Permalänk
Medlem

GTA IV till PC?

Det släpps snart till 360 o PS3 (29:e April). När kommer det till PC? Det finns väl inte några bekräftade uppgifter på det? De brukar väl komma typ ett halvår senare till PC eller?

Det skulle isåfall innebära Oktober. Shit, vad trist att vänta så länge! Jag ser verkligen fram emot det spelet.

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Avstängd

Tror inte det kommer till pc. Ganska säker.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Tror inte det kommer till pc. Ganska säker.

Och det baserar du på?

Visa signatur

Min spelblogg | Nicklas Ridewing

Permalänk

Så klart det kommer till PC. Det har det alltid gjort. Men det brukar ju bli typ 1 år efter konsoll-versionen, så det tar väl ett tag.

I vilket fall så är finns det inget officellt uttalande om en PC-version vad jag vet, men det kommer väl förr eller senare.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

vore ju en klart annorlunda approach att inte släppa det till PC den här gången när föregångarna sålde hinkvis till just den plattformen

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

GTA till PC säljer som smör, det är inte samma känsla i konsolversionerna som i PC med TGB och mus. Därför föredrar majoriteten av GTA'spelarna och fansen att spela GTA på just dator. Så det kommer garanterat att komma till dator, annars är det något fel.

Permalänk

Frågan är bara hur nu michael123 kan vara så säker på att det inte kommer till pc?
Blir lite irriterande när folk bara tar saker ur luften sådär. Har man ingen vettig källa att hämta fakta ifrån utan bara går på sina egna tankar så tycker jag inte att man ska svara på en sån här fråga alls....

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

I sådana fall är det samma sak som att säga

Citat:

Så det kommer garanterat att komma till dator

Skillnaden är att citeringen är vad ni vill höra.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred

Jo, helt klart. Kom med riktig fakta istället för en massa fantasier.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nicklas ridewing
Jo, helt klart. Kom med riktig fakta istället för en massa fantasier.

.. Än så länge är det lika taget ur luften att säga att det kommer till pc.

Och vad ere för bättre känsla i tangentbord o mus, bara en dum bortförklaring att man e för snål/inte har råd med tv-spel

Permalänk
Avstängd

FPS- spel spelas med fördel med mus och tangentbord eftersom precisionen är betydligt högre än med en handkontroll. Nu är ju inte GTA, som vi känner till det, ett renodlat FPS, men navigation mm är snarligt. Ett annat exempel är The Elder Scrolls: Oblivion. Det hade jag aldrig klarat av att spela med handkontroll.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av phobiiz

Och vad ere för bättre känsla i tangentbord o mus, bara en dum bortförklaring att man e för snål/inte har råd med tv-spel

Jo, exakt. Därför ber jag om mer fakta innan folk börja säga att det gör det eller inte.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

GTA3 kom till PC 7 månader efter PS2-releasen. Lär dröja minst ett halvår för 4:an med. Men det kommer säkert till PC iaf, det har alla tidigare GTA-spel gjort. Skulle inte förvåna mig om det kom som "games for windows" tillsammans med extrameterialet som ska komma till XB360.

Visa signatur

Windows 11 Pro - Asus ROG Strix B550-F Gaming Wi-Fi - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GeForce GTX 970 - Corsair 16 GB DDR4 3600Mhz - WD Blue SN550 NVMe SSD 1TB M.2

Permalänk
Avstängd
Citat:

Mus och tangentbord är bättre, eller du kanske inte fattar att folk tycker olika?

GTA4 kommer till pc med största säkerthet, hur länge det dröjer är en annan fråga.

Och fyi, en bra dator kostar mer än en sketen jävla konsol, så ditt snål/inte råd argument är korkat.

Permalänk
Medlem

ja, men nu är det ju så att gta4 bara är utannonserat till konsol än så länge. så då måste man ha en konsol för att spela gta 4. Då har det ingen betydelse vad en dator kostar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Nej, det finns ju faktiskt belägg för det påståendet i och med att alla andra spel släppts till pc.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred

Se ovan.

Permalänk
Medlem

Sony hade ju licens avtal till Rockstargames förr att alltig Gta serien skulle släppas först till deras konsol. Sen nu har ju microsoft kommit och gjort de samma till sitt 360. Men en PC-version kommer. Dock tar de ju som sagt nog minst 6 månander.

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem

Jo jag har aldrig sagt att jag inte tror att en pc-version dyker upp. Undrar bara hur man kan säga att det är bättre känsla i versionen till pc när dom släpper det till konsol först.

"ja de e säkert bättre känsla när man trycker "W" för att köra frammåt istället för att hålla i en skön handkontroll"

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som spelar GTA spelen med gamepad till PC? oO
Bil känslan blir så mycket bättre och det är ju inte precis nått FPS ala~Quake lir så man behöver bra aim och snabba reaktion för kunna spela spelet.

Jaja, men det är klart det kommer till PC, synd bara att det tar sådan satans tid.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
Jaja, men det är klart det kommer till PC, synd bara att det tar sådan satans tid.

Om det bara dröjer 6 månader är det ju lungt. Är ju snart sommar å då ska man ju inte sitta inne å spela. Då ska man sola, bada å supa!

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk

Tangentbord och mus är det som gäller, absolut. Blir bara trött på att röra på spakar på t.ex. Xbox 360, det funkar, men det är också allt.

I slutändan vinner PC'n helt klart, IMO.
Kommer inte GTA IV till PC så vet jag inte vad jag gör... kanske köper en konsoll rentutav!

Mus är ju ren precision, sen är tangentbord bekvämare på ett underligt sätt, man kan konfigurera det som man vill istället för 3st redan inlagda styrningsalternativ.

Smaksak.

Visa signatur

MB ASUS X670E-F CPU Ryzen 7800X3D + Arctic LF II 360 GPU Gigabyte RTX 5070 Ti GAMING OC RAM G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 PSU Seasonic Prime 1300W M2 Samsung 970 Evo Plus 1TB SSD Samsung 860 Evo 2TB HDD Seagate Barracuda 6TB RAID 0 CHA ASUS ProArt PA602 MON LG 34GK950F LAP Apple MB Pro [Max] 16"

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Som tidigare sagt, en PC kostar väl dubbelt så mycket som en PS3 och spelen till PS3 är vad, 200 spänn dyrare?

Citat:

ja, men nu är det ju så att gta4 bara är utannonserat till konsol än så länge. så då måste man ha en konsol för att spela gta 4. Då har det ingen betydelse vad en dator kostar.

Jaha nu spelar det ingen roll vad en dator kostar? Då faller ju ditt argument om snålhet igen?

Citat:

Jo jag har aldrig sagt att jag inte tror att en pc-version dyker upp. Undrar bara hur man kan säga att det är bättre känsla i versionen till pc när dom släpper det till konsol först.

"ja de e säkert bättre känsla när man trycker "W" för att köra frammåt istället för att hålla i en skön handkontroll"

Folk vet ju om det är bättre känsla med mus/tgb än handkontroll eftersom de antagligen testat båda. Alla GTAspel har ju funnits på alla plattformar så det finns ju möjlighet att jämföra.

Och du trycker inte på en knapp för din handkontroll till din pappas PS3? ditt pek/långfinger lär ju användas till det.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

...

Då väntar du ett halvår/år för att få klicka med musen när du ska skjuta och vi andra spelar på konsol under tiden. Eftersom de handlar om känslan o inte om att köpa upp sig på en konsol bara.

problem solved

Permalänk
Citat:

...
problem solved

Det tycker inte jag.
Sluta ladda ner spel så vi får våra PC spel i tid så kan konsoll ägarna sitta där.

Även fast man har Xbox 360.

Visa signatur

MB ASUS X670E-F CPU Ryzen 7800X3D + Arctic LF II 360 GPU Gigabyte RTX 5070 Ti GAMING OC RAM G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 PSU Seasonic Prime 1300W M2 Samsung 970 Evo Plus 1TB SSD Samsung 860 Evo 2TB HDD Seagate Barracuda 6TB RAID 0 CHA ASUS ProArt PA602 MON LG 34GK950F LAP Apple MB Pro [Max] 16"

Permalänk
Medlem

Finns möjligheten till mer pengar så släpps det till PC ^^.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem
Citat:

...

Då väntar du ett halvår/år för att få klicka med musen när du ska skjuta och vi andra spelar på konsol under tiden. Eftersom de handlar om känslan o inte om att köpa upp sig på en konsol bara.

problem solved

Har dom inte lust att släppa spelen på PC, då är dom inte värda att ha heller. Aldrig i livet att jag skulle köpa en sketen konsoll.

Permalänk

Riktigt surt att de få PC ägare som köper spel får vänta så mycket längre än de med konsoller.
En hård läxa, fast detta har ju online läge så många fler kommer att köpa detta än t.ex. San Andreas då man måste ha en cd-key för att spela online.
I logiken, i varje fall.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Darkside666
Riktigt surt att de få PC ägare som köper spel får vänta så mycket längre än de med konsoller.
En hård läxa, fast detta har ju online läge så många fler kommer att köpa detta än t.ex. San Andreas då man måste ha en cd-key för att spela online.
I logiken, i varje fall.

Utan att gå in på piratkopiering, så är det nog väldigt många som har konsoll som tankar ner istället för att köpa.

Permalänk
Avstängd

Självklart kommer det till PC.
Snål bara för att man vill ha den till PC? fan en dator kostar fasiken mer än någon konsoll, kan nog köpa både PS3 som Xbox360 tillsammans men ändå SNÅLA mot vad en dator kan gå på... så jag tror att "konsolisterna" är snåla.
Varför skulle man vara besviken på PC versionen? finns faktiskt något som heter handkontroll till PC med, fan det fanns ju till C64

Sen har PC versionerna alltid mer än konsoll spelen har, nämn någon konsoll spel som har mer än vad PC spelet har.

Väldigt genomtänkta argument... NOT

Ifall någon har följt GTA 4 från första början borde komma ihåg att PS3 versionen kommer vara större än Xbox360 både grafiskt som spel plan, oklart dock med PC då det skulle krävas en hel del av datorn... MEN DEN SKA KOMMA TILL PC, men denna gång ska dom inte jäkta fram resultatet.
Just ja, MS & Có försökte ju tvinga Rockstar Games att göra PS3 versionen sämre och en hel del annat.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Avstängd
Citat:

...

problem solved

Ja det är inte direkt något problem.
Spela du på din sketna konsol
Exakt det handlar om känslan, därför spelar man på PC, bra sagt.

Varför ska jag köpa en sketen konsol?
Dom flesta bra titlarna släpps på PC ändå, så varför ska jag sitta och spela på en konsol där allt är sämre, känns ju rätt korkat.