Nokia 5800 (iPhonedödaren)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blaxxor
Eller så vänder man telefonen uppochner så snoozar den automatiskt Underbart på morgonen

Ohh ska testas

Permalänk

Trevligt med en uppdatering, lagom timing till att min Nexus One landade så då är bara frågan vad man ska göra av luren...krog- och restelefon eller mp3-spelare...

Visa signatur

"You don't have bad luck. The reason that bad things happen to you is because you're a dumbass"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blaxxor
Kör Windows 7 64bit och det fungerade för mig.

Jag bytte till nya och uppdaterade firmwaren och bytte sen tillbaka till min originala produktkod. Rätt ska vara rätt

Tycker telefonen funkar mycket bättre nu efter uppdateringen. Och så försvann buggen med att alarmet ringer vid fel tid.

Fan. Nu har jag provat på min bärbara dator och det kommer upp samma fel i NSS

När man har installerat NSS så kommer det upp en webbsida om att man måste installera "NSS USB driver" :

After installing NSS version 1.0.38.1, the default FTDI drivers are removed. This will require new drivers to be installed.

Please follow the guide in order to have the drivers successfully installed.

Detta har jag inte gjort något åt eftersom en ligt guiden skall det komma upp : Welcome to the Found new hardware Wizard.

Men denna ruta kommer inte upp?
Är det något med detta som jag har klantat med ?

Tacksam för hjälp.

Visa signatur

HTPC: [MSI FM2-A75IA-E53 mITX] [AMD A6 5400k] [Corsair 4x2Gb 1600Mhz] [SSD Intel 120Gb 330] [WD 6Tb] [LiteOn iHBS112 BR-brännare] [SilverStone Grandia GD05B] [Antec 350w PSU]

Permalänk
Medlem

Kom inte upp nåt sånt för mig heller. Körde bara nästa hela tiden i NSS installationen och sen funka det för mig :/

Visa signatur

- Intel i7 8700K | Z370 AORUS Gaming 5 | MSI 1080TI | 16GB DDR4 |
- Asus ROG G20AJ | Intel i7 4790K | GTX 970 | 16GB DDR3

Permalänk
Avstängd

Lyftet blev en död telefon
Skärmen blir vit men ett vackert nokia visandes därefter dör telefonen

Uppdateringen flöt på som den skulle och efter 5-10 min visades så vackert, update complete

Nu verkar den död..

Edit:

Nu för 10 minuter sen fick den liv igen

Vilken skillnad från föregående max uppdateringen 21.0.0.25 till denna

Hoppas att den är mer stabil nu jämnfört med hur den betädde sig tidigare

Visa signatur

Chassi: Antec 300 ][ CPU: AMD FX 8320 4,2Ghz ][ Kylning: Zalman CNPS14X ][ Ram:8,00 Gb DDR3 1600 ][
Moderkort: ASUS M5A99 ][ Skärm: ASUS MX279H ][ Grafik: ______ ][ Psu: Corsair CX600M ][
SSD:OCZ Vertex plus 120gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Da´Russian Stallion
Ingen aning, dock så skulle jag aldrig installera det igen, sist jag försökte slutade det i att jag var tvungen att flasha om telefonen. sjukt dåligt programmerad klient.

Nja funkar kanon för mig. Vad skall man köra för messengerprogram annars då?

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pantheus
Nja funkar kanon för mig. Vad skall man köra för messengerprogram annars då?

Har hört att Nimbuzz ska fungera bra. Har dock inte orkar testa själv. Den finns iaf gratis på ovi store.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pantheus
Nja funkar kanon för mig. Vad skall man köra för messengerprogram annars då?

Nimbuzz. Fungerar och har fungerat klockrent för mig under den tid jag ägt min 5800 (som är ett x antal månader).

Visa signatur

Acer Predator G5-793 - [17.3" IPS][i7 6700HQ][GTX1060][16GB DDR4 ram][500GB SSD]

Permalänk
Medlem

Kan man på något annat sätta byta produktkoden eftersom NSS tydligen inte vill fungera till min 5800 då jag har provat på 2 olika datorer ?!

Varför måste man ens byta produktkod för att kunna uppdatera?
dom e då inte snabba på sig på Nokia inte...

Så jäkla irriterad

Visa signatur

HTPC: [MSI FM2-A75IA-E53 mITX] [AMD A6 5400k] [Corsair 4x2Gb 1600Mhz] [SSD Intel 120Gb 330] [WD 6Tb] [LiteOn iHBS112 BR-brännare] [SilverStone Grandia GD05B] [Antec 350w PSU]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Davil_79
Kan man på något annat sätta byta produktkoden eftersom NSS tydligen inte vill fungera till min 5800 då jag har provat på 2 olika datorer ?!

Varför måste man ens byta produktkod för att kunna uppdatera?
dom e då inte snabba på sig på Nokia inte...

Så jäkla irriterad

Testa detta, http://forum.dailymobile.se/index.php/topic,1525.0.html

Visa signatur

| Ryzen 7 3700X | Radeon RX 6800 |

Permalänk
Medlem

Här finns även en guide hur man använder NSS, http://www.youtube.com/watch?v=WPw4t_kd_Sg

Visa signatur

| Ryzen 7 3700X | Radeon RX 6800 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Davil_79
Kan man på något annat sätta byta produktkoden eftersom NSS tydligen inte vill fungera till min 5800 då jag har provat på 2 olika datorer ?!

Varför måste man ens byta produktkod för att kunna uppdatera?
dom e då inte snabba på sig på Nokia inte...

Så jäkla irriterad

Inte nokias fel att det inte går att uppdatera. Om jag förstått det hela rätt så ligger felet hos våra svenska operatörer.

Visa signatur

Acer Predator G5-793 - [17.3" IPS][i7 6700HQ][GTX1060][16GB DDR4 ram][500GB SSD]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zidust
Inte nokias fel att det inte går att uppdatera. Om jag förstått det hela rätt så ligger felet hos våra svenska opera
törer.

Gick inte att använda NSS för mig heller även fast jag har en olåst telefon som köptes på lanseringen

Men JSF fungerade klockrent

Visa signatur

Chassi: Antec 300 ][ CPU: AMD FX 8320 4,2Ghz ][ Kylning: Zalman CNPS14X ][ Ram:8,00 Gb DDR3 1600 ][
Moderkort: ASUS M5A99 ][ Skärm: ASUS MX279H ][ Grafik: ______ ][ Psu: Corsair CX600M ][
SSD:OCZ Vertex plus 120gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aster
Gick inte att använda NSS för mig heller även fast jag har en olåst telefon som köptes på lanseringen

Men JSF fungerade klockrent

Bra att ni lyckas lösa problemet på annat sätt :). Ingen ska behöva vara utan en så här fin uppdatering ;).

Visa signatur

Acer Predator G5-793 - [17.3" IPS][i7 6700HQ][GTX1060][16GB DDR4 ram][500GB SSD]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av teposen

Ingen annan som fick damp imorse på alarmet som "inte gick att stänga av"? Märkte nu på dan att man skulle dra åt sidan för att stänga av det, är man trött så är man ^^.

Dra åt sidan? bara dra fingret på skärmen åt sidan så stängs larmet av?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wibart
Här finns även en guide hur man använder NSS, http://www.youtube.com/watch?v=WPw4t_kd_Sg

Jag har gjort exakt enligt youtubeklippet och endå får jag error när jag trycker på Read Jag har provat på annan dator med Windows vista med samma resultat så då måste det vara någonting med telefonen.

Fudnerar på att köra en "factory restore" på mobilen för att se om det går bättre efter det.

mvh.David

Visa signatur

HTPC: [MSI FM2-A75IA-E53 mITX] [AMD A6 5400k] [Corsair 4x2Gb 1600Mhz] [SSD Intel 120Gb 330] [WD 6Tb] [LiteOn iHBS112 BR-brännare] [SilverStone Grandia GD05B] [Antec 350w PSU]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wibart
Testa detta, http://forum.dailymobile.se/index.php/topic,1525.0.html

tackar för tipset !!

Ska prova detta imorgon. Hoppas det går bättre för mig då.

Visa signatur

HTPC: [MSI FM2-A75IA-E53 mITX] [AMD A6 5400k] [Corsair 4x2Gb 1600Mhz] [SSD Intel 120Gb 330] [WD 6Tb] [LiteOn iHBS112 BR-brännare] [SilverStone Grandia GD05B] [Antec 350w PSU]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Davil_79
Tack så mkt för ditt svar !!

Felmeddelandet ang MTP USB Device försvann efter att jag gjorde enligt länken du angav

Men jag har fortfarande problem med NSS
Jag trycker på fliken Phone Info och där trycker jag på Read.
Då får jag bara fram : "Reading values... Error!"

Kan det vara så att NSS inte fungerar till Windows 7 64bit kanske?

mvh.

Det kan vara att läge masslagring är på. Ändra till pc suite så borde det funka.

Permalänk

Jag hade problem med att det inte gick att scanna mobilen, men då stängde jag ner alla Nokia program, drog ur telefonen och satte i den igen, startade NSS och då var det inga problem

Permalänk
Medlem

Nu jäklar fungerade det !!

Jag har verkligen inte en aning varför det helt plötsligt fungerade med NSS eftersom jag inte gjorde på något annorlunda sätt men det gör inget. Huvudsaken är att det nu gick att få in nya uppdateringen

Mvh.David

Visa signatur

HTPC: [MSI FM2-A75IA-E53 mITX] [AMD A6 5400k] [Corsair 4x2Gb 1600Mhz] [SSD Intel 120Gb 330] [WD 6Tb] [LiteOn iHBS112 BR-brännare] [SilverStone Grandia GD05B] [Antec 350w PSU]

Permalänk

Nån mer som har problem med omstart av telefon? Min startar först efter typ 4:e försöket. Första gången detta hände, trodde jag luren hade dött. Man startar, det vibrerar lite snabbt, Nokia logga dyker upp o slocknar efter en stund. Väntar, inget händer. Proceduren upprepas ett antal gången för att få igång luren.

Den började hålla på såhär efter FW uppdateringen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av punkarn89
Nån mer som har problem med omstart av telefon? Min startar först efter typ 4:e försöket. Första gången detta hände, trodde jag luren hade dött. Man startar, det vibrerar lite snabbt, Nokia logga dyker upp o slocknar efter en stund. Väntar, inget händer. Proceduren upprepas ett antal gången för att få igång luren.

Den började hålla på såhär efter FW uppdateringen.

låter skummt, prova att flasha om igen.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av punkarn89
Nån mer som har problem med omstart av telefon? Min startar först efter typ 4:e försöket. Första gången detta hände, trodde jag luren hade dött. Man startar, det vibrerar lite snabbt, Nokia logga dyker upp o slocknar efter en stund. Väntar, inget händer. Proceduren upprepas ett antal gången för att få igång luren.

Den började hålla på såhär efter FW uppdateringen.

Min gör likadant efter byte av prod, kod och uppdaterning till V40... ?

Permalänk

Har installerat om uppgraderingen nu, fortfarande samma sak...

Permalänk
Medlem

Har ni ställt tillbaka till org, prod, kod efter uppdateringen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 1000Mbit
Har ni ställt tillbaka till org, prod, kod efter uppdateringen?

Jag har inte brytt mig om att göra det. Ser inget syfte med att göra det.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av punkarn89
Har installerat om uppgraderingen nu, fortfarande samma sak...

Låter riktigt konstigt, min telefon går att starta om som vanligt. Gör en fabriksåterställning? Slå in *#7370* . Glöm inte att ta en backup av allt på telefonen först.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Vilken "låskod" är det den frågar efter när man ska göra fabriksåterställning?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av punkarn89
Har installerat om uppgraderingen nu, fortfarande samma sak...

Får du ngn, ordning på det ? Min beter sej likadant när man ska starta upp den, det går på typ 4-5, e försöket... Känns ju inte så stabilt...

Försökte fabriksåterställa men den frågar efter ngn, kod? Har du testat med fabriksåterställning?

Hoppas få ordning på detta...

Permalänk

Efter fabriksåteställning funkar det bra. Kom ihåg att ta backup. Koden är 12345.