledig adsl station hade jag tagit den. Men nu går det inte och jag har ingen lust att vara utan och då sitter man här med comhem. Det var nere i 5 dagar nu och kom upp idag. och vi har varken haft tele tv eller internet. Och det är inte acceptabelt. Jag bryr mig inte om dom ger mig en månad gratis. nästa månad är det likadant och dyker.

Koaxial är känsligt ja. Men har man rätt saker i husen så ska det inte ens behöva hända. Tror dom kör på gammalt mögel från 90 talet då stjärntv kom.

Kan inte mera en säga att Comhem Kommer alltid att vara dom värsta av dom värsta.

plus och minus då.

- Deras telefonköer
- Deras support suger
- Deras kundsystem är sämst
- Deras e-post support tar 1000 år
- Värdelösa svar
- Inget händer fören man tjatat på dom 4 gånger på en vecka
- Att dom har monopol på marknaden
- Dom rättar inte till något starta om modemet hit o dit. Fyfan lev i det nuet vi är i nu och alla vet hur fan man drar ut en strömkabel
- att man hör hur bra det är att starta om modemet när man ringer till dom.

ok nu går vi till plus

+ har du tur kan du komma fram till en bra support ( chansen är 0.02 %)
+ Man får den hastigheten man betalar för ( I vissa fall 100%)
+ Funkar tjänsten så är den bra.
+ Deras tekniker är trevliga (I form av elektriker)

Nu fanns det inte så mycket mer o säga. Hoppas jag har lagt upp bilden för er tillräckligt.

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk

Jag har läst mycket negativt om Comhem här på Sweclockers forum. Det komiska är att razerrazer nog står för 90% av den negativa kritiken

Visa signatur

|Asus P8Z68-V Pro moderkort|Asus GTX 570 grafik|Corsair Vengeance DDR3 PC12800/1600MHz CL9 4x4GB minnen|Intel Core i5 2500K 3,3GHz CPU|Samsung 850 Pro Series 256GB SSD|Bahnhof 500/500 Mbps fiber|Windows 10 Pro|

Permalänk
Medlem

Hur många fler "negativa" vill du ha? Vi är ett helt bostadsområde här som skulle kunna lyncha diverse comhem-ansvariga.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henkka
Hur många fler "negativa" vill du ha? Vi är ett helt bostadsområde här som skulle kunna lyncha diverse comhem-ansvariga.

Vet att måga har problem med Comhem. Men många tycker också det fungerar kanon. Tycker bara att det är lite komiskt med razerrazer's kritiska inlägg som kommer lite då och då . Han gnällde ju även på UPC när han hade dem som leverantör http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=545...

Ni Kanske skall skaffa fiber istället då. Ansluter man ett helt bostadsområde blir det nog inte så dyrt.

Visa signatur

|Asus P8Z68-V Pro moderkort|Asus GTX 570 grafik|Corsair Vengeance DDR3 PC12800/1600MHz CL9 4x4GB minnen|Intel Core i5 2500K 3,3GHz CPU|Samsung 850 Pro Series 256GB SSD|Bahnhof 500/500 Mbps fiber|Windows 10 Pro|

Permalänk
Medlem

Så har det börjat, idag igen. Som ett urverk drar spökerierna igång mellan 00:00 och 01:00 och håller på (antar jag, har aldrig orkat vara uppe och notera när det fungerar igen) till tidig förmiddag. Spökar även slumpvis under dagen.

Lustigt att veta att om det skulle hända något på natten kan man inte ringa 112, eftersom telefonerna är utslagna :-). I och för sig har de flesta mobiltelefon, men finns säkert någon stackare som inte har det.

Permalänk

Kabelkillen pluggar ännu väntar hellre till jag flyttar.

Sen funkar linan som det beskrivs så det är sann kritik. Och andra kan inte bara inte hålla med om att deras telefon växel funkar så bra?

inlägget från UPC är flera år tillbaka. Har mognat en del från dess.

Kollar jag på gamla trådar så måste jag hålla med. Fyfan hur jag stavade då. Tur att det i alla fall är borta nu och att hjärnan mognat till sig om hur Comhem funkar på riktigt.

håller med att det lät som att man var 14 i UPC tråden.

Hoppas jag löste era problem någorlunda.

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem

Jag håller med deras support är inte den bästa... men man kan inte förvänta sig bättre när de är inhyrda outsourcade.
Fick kräva att få prata med chef för att få igång mitt, dessutom var den enda åtgärden han har gjort hittils att få ut ett nytt modem för det tänkte ingen annan på (ja det var jag som föreslog detta).

Visa signatur

Battlestation: 12700k - RTX3090 - 32gb ram - 1tb M2 990 PRO - 2TB M2 crucial
Server: 2x Xeon E5-2670 - 64GB Ecc ram

Permalänk

Farsan svarade dom på mail 1 vecka efter att jag fick svar :

FRÅGA 2008-07-24 16:52 - Uppföljningsfråga angående: Felanmälan från flöde: Bredband - Externt
Grabben tack för ett snabbt svar !! vi har felanmält detta 5 gånger och det värkar ju gå hem det här med mail. Snälla ni lägg ner eran mail support den suger!!!!!!!!!!!!!! Ni kan skrota den helt. Totalt värdelös med totalt värdelösa svar Hoppas ni har lika roligt som vi har utan saker som inte fungerar. Vi kommer aldrig att ens försöka maila i framtiden. Problemet är i alla fall löst nu 1 vecka senare grattis! //Mvh

Hoppas dom slopar den det finns ingen idee med att ha den då det tar 1½ vecka för dom att svara. Och då med idiotiska svar som : har du startat om modemet observera.

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem

Nånting har dom iaf gjort med min uppkoppling. Fick nytt IP igår, och samtidigt vart transmit värdet bättre. Tror inte jag haft några nerkopplingar sedan dess (tidigare brukade jag märka att msn/irc var nerkopplade).
Fast det ligger en misstänkt entry i loggen (men jag är inte alls säker att linan var nere vid det klockslaget):
Wed Jul 23 21:00:26 2008 82000200 Critical (3) No Ranging Response received - T3 time-out

Receive Power Level 7.7 dBmV
Transmit Power Level 45.5 dBmV

Edit: Passar på att tacka för bra inlägg av Phunky och sCaz!

Permalänk
Medlem

mhe: Många orter går över till m-cmts för att kunna köra 50/10 i slutet av sommaren så kanske det du märkte av. 2 orter alt områden i veckan om jag inte minns fel. Om inte hela orten göras samma natt beror det på att de har flera Huvudcentraler (HC's) och UBR'r där. Normalt sett bara en UBR åt gången vilket har ca 10 macdomäner. Detta kommer också göra att man i större utsträckning kan ta bort belastningar till en viss gräns från remote inom kanske bara 1 dag från att den uppstår utan att börja hyra in fiber osv vilket kräver planering och mek med i nätet. Tror jag nämnt det tidigare dock.

Kan dock säga att där det redan nu är belastat och de redan kör 3st downstreams (macdomäner) mot samma område och endå går på knä som i Göteborg på vissa håll så kommer det fortfarande behöva mekas i nätet. Tror belastningarna i princip kommer försvinna iom detta iom att priset vilket för närvarande är okänt lär avskräcka de allra flesta från 50/10 så extrakapaciteten kommer alla med 24/10 och nedåt tillgodo.

Hela Sverige är dock inte klar för m-cmts och 50/10 förrän nångång i kvartal 1 och 2 2009 så håll inte andan om ni inte står med på listan på deras hemsida. Vilka orter som tas och i vilken ordning är okänt i mina kretsar iaf fram tills precis innan jobbet görs.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk

Hehe om dom börjar med att fixa 50/10 kommer dom att få slita i mitt område om det ens skulle kunna fungera.

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem

Phunky: ja kanske, fast Solna är å andra sidan inte med bland orterna som ska uppgraderas i första steget.

Men nånting har ändrats, kanalerna sänder på andra frekvenser, och jag har bättre värden.
Att dhcp servern ger mig ett annat ip borde inte påverka nånting öht, eller?

Nåja, kan meddela om en vecka om det fortfarande funkar, då får man ju avboka teknikern som skulle komma 5 Aug.

Permalänk

mhe : troligen gör dom klart för Docis3 innan dom säger att dom levererar det.

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av razerrazer
mhe : troligen gör dom klart för Docis3 innan dom säger att dom levererar det.

ok.

Permalänk

det jag menade är att dom säkerligen gör allt klart.

Tänk er själva Stockholm är rätt stort och man måste börja någonstans. lite så jag menar.

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem

herregud vilka problem jag haft senaste vecka med min uppkoppling. sammanlagt varit nere i säkert 2 dygn. riktig skit det här. ringer comhem varje dag och klagar. samma jävla visa "en tekniker kollar på det"..yeah right, kollar på en kopp kaffe? inget händer bytt coax 2ggr, bytt modem, bytt uttag ..bra tjänst! tur man kan koppla upp sig med mobilen via usb så man iaf får 384kbit när comhemmet är stendött.

Visa signatur

"Det finns inga buggar, bara features..."

Permalänk
Medlem

Comhem satte igång mitt 10/10 idag, fungerar bra än så länge iaf
Pingtiderna är verkligen roliga eller stabila dock, nån som vet om det är normalt att pinga comhem's gateway med runt 10ms ?

Bredbandsbolaget vs Comhem
http://vps.heliopolis.se/rrd_ping.png

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phunky
mhe: Många orter går över till m-cmts för att kunna köra 50/10 i slutet av sommaren så kanske det du märkte av. 2 orter alt områden i veckan om jag inte minns fel. Om inte hela orten göras samma natt beror det på att de har flera Huvudcentraler (HC's) och UBR'r där. Normalt sett bara en UBR åt gången vilket har ca 10 macdomäner. Detta kommer också göra att man i större utsträckning kan ta bort belastningar till en viss gräns från remote inom kanske bara 1 dag från att den uppstår utan att börja hyra in fiber osv vilket kräver planering och mek med i nätet. Tror jag nämnt det tidigare dock.

Kan dock säga att där det redan nu är belastat och de redan kör 3st downstreams (macdomäner) mot samma område och endå går på knä som i Göteborg på vissa håll så kommer det fortfarande behöva mekas i nätet. Tror belastningarna i princip kommer försvinna iom detta iom att priset vilket för närvarande är okänt lär avskräcka de allra flesta från 50/10 så extrakapaciteten kommer alla med 24/10 och nedåt tillgodo.

Hela Sverige är dock inte klar för m-cmts och 50/10 förrän nångång i kvartal 1 och 2 2009 så håll inte andan om ni inte står med på listan på deras hemsida. Vilka orter som tas och i vilken ordning är okänt i mina kretsar iaf fram tills precis innan jobbet görs.

Varför krämade de inte på till 50mbit från början istället för att fjanta runt med 10 up :)?

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Imhotep
Comhem satte igång mitt 10/10 idag, fungerar bra än så länge iaf
Pingtiderna är verkligen roliga eller stabila dock, nån som vet om det är normalt att pinga comhem's gateway med runt 10ms ?

Bredbandsbolaget vs Comhem
http://vps.heliopolis.se/rrd_ping.png

Jag är också intresserad av att veta detta. Vad har ni för ping till comhems gateway?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Imhotep
Comhem satte igång mitt 10/10 idag, fungerar bra än så länge iaf
http://vps.heliopolis.se/rrd_ping.png

Vilket bostadsområde bor du i? Rent nyfiken iom. att det inte kan vara många kvar i Göteborg nu.

Visa signatur

A little reading goes a long way...

Permalänk
Medlem

pingar gateway mellan 4-6ms för min egen del.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk

ping på gateway mellan 80 - 200 ms just nu.

och kanske drygt 90 packetloss. på 500 packet.

Det är bara att gratulera comhem att installera 50 mbit i mitt område. Haha lyckas dom med det och nätet inte går till botten så ska jag bjuda idioterna på en valfri glass.

Men om dom jobbar i den här takten lär dom aldrig i hela sitt jävla liv se en glass

Finns inget bolag som jag är så trött på som detta skit.

Slumpa E-post supporten framförallt. Vad är det för mening och ha något som funkar så jävla dåligt?

Och fixa en support del för "Vi har ingen tv och tele och bredband ) ( Med akut support) så man slipper vänta i 50 min för att komma fram.

Sist ringde vi när hela skiten var nere. Och jag satt i kö i 60 min och sen kom jag fram o då sa han att flera i området har anmält problemet.

Liksom SMART SMIDIGT. Blev så jävla förbannad. Kan dom inte använda sig av Sidan ??? Under sitt egna konto kan dom skriva in att sitt område har det anmält eller något. Vi är ett helt jävla område här som verkligen hatar det här företaget.

Folk här hade inte ens någon digitaltv alls här idag. Och korta avbrott på morgonen.

jaja nu ska jag sluta gnälla men det är så här Comhem funkar.

Jag skulle gärna vilja prata med dom som gör analyser om att comhems support är bäst i sverige eller vad dom vann för mögel pris.

Nu helt plötsligt vart det bättre ping tider.
C:\Documents and Settings\Dark>ping 80.217.192.1 -t

Skickar signaler till 80.217.192.1 med 32 byte data:

Svar från 80.217.192.1: byte=32 tid=4ms TTL=254
Svar från 80.217.192.1: byte=32 tid=6ms TTL=254
Svar från 80.217.192.1: byte=32 tid=4ms TTL=254
Svar från 80.217.192.1: byte=32 tid=7ms TTL=254
Svar från 80.217.192.1: byte=32 tid=5ms TTL=254
Svar från 80.217.192.1: byte=32 tid=21ms TTL=254
Svar från 80.217.192.1: byte=32 tid=5ms TTL=254
Svar från 80.217.192.1: byte=32 tid=5ms TTL=254
Svar från 80.217.192.1: byte=32 tid=7ms TTL=254
Svar från 80.217.192.1: byte=32 tid=7ms TTL=254
Svar från 80.217.192.1: byte=32 tid=6ms TTL=254
Svar från 80.217.192.1: byte=32 tid=10ms TTL=254
Svar från 80.217.192.1: byte=32 tid=10ms TTL=254
Svar från 80.217.192.1: byte=32 tid=16ms TTL=254
Svar från 80.217.192.1: byte=32 tid=7ms TTL=254

Ping-statistik för 80.217.192.1:
Paket: Skickade = 15, mottagna = 15, Förlorade = 0 (0 %),
Ungefärligt överföringstid i millisekunder:
Lägsta = 4 ms, Högsta = 21 ms, Medel = 8 ms

Men fortfarande är inte nätet friskt här. Har mega packetloss efter vissa tider samt att ibland är det upp i mot 200 ms hela tiden.

//Cheers

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

hehe en comhem tekniker var här på bergsvägen idag och letade störningar men inte hittat nåt hos oss.. en granne klagade på telefonin

dock var han på fjärilstigen för nån dag sedan och hittat massa skräp som han rensade..

hur det var hos dig razerrazer glömde ja fråga

Permalänk
Medlem

6-8ms har jag till min gateway.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jamie_84
Vilket bostadsområde bor du i? Rent nyfiken iom. att det inte kan vara många kvar i Göteborg nu.

Centrum, Kungshöjd

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RocketZ
Jag är också intresserad av att veta detta. Vad har ni för ping till comhems gateway?

Runt 5-7ms när linan är obelastad här. Det minskade från 9-12ms nånstans, när jag bytte någonting... Mitt minne vill inte berätta vad, dock.
Tänker modem, men jag har noll minne av att ha bytt modem.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

80.217.xxx.x

högsta 10ms
medel 08ms
lägsta 07ms

svar 1. 7ms
svar2. 9ms
svar3. 10ms
svar4. 7ms