Permalänk

Konstigt bakgrundsljud

Har precis köpt en ny dator, men när jag kör med hörlurar så hör jag något ljud i bakgrunden när jag spelar spel. Ljudet verkar triggas av bild per ruta i spelen och ändrar liksom frekvens beroende på vad som spelas upp på skärmen. Svårt och förklara hur det låter, men det liksom "gnisslar" och "tickar".

Mitt ljudkort är Creative SB X-Fi. Tack på förhand

Permalänk

Re: Konstigt bakgrundsljud

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprengkoet
Har precis köpt en ny dator, men när jag kör med hörlurar så hör jag något ljud i bakgrunden när jag spelar spel. Ljudet verkar triggas av bild per ruta i spelen och ändrar liksom frekvens beroende på vad som spelas upp på skärmen. Svårt och förklara hur det låter, men det liksom "gnisslar" och "tickar".

Mitt ljudkort är Creative SB X-Fi. Tack på förhand

Creative Drivers fel..
Antar att du kör i 'Game Mode'. Vad jag vet går det inte att fixa permanent men testa att klicka i default settings, Då brukar det försvinna eller hoppa in i 'Audio Creation Mode' eller 'Entertainment Mode' där hör man aldrig dem ljuden..

Har själv ett 'Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Professional Champion Edition' har samma problem men det kommer och går.

Visa signatur

[ASUS P9X79] [Corsair RM850i] [Corsair 32GB DDR3 1600mhz] [i7 3930K] [Noctua NH-D14] [Gainward GTX 1080 "GLH" Golden Sample 8GB GDDR5X][Sandisk 256GB][Fractal Design Define S]