Permalänk
Medlem

När jag blev uppgraderad till 64 QAM för andra gången, vilket var för typ 1,5månader sedan, så dröjde det inte länge innan jag kunde få 10 i ull. Nu har jag ingen aning om vad comhem har för planer för er del, men jag personligen tror att det kommer att hända saker snart..

Permalänk
Medlem

Min upload går i 145kB/s nu, men downloaden är fortfarande so-so.

Visa signatur

A little reading goes a long way...

Permalänk

Combort

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jamie_84
Damodred, har inte HSB eget fibergrejs? För Framtidens Bredband är bara för Familjebostäder, Bostadsbolaget och Poseidon vad jag vet. Hur som helst ska de bygga ut ett omfattande nytt nät i hela Göteborg under 3 års tid.

Kabelkillen: Who-ho! Samma här! Internet gick ner tio över tolv igår natt. Men eftersom TV-kanalerna var väck med trodde jag det var någon driftstörning bara.

Det är 5 års tid som gäller dom sista blir inkopplade 2012
----> http://www.bostadsbolaget.se/DefaultPage.asp?ArticleId=C4C9F3...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mathiasss
Jag ringde och klagade på min hastighet igår. Tjejen som svarade verkade som tur var rätt kunnig och gick till slut med på att skicka ärendet vidare till en tekniker.

Någon som vet vad som händer då? Glömde ju fråga :/

Citerar mig själv då min lina nu fungerar. Jag har under dagen kommit upp i 20-22 Mbit/s ner och 8-10Mbit/s upp, så mitt problem verkar ha löst sig. Jag har inte blivit kontaktad av tekniker från comhem så jag vet inte alls vad som hänt.

Permalänk
Medlem

Kabelkillen, har du testat att ringa? Har för mig vissa med 64 här kunde få högre ull igenom kundtjänst men inte igenom hemsidan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur kollar ni att ni fått 64QAM? Jag har inte den featuren aktiverad i mitt modem.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rool
Hur kollar ni att ni fått 64QAM? Jag har inte den featuren aktiverad i mitt modem.

http://192.168.100.1/_aslvl.asp
admin / W2402

Ändra access level till 2. Skriv sedan in lösenordet, låt användarnamnet vara tomt, och tryck submit. Sedan ska du kunna se lite mer information.

Permalänk

Signalstyrka?

Vad har ni för värden i fliken system?
Jag har dessa värden..

Receive Power Level 3.4 dBmV
Transmit Power Level 36.7 dBmV

Permalänk

Re: Signalstyrka?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av psycho7256
Jag har dessa värden..

Receive Power Level -0.2 dBmV

Transmit Power Level 45.2 dBmV

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mathiasss
http://192.168.100.1/_aslvl.asp
admin / W2402

Ändra access level till 2. Skriv sedan in lösenordet, låt användarnamnet vara tomt, och tryck submit. Sedan ska du kunna se lite mer information.

Titta, tackar för den. Jag har visst 64QAM men kan inte välja att uppgradera på hemsidan. Blir att ringa kundtjänst.

Permalänk
Medlem

Funkade inte att uppgradera via kundtjänst för mig...

"Har de varit i din fastighet än då?"

Permalänk
Medlem

Re: Signalstyrka?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av psycho7256
Jag har dessa värden..

Receive Power Level 9.2 dBmV
Transmit Power Level 35.2 dBmV
Signal to Noise Ratio 40.0 dBmV

Permalänk
Medlem

Receive Power Level -3.9 dBmV

Transmit Power Level 49.2 dBmV

Vad menas med minus?

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem

Receive Power Level: 11.7 dBmV
Transmit Power Level: 37.2 dBmV

Vad räknas som bra och vad är dåligt?

EDIT. kan tänka mig att detta är ngt som är viktigt oxå: Signal to Noise Ratio: 36.5 dBmV

Permalänk
Medlem

Är inte de där värderna lite individuella för vart man bor och hur förhållandena är till ens station?

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Är inte de där värderna lite individuella för vart man bor och hur förhållandena är till ens station?

Det var det jag undrade,, Är det inte värden på signalstyrkan? Jag undrar också på vad som är normala värden då jag tror att det ena av mina värden är för lågt..

Permalänk
Citat:

Kabelkillen, har du testat att ringa? Har för mig vissa med 64 här kunde få högre ull igenom kundtjänst men inte igenom hemsidan.

Testade ringa, det gick inte att uppgradera via Kundtjänst

Visa signatur

|Asus P8Z68-V Pro moderkort|Asus GTX 570 grafik|Corsair Vengeance DDR3 PC12800/1600MHz CL9 4x4GB minnen|Intel Core i5 2500K 3,3GHz CPU|Samsung 850 Pro Series 256GB SSD|Bahnhof 500/500 Mbps fiber|Windows 10 Pro|

Permalänk
Medlem

Osmidigt. Men hoppas det går snart. Idag (lördag) får jag i princip ut full fart båda vägarna, så jag antar att de har öst på med lite extra kräm.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Osmidigt. Men hoppas det går snart. Idag (lördag) får jag i princip ut full fart båda vägarna, så jag antar att de har öst på med lite extra kräm.

Jo, här går det också snabbare. Tycker även att min "Receive Power Level" har ökat en aning. Låg runt 6 dBmV tidigare men nu ligger jag på 12.0 dBmV.

Visa signatur

|Asus P8Z68-V Pro moderkort|Asus GTX 570 grafik|Corsair Vengeance DDR3 PC12800/1600MHz CL9 4x4GB minnen|Intel Core i5 2500K 3,3GHz CPU|Samsung 850 Pro Series 256GB SSD|Bahnhof 500/500 Mbps fiber|Windows 10 Pro|

Permalänk
Medlem

Idag tycker inte comhem om mig.

5.40/0.97 av 10/10. :`(

Permalänk
Citat:

Jag upplevde samma sak innan jag fick möjligthet att uppgradera till 10 i upload. Personligen tror jag att det är ganska stor sannolikhet att du är på tur.

Permalänk
Medlem

Hoppas som sagt Söndag 13:15:

Skicka: 1,16Mbit/s
ta emot: 21,61Mbit/s

Visa signatur

Permalänk

Skall man behöva ringa varje dag nu! Ifall det inte syns via hemsidan när man kan beställa 10 Mbit/s upload

Visa signatur

Permalänk
Medlem

enligt phunky:

Citat:

Egentligen behövs bara 64QAM + att någon på deras ITsupport slår på så det är bokningsbart i kundsystemen. Det kan dock vara så att de avvaktar pga att de vet med sig att det är lite för belastat eller för många komma/gå-störningar tex.

Förresten så är youtube och deviantart m.m. löjligt långsamma nu, samtidigt som bredbandskollen ger full pott. Någon mer?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

enligt phunky:

Förresten så är youtube och deviantart m.m. löjligt långsamma nu, samtidigt som bredbandskollen ger full pott. Någon mer?

Bredbandskollen är helt värdelöst, webbaserat skit som mäter fel via proxys och cacher.
Använd TP-test istället.

Min 24/8 comhemlina

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk

Wow, Com Hem borde debitera dig minst 7-800kr i månader för det där

edit: jag får mer eller mindre samma hastighet med TpTest och bredbandskollen. Men man litar ju mer på vad TpTest säger.

Visa signatur

Intel Core i7 4790K | Asus Z97-PRO (Wi-fi) | Corsair Carbide 330R | Fractal Design Newton R3 600W | 12GB Corsair Dominator 1600MHz | MSi GTX 1060 GamingX | Samsung 960 EVO 500 GB + Samsung 830 SSD 256 GB + Intel 520 SSD 160 GB + Western Digital Red 3 TB | LG 24" IPS 16:10 | Windows 10 Ultimate

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JenzA

Min 24/8 comhemlina

http://www.heidling.se/bbk.jpg

Hmnmmm ???
Hur går det där ihop ?

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bogey
Hmnmmm ???
Hur går det där ihop ?

För att som han skrev, bredbandskollen är så kasst att det är fascinerande att de får existera..

Visa signatur

"Stallman to Dvorak: Welcome to freedom, your rulebook is in the mail" - Fake Steve Jobs
rfc-1925 - The Twelve Networking Truths

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JenzA
Bredbandskollen är helt värdelöst, webbaserat skit som mäter fel via proxys och cacher.
Använd TP-test istället.

Min 24/8 comhemlina

http://www.heidling.se/bbk.jpg

Vilken browser använde du?

Bredbandskollen rekommenderar att man använder internet explorer.

Permalänk
Medlem

Med firefox har det alltid rapporterat “hederligt” för min 24/1 Comhemlina.

Visa signatur