Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zejho
Max uppladdning: 1800
Max nedl. hast: 7000

Globalt max antal anslutningar: 10000
Max antal anslutna klienter/torrent: 5000
Antal uppl.slottar/torrent: 2500

Det där lär nog förstöra mer än vad det gör nytta..

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem

Förklara gärna vidare varför, säger inte att du har fel på nåt sätt, vill bara veta varför du tror det.

Visa signatur

Intel E8400 @ 3,6 GHz | MSI P35 Neo | Corsair XMS2 4096MB | Gigabyte Geforce GTX 280 1GB | Creative SoundBlaster X-Fi XtremeGamer | Samsung 22" 2032BW

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zejho
Förklara gärna vidare varför, säger inte att du har fel på nåt sätt, vill bara veta varför du tror det.

Om du kör NAT på din router kommer den gå på knäna av alla NAT översättningar genom att ha dom inställningarna du angivit, dom flesta konsumentroutrar orkar helt enkelt inte med att hantera så många översättningar samtidigt.

Permalänk
Medlem

Jag testade en Linux torrent nu på morgonen, och kom upp i 4.2 MB/s.

Inställningarna var:
Max uppladdning: 1400

Globalt max antal anslutningar: 1000
Max antal anslutna klienter/torrent: 500
Antal uppl.slottar/torrent: 25

Permalänk
Medlem

Ush fick igår lapp om att de skall börja ta kortavgift på tv nu också.
Sitter i telefonen nu och skall säga upp tv/bredband/tele.

Mors och goodbye comhem

Visa signatur

http://www.mobilabredband.se/ Forum för mobilabredband.

Permalänk

OTTO: FICK SAMMA LAPP. fYFAN FÖR DETTA FÖRETAG. Dom tar 500 kr om du tappar kortet och nu tar dom 350 kr för att du ens ska få ha kortet. telefonen har blivit dyrare nu med....

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem

Mm sniket av dem.
Så nu är allt uppsagt alla fall, fimpas i slutet på nästa månad.
Sista räkningen skall betalar nu.

Visa signatur

http://www.mobilabredband.se/ Forum för mobilabredband.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OTTO
Mm sniket av dem.
Så nu är allt uppsagt alla fall, fimpas i slutet på nästa månad.
Sista räkningen skall betalar nu.

Ända rätta! Har dock inget alternativ så jag är kvar i skiten

/R

Permalänk
Medlem

Har nu provat med lägre inställningar än de jag hade innan, hastigheterna verkar nu ha sjunkit ännu mer..

Visa signatur

Intel E8400 @ 3,6 GHz | MSI P35 Neo | Corsair XMS2 4096MB | Gigabyte Geforce GTX 280 1GB | Creative SoundBlaster X-Fi XtremeGamer | Samsung 22" 2032BW

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robber
Självklart ska du felanmäla detta! De får väl övervaka nätet och byta ev utrustning som falerar eller belastas för mycket. Ring och felanmäl nu!

/R

hej robber fick hem de nya modemet idag och körde ett test runt 16:00tiden och fick dessa resultaten 51,22/11.11 4ms rätt bra tycker jag i torrent laddar jag 5,9mb/s ser ju mycket bra ,, får hoppas de håller i sig också..

Visa signatur

8700k @5.2ghz

Permalänk

Någon som vet om Comhems support kör med ett automatiskt uppringningssystem (dialer) för att kontakta kunder? Har flera gånger blivit uppringd från deras nummer men det går bara en signal så jag inte hinner svara. När de senare ringt igen och det gått fler signaler så jag hunnit svara, hävdar de att de försökt ringa mig tidigare men ej fått svar.

Har varit med om det tidigare från säljföretag. Då ringer systemet upp fler kunder än de har lediga säljare, så att ingen skall behöva sitta och vänta på att folk som inte svarar. Men är det då fler som svarar än de har säljare, lägger "dialern" automatiskt på.

Visa signatur

|Asus P8Z68-V Pro moderkort|Asus GTX 570 grafik|Corsair Vengeance DDR3 PC12800/1600MHz CL9 4x4GB minnen|Intel Core i5 2500K 3,3GHz CPU|Samsung 850 Pro Series 256GB SSD|Bahnhof 500/500 Mbps fiber|Windows 10 Pro|

Permalänk

Börjar förstå varför comhem kör med hastighets intervaller

Det är på grund av att det är så många ställen i Sverige som är belastade!

Och då kan dom inte lova annat en 50% av din hastighet.

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk

En sak jag inte förstår:
Med min nuvarande tjänst garanteras en nedladdningshastighet på 12-24 mbit/s. Det ger mig en teoretisk nedladdningshastighet på 3 Mb/s. Jag brukar oftast ligga på 2.5 Mb/s vilket motsvarar runt 20 mbit/s och de flesta tester jag gör på bredbandskollen brukar visa 20-22 mbit/s. Hårt "traffikerade" tider kanske jag ligger runt 12-16 mbit/s.

Okej, inte så konstigt med det, eller hur?

MEN! Hur kan de då påstå att med bredband xlarge så får 25-50 mbit/s? I sånna fall borde jag ju ligga på 24 mbit/s konstant nu med mitt nuvarande abonemang. Har jag missat något?

Hur som helst kommer jag nog säga upp skiten. Fick brev om att dem kommer höja priset på bredbandstelefonin nu + att de senaste månaderna går mitt internet ner runt 10 gånger/dag i ca 0.5-3 minuter, VÄLDIGT frustrerande. De har skickat tekniker och allt möjligt, men felet blir aldrig åtgärdat. Nej USCH, jävla skitföretag, och dyrt som fan är det också. Och får man någon bra support, någon bra tjänst i det priset? Fan heller...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kabelkillen
Någon som vet om Comhems support kör med ett automatiskt uppringningssystem (dialer) för att kontakta kunder? Har flera gånger blivit uppringd från deras nummer men det går bara en signal så jag inte hinner svara. När de senare ringt igen och det gått fler signaler så jag hunnit svara, hävdar de att de försökt ringa mig tidigare men ej fått svar.

Har varit med om det tidigare från säljföretag. Då ringer systemet upp fler kunder än de har lediga säljare, så att ingen skall behöva sitta och vänta på att folk som inte svarar. Men är det då fler som svarar än de har säljare, lägger "dialern" automatiskt på.

Jao mer eller mindre, behöver inte vara ComHem själva dock utan ett företag dom anlitar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kiwiz
En sak jag inte förstår:
Med min nuvarande tjänst garanteras en nedladdningshastighet på 12-24 mbit/s. Det ger mig en teoretisk nedladdningshastighet på 3 Mb/s. Jag brukar oftast ligga på 2.5 Mb/s vilket motsvarar runt 20 mbit/s och de flesta tester jag gör på bredbandskollen brukar visa 20-22 mbit/s. Hårt "traffikerade" tider kanske jag ligger runt 12-16 mbit/s.

Okej, inte så konstigt med det, eller hur?

MEN! Hur kan de då påstå att med bredband xlarge så får 25-50 mbit/s? I sånna fall borde jag ju ligga på 24 mbit/s konstant nu med mitt nuvarande abonemang. Har jag missat något?

Hur som helst kommer jag nog säga upp skiten. Fick brev om att dem kommer höja priset på bredbandstelefonin nu + att de senaste månaderna går mitt internet ner runt 10 gånger/dag i ca 0.5-3 minuter, VÄLDIGT frustrerande. De har skickat tekniker och allt möjligt, men felet blir aldrig åtgärdat. Nej USCH, jävla skitföretag, och dyrt som fan är det också. Och får man någon bra support, någon bra tjänst i det priset? Fan heller...

Det har diskuterats tidigare i tråden. 50/10 modemet och dess tjänst kopplar mot 3 kanaler istället för 1 som 24/10 modemen. Man kan alltså få ut rätt hög hastighet på 50/10tjänsten trots att de med 24/10 får droppar vid hög belastning. Beror dock på hur belastningen ser ut i de olika kanalerna också.

razerrazer: Till viss del så använder de intervallen till detta men det är inte bara belastningar som orsakar problem med hastigheten. De har också med att följa andra leverantörer som använder samma intervall. Förövrigt är det långt ifrån lika belastat i comhems nät nu som i okt/nov 2008 och när 50/10 är klart i hela Stocholm i mitten av feb är det snarare bara ett fåtal områden som är belastade. Under 0,5% av nätet säkerligen. Dock är det ju alltid ett race mot klockan ang kapaciteten. Även om alla belastningar magiskt skulle försvinna så tar det ju inte lång tid innan flera belastningar uppstår om inte nätet utökas kontinuerligt vilket comhem iaf enligt utsago vill bli bättre på. Trycket på nätet generellt lär minska lite med nya fildelningslagen iaf men då lär folk kanske inte ens teckna högre hastigheter = mindre intäckter = mindre penar att uppgradera nätet.

EddAa: Känner inte till någon direkt belastning i Malmö. Dock är det nätet väldigt stort så inte omöjlig att nått område har problem tidvis precis som i avgränsade delar av Stockholm och Göteborg. Låter dock lite som belastnng på det du skriver iaf.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Kan någon rekommendera en bra trådlösrouter till 50/10mbit tjänsten? Har märkt att min Netgear router gör så att jag får ca 29/5mbit, när jag kör kabel får jag ut ca 51/11.

Permalänk
Medlem

Fick äntligen "50mbit" idag! Försenat sedan den 2a November 2008. Fick 47/9 i tptest!

Nu blir det ladda av

/R

Permalänk

Vet någon om det går att köpa loss sig från en bindningstid hos comhem till lägre kostnad än månad * månadskostnad?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av poserdonut
Vet någon om det går att köpa loss sig från en bindningstid hos comhem till lägre kostnad än månad * månadskostnad?

Enligt vad jag har hört från supporten så ska det gå att köpa loss sig för 50% av kvarvarande månader om man flyttar till en adress som inte har comhems tjänster. (frågade detta då jag ej visste om jag skulle bo kvar här i 12 mån till när jag tecknade ett abb)

Att bara köpa loss sig utan att flytta har jag ingen aning om.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robber
Fick äntligen "50mbit" idag! Försenat sedan den 2a November 2008. Fick 47/9 i tptest!

Nu blir det ladda av

/R

"Äntligen"? Jag får nog vänta till slutet av 2009....bor i östersund.
Lycky bastard.... =/

Visa signatur

Acer Aspire 5315 - T9500 2.6GHz - OCZ Solid Series 30GB - 2GB RAM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robber
Fick äntligen "50mbit" idag! Försenat sedan den 2a November 2008. Fick 47/9 i tptest!

Nu blir det ladda av

/R

Bra, för den 1:april får du nog ligga lågt framöver

Visa signatur

1:MSI Z170A G M5| I7-6700K @ 4.7Ghz | CV 4x8GB LPX DDR4 3000 | NH-D15S | FD N R2 650W | FD R5 White | GTX780Ti
2:P8Z68-V PRO/GEN3 | I7-2700K @ 4.6Ghz | XMS3 DDR3 16GB 1600 | NH-D15S | GTX 770 | FD R3 White | Benq XL2720T
3:GA-Z77-D3H | i5-3570K @ X.XGhz | Corsair DDR3 16GB 1600 | GTX 660 Ti DCUII TOP | Benq G2420HD
4:Intel S5500BC | 2x Xeon X5650 | 32GB ECC | Samsung 850 EVO 500GB | 2x Hyper 212 EVO | TX750 V2 | CM Stacker 32TB
5:HTPC | Nvidia Shield TV 16GB (P2897) | ZOTAC ZBOX Nano AQ01 | 8GB DDR3 | A1200 72MB Blizzard 1230IV+SCSI-Kit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av poserdonut
Vet någon om det går att köpa loss sig från en bindningstid hos comhem till lägre kostnad än månad * månadskostnad?

Gör så att du nergraderar till 0.5mbit som kostar typ 99:- per månad, sedan köper du loss dig alternativt försöker få någon att ta över ditt abbonemang typ grannen eller kanske blocket.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Gör så att du nergraderar till 0.5mbit som kostar typ 99:- per månad, sedan köper du loss dig alternativt försöker få någon att ta över ditt abbonemang typ grannen eller kanske blocket.

Ja men det var ju ett lysande svar du ^^ Precis vad han vill veta misstänker att en Dlink DIR-655 bör ge dig vad du behöver i prestanda.

Permalänk
Medlem

Jag får runt 34-35 Mbit på bredbandskollen när jag är ansluten genom en DIR-655 till min Santa Rosa Asus (Intel 4965AGN).

Permalänk
Medlem

Ringde precis till Comhem och sa upp mitt 24/10. Har blivit så trött på deras dåliga peering och deras hastighets bekymmer. När jag beställde de så fick jag ut 24/10 och till och med lite mer åt båda hållen. Men under tiden så har hastigheten hela tiden sjunkit. Nu får jag vara glad om jag kommer upp i 16/8. På dagarna går de självklart bra men på kvällen när man kommer hem så är de en annan femma. Har nästan känts som dem reglerar ner hastigheten så man inte märker de. Visst de kan vara ett dåligt modem som håller på och krashar eller nått. Självklart har jag provat starta om och kört utan router. Men har de gjort någon skillnad? Jag orkar inte hålla på och tjata på dem.

Beställt 24/2,5 från en lokal operatör istället.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vessslan
Ringde precis till Comhem och sa upp mitt 24/10. Har blivit så trött på deras dåliga peering och deras hastighets bekymmer. När jag beställde de så fick jag ut 24/10 och till och med lite mer åt båda hållen. Men under tiden så har hastigheten hela tiden sjunkit. Nu får jag vara glad om jag kommer upp i 16/8. På dagarna går de självklart bra men på kvällen när man kommer hem så är de en annan femma. Har nästan känts som dem reglerar ner hastigheten så man inte märker de. Visst de kan vara ett dåligt modem som håller på och krashar eller nått. Självklart har jag provat starta om och kört utan router. Men har de gjort någon skillnad? Jag orkar inte hålla på och tjata på dem.

Beställt 24/2,5 från en lokal operatör istället.

Ja för det är snabbare än 16/8? Låter som dsl och det får man mins lika sällan maxspeed på iom dålig kablar och avstånd. Kanske billigare hoppas jag. Dålig peering har jag aldrig hört talas om. comhem har faktiskt väldigt bra peering om man kollar fakta på netnode osv. Långt bättre än för 3-5år sedan.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xobos
Kan någon rekommendera en bra trådlösrouter till 50/10mbit tjänsten? Har märkt att min Netgear router gör så att jag får ca 29/5mbit, när jag kör kabel får jag ut ca 51/11.

Köpte en D-link DIR-655 i tisdags, får ut 45/10 med 4 ms med den, helt klart nöjd Enkel installation också + den är snygg!

Dock dör min lina HELA TIDEN i perioder. Över en natt kan den dö två gånger i timmen , sedan på förmiddagen blir den bra igen. Sedan börjar den flippa liuka dant på eftermiddagen och dör x antal gånger i timmen i några timmar i streck. Testat utan router - samma fel. Testat med ny router - samma fel. Detta gäller också alla husets 4 datorer, så något hårdvarufel där bör uteslutas.

EDIT: Ringde precis till Comhem igen. Fick nu svaret att höghastighetsmodemet (till 50/10 tjänsten) kan dö i korta perioder såhär vid torrentanvändning. Jag har uTorrent oftast igång, så mitt problem kan bero på det.

Han sa något om att port 24 var låst i modemet, och att problemet kunde lösa sig om man öppnade den, dock gav de ingen support på det, utan man var tvungen att googla på det själv. Han sa att detta löst det här problemet för många. Någon av er som haft problem och hur löste ni det?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phunky
Ja för det är snabbare än 16/8? Låter som dsl och det får man mins lika sällan maxspeed på iom dålig kablar och avstånd. Kanske billigare hoppas jag. Dålig peering har jag aldrig hört talas om. comhem har faktiskt väldigt bra peering om man kollar fakta på netnode osv. Långt bättre än för 3-5år sedan.

Jag har haft denna operatör tidigare och fått ut 22-23mbit ner och 1mbit upp(då var de bara 1mbit). Så ja, de är bättre än att jag får ut 25mbit när jag inte är hemma och när jag kommer hem får ut MAX 16/8. Uploaden spelar mig faktiskt ingen roll. De är en lokal EL och brebandsleverantör. Billigare, bättre support och jämnare hastighet. Så varför inte. Bytte till comhem då tjejen hade de i sin lägenhet.
Ja, peeringen ja. 3-5år sedan hade dem helt säkert sämre. Men bor man ute på landet så kommer man ju inte direkt i första hand. Bara se på utbyggnaden på 50/10. Inte för att jag skulle betala för de men hastigheten på 24/10 skulle kanske ha blivit bättre.
Om man tänker efter så tror jag nästan att min försämring av hastigheten har börjat nu efter uppgraderingarna till 50/10.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Huddex
Ja men det var ju ett lysande svar du ^^ Precis vad han vill veta misstänker att en Dlink DIR-655 bör ge dig vad du behöver i prestanda.

Blev ju helt galet, citerade fel inlägg :).

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Avstängd

Kollade precis min adress igen och nu ser jag att det står:

Large 24 » 299 kr/mån 299 kr i 6 månader
Large 24/10 » 359 kr/mån 359 kr i 6 månader
XLarge 50 » 339 kr/mån 339 kr i 6 månader

Blir till att ringa direkt imorron och beställa!

*trycker man på Xlarge 50 så kommer man till samma sida som 24mbit men det antar jag är nått länk fel bara

Visa signatur

• • Gigabyte GA-Z97X SOC Force • Intel i7 4790K Haswell @ 5.0GHz • EK Supremacy Cpu Block • Alphacool NexXxoS Monsta 480mm *2 / EK Vardar 1450rpm *16 • EVGA GeForce GTX Titan X @ 1550mhz • G.Skill Trident X 16GB 2900MHz • Samsung SSD 850 Pro 1Tb *3 i Raid 0 • Corsair AX 1200W 80+ Gold PSU • Asus 27" SWIFT PG278Q 144Hz G-Sync • Phanteks Enthoo Primo Black • Windows 10 x64 Pro • Bahnhof 1000/1000mbit • •