Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tagg
Ännu en gång har Zepto visat att jag gjorde ett ypperligt val när jag valde att beställa en dator från dem.

Ringde upp och frågade om rabatten och fick reda på att de har prisgaranti upp till två veckor efter man fått hem datorn. Jag hade inte ens beställt en "power config" utan den billigare med uppgraderade komponenter och försäkring. Men då slutsumman hamnade på över 12000 var det inga problem.

La till en väska för 755kr och får resten av 1500kronors rabatten på mitt konto.

5/5 pepparkakor till Zepto.

Lustigt att det sitter så många skygga datornördar på detta forum som hellre klagar i försthand än faktiskt ringer upp och helt enkelt frågar, nog får ni skämmas lite

Frågade även om leveransen, han sa att en del datorer skulle hinnas skickas iväg idag och att min (beställd 15/7) kommer iväg imorgon.

Är det som du säger att vi kommer att få mellanskillnaden tillbaka skall jag ta tillbaka mitt inlägg. Det nämns ingenstans under deras försäljningsvilkor att det finns någon prisgaranti. Det finns en ångerrätt som gäller i 14 dagar. Dock så debiteras man 500kr om man utnyttjar den.

/J

Permalänk
Medlem

Tack för den upplysningen!
Ringde genast upp zepto, och visst ska jag få tillbaks lite pengar. Om det är fler som skulle vilja ha pengar så kan det ju vara en god ide att ringa dem och lämna sitt kontonr. Tror inte de är intresserade av att jaga kontonr för att få betala tillbaks pengar.

När jag frågade om när datorn skulle dyka upp så blev svaret på torsdag, den skulle alltså skickas imorgon. (jag beställde 29/6)

Permalänk
Inaktiv

Angående UPS leveranser, har fattat som att de kör paketet till dörren. går det att ordna så dom kör den till närmsta "uthämtningställe" istället, är sällan hemma under de tider som UPS kör ut.. (09.00-17.00)

Permalänk
Medlem

Är bara att kontakta UPS så fort du får ditt kollinummer så kan du ordna med ett annat leveranssätt, t.ex uthämtning eller ändrad adress (t.ex till jobbet eller nåt :), dom är riktigt flexibla så länge du kan legitimera dig).

Permalänk
Medlem

nästan copy-paste på mig

edit: bah zepto-snubben som skrev samma sak som mig tog bort sitt inlägg

Permalänk
Inaktiv

snabbt svar, underbart:) tackar

Permalänk
Medlem

Denna post har editerats av whinekungen, som kanske tog i lite för hårt. =D

Synd bara att man inte beställde den "nya noxen" yada yada, hoppas dom kommer på fredag och att skillnaden mellan min och "nya" är enorm så jag kan få en ordentlig "återbetalning"!

Visa signatur

Zepto Nox A15,
Intel C2 Duo P8600 2,40 Ghz - Nvidia 9600 GT 512 MB GDDR3 - 4 GB RAM, 320 Gb HDD

Permalänk
Medlem

hmm..120GB 7200 varvare mot 320GB 5400 varvare....*funderar*

Sånt jag gillar att fundera på

(Edit: för den som inte hänger med..jag har valt 120GB men nu när jag kollar ligger de båda på samma pris)

Permalänk
Medlem

Som sagt. Så här står det på Zeptos hemsida:

"Leverering av Nox A15
Vi förväntas senast d. 13/08-08 att kunna leverera samtliga ordrar beställda innan den. 30/07-08. "

Och vet ni vad ? Imorgon är det just Onsdag 13/08-08.
And what els ? Jag har INGET förtroende till Zepto.

Vilka är på att avbeställa imorgon om datorn inte har skickats ifrån Zepto innan Onsdagen är SLUT ? Vi bitchslapar dom hårdast om vi är fler.

För övrigt, Kontakta Skandinaviens största datorleverantör på:

failforlife@zepto.fail

Visa signatur

Zepto Nox A15: Intel C2 Duo P9500 2,53 Ghz - Nvidia GeForce 9600M GT 512 MB GDDR3 - 8 GB RAM - 7200rpm - 320GB HDD - 1680x1050 - 15,4"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b00red
Det är ju helt otroligt det här, f*n va lack jag blir.

*mycket whine*

Mm, fan vad hemskt att du nu kan ringa in och få din dator 1500kr billigare, jävligt synd om dig

Visa signatur

Acer 3820TG | i5 480m @ 3.4Ghz | 6550M @ 800/1100 | 3DMark11 @ 1469
LG Optimus 2X

Permalänk
Medlem

lyfta på luren eller betala 1500 mera, svårt val?! i finland får vi ingen rabatt alls

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tagg
Mm, fan vad hemskt att du nu kan ringa in och få din dator 1500kr billigare, jävligt synd om dig

=P Mjo kanske jag whinar lite hårt. Men omständigt hur som helst, och hade jag haft valet tidigare hade jag tagit 7200rpm disken istället för 320 gb 5400rpm... Det var väl mest det jag sneade på.

---

Vad har ni beställt för NOXAR förresten, det har vi inte jämfört än eller har jag missat det?

Hur stor är värmeutvecklingen på en 7200 hd jämfört med en 5400?

Visa signatur

Zepto Nox A15,
Intel C2 Duo P8600 2,40 Ghz - Nvidia 9600 GT 512 MB GDDR3 - 4 GB RAM, 320 Gb HDD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ortmon
Som sagt. Så här står det på Zeptos hemsida:

"Leverering av Nox A15
Vi förväntas senast d. 13/08-08 att kunna leverera samtliga ordrar beställda innan den. 30/07-08. "

Och vet ni vad ? Imorgon är det just Onsdag 13/08-08.
And what els ? Jag har INGET förtroende till Zepto.

Vilka är på att avbeställa imorgon om datorn inte har skickats ifrån Zepto innan Onsdagen är SLUT ? Vi bitchslapar dom hårdast om vi är fler.

För övrigt, Kontakta Skandinaviens största datorleverantör på:

failforlife@zepto.fail

Är det ett seriöst inlägg? Btw bk rules

Permalänk
Medlem

hoppar lite in på b00reds inlägg, det jag ändrade på min Nox är att jag la en 9500 cpu,9cells batteriet och högre upplösning, annars orginalet på power configen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sevi
hoppar lite in på b00reds inlägg, det jag ändrade på min Nox är att jag la en 9500 cpu,9cells batteriet och högre upplösning, annars orginalet på power configen

Jag utgick från Power-konfigurationen, men ändrade:
* Till den högre upplösningen på skärmen
* Till en 200gb 7200rpm-hårddisk, samt
* Till Intels WLAN-kort

Förutom detta lade jag till en försäkring, utan stöldskydd, på två år á 1095 kr.

Permalänk
Medlem

Value >
+ Bättre skärm
+ P8400
+ 4GB Ram
+ Zepto WLAN
+ 9 cells batteri
+ Försäkring 2 år utan stöldskydd.

+ Hitachi 7k200 (200GB 7200rpm) köpt separat som jag tänkte stoppa in själv.

Visa signatur

LG Optimus 2X

Permalänk
Medlem

Tjenare alla Nox'are.

Har en fråga, hur kommer det sig att ni köper en Nox i stället för en Nexus?

Står och funderar på vilken av dom jag ska beställa..

Nox med bättre skärm, 2,26Ghz CPU'n.. eller..
Nexus med 2,53Ghz CPU.

Är i stort sett samma pris där. :/

Är skillnaden mellan 2,26 och 2,53 väldigt märkbar?

Permalänk
Medlem

Vill du ha högre upplösning eller klarar du dig med 1280? Är nog det enda viktiga beslutet du behöver göra. Allt över P8400 CPU'n får ses som lyx och inte något som kommer ge stor praktisk prestandaökning.

Visa signatur

LG Optimus 2X

Permalänk
Medlem

Jo helt klart vill jag ha en bättre skärm, eftersom jag håller på med en hel del design arbeten, samt så spelar jag en del.

Angående CPU'n: okej, gäller det även I spel?
För jag är säker på att photoshop klarar sig bra på den svagaste av dom.

Nexus'en power kommer nu även med Blue Ray... Vilket jag inte bryr mig det minsta om men.

Edit:
Märkte just nu att Noxen inte har 7200 rpm'aren på 250 Gb inne..
7200 eller 5400? Gör det ngn märkbar skillnad? Extra utrymme har jag gått om.

Permalänk
Medlem

Ja även i spel, det är minimala prestandaskillnader mellan processorerna, visst har man extra pengar att lägga ut, men det mest prisvärda är P8400. Det är grafikkortet som är flaskhalsen och därför spelar det inte så stor roll vilken cpu man väljer.

Blue-ray är ju trevligt omän helt onödigt för mig iaf, jag skulle spara dem extra slantarna och köpa något roligare

Ang. HD så är det ju värt att nämna att det kan skilja mycket på 7200 rpm och 7200rpm, se tex: http://www.storagereview.com/Hitachi250WD320.sr?page=0%2C3

Själv valde jag en 80GB i value config till min Nox och beställde 7k200 separat för att veta att jag fick just den.

Visa signatur

LG Optimus 2X

Permalänk
Medlem

Alright, låter som det lutar till en Nox.

Dock ett stor "vad fan" till att Zepto inte skriver vilken sorts hårddisk dom använder... :/

Men men, det går ju alltid att byta ut, men surt ändå om det är en skit hårddisk man får med.

Aja, vad säger ni om batteritiden då? Detta är vad som står på Noxens sida: "Zepto stödjer användandet av Low Power Intel P Series processorerna med Dual Core processing för att ge dig en batteritd på upp till 3,8 timmar på din Zepto Nox oavsett grafisk lösning."

...3,8 timmar? Det är inte fyskam, om det nu stämmer, och är det med 6 cellaren då? eller 9 cellaren? va tror ni?

Permalänk
Medlem

3,8 timmar tar jag med en stor nypa salt

Jag är nöjd om jag får 3 timmar av vanligt användande med 9 cells.

Visa signatur

LG Optimus 2X

Permalänk
Medlem

Haha jo det kan jag hålla med om.

HP'n jag sitter på nu skulle ha en batteri tid på 3,2 timmar när jag köpte den för ett år sedan. Tror nog aldrig den klara sig längre än 1,5h.

Nu orkar den med hela 15 minuters... >.>

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cc0000
Nu orkar den med hela 15 minuters... >.>

15 minuter är ju väldigt långt tid jämfört med min gamla kassa ASUS... Den klarar sig inte längre än 5 min på batteri.

Permalänk
Medlem

Har en 3 år gammal HP som fortfarande fixar närmare en timme på batterier, vinner jag?

Visa signatur

LG Optimus 2X

Permalänk
Medlem

Glömde ju skraiva vilken setup jag valde:

Power setup
+
- WSXGA+ 1680x1050 ZBD + NVIDIA® 9600M GT 512MB GDDR3
- 320 5400 rpm (inte så värst nöjd med det valet, hoppas jag kan byta.)
- Intel Turbo Memory2 (2GB HMC)

- 2 års allrisk

Vi har i stort sett likadana Tagg. =D Eller hmm, det har vi kanske allihopa? =D

Visa signatur

Zepto Nox A15,

Permalänk

HATTEN AV FÖR ZEPTO

Som sagt, som tagg och andra har gjort här ringde jag också till zepto och fixade min rabatt. Jag hade inte ens mitt ordernummer kvar, dom lyckades hitta mig ändå, sa att det skulle fixxas dirr.
Jag fick ny orderbekräftelse direkt efter samtalet där det stod att onlinerabatten på 1300:- skulle dras av priset

Här har vi ju ett företag som vet hur kundrelationen ska prioriteras.

Jag frågade också när den skulle komma, och jag fick intrycket av att det inte spelade någon roll när man beställde den (såvida man beställde innan 30/7) utan han sa att det var man bodde som spelade roll. Jag bor i uppsala och han trodde det skulle ta en dag för mig, 2 dagar för dom som bor längre upp i sverige.

Tack vare denna gest från zepto så är jag nu extra förväntansfull :D:D

Permalänk
Medlem

Vad är detta för onlinerabatt det talas om? Hittar inget om det på zeptos sida och i den här tråden står den inte omnämnd särskilt ofta, gäller den Mythosen också? Blir väl att ringa dem en omgång till.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av charlieflip
Jag frågade också när den skulle komma, och jag fick intrycket av att det inte spelade någon roll när man beställde den (såvida man beställde innan 30/7) utan han sa att det var man bodde som spelade roll. Jag bor i uppsala och han trodde det skulle ta en dag för mig, 2 dagar för dom som bor längre upp i sverige.

Frågade du om Nox skulle gå iväg idag, som det var sagt? Jag har inte fått leveransbekräftelse än.

...så du bor också i Uppsala? Hah. Ska vi bilda Uppsalas Lokala Zeptoklubb?

clx: Om du går in på zepto.se och klickar på Power-varianten av Nox A15 så står rabatten i listan av valda komponenter.

Permalänk

Jag undrar också, jag har inte sett röken av någon rabatt?