Permalänk
Avstängd

Jag gillar en del modar bättre än själva BF2. Har inte spelat 2142 så det kan jag inte säga nåt om. Fusk är också en orsak att jag hatar multiplayer över huvud taget

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AkUs
Det nyare BF... vad det nu heter, till Xbox360, det borde komma till pc, fattar inte varför det inte gör det... Finns inget spel som jag spelat som kombinerat rolig "arkadig" känsla med riktigt fin simulation. Skulle vara ett perfekt 64-spelare FPS online.

Det är just den grafikmotorn som kommer att användas i bf3, förbättrad dessutom.
bad company är deras warmup i den nya grafikmotorn froztbite.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
lirade dock mest Desert Combat då helikoptrarna var så kul
.

om man ska lira 1942 ska man ha desert combat den modden är extrem!

Visa signatur

ASUS M4N72-E 750A || AMD Phenom II x2 3.1 GHz clockad: 3.5 GHz || 2st Corsair Dominator 2Gb 1024MHz || ASUS EN9800GT 1Gb || Cougar 550W || Samsung Spinpoint 1TB

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Har lirat båda spelen en hel del men tröttnat på båda.
Men Bf2 gav nog mig mer glädje när det begav sig, även jag väntar på 3:an men Cod 4/5 duger bra tillsvidare.
Kan ju vara så att inget längre slår cod sedan man fått känsla för det!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
Gillar verkligen BF2.
Väntar på BF3 bara.

http://www.gamereactor.se/nyheter/11911/Battlefield+3-informa...

http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=22027

http://enterbf3.com/ skriver de:

"Battlefield 3, as most eager BF3 fans now know, has been officially denied by DICE, but they state they have not forgotten about the hardcore PC gamers, so if the next Battlefield isn't called "Battlefield 3," then what could it be? Maybe it will be a continuation of BF:BC except on the PC of course. Or, once again a MMOFPS? This certainly wouldn't relate to the other Battlefields that we are so accustomed too either. It is possible though."

Så frågan är om de fortsätter med det.

Permalänk
Medlem

Testade demot till bf2142. Jag tyckte det var kul men jag köpte aldrig spelet av någon anledning. BF2 är ju kul men samtidigt kan jag tröttna lite på den arkadiga känslan samt alla idioter som finns. Därför lirar jag BF2 modden Forgotten Hope 2 nu. Känns mycket mer realistisk och eftersom det bara finns en server som har en stor befolkning så känner de flesta varandra och folk är trevliga och snälla, t.ex. så snor ingen din tank om du går ur och reparerar den.

Permalänk
Medlem

BF 1942 + DC är i mina ögon hittills oslagbart. Så jäkla underbart så det finns inte

BF 2 har jag spenderat många timmar på också och det har haft sina stunder.

BF 2142... fastnade jag aldrig för, det var lite för mkt spexx och lite för lite... känsla, för min del iaf.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Medlem

1942: Helt underbart spel när det kom, bästa BF på Pc just nu.

Vietnam: Underhållande men kortlivat.

Battlefield 2: Riktigt dåligt var det, en av dom segaste grafikmotorerna jag har testat hade spelet iaf.

2142: Samma skräp som 2an.

Bad Company (X360): Helt Underbart spel, har bara lirat singel player för jag har inte gold.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk
Medlem

Har nött båda spelen under lång tid. Tycker även BF2142 har sin charm. Felet många gör är att de förväntar sig BF2 med andra skins. BF2142 har sin egen känsla.

- BF2142 har mer välbalanserade klasser och banor. Inget flyg, vilket gör att bra spelare inte kan våldta en hel bana med t.ex. helikopter som i BF2.

- Det är lättare att styra en grupp i BF2142. Man får en hel del extra poäng för att samarbeta med squad och commandern, vilket ger mycket mer taktiskt spelande på public. De flesta är i en squad även i BF2, men där blir det mest en extra spawnplats och i praktiken spelar folk solo utan att bry sig om order.

- Mer "leksaker" som osynlighet och sentry guns att låsa upp i BF2142, som varierar spelet och bidrar med nåt nytt om man tröttnat på BF2.

- BF2142 har en tyngre känsla överlag, vilket kan upplevas som lite segt i början innan man låst upp bättre rörlighet för sin gubbe. BF2 har lite rörligare strider, mer hoppa/springa och skjut.

Permalänk
Medlem

Jag tycker personligen att BF2142 är vääldigt underskattat. En MYCKET bra uppföljare som JAG åtminstånde anser vara mycket mer underhållande än BF2 vilket även det är ett otroligt bra spel! Tror att många som inte gillar BF2142 inte gett det en direkt chans utan går mycket på fördomar om att det är framtiden men det är upp till var och en att ge åsikt om.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skusty
Bf2s egna mainstream. Tycker att det är lite fånigt att folk tror att de spelar unikt då de kör Medic på Karkand och sen försöker skryta med Fragvids om just det.

M95 <3

Haha, vem skryter om sina sniperskills?

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | Aorus Xtreme WB 3080 | Samsung 970 EVO Plus | Corsair HX1000i | Windows 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Potatismoset
Haha, vem skryter om sina sniperskills?

Jag gör inte det längre då jag tappat mycket av mina skills. Iaf bättre än att skryta om att vara proffs på medic utan unlocks på Karkand, hehe.

Tycker Frux förklarar 2142 rätt så bra.

Permalänk
Medlem

Men det är klart att BF1942 + DC är Guld !! alla lantimmar med den asså Ett av spelvärldens klassiker !

Visa signatur

ASUS M4N72-E 750A || AMD Phenom II x2 3.1 GHz clockad: 3.5 GHz || 2st Corsair Dominator 2Gb 1024MHz || ASUS EN9800GT 1Gb || Cougar 550W || Samsung Spinpoint 1TB

Permalänk
Inaktiv

Battlefield 2 är lätt bäst, jag tror faktiskt att det ALDRIG kommer att komma ett bättre multiplayerspel.
Spelar bara public eftersom jag hatar det här "medic only" i klaner, fast jag förstår naturligtvis att det behövs då.
Jag håller iaf med Skutsky, sniper är bäst Det krävs mycket mer att vara skillad sniper än medic, nu räknar jag inte med claymores och att skjuta från avstånd, utan i närstrid.
BF2-Karkand-inf-Sniper

BF2142 verkar najs, har dock inte testat det.

Fattar inte att så många gapar efter BF3, vem behöver det när det knappast blir bättre än 2:an, sedan har vi ju BF:BC2 och BF1943 på g, och även Battlefield Heroes. Jag ser ingen anledning till att DICE skulle göra en 3:a.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DAoG
haha man dör ju bara av alla flygplan hela tiden i 2:an. battlefield 1942 är helt klart det bästa

Battlefield 3 kommer komma till PC istället o de heter BF Bad Company som är ett spel som även fokuserar lite på story. Något sånt finns det ju inte alls i dem på pc, bara slagfält.
Precis som Battlefield Modern combat(battlefield 2 på konsol) inte heller kom till PC

Bad Company 2 är inte Battlefield 3, det har DICE själv sagt!

Visa signatur

- jag är inte rädd, jag kan flyga!

Permalänk

bara jag som skippat både bf2 och bf 2142 och sitter kvar med bf 1942?

gillar inte varesig bf2 eller 2142 tyckte 1942 var ett bra spel bf2 kändes bara som en upprepning av samma spel fast sämre och 2142 var bara annu värre.

nej tackar vet jag bf 1942 med tillhörande mods framför allt Desert Combat modden gillar jag

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Bra idé, gräv upp en 1 år gammal tråd...

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

kanadensarna som gjorde 2142, förklarar allt

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD