Permalänk
Medlem

BF2142? en miss av Dice?

Okej, jag har spelat både BF2142 och BF2, nötat båda spelen ganska hårt. men får faktiskt säga att BF 2 vinner i alla kategorier kartor, Fordon, infanteri

i bf2142 finns det kartor som tex shuiha Taibia som är gigantiska, specialgjorda för Titan modden såklart men i alla fall så tar det en evighet att hitta sina fiender även om det är 64 manna, och det gör ju att man lätt märker att dom som sitter och ritar banorna fick slut på ideer när man ser ett stort ända fält med inte ens ett träd på. det finns dock banom som är riktigt bra gjorda till exempel Fall off berlin eller minsk, bra konstruerade, och passar till både conquest och i/o.

Fordon i BF2412 är ett skämt, bilen är väldigt dåligt designad, pansarvagnen med hover är något av det svåraste att styra, den vanliga pansarvagnen går så slött att folk lätt hittar och dödar en innan man har kommit någonstans.
Och med tanke på hur bra dice gjorde fordonen i BF2 tex, helikoptrarna är underbara och flygplanen är bara bäst! men ändå så slår dom ihop heli och flyg till ett och det slutade illa, riktigt illa. kontrollerna suger hårt och göra en undanmanöver för följemissiler går bara inte, man tappar kontrollen om man svänger för mycket och då krashar den utan att det finns något att göra.

infanteri i bf2142 är det bästa men det når endå inte upp till standaren som man förväntar sig av Dice, gubben buggar runt när man hoppar, asså att det laggar. också att står man för nära något så träffar man lyktstolpen man stog brevid istället för att träffa killen som tar flaggan som man smygit sig upp till. infanteri står också bara still när det är över 16p banor, folk använder sina missiler som man så generöst givit till assault gruppen och dom är som granater som man kan styra hur man vill. det är inte lätt dice men vad tänkte ni egentligen?

om man nu ska disscutera detta så kan man ju undra, när dice gjorde BF2142 så byggde dom spelet från grunden, varför inte hålla kvar mallen från BF2 och sedan bygga utifrån den, jag vet att det skulle säkert förstöra mycket med grafik etc. men om man ska vara så fräck att säga att grafiken i BF2 än densamma som i BF2142.

Visa signatur

ASUS M4N72-E 750A || AMD Phenom II x2 3.1 GHz clockad: 3.5 GHz || 2st Corsair Dominator 2Gb 1024MHz || ASUS EN9800GT 1Gb || Cougar 550W || Samsung Spinpoint 1TB

Permalänk
Medlem

Hovertank är en av de bästa i spelvärlden tycker jag.
Bara man lär sig hur man ska hantera den är den guld.
Samma gäller med Heliflygen. När man kan hantera dom är dom guld värda.
Detta är vad jag tycker iaf.

Varför dom byggde det från grunden, finns en lätt förklarning.
Det är inte BF2. Det är BF2142, ett annat spel.
det handlar om samma saker, visst. men det är inte samma spel.

Permalänk

BF2042 är typ exakt likadant som BF2 förutom satt i en annan tid och ett extra spelläge och lite andra kit tweaks. bygger till och med på samma motor.
Föredrar dock bf2 då jag lirat det sen det kom ut för typ 4 år sen

Visa signatur

i7 2600K | XFX 6970 | 8GB DDR3 1600mhz Vengeance| 1TB HDD | DVD-RW Dual Layer

Permalänk

Jag spelar bara BF2, det är det enda spel som jag någonsin kontinuerligt spelat. För något år sedan så testade jag BF2142 och försökte sätta mig in i spelet, men jag ledsnade ganska snabbt. Håller tummarna och väntar på BF3.

Visa signatur

WS: GA-P35-DS3L, E7400 @ 3,36GHz, 4x2GB PC-8500, 9800GT 512MB GDDR3, OCZ SSD 30GB, 1TB SATAII
FS: Point of View ION 330, 2x1GB PC-6400, Adaptec RAID 2405, 12TB SATAII
FTP: D201GLY2, 1GB PC-5400, 4GB CF, 500GB SATA

Permalänk
Medlem

jo Bf2142 är ett annat spel, men varför när det nu är samma serie var dom tvugna att lite förstöra Battlefield känslan, BF 2 har en unik känsla. det hittade man liksom aldrig i 2142

Visa signatur

ASUS M4N72-E 750A || AMD Phenom II x2 3.1 GHz clockad: 3.5 GHz || 2st Corsair Dominator 2Gb 1024MHz || ASUS EN9800GT 1Gb || Cougar 550W || Samsung Spinpoint 1TB

Permalänk
Medlem

Tycker båda spelen är bra. Haft Bf2 sen release, samma med Bf2142, fast I 2142 var jag med i betan. Och det som gör 2142 så kul är alla roliga gadgets, cloak, hovermines och spawnpod t.ex. Båda är kul på sitt sätt.

Permalänk
Avstängd

BF2142 var bättre på alla sätt och vis. BF2 är överskattat.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

Det beror väl på om man gillar nutida krigsspel eller framtida krigsspel, det är ju ungefär samma spel egentligen. Om jag måste välja, får det nog bli 2142, pga att framtidsspel är ofta liiite häftigare.

Permalänk
Medlem

Jag måste säga, att om man bortser samtliga buggar så föredrar jag BF2142. BF2 är ganska lost sen 90% av spelarna endast mosar poäng, spelet har förlorat sin glans online. BF2142 är ett spel däremot som man bara har roligt med :).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN

Antar att du lirat BF2 i någon liga efter vad du tycker.
BF2 är klart bättre både Inf och fordon, trots en del buggar
Har spelat Inf mest pga att det är roligare ( både pcw och ladder)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN

Hur kan du säga det? innan 1.50 patchen var spelet så buggat att det knappt gick och spela

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Bf2142 är EA games idé som ville klämma fram mer pengar och ev. konkurrera mot quakewars.
Det är samma grafikmotor som i bf2. Det är alltså samma "mall", det är bara andra maps, texturer, ljud och modeller än i bf2. ngn cool effekt har jag för mig att dom tröck in också, minns inte vilken.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

BF2142 har flera coola effekter och är mycket bra gjort på den sidan, men känslan, finns inte som i Vietnam eller 1942 eller i bf 2 den har dom tagit bort

Visa signatur

Permalänk

Spelar folk fortfarande BF2 online?
Funderar på om jag skulle installera in det i datorn igen!

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Medlem

Det nyare BF... vad det nu heter, till Xbox360, det borde komma till pc, fattar inte varför det inte gör det... Finns inget spel som jag spelat som kombinerat rolig "arkadig" känsla med riktigt fin simulation. Skulle vara ett perfekt 64-spelare FPS online.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cropsgrinder
Spelar folk fortfarande BF2 online?
Funderar på om jag skulle installera in det i datorn igen!

grejen är ju att det är massor online, men ingen spelar för att det är roligt ungefär... Alltid när man låser med AA på en heli etc så börjar piloten göra volter i luften, och det är totalt nerdkaos. Nej tacka vet jag Battlefield 1942 med Desert Combat och LAN utan internet.

Permalänk
Medlem

haha man dör ju bara av alla flygplan hela tiden i 2:an. battlefield 1942 är helt klart det bästa

Battlefield 3 kommer komma till PC istället o de heter BF Bad Company som är ett spel som även fokuserar lite på story. Något sånt finns det ju inte alls i dem på pc, bara slagfält.
Precis som Battlefield Modern combat(battlefield 2 på konsol) inte heller kom till PC

Permalänk
Medlem

BF2-Karkand-Medic nått mer behöver man inte säga.

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Jag skulle säga att spelen är roliga på sitt sätt.

Jag har tur som gillar båda två.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | Aorus Xtreme WB 3080 | Samsung 970 EVO Plus | Corsair HX1000i | Windows 10

Permalänk

Whoho bf 2 ftw

Permalänk
Medlem

BF Vietnam för o vara ärlig. Mest för musiken

Men av de två nämnda....helt klart BF2.....

Permalänk

BF2 är ett riktigt riktigt bra spel. Följde utvecklingen länge (Bla under lumpen ) och lirade det som ett djur när det äntligen kom ut. Det var lite buggigt i början (Som alla BF-spel), men jag hade inga större problem alls skönt nog. Tyckte alla fordon och vapen var mycket bra gjorda. Det var egentligen bara kineserna som jag inte gillade i spelet, men men. Det går utmärkt att spela än idag dessutom.

BF 2142 har jag bara provat i demot. Vart aldrig imponerad och fångades inte heller av spelet under utvecklings-tiden. Vanligtvis gillar jag framtids-tema, men detta kändes bara dåligt, barnsligt och krystat, iom att det hade så kort utvecklingstid.

Så mitt svar är helt klart BF2, även om jag inte gett BF2142 en riktig chans.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neonxz
BF2-Karkand-Medic nått mer behöver man inte säga.

Bf2s egna mainstream. Tycker att det är lite fånigt att folk tror att de spelar unikt då de kör Medic på Karkand och sen försöker skryta med Fragvids om just det.

M95 <3

Permalänk
Medlem

Hade BF1942 varit där så hade jag röstat, enda BF spel jag tyckt om då jag älskade att spela det med ett fåtal polare, vi var ofta 5-6 pers mot 30 bots alltid lika roligt.

Tyvärr så saknar de nya spelen botts mer eller mindre totalt, vist kom de in i senare patcher men de suger så enormt att de är totalt oanvändbara.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Hade BF1942 varit där så hade jag röstat, enda BF spel jag tyckt om då jag älskade att spela det med ett fåtal polare, vi var ofta 5-6 pers mot 30 bots alltid lika roligt.

Bara 30 bottar? Jag och brorsan brukade lira mot 62 Riktigt trevligt ös. Vi lirade dock mest Desert Combat då helikoptrarna var så kul

Det kom jag på nu att jag också störde mig lite på i BF2, då helikoptrarna inte alls var lika kvicka och smidiga att styra som i Desert Combat till BF1942. Men det funkade väl efter att ha vant sig.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Tycker bf2142 är en bra utveckling av bf2 där de lösta väldigt många störmoment och skapade mer variation i spelandet. Tyvärr fungerade temat i bf2 mkt bättre, 150 år längre in i framtiden könns mer som 10 och den största skillnaden är egentligen att alla vapen är mer pricksäkra... Sen finns det ju fortfarande en del bugger tyvärr. Äger inte bf2 då jag var lite liten när det kom ut o inte köpte då, men har spelat 2142 sen betan. Har haft mkt kul med det men inte kört på länge.

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Bara 30 bottar? Jag och brorsan brukade lira mot 62 Riktigt trevligt ös. Vi lirade dock mest Desert Combat då helikoptrarna var så kul

Det kom jag på nu att jag också störde mig lite på i BF2, då helikoptrarna inte alls var lika kvicka och smidiga att styra som i Desert Combat till BF1942. Men det funkade väl efter att ha vant sig.

Still playing DC till 1942 Det finns ingen bättre flygkänsla i helikoptrarna som i den 1942 modden. Inget annat spel eller modd har (än så länge) lyckats få in så härlig känsla i luften.. BF 2 känslan i koptrarna är inte på långa vägar som i DC. Och 2142 är inte alls kul i luften överhuvudtaget.

OnTopic: röstade på BF 2 av de alternativen som gavs. BF 2142 har spelats en hel del med förut, men återgår enbart till BF 2 nuförtiden. Det kändes som att man kom till en viss punkt i BF 2142, sen orkade man inte mer bara.. Tål knapp o se 2142 skivan ens längre..

Visa signatur

1 >> Intel i5-2500K | GA-P67A-UD5-B | Asus GTX 570 | G.SKILL 16Gb | Windows 7 pro | p183 v3 | LG L226WU-PF
2 >> AMD 64 x2 6400+ | Asus Crosshair | 8800GT 512Mb | Mushkin 4Gb | Vista 64 <> XP 32 | p182 | LG L226WU-PF
2 >> Fujitsu Lifebook | Intel i5-2450M | 4Gb | 300GB HD | GT 525M | Windows 7 pro

Permalänk
Medlem

BF2142<<<<Vietnam<<BF2<<<BF1942<<<<<<<<<BF1942 _moddar_<<BF2 _moddar_

PR och FH2 är av riktigt bra kvalité, mycket bättre än BF2142 (som jag ser som en mod till BF2 ungefär).

Permalänk

BF1942 hade något som inget annat av Battlefield-spelen har...

Ligga på flygplansvingar med snipergevär <3

Battlefield 2 är riktigt bra dock, har spelat det otroligt mycket. BF2142 tycker jag bara är tråkigt.
BF2 lider av buggar, och det är synd, men det är ändå roligt.

Permalänk
Medlem

Jag har spelat båda spelen på relativt hög nivå, speciellt BF2142. Båda spelen är riktigt bra. BF2142 är överlägsen vad det gäller Infanteri, när man kör Titan är det grymt mycket roligare än BF2. Fordonen är dock väldigt kassa speciellt "heleoptern" som är så jävla kass, tråkig och sämst. Walker eller vad den heter är dock riktigt rolig, vi vann många matcher tack vare den :). BF2 är roligare i sin hel het och har så himla mycket roligare och bättre fordon.

BF2142:
+Många unlocks (kul o hitta bra kombinationer osv.)
+Titan Mode
+Infanteri
+Svårare än BF2 (nu är jag kanske en av de väldigt få som tyckte det var kul, men det var lättare o skilja på Bra och "dåliga" spelare.
+Friendslist
-Fordonen
-Alla Andra modes (Banorna var oftast förstora, om man bortser från dom som var gjorde för Domination, dom var riktigt roliga)
-Inte så mycket nytt från BF2

BF2:
+Solid gameplay
+Fordon
+Vapnen (Bra gjort med rekyl osv. Tar ett bra tag innan man mästrar dom)
+Banorna (Karkand,Mashture...osv kommer inte ihåg vad dom heter var länge sedan jag spelade)
-BUGGAR (spelet är ju mycket mer bugg-fritt än vad det först var,det fanns ett par roliga buggar ochså, som när man kunde bugga sig in på hotellet på Karkand och få massor av kills utan att bli dödad)
-Fuskare (nu är det ju inte spelet isägs fel, men väldigt många fuskar något som jag inte upplevde lika mycket hos BF2142)
-Ingen Friendslist

Jag tycker dock att BF2 har mycket längre spelarvärde, man tröttnar inte lika snabbt som man gjorde men BF2142 :). Båda är forfarande riktigt bra spel.