Permalänk
Citat:

[i]SÅ Comhem HAR KONTROLL över VÅRA routrar?!?
Jävla F*TTOR (Ursäkta mitt språk).
Får man inte kontrollera sina egna saker 100% så känns detta väderlöst, Hoppas INTE dom har för viktiga saker där. Så däremot att man själv inte kan uppdatera firmware själv, nåt dom gör då :-/[/B]

Mer än så, idioterna har stängt av bl.a loggen som finns i modemet.
Går att komma in och titta när modemet precis har startat men såfort det går online och hämtar comslem's inställningar så stängs vissa delar av.

This feature is not enabled.
This feature has not been enabled in your cable modem.

Citat:

OffT: WTH?!

Tror inte det är den ^^

epc2203 var de visst.

Permalänk

Jag kör Comhem XL och får 50/10 med tptest, därimot så har jag problem med att både ftp och torrent går fruktansvärt slött, vilket det har gjort sen i julas. Innan dess så funkade hur bra som helst.

Någon mer som upplever detta?

Edit: Har testat rakt ut i modemet utan router och brandvägg så det är inte där problemet ligger.

Visa signatur

Out on the streets and ragin tonight
full blast adrenaline and ready to fight
everywhere we go the record fuckin skip
low life bastards and we don't give a shit

Permalänk

Kört pingplotter ett par dagar nu, vad tycks om bilden?
Misslyckade pingar visas som röda staplar.
http://i40.tinypic.com/bevo93.jpg

Permalänk
Medlem

Raz: Tror de ska noddela 2 områden i VT inatt. Iofs så har det flyttats fram ett antal ggr redan men man kan ju hoppas.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk

Det här 50/10 är det genom fiber?ursäktar den dumma frågan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ultra_experience
Det här 50/10 är det genom fiber?ursäktar den dumma frågan.

Jo någonstans i ledet är det ju fiber, men inom din fastighet är det coaxkabel.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk

så man måste bo i en "Comhem Fastighet" för att kunna få tjänsten?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ultra_experience
så man måste bo i en "Comhem Fastighet" för att kunna få tjänsten?

Svar ja, Är du inte säker på att du bor i ett comhemhus så kan du leta efter ett sånt här

alternativt söka efter din adress på deras hemssida.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk

Jag sitter och funderar på om jag ska ta 60/20 hos BBB eller 50/10 hos comhem...
vilka är för och nackdelarna hos Comhem och BBB?
lutar mest åt Comhem just nu...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ultra_experience
Jag sitter och funderar på om jag ska ta 60/20 hos BBB eller 50/10 hos comhem...
vilka är för och nackdelarna hos Comhem och BBB?
lutar mest åt Comhem just nu...

Om det är BBB's VDSL du pratar om så är det verkligen inget svårt val. Comhems nät är inte baserat på 40 år gamla teleledningar, vilket xDSL är. Välj Comhem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ultra_experience
Jag sitter och funderar på om jag ska ta 60/20 hos BBB eller 50/10 hos comhem...
vilka är för och nackdelarna hos Comhem och BBB?
lutar mest åt Comhem just nu...

Beror på hur ditt område är, Hade själv BBB vdsl 12/9 för 2-3 år sedan och det fungerade 100gånger bättre än upc/comhem, låga >5 pingtider och nästan 100%:ig hastighet oavsett tid på dygnet, blev då tvungen att flytta och sen dess sitter man fast i comhem träsket.

Jag tycker du ska prova de båda operatörerna och dra dina egna slutsatser, försök att inte binda upp dig, köp modem begagnat så du kan prova tjänsterna 1-2 månader och utforska hur väl de fungerar där du bor, det är iaf vad jag skulle gjort.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk

har 24/1 nu hos BBB + telefon. Om man byter bredband till Comhem måste man byta telefon också?har en vän som säger att hennes telefon har strulat och hon har comhem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ultra_experience
har 24/1 nu hos BBB + telefon. Om man byter bredband till Comhem måste man byta telefon också?har en vän som säger att hennes telefon har strulat och hon har comhem.

Ja så länge du inte vill sitta med dubbla operatörer/dubbla nät

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk

Bara jag som har extrem otur med comhem?? Första gången jag skaffade comhem för ca 1,5år sen tog det en vecka att få igång allt med MÅNGA samtal till suporten och nytt modem hemskickat.

Tisdag förra veckan ringde jag och ville uppgradera till 50mbit från 24mbit och vad händer.... två dagar efter best, slutar tele, tv, bredband att fungera, på suporten ser dom att avi är skickad kl 12:15 till mig samma dag (med det är den inte) springer iväg till posten efter att ha fått ett avinummer från comhem men inget finns där.

Hem igen och ber dem degradera till mitt 24mbit modem, efter ca 10 samtal fungerar internet (riktigt slött) men ej tele, tv och kl 24:00 slutar internet att fungera helt samma dag

När sedan nya modemet kommer ligger det en lapp med returavi där jag ska lägga mitt gamla 50mbits modem som jag mailat om att det var trasigt??, skickas det ej inom två veckor ska jag betala 995:-. Har inget sånt modem och har heller inte mailat om något fel??

Sedan börjar heltidsjobbet att ringa suporten, har nog ringt 40gånger totalt samt fyllt på mobilen tre gånger med pengar och även lånat grannens lur. Här är några av samtalen..

"ge mig modemets serienummer, om 10min fungerar det" detta är de vanligaste svar jag fått men ingen av gångerna har nätet fungerat.

"hmm ditt modem har inte fått inställningar om varken tele eller internet så det är inte konstigt det inte fungerar, jag ser det ligger ett felmeddelande ang din telefoni så jag mailar och ber dem fixa det"
Internet fungerar 10min.

15min senare
"jag kan tyvärr inte hjälpa dig eftersom du inte är registrerad som kund???, jag har nu registrerat dig så allt kommer fungera under dagen"

10min senare testar jag att ringa igen eftersom mitt förtroende är noll för dem jag pratat med.
"det kommer börja fungera någon gång inatt eftersom någon har råkat tryckt in 0,25mbit istället för 50mbit tjänsten"

Nu är det natt och inget fungerar, lite skumt att ingen verkar ta ansvar för något på detta företag. Min 24mbit lina fungerade kalas när de väl fick igång den men vad är det för folk som jobbar på suporten?, får de ingen utbildning alls eller sitter dom och super eftersom inget blir rätt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fredrikb72
Bara jag som har extrem otur med comhem?? .....

Ring till kundrelation och kräv att du ska ha kompensation! Jag menar du ska inte behöva sitta i timmar och jaga comhem för att de ska fungera!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vessslan
Ring till kundrelation och kräv att du ska ha kompensation! Jag menar du ska inte behöva sitta i timmar och jaga comhem för att de ska fungera!

Ja prata med någon som inte yrar till ditt ärende ännu mer. Inget av problemen ser ut att vara omöjlig att lösa med ETT telefonsamtal.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk

W0W otroligt, Nu ligger allt stabilt.

stabila ms.. nu måste något hänt. (nu lär jag vara flyttad till en annan nod)

grattis comhem 2 år och 2 månader typ.

tummen upp!

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem

Till er som inte får ut maxhastigheten när ni tankar Torrents:

Jag skrev för några sidor sedan att jag inte fick ut mer än ~3Mb/s när jag tankade torrents oavsett om det var Ubuntu eller något annat.

Jag har nu insett att Comhem antagligen använder trafficshaping och det enklaste sättet att komma runt detta är att (för er som använder utorrent) sätta encryption till forced (default är enabled) jag tog även bort bocken för "Allow incoming legacy..." vilket resulterade i att hastigheten gick upp från 3Mb/s till 5.5Mb/s...

Om någon är intresserad av mer info läs här http://torrentfreak.com/how-to-encrypt-BitTorrent-traffic/

Permalänk

Har tv genom comhem! Igår kväll försvann bara alla kanaler.
Satt och spelade på min xbox 360, sen när jag skulle kolla på tv igen var det bara myrornas krig på alla kanaler. Kan 360:n krångla till det så att kanalerna försvinner eller är det hos comhem felet ligger?
Har provat att göra en kanalsökning.

Med vänliga hälsningar

Fredrik

Permalänk
Permalänk
Medlem

Fick mitt 50/10-modem för några dagart och allt skulle kopplas in idag (6/2) men så har inte skett och DS3-lampan lyser inte.
Som jag har fötstått det så ska den lysa oavsett om man har 50 eller 24 så länge man har tillgång till 50 i sitt område?
Betyder det att dom gjort en jättemis och signat upp mig på en tjänst jag egentligen inte ska kunna ha?

Jag kontaktade supporten och dom bad mig vänta tre dagar och om det inte skett nåt skulle jag felanmäla.

Sthlm / Karlaplan.

Permalänk

Kanske tar en stund innan området helt är klart!

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av razerrazer
Kanske tar en stund innan området helt är klart!

Förvisso. Men då ska man ju inte medela mig att det fungerar från och med idag. Jajja. 24/10 går fint det med (ett tag till

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iXam
Förvisso. Men då ska man ju inte medela mig att det fungerar från och med idag. Jajja. 24/10 går fint det med (ett tag till

He He He He
Ursäkta men det är nice att skratta lite såhär på en fredageftermiddag.
Det är COMHEM vi snackar om här... Sämre organisation av ett företag finns inte.

Antar att du inte orkat läsa tråden men kan dra en recap utav mitt "fall":
Januari 2008 - mitt bredband funkar skit, efter mängder av samtal till supporten får jag tillslut en kontakt på kundrelationer. Lång story short: Mitt område ska uppgraderas under Mars-April.

April->December 2008 - Ingen noddelning skedde i april så klart. Mellan April till December har jag kollat mina teleräkningar, jag har suttit i över 40 timmar i telefon med support och kundrelationer. . . .
Gång på gång (ungefär 4-5 datum vill jag minnas att jag fick) fick jag höra att "då ska noddelningen ske", varje gång blev det uppskjutet såklart. (detta var även skälet till att jag aldrig sa upp comhem, kändes ju meningslöst att byta när det "ska fixas inom nån månad", man ville ju tro det bästa....)

December 2008 - Får äntligen höra att noddelningen ska vara skedd. Iom detta ska området även vara klart för 50mbit. Får beställa tjänsten + modem.

Får hem modemet, bara DS1 lyser såklart.
Ringer "vanliga" supporten totalt 4 ggr mellan slutet av december och 4-5-6:e januari nån gång, minns inte riktigt, detta pga att min kontakt på kundrelationer var ledig.

Nu till det mest relevanta för ditt fall:
Alla dessa 4 gånger så börjar kundsupporten "felsöka", jag ska dra ur sladdar, starta om modem, kontrollera IP-nummer, starta om datorn
etc etc etc. ingenting funkar såklart.
Det första jag får höra den 4-5-6:e januari när jag får tag på min kundrelationer-kontakt var att uppgraderingen som skulle skett i December aldrig skedde, utan den var planerad till mitten av Januari istället.
Jag har alltså suttit timtals med firstline, och slösat både deras och min tid, för att lösa ett fel som inte hade någon lösning.
Och som berodde på att uppgraderingen inte ens var klar. Så det var ju egentligen aldrig något "fel".

Vill med detta bara visa hur noll jäkla koll comhem har, samt att man definitivt INTE kan räkna med att saker sker när det sägs att dom ska ske.

Så med största sannolikhet så är det helt enkelt så att ditt område/station/whatever inte är klart för 50mbit ännu.

Antar att phunky kan komma med mer detaljerad info!

Trevlig helg! :>

Permalänk

BasseBaba : Har 5 ms konstant till sunet nu har fått en ny nod.

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av razerrazer
BasseBaba : Har 5 ms konstant till sunet nu har fått en ny nod.

Det går nog över snart ska du se..

Men seriöst, grattis.. hehe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndyBo
Till er som inte får ut maxhastigheten när ni tankar Torrents:

Jag skrev för några sidor sedan att jag inte fick ut mer än ~3Mb/s när jag tankade torrents oavsett om det var Ubuntu eller något annat.

Jag har nu insett att Comhem antagligen använder trafficshaping och det enklaste sättet att komma runt detta är att (för er som använder utorrent) sätta encryption till forced (default är enabled) jag tog även bort bocken för "Allow incoming legacy..." vilket resulterade i att hastigheten gick upp från 3Mb/s till 5.5Mb/s...

Om någon är intresserad av mer info läs här http://torrentfreak.com/how-to-encrypt-BitTorrent-traffic/

Tack som FAN för detta tipset

Undrade varför jag aldrig kom upp i mer än 200kb/s upp och 1mb/s ner oavsett hur många jag hade igång. Tog ditt tips och vips var man 4 mb/s ner på 1 torrent och 800kb/s upp på en annan.

Riktigt ruttet att de inte är ärliga med detta.

Visa signatur

Speldator: Intel i7 4770k - 16 GB DDR3 - GeForce GTX 1060 EVGA SC MiniITX - Samsung 850 Pro 256GB (OS) - Samsung 840 EVO 500GB (Install) - 3x4TB Seagate (Mix) - Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Har någon annan problemet med sitt comhem att du hämtar och surfar superslow ?

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem

Hmmmmm. ~41/10 men fortfarande ingen DS3-lampa.

Permalänk

Hade lite sämre hastighet idag, 36/8 men nu verkar det rulla fint 52.37/10.81

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"