Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hårdnackad
lite lustigt, här sitter man och letar efter någon som haft det lika illa som jag. och så hittar man ditt inlägg. ja jag har haft nätet nere i nästan 2 dagar och bor även jag i haninge. startade om skiten nu och då fungerade det. skönt att man inte var ensam om det.

Samma problem här, bor också i Haninge (Jordbro). Har dock haft liknande problem sedan i mars säkert. Varje gång man ringer säger dom antingen att det inte är något fel, eller att dom jobbar på det.

Grymt jävla irriterande är vad det är, när internet varje dag, vid ungefär samma tid, har börjat balla ur. I många månader med endast någon veckas uppehåll då och då.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phunky
Ja precis. Bara det modemet som har mer en 1 DS-lampa dessutom

Edit: kalle1173: comhem vill att du byter modemet i ett första steg. Som jag förstod det kunde de ej återskapa felet med sina 50/10modem.

Vilket modem är det minst strul med? EPC2607 eller EPC2434

Ska man betala 6-700 spänn så kan man väl lika gärna ta det som är bäst.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

så som jag uppfattade så är EPC2607 en ren modem.. medans EPC2434 är en modem med inbyggd router.. och trådlös..

sitter du redan med en bättre router.. så rekommenderar jag EPC2607.. med lite trix så får du även "fast" ip..

Visa signatur

d3d3LmRpY29ycC5zZQ==

Permalänk
Medlem

Japp, Cisco EPC2607 är det "rena" varianten.. Den har 2 rj-45 (100mbit och 1gbit) och 1 telefoni port.

På Cisco EPC2607 som jag har lyser just nu bara ds1 lampan medans ds2 och ds3 lyser ej.
Detta ska fixas enligt Phunky.

Visa signatur

När sanningen kommer på bordet, kan ingen smälta den.

Permalänk

idag fick jag nya DNSer i nätet :

VT-DOC-2-Bu50.comhem.se [80.217.xxx.x]

Phunky : vet du vad det innebär?

Sen undrar jag om Comhem har Lastbalansering på dns ?

Har sätt att deras SIP telefon kör på lastbalansering. Men dns undrar jag utöver med.

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem

Nu vill jag veta från er som har Comhems bredband 50 Mbit tjänsten

Är ni nöjda med tjänsten och rekommenderar ni en som har Telias adsl att skaffa tjänsten?
Får man välja mellan de båda modemen som finns?

Vänligen skriv av er lite

Permalänk

Jag beställde 50Mbit nyss och det fanns inte flera modem och välja på, Det fanns enbart ett som Comhem skicka ut enligt kundtjänst.

Visa signatur

Netgear CG3100 Cable modem Comhem-- Firmware: 3.9.21.8.V0020

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Vilket modem är det minst strul med? EPC2607 eller EPC2434

Ska man betala 6-700 spänn så kan man väl lika gärna ta det som är bäst.

Har ett testat EPC2434 som bara ligger och skräpar i sin kartong. Använt en gång. Det är ditt för 200kr!

Pma för intresse

/R

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThAnOs
Nu vill jag veta från er som har Comhems bredband 50 Mbit tjänsten

Är ni nöjda med tjänsten och rekommenderar ni en som har Telias adsl att skaffa tjänsten?
Får man välja mellan de båda modemen som finns?

Vänligen skriv av er lite

Hejsan, jag fick mitt 50/10 förra veckan och det har fungerat perfekt för mig alla dagar, alla tider.
Vad jag har förstått så fungerar det olika beroende vart i landet man bor, har hört att stockholmsområdet är överbelastat?
Har 2607 modemet kanske tilläggas. Jag beställde på com hem's hemsida och där framgick inte att man fick välja mellan modemen.
Hur som helst, du kommer nog inte bli besviken om du går ifrån adsl
mvh Gunvald

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av razerrazer
idag fick jag nya DNSer i nätet :

VT-DOC-2-Bu50.comhem.se [80.217.xxx.x]

Phunky : vet du vad det innebär?

Sen undrar jag om Comhem har Lastbalansering på dns ?

Har sätt att deras SIP telefon kör på lastbalansering. Men dns undrar jag utöver med.

De har lastbalanseringen på DNS vad jag vet men ingen bra koll på den biten. Att du fått ny beror nog på att de gör omflyttar i backbonet i VT (västertorp)området inför 50/10lanseringen vilket sker senaset 16dec i det området.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk

värkar jue mysko att jag skulle vara kopplad så långt bort.

by the way idag var tv internet och telefon nere!

har följande nu:

Downstream :
Modulation
256QAM

Upstream Channel:

Modulation
64QAM

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem

GAH! Blir så less, skulle fått 50mbit den 9e december men nu ringde de och sa att det är uppskjutet till den 18e Den 1a November var det som de LOVADE mig först. Surt att jag inte får fiber först om tidigast ett år i mitt hus

/R

Permalänk
Medlem

Mitt kvarter i Göteborg har inte ens fått 10Mbit upstream än. Känns som Comhem kommer dra ut på en massa områden till långt efter nyår när man läser den här tråden.

Visa signatur

A little reading goes a long way...

Permalänk
Medlem

Så där ja nu har jag beställt 50 lina från Comhem!!

Permalänk
Medlem

Har haft 50/10 i någon månad och det har fungerat hur bra som helst till i tisdags, sedan dess har linan låst sig på 10/10. Har inte hjälpt att starta om modemet eller att byta ut kablar, byta till gigabitporten, och comhem-supporten kunde inte se något fel överhuvudtaget, bra värden och rätt profil. Seeeegt.

De skulle kontakta någon tekniker sa de, *snyft*

Permalänk
Medlem

Har ett Scientific Atlanta modem (inte den trådlösa utan vanliga versionen). Går det att koppla vilken switch som helst till modemet? Vill ansluta två datorer till modemet (via kabel). Har till exempel Netonnet/Webhallen någon switch som passar till ett Comhem-modem?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tonfisk
Har ett Scientific Atlanta modem (inte den trådlösa utan vanliga versionen). Går det att koppla vilken switch som helst till modemet? Vill ansluta två datorer till modemet (via kabel). Har till exempel Netonnet/Webhallen någon switch som passar till ett Comhem-modem?

Du kan inte koppla en switch till EPX2203, EPC2203, Thomson eller Motorola modem. Då du bara får 1 ip adress. Till EPC2607 kan du koppla en switch "50 Mbit modemet" för då ska du få 4 ip adresser tilldelad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av knuggen
Du kan inte koppla en switch till EPX2203, EPC2203, Thomson eller Motorola modem. Då du bara får 1 ip adress. Till EPC2607 kan du koppla en switch "50 Mbit modemet" för då ska du få 4 ip adresser tilldelad.

Så man ska ha en router/använda datorn som router istället då?

Ringde Comhems "tekniska support" för ett tag sedan och då svamlade man om en switch...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jamie_84
Mitt kvarter i Göteborg har inte ens fått 10Mbit upstream än. Känns som Comhem kommer dra ut på en massa områden till långt efter nyår när man läser den här tråden.

Du e inte ensammen om det, dock så har jag turen att ha fler valmöjligheter än just comhem i mitt område.
/j

Visa signatur

slappast i stan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snabbis
Du e inte ensammen om det, dock så har jag turen att ha fler valmöjligheter än just comhem i mitt område.
/j

Så är det här också, tyvärr har jag inte möjlighet att välja något annat.

Permalänk

Fixat :>

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av knuggen

Fel... jag och många andra jag känner får 4 ip med 2203 modemet. Dock är jag/vi FD UPC kunder

De försökte ett tag att sno mina ipn men jag ringde och klaga vipps har jag nu haft 4ip sen uppköpet.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

oss i salem skiter dem i

4 adresser fick vi när vi skaffade internet..stjärntv/upc senare lol..

sen när morsan tog telefon via comhem fick vi ytterligare en IP^^

Permalänk
Medlem

Så... då var mitt lilla problem att jag bara fick ut 10/10 av min 50/10 lina fixat. Ringde nån snäll tant idag och sa att "det var något med någon shapening sa teknikern, du låg på fel tjänst".
Jag undrade lite om man kunde få en lite mer utförlig beskrivning på hur det hade gått till men hon visste inte mycket hon. Inte hennes fel förstås, bara trevligt att de faktiskt fixade felet på några dagar och ringde upp och meddelade fastän det var lördag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jabra
Så... då var mitt lilla problem att jag bara fick ut 10/10 av min 50/10 lina fixat. Ringde nån snäll tant idag och sa att "det var något med någon shapening sa teknikern, du låg på fel tjänst".
Jag undrade lite om man kunde få en lite mer utförlig beskrivning på hur det hade gått till men hon visste inte mycket hon. Inte hennes fel förstås, bara trevligt att de faktiskt fixade felet på några dagar och ringde upp och meddelade fastän det var lördag.

"Du låg på fel tjänst" låter ju som att någon klantat sig lite och valt fel hastighet bara...

Störande, men finns nog inte så mycket att säga om det, vem du än fått prata med.

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Får "No Ranging Response received - T3 time-out" i loggen varje eller varannan dag (har EPC2203 modemet). Någon annan med samma problem?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sohmoo
Får "No Ranging Response received - T3 time-out" i loggen varje eller varannan dag (har EPC2203 modemet). Någon annan med samma problem?

Fick det typ 2 ggr. varje dag med mitt gamla EPX2203 och får det lika ofta med mitt nya EPC2607 modem. Tror det har diskuterats tidigare.

Visa signatur

|Asus P8Z68-V Pro moderkort|Asus GTX 570 grafik|Corsair Vengeance DDR3 PC12800/1600MHz CL9 4x4GB minnen|Intel Core i5 2500K 3,3GHz CPU|Samsung 850 Pro Series 256GB SSD|Bahnhof 500/500 Mbps fiber|Windows 10 Pro|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evil penguin
"Du låg på fel tjänst" låter ju som att någon klantat sig lite och valt fel hastighet bara...

Störande, men finns nog inte så mycket att säga om det, vem du än fått prata med.

Ibland låg tjänsten rätt på det verktyg man kan se själv som 1st-lineare, kunde varit fel någon annanstans, något som 1stline inte kan se, det gick dock att se vilken profil modemet hade, om man nu var ambitiös

Permalänk
Medlem

Vad skall man köpa för WLAN router som klarar 50/10 tjänsten?
Har idag en 3com router som endast leverar ca 20mbit/s.
Budget: ingen aning om vad dem kostar men inte över 2000.

Visa signatur

|| Intel Core 2 Quad 9400 @ 3104 mhz | Gigabyte radeon HD4870 512mb | Asus p5q SE | 1tb Samsung Spinpoint f1 | FSP 600W | Antec Nine Hundred ||

Permalänk
Medlem

Själv har jag en DIR-635 (N-standard) som räcker till mycket mer än väl. Kostar inte så många hundralappar nu förtiden heller, tror man får den för 5-600:-