Permalänk
Medlem

Ok tack för svaret Phunky.

Märkligt att de inte automatiserar sånt här, jag hade liknande skit förra året innan jag uppgraderade till 24/8 fast av det ekonomiska slaget.
De debiterade mig bredband large för 8/1 och det tog flera mail tills de uppfattde min poäng om att de inte hade något bredband large 8/1 utan det var 24/1 som gällde då (När de bytte "large" från 8 till 24, borde de endera ändrat mitt till medium eller uppgraderat mig till 24) och jag frågade varför de behandlad gamla kunder sämre än nya.

Hade det vart så jädra svårt för dom att automatiskt öka på 24/8 till 24/10 ?
De fuckar alltid sina kunder när de kan, så fattigt och futtigt.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Bogey:
Precis vad jag tycker.. Så typiskt comhem.
Dom ersätter */8 tjänsten med */10, men dom som redan har */8 blir inte automatiskt uppgraderade... Så jävla snålt.

Själv hade jag ju 8/8 till ett pris av 359 (bunden i 12 månader).
När 10/10 kom så hade jag 6 månader kvar av bindningen.
Men för att få 10/10 var jag tvungen att resterande månader ta 10/10 till "ordinarie" pris 379:-

Men en nytillkommen kund fick ju 10/10 till "kampanj"priset 359;- såklart.

Visst att jag accepterade avtalet med 8/8 när jag köpte min anslutning, men det känns ändå bara så fattigt/snålt och jävligt kass stil av comhem som företag och enormt kass good-will att bara vara så jävla dumsnåla att när dom ÄNDRAR en och samma tjänst (MEDIUM) att inte låta befintliga kunder få ta del av detta....

Men som sagt, det tog dom 11 månader att ens uppgradera nätet i mitt område så att jag fick en fungerande lina...

Comhem känns lite som bredbandets motsvarighet till Onoff/siba/elgigaten... Kundvården är precis 0, allting handlar bara om att sälja kvantitet och inte kvalitet.

Sedan för att gå lite OT men fortsätta med deras idiotiska prissättning:
Ringde nån från comhem och försökte sälja på föräldrarna digitaltv.
Idag har deras förening nån sorts "gruppanslutning" där alla boende får det analoga grundpaketet. Tror att kostnaden ligger runt 100-lappen i månaden för det.
Tilläggas ska att dom EJ har plattskärmar, samt att det finns 3 tvapparater i hemmet som används.

Mediumabbet skulle då kosta 199:- + tvilling 99:-*2 + inköp av 2 extra boxar..

Visst, box-avgiften kan man väl ta, smakar det så kostar det..
Men detta med att dom ska behöva betala 200:- extra varje månad i nån jävla tvillingavgift? VARFÖR? och detta för att dom ska kunna utnyttja tittandet precis på samma sätt som dom redan idag gör med det analoga nätet utan att betala nått extra?

"hej, skaffa digital-tv, det är nytt och asbra, förutom att du måste köpa en ny box till varje tv så kommer även din familjs kostnad öka med 2400:- per år för precis ingenting extra"

Permalänk
Medlem

Ja, de är värdelösa faktiskt.
Grejjen med mitt 8/1 abbonemang vart att det inte vart bundet, utan jag betalade för "Bredband large" och fick länge 8/1 och inte 24/1
Jag debiterades för Large men fick Medium och det utan bindningstid, hade jag idts så hade jag säkert kunnat gjort något av detta men jag orkar inte idioterna på supporten.
Visst fixade de problemet till slut, men det tog flera mail och ovilligheten var stor Helt totalt obegripligt att de inte fattar en sådan enkel sak som att de inte kan debitera en vara som de inte levererar..

Samma sak nu, har ingen bindningstid och pröjsar för "Bredband Large" vilket som jag förstår är 24/10 men jag får 24/8 en tjänst som inte finns i deras sortiment om jag förstått rätt.

Det där med dina föräldrars Tv...Man vet inte om man skall skratta eller gråta faktiskt.

Du nämner kundvård...jadu, jag tror inte Comhem vet vad det betyder.
Goodwill ? nä men Badwill.

Dina 8/8 skulle ju naturligtvis ändrats till 10/10 utav varje bolag/firma som ens försöker bry sig om att ha nöjda kunder, och det automatiskt.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Hur beställde ni extra upload? kan man göra det på Mina tjänster eller måste man ringa dom?

Vill helst undvika ringa dom för de strular jämt till saker och ting.

Vad kostar extra upload?

Permalänk

BasseBaba : Welcome to Combort world again!

tycker om peakarna på kvällarna här Under nazist tema dagen så hade jag från 4 ms - 120 ms hela tiden.

det hoppade upp o ner hela tiden. Så det var inte så jätte kul att lira online games!

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk

Router till Comhem

Skulle vilja ha tips om en bra router för Comhem 50/10. Vill kunna ladda ner i 50Mbit både trådlöst och med kabel. Vill även kunna koppla in en usbdisk i den.

Tack för svar!

/Slanan

Visa signatur

Slanan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bogey
Ja, de är värdelösa faktiskt.
Grejjen med mitt 8/1 abbonemang vart att det inte vart bundet....

Ring till Comhem och säg att du vill ha 10mbit upp då du betalar för det.
Gjorde samma sak när jag kunde få 10mbit upp i våras. Funkade på en gång.

Permalänk
Medlem

Re: Router till Comhem

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slanankanan
Skulle vilja ha tips om en bra router för Comhem 50/10. Vill kunna ladda ner i 50Mbit både trådlöst och med kabel. Vill även kunna koppla in en usbdisk i den.

Tack för svar!

/Slanan

Dlink dir655, Klarar det du söker galant , Har Shareport på USB så du kan ha USBdisk utdelat i nätverket ( gäller firmware 1.21)
Funkar kalas på min 100/100 lina, funkade kalas på 24/8 comhem innan
/mvh J

Visa signatur

slappast i stan

Permalänk
Medlem

Re: Re: Router till Comhem

Citat:

Ursprungligen inskrivet av snabbis
Dlink dir655, Klarar det du söker galant , Har Shareport på USB så du kan ha USBdisk utdelat i nätverket ( gäller firmware 1.21)
Funkar kalas på min 100/100 lina, funkade kalas på 24/8 comhem innan
/mvh J

ot: med 100/100 och en dir655 lär du inte få ut full duplex dock?

Visa signatur

"Det finns inga buggar, bara features..."

Permalänk
Medlem

Vad får ni som har 50/10 ut för fart neråt, med en anslutning ligger jag utan problem på 5MB/s men med tex torrents får jag 3-4MB/s 3000ms latency och lite packetloss.

Har testat ett par olika direktanslutna datorer men verkar vara samma sak med alla.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hesten
Vad får ni som har 50/10 ut för fart neråt, med en anslutning ligger jag utan problem på 5MB/s men med tex torrents får jag 3-4MB/s 3000ms latency och lite packetloss.

Har testat ett par olika direktanslutna datorer men verkar vara samma sak med alla.

Testade precis mina värden. Maxade på 5.8 MB/s med torrent. Pingtiderna ökade från runt 12 ms till runt 50 ms mot ping.sunet.se

Visa signatur

|Asus P8Z68-V Pro moderkort|Asus GTX 570 grafik|Corsair Vengeance DDR3 PC12800/1600MHz CL9 4x4GB minnen|Intel Core i5 2500K 3,3GHz CPU|Samsung 850 Pro Series 256GB SSD|Bahnhof 500/500 Mbps fiber|Windows 10 Pro|

Permalänk
Medlem

Gjorde lite mer tester och ligger på runt 500ms latency vid 2MB/s ner och inget nästan upp men bara med torrents och liknande som använder massor med anslutningar, blir kul att felanmäla det här.

Permalänk
Medlem

Nu har man fått paketet och enligt comhem.se har man också fått tjänsten. Dock funkade mitt "gamla" modem imorse. det har alltid varit så tidigare att när man fått nytt modem så har de gamla slutat att funka, de verkar bara kunna ha en macadress ansluten till ens uppkoppling i taget. Någon som vet hur de fungerar för comhem vet aldrig något så ingen ide att sitta i 30min kö för att få reda på modemets färg och tillverkare

/R

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Router till Comhem

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mole
ot: med 100/100 och en dir655 lär du inte få ut full duplex dock?

http://www.smallnetbuilder.com/component/option,com_chart/Ite...

Enligt det där sidan så ska den ju klara med 254 mbit samtidig trafik.
Det är ju dock enbart på en anslutning åt varje håll.
Vore intressant att se ett liknande test med torrenttrafik istället....

Permalänk
Citat:

Konstigt, jag har toppat ~6MB/s med torrent.
För mig tycker jag det är tvärtom, får ingen vidare hastighet från FTP/DC++ m.m.
Men det är väl antagligen för att andra änden inte vill köra hårdare

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk

Hm, nu har jag beställt nya 50mbit. Fast nu vet jag inte om jag gjorde en liten tabbe. Beställde nämligen över internet fast jag redan har 24mbit. Kanske var dumt? Borde man ha ringt istället, eller ska det funka ändå även om man redan är kund hos comhem?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mindwalker
Hm, nu har jag beställt nya 50mbit. Fast nu vet jag inte om jag gjorde en liten tabbe. Beställde nämligen över internet fast jag redan har 24mbit. Kanske var dumt? Borde man ha ringt istället, eller ska det funka ändå även om man redan är kund hos comhem?

Jag beställde över nätet, gick bra. Hade också 24/10 innan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mindwalker

Passa er för webben (och Comhem) , jag beställde via det hemska flash appleten den 17 November och har fortfarande inget fungerande internet!

Efter tre dagar kollade jag med Comhem och de hade inte skickat nåt modem men det lovade dom att göra.

Två dagar senare fick jag modemet och kopplade bort mitt fungerande WebSTAR EPC2203 24/10 modem, det var sista gången jag hade kontakt....... (hemifrån)

Vad som händer är att DS1 blinkar och låser efter en stund men US låser aldrig. Kollar loggen i modemet och den hittar ingen uplink.

Efter 6-7 samtal till kundtjänsten under de tre följande dagarna som bara mest svamlade saker som 'vänta 24 timmar så ska du nog se att det fungerar' lovade dom att skicka ett nytt modem.

Tre dagar senare kommer ett WebSTAR EPC2203 24/10 modem gissa om man blir glad, ringer kundtjänst och dom vill först skicka en tekniker för att kolla innan de skickar ett nytt modem problemet är att teknikern kan komma först veckan efter.

Tar ledigt hela Torsdagsförmiddagen och väntar. Klockan 11 kommer en tekniker och 5 minuter senare dyker ännu en tekniker upp.... Måste blivit en dubbelbokning sade ena av killarna.

De mätte min signal och tyckte den var helt OK, fixade en skarv mest för att ha nåt att göra. De hade förövrigt aldrig sett ett EPC 2607 modem förut i verkliga livet men dom lovade iallafall att fixa ett nytt modem.

Idag kom ett nytt EPC 2607 modem, kopplade in det och ingenting händer förutom att DS1 blinkar och låser efter en stund men US låser aldrig (samma som tidigare alltså), ringer kundtjänst igen och kollar om de lagt i rätt MAC adress för modemet... det hade de inte.

Nu ska jag vänta 24 timmar till för att se om det kopplar upp men jag tvivlar.

Att man tröttnar på Combort det är helt klart..........

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DrDOS59

Tar ledigt hela Torsdagsförmiddagen och väntar. Klockan 11 kommer en tekniker och 5 minuter senare dyker ännu en tekniker upp.... Måste blivit en dubbelbokning sade ena av killarna.

Jag hoppas du begärt inkomstbortfall från CH för att du fick vara hemma för att deras grejor inte funkar.

Permalänk
Medlem

Phunky du har ingen erfarenhet eller förslag på varför en 50/10 skulle gå bra att maxa med tex 40 connections men 100+ ger packetloss, lagg och farter ner mot 3MB/s som resultat på en direktkopplad dator. Hade aldrig några problem på 24/10 så signalen borde ju vara bra.

Permalänk

kör du med bärbar 5200 varvs disk? hesten ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

hesten: kan ju vara en bugg på modemet MEN vad jag vet så uppför sig alla modem lite labilt då man maxar linan, speciellt i upload. Över 100 connections kan väl också orsaka fel i windows? Finns väl en förklaring varför det normalt sett finns ett lägre tak som normalkonf i torrentklienterna.

DrDOS59: Antingen bor du i ett område som ej är klart för 50/10 eller så är det felkonfigurerat för 50/10 i ditt område. Felanmäl det. Brukar inte vara SÅ svårt att fixa om rätt personer får ärendet dvs inte tekniker i fält utan systemtekniker. Omöjligt att säga om just ditt område är klart i Stockholm. Säkert 40% är inte klart och av det fixas 10% till innan jul.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk

Mitt EPC2607 modem startar om av sig självt några gånger i veckan. Trodde det skulle fixas med nya firmwaren? Hos mig har det inte hjälpt. Men ds2/3 lyser nu i alla fall.

Visa signatur

|Asus P8Z68-V Pro moderkort|Asus GTX 570 grafik|Corsair Vengeance DDR3 PC12800/1600MHz CL9 4x4GB minnen|Intel Core i5 2500K 3,3GHz CPU|Samsung 850 Pro Series 256GB SSD|Bahnhof 500/500 Mbps fiber|Windows 10 Pro|

Permalänk
Medlem

Nej det är ingen slö disk eller dator, har pingat från en separat dator och kört trafik via en annan eftersom man kan ha flera inkopplade via olika portar bara för att utesluta den biten.

Kör nästan ingen upload alls och problemet börjar redan vid 2MB/s fast bara med många connections, 100 är dessutom inte speciellt mycket va ställd på max 800 med 24/10 utan några problem.

Phunky skulle ett belastningsproblem kunna skapa nåt sånt här, kanske nån prioritering som inte fungerar som den ska när man försöker pressa på hårt ?

Permalänk
Medlem

hesten: Osäker. Tror snarare på modemets konfig om felet ligger hos comhem.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Själv får jag ingen vidare hastighet med torrent och bara det jag kan kolla med, kommer upp i 3,4mbit ca och samma med polarn.

Någon som vet vad man kan göra? Kör man typ bredbandskollen.se så säger den 50/10 så något skumt är det.

Maxar dock uploaden på ca 1100kb/s

Visa signatur

i7 4770k @ 4.6GHz // RTX 3060 12GB // 32GB DDR3 // ASUS Z87-A ATX // Corsair HX650W // Samsung 830 256GB // Antec P280 // Asus PA288QV 27"

Permalänk

hesten Låter absolut inte troligt att det skulle vara belastnings problem, då det låter som ditt modem låster sig

Visa signatur

Permalänk
Medlem

clownen:
Testa att inte maxa uploaden, om inte det hjälper är det exakt samma problem som jag har och det enda som hjälper är att ordentligt sänka antalet connections i klienten men är fortfarande inte helt bra då.

Permalänk
Medlem
Citat:

clownen:
Testa att inte maxa uploaden, om inte det hjälper är det exakt samma problem som jag har och det enda som hjälper är att ordentligt sänka antalet connections i klienten men är fortfarande inte helt bra då.

Vad kör du med för inställningar i utorrent då?

Visa signatur

i7 4770k @ 4.6GHz // RTX 3060 12GB // 32GB DDR3 // ASUS Z87-A ATX // Corsair HX650W // Samsung 830 256GB // Antec P280 // Asus PA288QV 27"

Permalänk
Medlem
Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.