Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sevi
Det enda som zepto skulle kunnat göra annorlunda är att inte gett något datum, vilket också skulle resulterat i att vi skulle väntat lika länge och kanske t.om. varit ännu bittrare för att vi inte fått något datum alls

De kunde gett datum fast varit väldigt tydliga med att det är preliminärt eller helt enkelt lägga på 2 veckor för att vara på den säkra sidan. Det absolut drygaste tyckte jag var de första två gångerna då jag fortfarande trodde på dem när de gav mig nytt datum.

Från försäljningssynpunkt kanske de gjorde det smartaste valet, men de tappar ju en hel del förtorende när de gör såhär.

Visa signatur

Acer 3820TG | i5 480m @ 3.4Ghz | 6550M @ 800/1100 | 3DMark11 @ 1469
LG Optimus 2X

Permalänk
Medlem

Tror ni Zepto läser i den här tråden på Sweclockers ofta ? Det hoppas jag.. Så dom kan fatta att deras kunder är fett besvikna och att vi inte direkt skapar ett positivt rykte om dom.

Visa signatur

Zepto Nox A15: Intel C2 Duo P9500 2,53 Ghz - Nvidia GeForce 9600M GT 512 MB GDDR3 - 8 GB RAM - 7200rpm - 320GB HDD - 1680x1050 - 15,4"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ortmon
Tror ni Zepto läser i den här tråden på Sweclockers ofta ? Det hoppas jag.. Så dom kan fatta att deras kunder är fett besvikna och att vi inte direkt skapar ett positivt rykte om dom.

Det är jag hyffsat säker på att de gör. Det har till och med kikat förbi anställda på Zepto som (inofficiellt?) svarat på våra frågor.

Nåväl, jag ska hålla tummarna för att jag får ett leveransbesked i brevlådan under veckan. Annars är det tröstätning med Pepparkakor och Apelsinjuice som gäller.

Permalänk
Medlem

Pratade med Zepto's kundservice idag och det är Fredag som gäller, jag beställde ganska sent (Runt 30:e förra månaden) men verkar få den till fredag om det blir som det ska. Hoppas på det, Psyyyyyyched.

Visa signatur

Zepto Nox A15,
Intel C2 Duo P8600 2,40 Ghz - Nvidia 9600 GT 512 MB GDDR3 - 4 GB RAM, 320 Gb HDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b00red
om det blir som det ska.

Brukar låta så.

Då håller jag tummarna för att även min dator dyker upp innan veckans slut. Vore behändigt, då jag satt flickvännens adress som leveransadress i tron att datorn skulle dyka upp där medan jag var där på semestern och inte kommer spendera mindre tid där nu pga. jobbet.

Permalänk
Medlem

Pratade även jag med dem idag. Jag frågade; så du GARANTERAR att den kommer denna vecka?

"Ja"

Alla ordrar innan 30/7 ska vara skickade innan onsdagens slut...

Visa signatur

LG Optimus 2X

Permalänk
Medlem

sevi, veckan jag borde fått min laptop har passerat för längesen. Var har du läst att det var en "förbeställning", när jag beställde fick jag uppfattningen att det var en helt vanlig beställning. Antagligen har jag missat nåt som du uppenbarligen lagt märke till, men var?

Permalänk
Medlem

"Intel® Centrino® 2 Processor Technology
Förbeställ våra nya datorer med Intel® Centrino® 2"

taget ifrån första sidan vid zepto.se

manualen till Nox finns uppe nu på ftp://ftp.zepto.dk/Manuals/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tagg
Pratade även jag med dem idag. Jag frågade; så du GARANTERAR att den kommer denna vecka?

"Ja"

Alla ordrar innan 30/7 ska vara skickade innan onsdagens slut...

När kommer den till dörren då? tar det verkligen två dagar för datorn att komma?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av charlieflip
När kommer den till dörren då? tar det verkligen två dagar för datorn att komma?

Beror på vilket fraktsätt man valde vid beställningen. (Snabb, snabbare, eller jäkligt snabb:P )

Tror det är 1-3 dagar för det minst kostsamma och "före kl.10 dagen efter" för det snabbaste, om jag minns rätt.

Permalänk
Medlem

Jag måste ha missat fraktsätt totalt när jag beställde för jag såg inte till några varianter vad jag kan minnas. =/ Vad handlade det om för prisskillnader?

Visa signatur

Zepto Nox A15,
Intel C2 Duo P8600 2,40 Ghz - Nvidia 9600 GT 512 MB GDDR3 - 4 GB RAM, 320 Gb HDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag måste ha missat fraktsätt totalt när jag beställde för jag såg inte till några varianter vad jag kan minnas. =/ Vad handlade det om för prisskillnader?

Det var inte mkt skillnad... typ 20-50 kr extra tror jag.

Visa signatur

Zepto Nox A15

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hamale
Det var inte mkt skillnad... typ 20-50 kr extra tror jag.

Okok, synd på det då hade kanske varit värt det, beror på när man får datorn antar jag.

Visa signatur

Zepto Nox A15,

Permalänk
Medlem
Citat:

Okok, synd på det då hade kanske varit värt det, beror på när man får datorn antar jag.

mm det hade det nog varit.. jag valde det billigaste dumt nog:(

Visa signatur

Zepto Nox A15

Permalänk
Medlem

Öhhh är det bara jag som missat att datorn bara har EN knapp, dvs vänsterklick på musen?

Sid 14 i manualen.
9. Touchpad-knapp Fungerar som ett klick med musen.

Eller har jag inte fattat? Längre ner står det flera gånger nämnt "vänster knapp".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jensr
Öhhh är det bara jag som missat datorn bara har EN knapp, dvs vänsterklick på musen?

Sid 14 i manualen.
9. Touchpad-knapp Fungerar som ett klick med musen.

Inte läst så noga men de menar nog om man "tappar" touchpadden så brukar det vara som ett vänsterklick på laptops.

Visa signatur

LG Optimus 2X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tagg
Inte läst så noga men de menar nog om man "tappar" touchpadden så brukar det vara som ett vänsterklick på laptops.

Nja på bilden så är nummer 9 just knappen.

Dock så ser jag på ett annat ställe "Om du till exempel är vänsterhänt kan du byta funktionerna för vänster och höger musknapp."
Tyder ju på att det faktiskt finns två knappar. Var lite orolig att de gått i Apples fotspår och tillverkat en dator med bara en knapp för alla de som har en stoor tumme mitt i handen.

/J

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av charlieflip

Jag valde dyraste leveransen så jag förväntar mig att ha datorn hemma innan kl 10-12 på onsdag eller torsdag, nu när jag har fått det garanterat och allt!

Visa signatur

LG Optimus 2X

Permalänk
Medlem

Vad det någon som kunde välja till Tv-turner?

Står i produktbladet : TV Tuner (optional)

Men jag hittar det inte i konfig..

Visa signatur

Iphone 3G[s] vit 32GB

Permalänk

Hej hej!
Ska beställa en Nox nu i dagarna hade jag tänkt men jag undrar vilket operativsystem man ska ha till? Om man ska köpa basic eller Business? Är det stor skillnad mellan dom? Sen undrar jag om man ska ha 32 eller 64bit? Jag ska köpa den vanliga processorn, 2,26Ghz:arn. Tack

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nils-oscar
Hej hej!
Ska beställa en Nox nu i dagarna hade jag tänkt men jag undrar vilket operativsystem man ska ha till? Om man ska köpa basic eller Business? Är det stor skillnad mellan dom? Sen undrar jag om man ska ha 32 eller 64bit?

Vista Home Premium är mest lämpad för hemanvändare. Vill du slippa oroa dig för bakåtkompabilitets- samt drivrutinstrassel, kör på 32Bit Home Premium.

Edit: Nu har Nox A15 ett nytt trådlöst nätverkskort, tydligen. När jag beställde var det ett 'Intel Pro/Wireless 4965 AGN', men de som beställer nu får istället ett 'Intel WiFi 533AN Shirley Peak B/G/N'. Någon här som råkat snappa upp skillnaden mellan de två? Funderar på om det är värt att ringa och krångla för ett byte.

Permalänk
Medlem

Jahopp. Tisdag.. Ingen som har skrivit i tråden idag så jag inleder väll med: Har någon fått leveransbesked från Zepto ? Jag har inte. Inte ett ljud från Zepto.

Jag förstår inte det här med "första" och "andra" sändningen eftersom det redan är tisdag. Kommer dom väva samman dessa två och skicka allt på Onsdag då ? o_0

Visa signatur

Zepto Nox A15: Intel C2 Duo P9500 2,53 Ghz - Nvidia GeForce 9600M GT 512 MB GDDR3 - 8 GB RAM - 7200rpm - 320GB HDD - 1680x1050 - 15,4"

Permalänk
Medlem

skickade ett mail för att höra med för typ en timme sen, inte hört något ännu

Permalänk
Medlem

JAg tror sändingarna som snackades om i mitt samtal var hårdvaruleveranser TILL zepto

Permalänk
Medlem

Som referens har jag 29/7 som beställningsdatum. Kundtjänst hävdade senast idag att den skulle skickas på onsdag.

/J

Permalänk
Medlem

Hepp, nu har Zepto dessutom lagt in en "rabatt" på Nox samt att de bjuder på större hårddisk (lägre pris än vad vi beställt för, samt större HDD med andra ord). Rätta mig ifall jag har fel på synen.

Undrar om de bjuder oss, som redan beställt och väntat länge, på något liknande som kompensation. Vette17 om jag orkar göra en nybeställning och vänta ännu längre. ^_^'

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genmah
Hepp, nu har Zepto dessutom lagt in en "rabatt" på Nox samt att de bjuder på större hårddisk (lägre pris än vad vi beställt för, samt större HDD med andra ord). Rätta mig ifall jag har fel på synen.

Undrar om de bjuder oss, som redan beställt och väntat länge, på något liknande som kompensation. Vette17 om jag orkar göra en nybeställning och vänta ännu längre. ^_^'

Jag har kollat rabatten, använde samma speccs som jag beställde och allt som allt blev det bara 400 kr billigare. Så det är ju eg. ingen skillnad.

Det BORDE va så att ni som förbeställt tidigt/valde en snabbare leveransmetod ska få den imorgon el. ABSOLUT senast på tors innan kl 12. Vi andra får den tidigast på tors, senast på fredag.

Det är inte lång väntan kvar nu boys Vad sägs som ett Nox-lan i slutet av aug?

Permalänk
Medlem

ingen rabatt på finska så jag behöver inte ens fundera på någon rabatt

Permalänk

Beställde min 10 juli och har väntat riktigt länge på min laptop nu.. Om vi inte får någon kompensation är det en skandal.

Jag hoppas Zepto förstår vad det skulle innebära för företaget om dom inte gör någonting åt det här missnöjet...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jensr
Istället för att premiera de som valt att förhandboka en produkt, och i många fall dessutom redan betalt för den, så väljer man att göra så här. Inte utan att man känner sig lurad.
Att man sänker pris och uppgraderar en produkt under dess livslängd är begripligt, men inte att göra det i det här skedet. Det spelar ingen roll hur liten prisändringen är.

Zepto:
Först ger ni flera leveransbesked som ni inte håller och sedan detta. Det är läge för ett officiellt besked om vilken typ av kompensation ni tänker ge till de hängivna kunderna som fortfarande inte har fått sina datorer. Om inte för att det är det rätta att göra så förstår ni säkert att finns en ekonomisk motivering i form av goodwill. Det är dessa kunderna som kommer att skriva om datorerna och företaget på olika forum i framtiden.

/J

Ännu en gång har Zepto visat att jag gjorde ett ypperligt val när jag valde att beställa en dator från dem.

Ringde upp och frågade om rabatten och fick reda på att de har prisgaranti upp till två veckor efter man fått hem datorn. Jag hade inte ens beställt en "power config" utan den billigare med uppgraderade komponenter och försäkring. Men då slutsumman hamnade på över 12000 var det inga problem.

La till en väska för 755kr och får resten av 1500kronors rabatten på mitt konto.

5/5 pepparkakor till Zepto.

Lustigt att det sitter så många skygga datornördar på detta forum som hellre klagar i försthand än faktiskt ringer upp och helt enkelt frågar, nog får ni skämmas lite

Frågade även om leveransen, han sa att en del datorer skulle hinnas skickas iväg idag och att min (beställd 15/7) kommer iväg imorgon.

Visa signatur

LG Optimus 2X