Permalänk
Robot

The NOD Case | Bygglogg

Sådär, nu är jag äntligen igång igen! Som vanligt är det ett tippen-fynd som ska göras om lite grand. Planen är att bli klar inom 3 veckor. (Dvs. innan sommarlovet är slut.) Så det kan bli ganska tight med tiden, men det ska nog gå. Detta projekt är lite av en uppföljare på The GDI Case --> http://www.sweclockers.com/album/?id=1511 som jag byggde hösten -07. Hursomhelst ska detta inte bli någon "ripoff", utan ett helt "eget" chassi eller vad man ska säga. Dock så är det en hel del saker som jag är osäker på vad jag ska hitta på med. Ni läsare kommer kunna påverka utgången mycket! :).
Tror att det var allt just nu,

EDIT:
Måste tyvärr meddela att projektet är pausat för tillfället. En vital del i arbetet har visat sig omöjlig att göra med sticksåg. Tyvärr har jag inte lyckats lösa detta än. Nu åker jag till grekland om två dagar och sen är sommarlovet slut. Så kommer tyvärr inte hinna klart. Andra projekt har dykt upp med som jag inte hade räknat med. Har bestämt mig för att prioritera detta högst dock, så fort jag lyckats lösa sticksågsproblemet kommer projektet vara igång igen det lovar jag!

MVH Oscar.

Besök albumet: The NOD Case | Bygglogg av SWE|OggE

Permalänk

Blir säkert bra, GDI Casen blev grym så jag ser ingen anledning till varför den här inte skulle bli det också, sen att jag alltid har gillat NOD mer än GDI gör knappast saken värre. Avvaktar med poäng

Visa signatur

7800X3D / 7900XT

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem

The brotherhood of nod will be proud, om du får det där unkna gamla chassit att se snyggt ut är du värd ett diplom :).

Permalänk
Medlem

Jävlar, detta kommer bli nice!

Kane lives!

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk
Hedersmedlem

Tack för kommentarerna! Väldigt roligt att höra Just nu ser det inte så mycket ut för värden, men det gjorde inte GDI Case heller i det här stadiet

Permalänk
Medlem

Blir nog svinbra Vänta inte för länge mellan dina updates bara, då blir man tjurig

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 @ 3200MHz (8*400) | Corsair 3gb DDR2 PC6400 | Radeon HD4870 512mb | Corsair 520W | 320gb + 500gb | Gigabyte GA-P35-DS4 rev. 1.0

Citera mig så att jag hittar tillbaka! :]

Permalänk
Medlem

Proffs gjort

Permalänk
Medlem

Bilden över "finfint" påminner om ett sonata lite

Visa signatur

Workstation: Asus P9X79 - Intel i7 4,2Ghz 3930K - 32gb 1866mhz RAM - 256gb ssd + 4tb drive - 2x Asus Gtx 660 - 2x DELL 2713hm
Misc: Iphone 6s

Permalänk

Har någon gammal stående på vinden på landet, fast den är något större utan lucka för CD spelaren, detta en gammal P2 eller P3?, måste vara någonting imellan P2 och P3 då jag har en Gammal netvista tower P4 2GHz, en P3 1GHz och sedan den där stora p2 på 233MHz, den som mest liknar din är P2 233MHz, ser iaf ut att bli riktigt fint

Permalänk
Medlem

Äntligen, ser skitbra ut än så länge.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem

ser riktigt bra ut

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | 64GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: Asus AS1104T - 1x12TB
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Medlem

For Kane!

Kommer lätt följa denna bygglogg.

Permalänk
Medlem

Ser riktigt gött ut.. Kommer följa denna bygglogg:D

Visa signatur

Main: i7 6700K @ 4.6Ghz | Asus Z170 Pro Gaming | Corsair H75 | Asus GTX 1070 STRIX | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 2600Mhz | Fractal Design Edison M 750W | Samsung 860 1TB SSD | Fractal Design Define C
Unraid NAS: i5 11400 | Gigabyte Z590I Auros Ultra | G.Skill 16GB 3200Mhz | CM V750 SFX | 3x WD Red Plus 4TB | 1x WD Blue SN570 1TB Nvme

Permalänk
Medlem

Älskade ditt tidigare bygge, ser fram emot ett grymt resultat igen

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Avstängd

som vanligt med oklara projekt så lägger jag denna bland mina favoriter samt lägger in en notis i min mobilkalender om att kolla upp den om en månad igen..

Visa signatur

Fractal Define - Corsair VX 450W - Asus P5K P35 - Intel C2D E8200@4GHz - 2048DDR2 Corsair TwinX - Sapphire HD4850

Permalänk
Hedersmedlem

Tackar så mycket för alla kommentarer, jätteroligt att läsa!
Med lite tur blir det update redan imorrgon, om jag lyckas fixa en till alu-bit då.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Patrik91uk
Har någon gammal stående på vinden på landet, fast den är något större utan lucka för CD spelaren, detta en gammal P2 eller P3?, måste vara någonting imellan P2 och P3 då jag har en Gammal netvista tower P4 2GHz, en P3 1GHz och sedan den där stora p2 på 233MHz, den som mest liknar din är P2 233MHz, ser iaf ut att bli riktigt fint

Du har rätt, det är något mellan P2 och P3, nämligen en celeron på 533mhz som satt där orginal

Permalänk

hur gjorde du hålen till fläktarna? mycket stiligt! tack för svar på för hand.

Visa signatur

Ghost S1
Mitt bästa köp är min 3770K <3

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JesperOlsson
hur gjorde du hålen till fläktarna? mycket stiligt! tack för svar på för hand.

Ritade först ut hur stort hålet skulle vara, den borrade jag ett hål innanför "kanten" eller vad man ska säga, sen var det bara köra runt med sticksåg! (som man sedan får snygga till lite med en fil)

Permalänk

Satan va snyggt det kommer bli
kikade in på ditt andra chassi och det var riktigt najs
Keep up the good Work!

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk

Jag har sett ditt andra chassi innan och det blev ju jätte bra så detta ska nog bli hur bra som helst när det är färdigt. Micro atx moderkot eller?

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=|ZetaXtreme|=-
Jag har sett ditt andra chassi innan och det blev ju jätte bra så detta ska nog bli hur bra som helst när det är färdigt. Micro atx moderkot eller?

Jepp.

Permalänk

Ser jättebra ut! Det var nog det fulaste chassit att utgå från bara !
Fan jag vill också kunna bocka plåt sådär snyggt. Lycka till!

Visa signatur

"-You like sex AND money? We should hang out!" -"Idiocracy"

MSI P45 Platinum, e6850@3ghz, 4gb Corsair 6400c5dhx, 500gb+320gb, HD4850 Crossfire (Sapphire/His), Coolermaster Cosmos RC 1000

Permalänk
Medlem

Helt okey!

Permalänk
Medlem

Oh Det där grafikkortet är Svårt att få tag på sen så är CAD ritningen snygg och du är på god bit dit defenitivt 10/10!

BTW: om du fixar ner Vantage och testar, säg gärna vad du får för poäng med CD-drivisarna, efter de nya drivisarna så fick jag 1000 poäng mindre... så BEWARE

Visa signatur

Med vänlig hälsning/Met vriendlijk groet
Bondue

Permalänk

Looking good ;).. Fast något ja tycker är riktigt unikt att se i ditt byggande är när de först ser tamt och tråkigt ut med ojämna kanter och dylikt och nån bild senare är de rena proffset som varit framme.

Fronten ser skarp och stilren ut den också.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem

Go go Ogge!
Ser ut att bli riktigt trevligt

Nästan så man måste ut i skrot-rummet och kolla om någon slängt några chassin nyligen, stog ett par där för ett tag sedan.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Hedersmedlem

Tackar än en gång för kommentarerna, grymt kul att läsa!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cruzad3r
Oh Det där grafikkortet är Svårt att få tag på sen så är CAD ritningen snygg och du är på god bit dit defenitivt 10/10!

BTW: om du fixar ner Vantage och testar, säg gärna vad du får för poäng med CD-drivisarna, efter de nya drivisarna så fick jag 1000 poäng mindre... så BEWARE

Testade faktist det igår, med CD drivrutinerna fick jag 6800p, och med de senaste ca ~6600p så min sänkning var inte riktigt lika stor som din

Citat:

Ursprungligen inskrivet av coolerfreak
Looking good ;).. Fast något ja tycker är riktigt unikt att se i ditt byggande är när de först ser tamt och tråkigt ut med ojämna kanter och dylikt och nån bild senare är de rena proffset som varit framme.

Fronten ser skarp och stilren ut den också.

Roligt att du tycker det! Jag försöker få med varje steg av arbetet, Så man kan se hur chassit, sakta men säkert "växer fram" Jag har ju inte tillgång till massa avancerade verktyg och grejer så det blir ju endel extra arbete. Sticksågen har varit till stor hjälp dock.

-----------------------
Har även idag jobbat på chassit, tyvärr gick det inte så jättebra, jag måste förmodligen göra om en del till fronten. Så ingen update idag, ni får hålla er några dagar till!

Permalänk
Medlem

ah, okej Nej jag fortsätter att hålla mig till de gamla ett tag till ^^ men då är jag itne ensam om en sänkning i 3dmark iaf

*edit* Glömde att säga, gå till min bygglogg och följ länken om höga temps på grafikkortet, höj fläkten till ca 40-50% så överklockar du den lätt till 780Mhz GPU och 1090Mhz minne med lägre temps än standardhastighet på fläkt oklockad. score i Vantage blir ca 8000 på GPUn om du gör detta

Visa signatur

Med vänlig hälsning/Met vriendlijk groet
Bondue

Permalänk
Avstängd

Ditt GDI-chassi är hur grymt som helst. Jag hoppas du får till ditt NOD-chassi riktigt snyggt.

PS. NOD är bäst!

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk

Grymt snygg front! =D